Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בקשר לקניית סוזוקי באלנו (כותרת ערוכה)


orr522
שימו לב! השרשור הזה בן 4989 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

גם לי יש באלנו שנת 2000 יד 1 185K.(בהמשך אני יוסיף תמונה של הרכב)

אמין מאוד,צריכת דלק לא גרועה כמו שאתם אומרים,כשאני עם רגל כבדה על הגז הרכב אוכל 1:9\8 ושאני רגוע במיוחד 1:12 ואולי יותר טוב.

בשבילי הרכב מספיק נוח ודי זריז,הבלמים די חלשים אבל לא קריטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק, יש הרבה שטויות בשרשור הזה, ונתונים מנותקים מהמציאות.

 

מנסיוני עם הרכב הזה, משנתון 98, אני יכול להעיד רק דבר אחד- הרכב אמין מאוד.

 

---אבל---

 

הוא לא רכב נוח, צפוף מאחורה,הוא אוכל הרבה דלק, האחיזה וההתנהגות שלוגרועות משמעותית ממשפחתיות רגילות בקטגוריה, הוא לא בטיחותי.

 

הרכב לא מרוסן בנסיעה בין עירונית על כביש גלי, וכמו כן ניכרות זוויות גלגול גבוהות מאוד והגה לא מתקשר בעליל, ברקסים שמתעייפים מהר תחת עומס בירידות ארוכות או בלימה ממושכת.

 

אם הרכב נועד על מנת להביא את הבחור מנקודה א' לנקודה ב', ואין כאן עניין של הנאה מהרכב, אז הרכב מצוין, האמינות שלו באמת אבסוליטית, ומה שבטוח הוא יהיה יותר נוח מאוטובוס של דן.

 

אני חושב, שבהתאם לצרכים של הבחור, הרכב יניב תמורה טובה למחיר. בכל זאת, אמליץ באם אפשר לחפש קורולה במצב טוב באותו שנתון, אפילו אם זה דורש עוד מאמץ כספי, זאת מהסיבה כי אין לה כמעט אף אחד מהחסרונות שצוינו לבלנו.

 

TAMIR2008 - לידיעה

 

אין סיכוי שהרכב, המיושן הזה, יגיע לצריכה של 1/13, אתה יכול לומר את זה כמה שאתה רוצה, לנסות לשכנע שבמיכל לאילת עשית 600 ק"מ וכל מה שתגיד, אבל, אין סיכוי. נקודה.

הרכב בתוך העיר יצרוך בפועל כ 1/8 ומחוץ לעיר כ 1/11. לא פחות מזה, גם עם גיר ידני.

או שאתה מנסה לפאר את הרכב בכל מחיר, כי ברשותך כזה, או שאתה לא מודד נכון את צריכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום יצחק,

האם כל מה שאתה אומר רלוונטי רק לבאלנו 98 שהיתה לך? אולי משנת 99 ומעלה ומתיחת פנים הרכב יותר טוב וחסכוני?

אפילו קורולה שנת 96 כבר יהיה רכב עדיף מבאלנו 99?

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתה ברשותי בלנו 98, אבל יש לי ניסיון איתה, ברשות קרובת משפחה כבר קרוב ל 10 שנים, ועוד כמה חברים שיש ברשותם רכב כזה.

 

לאחר מתיחת הפנים סביר להניח ששיפרו את צריכת הדלק וביצועי המנוע, וכמו כן רמת הבטיחות וההתנהגות השתפרה מעט. אבל השינוי עדיין לא משמעותי כל כך לטעמי.

 

לעניין טויוטה קורולה, אני חושב שהקורולה עדיפה גם בהפרש השנתונים שציינת, אבל רכישה של קורולה שנת 98 היא יותר חכמה לדעתי מכיוון שבמודל זה הרכב השתנה, הצורה הוחלפה, וניכרים במודל זה שינויים כמעט בכל הפרמטרים מהדגם שקדם לו, כולל 2 כריות אוויר כסטנדרט ו ABS גם בדגם הפשוט.

