Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאדה ניבה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5711 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרוסים מעולם לא רכשו את פיאט ואפילו לא חלק ממנה.

מפעלי לאדה הוקמו בטוליאטי בתחילת שנות ה 70' והורכבו בהם הפיאט 124.

לפיאט היה אינטרס ברור להקים מיפעלים במדינות הגוש הקומוניסטי ודרום אמריקה - כך הם יצאו הן חלקים והן טכנולוגיות, שלא לדבר על פסי ייצור של דגמים מיושנים שהרכבתם הופסקה.

לפי רמת המטוסים וכלי הנשק של הרוסים, לא נראה שלרוסים, לפחות בשנות ה 70', היתה בעייה לייצר מכונית ברמה מערבית, הם פשוט לא רצו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

"ב-5 השנים האחרונות הייתי 3 פעמים ברוסיה, זה פשוט לא ייאמן, עם שלא לומד מטעויות - וזה נכון במיוחד לגבי רכבים."

 

למה בדיוק התכוונת?

פורסם

מזמן ברחנו מנושא השירשור, אבל כמה תיקונים לדברי חן.

 

העסקה עם פיאט נחתמה בסוף שנות ה 60, (באיזור 67) ובאותם שנים פיאט 124 הייתה מכונית מודרנית שרק הוצגה (1966).

 

זו ממש לא הייתה מכירה של פס יצור של דגם מיושן, זו הייתה מכירה של טכנולוגיה חדישה ומודרנית + סיוע בהקמת מפעל + תמיכה הנדסים לכמה שנים קדימה.

 

היצור של לאדה החל ב 1970, יצור של פיאט 124 באיטליה היה עדיין בעיצומו, וזה ממש לא היה דגם מתיישן.

 

למה נבחרה פיאט 124 על פני מכוניות אירופאיות אחרות, חלקן עם הנעה קדמית ?

כי מפלגה קומוניסטית באיטליה הייתה יחסית גדולה ובעלת אחוז מצביעים גבוה.

 

גם רנו, פיז'ו, וחברות מובילות אחרות היו מאוד רוצות לקחת על העסקה הזו, לכולם היה אינטרס, כי מדובר בעסקה בממדי ענק.

 

 

פורסם

בגדול ברוסיה עדיין מייצרים את פיאט 124 בצורת VAZ 2104,2107. אפילו יש יצוא של רכבים כאלה וייצור במדינות כמו מצרים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
הרוסים מעולם לא רכשו את פיאט ואפילו לא חלק ממנה.

מפעלי לאדה הוקמו בטוליאטי בתחילת שנות ה 70' והורכבו בהם הפיאט 124.

לפיאט היה אינטרס ברור להקים מיפעלים במדינות הגוש הקומוניסטי ודרום אמריקה - כך הם יצאו הן חלקים והן טכנולוגיות, שלא לדבר על פסי ייצור של דגמים מיושנים שהרכבתם הופסקה.

לפי רמת המטוסים וכלי הנשק של הרוסים, לא נראה שלרוסים, לפחות בשנות ה 70', היתה בעייה לייצר מכונית ברמה מערבית, הם פשוט לא רצו.

 

אף פעם לא אמרתי שהם לא יכולים, אמרתי שזה אף פעם לא קרה.

העם הסובייטי תמיד היה עם עני, אל תשווה את התקציבים שהלכו לצבא לתקציבים שהלכו על רכבים לעם.

אני לא רוצה להתנשא, אבל עדיף שלא תיכנס לכל עניין הגוש הסובייטי, גם כי זה לא הנושא של השרשור וגם כי שמעתי הכל ממקור ראשון. שוב, לא מתכוון להעליב חלילה, פשוט אני מאוד בטוח במה שאני אומר.

 

"ב-5 השנים האחרונות הייתי 3 פעמים ברוסיה, זה פשוט לא ייאמן, עם שלא לומד מטעויות - וזה נכון במיוחד לגבי רכבים."

 

למה בדיוק התכוונת?

 

התכוונתי לכך שגם בתחילת שנות ה-2000 כוסו הרכבים הרוסים בשטויות כמו זפת לאטימת צוללות כי הפח היה מחליד.

התכוונתי לכך שרכבים בני 7-8 יושבים חלודים, פלסטיקה שבורה, מכלולים מתפוררים וכו' כי גם באמצע שנות ה-2000 עדין לא לא נפל להם האסימון.

והדובדבן שבקצפת, הם עדין מייצרים רכבים עם שנתון מודל של סוף שנות ה-80 תחילת ה-90 והמחיר? לא כ"כ רחוק מהמתחרים הבינלאומיים. יודעים מה הכי מדהים? האזרחים עדין קונים את הזבל הזה! אז למה באמת למפעלים להפסיק לייצר?