 

הקורולה בשנתונים האלו, נחשבת אז לאחד הרכבים המוצלחים ביותר לתקופה. וגם היום ניתן לראות את שרידותם הגבוהה ביחס לשאר הרכבים. ניתן לראות רכבים כאלו שגמעו גם 300,000 קילומטר ועדיין נוסעים מצוין ללא קירקושים של פלסטיקים וסימני עייפות משמעותיים, והכי חשוב - 0 תקלות.

 

בכל מקרה, חשוב שהרכב שתרכוש יהיה עם כמה שפחות קילומטר, כי הקילומטר, הוא המדד הישיר לכמה הרכב עבר מהחיים שלו. ובפשטות, לרכב יש אורך חיים, לדוגמא 350,000 קילומטר. אם הרכב כבר נסע 200 יש לך עדיין עוד 150, אם נסע רק 100 יש לך עוד 250.

כמובן שחשוב גם עניין הטיפולים שעבר הרכב, וצורת הנהיגה בו, אבל זה עדיין לא גובר על הפרמטר של הקילומטר.

 

חשוב שתעלה לפורום את תוצאות הבדיקה של הרכב שברצונך לרכוש, על מנת שנוכל לתת את חוות דעתנו למצבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אממ תשמע המחירים של הקורולה פשוט בשמיים...שנת 99 כ"כ יקרים וכזה הרבה קילומטרז, פשוט טירוף.

נגנבתי כבר בכלל הרכב הזה..הלכתי לראות רכב אני בא אני רואה שהיד ברשיון היא רביעית ולא שלישית..שההעברת בעלות לא בשנה שהוא אמר לי...כמעט נפלתי בפח. איך שבן אדם אומר לי שהוא לא רוצה לבוא למכון בדיקות שאני רוצה אני ישר בורח, בנתיים הלכתי לראות 3 רכבים, אחד שמור שעוד 3 שבועות הוא מוכן למכור, רק אין לו רדיו דיסק. אחד עם שריטות ושבירות שרצו 5 אלף מעל המחירון...ואחד שכמעט רימה אותי, התחרפנתי כבר.:roll:

I never thought it could happen, but love hit me like an elephant and I was thrown into a jungle of dreams.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורולה 1998 רכב מצויין - מכרתי אחד כזה לפני כשבועיים - אבל במחיר קורולה כזו אפשר לקנות באלנו 2002 וישאר עודף (זאת לפי מחירון יד 2 - לא ראיתי את מחירון לוי יצחק). היתה לי גם באלנו כרכב שני (מודל 1996 שמכרתי כאשר הגיע לגיל 11 בערך) - סה"כ הייתי מרוצה משתי המכוניות, הקורולה היתה קצת יותר אמינה, אבל, כאמור, הבאלנו 1998 שווה כ-10,000 ש"ח פחות מהקורולה מאותה שנה, הפרש משמעותי עבור מי שמחפש רכב זול.

 

לגבי דעתו של יצחק על התנהגות הכביש של הבאלנו - אמנם מכרתי אותו לפני כ-4 שנים, אבל לא זכורה לי בעייתיות מיוחדת בהתנהגות הכביש ולא נתקלתי בשום בעיות בלימה, אולי כיוון שאני נוהג להשתמש גם בבלימת מנוע. מצד שני אשתי לעולם לא משתמשת בבלימת מנוע והיא מעולם לא נתקלה בבעיות בלימה בבאלנו למרות שהיא מכירה רק את מצב ה-drive גם בירידות ממרומי הכרמל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק, יש הרבה שטויות בשרשור הזה, ונתונים מנותקים מהמציאות.

 

מנסיוני עם הרכב הזה, משנתון 98, אני יכול להעיד רק דבר אחד- הרכב אמין מאוד.

 

---אבל---

 

הוא לא רכב נוח, צפוף מאחורה,הוא אוכל הרבה דלק, האחיזה וההתנהגות שלו גרועות משמעותית ממשפחתיות רגילות בקטגוריה, הוא לא בטיחותי.

 

הרכב לא מרוסן בנסיעה בין עירונית על כביש גלי, וכמו כן ניכרות זוויות גלגול גבוהות מאוד והגה לא מתקשר בעליל, ברקסים שמתעייפים מהר תחת עומס בירידות ארוכות או בלימה ממושכת.

 

TAMIR2008 - לידיעה

 

אין סיכוי שהרכב, המיושן הזה, יגיע לצריכה של 1/13, אתה יכול לומר את זה כמה שאתה רוצה, לנסות לשכנע שבמיכל לאילת עשית 600 ק"מ וכל מה שתגיד, אבל, אין סיכוי. נקודה.

הרכב בתוך העיר יצרוך בפועל כ 1/8 ומחוץ לעיר כ 1/11. לא פחות מזה, גם עם גיר ידני.

או שאתה מנסה לפאר את הרכב בכל מחיר, כי ברשותך כזה, או שאתה לא מודד נכון את צריכת הדלק.

 

 

כל מילה בסלע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב נסיעה לאילת - לא מזמן עשיתי נסיעה שכזו עם הפונטו, הלוך חזור כולל הסתובבות באילת - כמובן עם מזגן דולק ללא הפסקה.

הטוטאל ליטרים שנשרפו בנסיעה הזו - 58 ליטר. מדובר ב-957 ק"מ מהקריות לאילת ובחזרה, מה שמשקף צריכת דלק של 1:16.5.

 

אם הייתי נוסע עד סוף המיכל, הייתי עושה 660 ק"מ על הטנק הקטן (40 ליטר) של הפונטו. נראה לי שכיום רק רכבי דיזל מגיעים לתוצאה יותר טובה מזה.

 

תימור2008 - תלמד למדוד צריכת דלק או שתתקן את מד הק"מ אצלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בכל מקרה, חשוב שהרכב שתרכוש יהיה עם כמה שפחות קילומטר, כי הקילומטר, הוא המדד הישיר לכמה הרכב עבר מהחיים שלו. ובפשטות, לרכב יש אורך חיים, לדוגמא 350,000 קילומטר. אם הרכב כבר נסע 200 יש לך עדיין עוד 150, אם נסע רק 100 יש לך עוד 250.

כמובן שחשוב גם עניין הטיפולים שעבר הרכב, וצורת הנהיגה בו, אבל זה עדיין לא גובר על הפרמטר של הקילומטר.

 

.

 

עד לפיסקה הזאת דווקא כתבת יפה :wink:

 

זה ממש לא נכון שלרכב יש "אורך חיים", אורך החיים של רכב זה נטו פונקציה של איך הוא מטופל.

טפל ברכב שלך כמו שצריך והוא ישרת אותך לאורך זמן.

לא תטפל בו כמו שצריך הוא גם לא ישרוד כדי להראות לך 150K קילומטר על השעון.

לראייה נהגי מוניות שקונים מרצדסים פשוט כי הרכב מזדקן מאוד לאט ויכול לשרוד די בקלות מעל 500K קילומטר בתנאי מונית.

אין סיבה שרכב פרטי שמטופל היטב לא יגיע למספרים כאלה, גם אם הוא לא מרצדס.

 

לעניין האחיזה, לא יודע איך יצא לך להגיע למגבלות האחיזה עם כל כך הרבה רכבים אבל גם מנסיון אישי- האחיזה של הרכב סבירה בהחלט ביחס למתחרות, הפערים מאוד שוליים, זו דעתי, לאחר נסיון עם 2 רכבים במשפחה.

 

ממעט המושגים שכתבת (הגה מתקשר, דעיכת בלמים, זוויות גלגול) אני מסיק שניסית לעשות מהרכב מה שהוא אפילו לא מתיימר.

אתה כנראה האדם הראשון בארץ שקנה באלנו וציפה לקבל זוויות גילגול קטנות והגה מתקשר.