Bimmer

פורסם

במקרה של לאדה זה נכון, הם קיבלו פס ייצור של דגם מודרני יחסית.

FSO הפולנית קיבלה זיכיון לייצור הפיאט 125, רק שכאן פיאט "דאגה" שהמכוניות ייצרו עם מנועי 1.3\1.5 עתיקי יומין, וכנ"ל גם אל נאסר המצרית שהמשיכה להרכיב את דגמי הפיאט 1100D שנים רבות לאחר שהופסק הייצור באיטליה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

בברה"מ היה מושג SHIRPOTREB - ייצור רחב עבור צרכנים והיה NOMENKLATURA - אנשים נבחרים שיצרו עבורם רכבים מיוחדים.

 

לדוגמא צ'ייקה (רכבים שיצרו בכמויות קטנות מאוד ובאיכות גבוהה מאוד עבור "אקדמיק"-ים וכד' קראו לאנשים האלה ZOSLUZENNIE - אנשים שמגיע להם מתוך שירות שהם נתנו לקומוניזים), רכב הזה היה מצוייד בגיר אוטומטי, מזגן (רק ליושבים מאחור, הנהג כמובן לא צריך), חלונות חשמל, שיריון (בחלק מדגמים) ותריסים ברזל לחלונות נגד ירי.

עבור מעמד גבוה היו רכבי VOLGA בגימור איכותי וייצור איכותי עם פח עברה יותר וכד' (לא להתבלבל עם VOLGA מונית שהייתי רכב לא ממש איכותי, אם כי יותר איכותי מאשר שאר SHIRPOTREB).

עבור המעמד העובד היה מוסקביץ' וLADA.

כמובן שרכבים כמו מוסקביץ', LADA, ZAZ כדי לקבל אחד היה צריך לעמוד שנים בתור או לקנות משומש במחיר פי 3 ויותר.

 

בברה"מ היה נחשב שאנשים צריכים לצלם את עצמם וייצור מצלמות המוניות היה חשוב להם מאוד. למה חשוב שיצלמו? כדי לעשות תעמולה לאורך חיים הקומוניסטי. לא יודע כמה ממכם מכירים את המותג ZENIT, זאת מצלמה SLR שהייתה בתקופת ברה"מ מאוד נחשקת. עד כדי כך נחשקת שמי שהשיג אחת היה יכול לתלות על הצוור ולטייל בגאווה. אנשים היו מסתכלים אליו ו"מבינים".

כמה מצלמות ZENIT E,B,TTL,12XP יצרו? מעל 15,000,000 יחידות! ייצור היה פרימיטיבי והרכבה בידיים. לכן, על מנת שיהיה אפשר לייצר בכמויות ענקיות הפשיטו את המכניקה עד כמה שאפשר וזאת הפכה ממצלמה SLR מתקדמת לבדיחה לאומת המצלמות מיפן לדוגמא. רק צריך לקחת בחשבון ש-NIKON F למשל שיצרו אותו בידיים (מצלמה מיקצועית מאוד מתקדמת לזמנו) נבנתה בכמות של משהו כמו 700,000 יחידות אם אני זוכר נכון. בלי קשר בזמנו ניסו להעתיק את NIKON F2, המצלמה ניקראת ALMAZ ויצרו ממנה מאוד יחידות. התריס היה מתפרק אחרי עמה מאות צילומים, לאומת המקור שהחזיק מעל 150,000.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אם נחזור לנושא השירשור...

בתור בעל ניבה שנת 94 בעבר הרחוק(היה הרכב הראשון שלי-רכב שאבי קנה לי) מלבד עניין החלודה שציינו כאן הנובע מאיכות צביעה מאוד ירודה(אני זוכר שהייתי שוטף את הרכב והיה יורד צבע) הרכב אינו חסכוני בדלק(מדובר בנפח 1600) שותה 1:8 בממוצע.

עם זאת מדובר ברכב אמין למדי איכות נסיעה טובה מאוד בשטח("עז ערים") מידותיו הקצרות מקנות לו יכולות מצוינות בשטח. בנסיעה בחוף הים הנסיעה מספקת.הנסיעה על הכביש ירודה(לא מדובר בפרייבט).המזגן ישראלי(חלש).

לעניין המחיר נראה לי יקר מאוד 7500, אני יכול לומר לך שהרכב שלי(לפני 12 שנה) שנתון 94 עם כל התוספות האפשרויות(וו גרירה,כננת,כסאות הידראולים,מתלים משופרים,צמיגי בלון,מגן חזירים וכו) נמכר ב11500 ש"ח והוא היה רכב שמור ומטופל.מה גם שהיום רכבים אלו נמכרים סביב 4000 ש"ח+-.

×
×
  • תוכן חדש...