אם היית מתייעץ ואומר שזה מה שאתה מחפש אני בעצמי הייתי אומר לך לא לקנות את הרכב, לא לזה הוא נועד, כמו כל רכבי הקטגוריה.

בוא נהיה רציונלים, הדבר העיקרי שמשותף למאזדה לאנטיס, טויוטה קורולה,ניסן אלמרה, סוזוקי באלנו ושות' זה שאלה לא רכבים שפונים לצד ה"רגשי" של הנהג, אלה לא רכבים שאמורים ליצור לך ריגוש בנסיעה או הנאה מנהיגה.

מטרתם אחת- להביא אותך מנקודה א' לנקודה ב'.

לא פחות ובטח שלא יותר.

 

זה לא רכבים לקחת לנס הרים או לירידות סדום\ערד.

 

במקביל להוריי שהחזיקו באלנו אני החזקתי 106 ספורטיבית משודרגת רציני בתחום השילדה, כמובן שרמת האחיזה שלה היתה רחוקה שנות אור מזו של הבאלנו, כך גם הביצועים.

אבל לא זכורה לי פעם שנסעתי עם הבאלנו לאילת והרגשתי שהבלמים נחלשים בירידות סדום או זוויות גילגול רציניות.

בהחלט ניסיתי למתוח בהתחלה את הגבולות, ואז הבנתי שזה לא זה, פשוט מאוד, הרכב בולם בסדר גמור, אוחז בסדר גמור, אבל זה לא זה.

הוא פשוט מתנהג כמו.......רכב משפחתי.

 

אני כן מסכים איתך שצריכת הדלק של הבאלנו לא משהו בכלל.

 

 

כל מילה בסלע.

 

מזל שהגיע יצחק ועשה לך את היום, סוף סוף מישהו שכתב דברים שהתחברו למה שאתה כתבת.

ההבדל הוא שהוא כתב מנסיון, אתה כתבת שטויות בגרוש.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר קריאה ארוכה "מהצד" וללא עירוב של מה שאני יודע וחושב (להוציא הערה אחת שלא נגעה ישירות לנושא, גם ככה היה מספיק מהכל), מתשמע מהשורה האחרונה שלך, שאתה מסכים. שיצחק (מ"ניסיון...") וד"ר סובארו ("שטויות בגרוש"), צודקים. אז בסדר הרכב לא אמור להתנהג וזה לא מטרתו וכיוצא בזה, אבל בכל שאר הפרמטרים: נוחות, צריכת דלק, בטיחות, גם ניהוג וכן גם אמינות מצויינת, ישנה תמיתות דעים.

עכשיו לסיכום: כל מה שנותר למתלבט (שבינתיים נעלם) להחליט הוא: אם כל מה שמעניין אותו זה אמינות ולהגיע מA לB הרי שהבלנו תעשה את העבודה. או שיש לו עוד דרישות מהרכב שלו (דוגמת בטיחות,חיסכון ונוחות) ואז ישנן אופציות הרבה יותר טובות בשוק שגם הן בטווח המחירים והשנתונים האלה.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל שהגיע יצחק ועשה לך את היום, סוף סוף מישהו שכתב דברים שהתחברו למה שאתה כתבת.

ההבדל הוא שהוא כתב מנסיון, אתה כתבת שטויות בגרוש.

 

העניין הוא שלי הספיקו מעט נסיעות כדי להבין מה שווה הרכב הזה ויצחק פשוט סבל אותו לאורך זמן רב :-o

 

אם המסקנה היא זהה ע"י נוסע מזדמן וע"י בעלים - זה אומר משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש לו עוד אפשרות שהיא לקנות סוזוקי בלנו משנות ה 2000 ומעלה, להנות מנוחות סבירה, אחיזה סבירה, חסכונית אבל לא במיוחד וכו'.

בקיצור, רכב משפחתי שיקח אותך מ A ל B בנוחות סבירה {ולא , לא כמו שציינו פה אלה שאין להם בלנו ועפ"י דעות מחברים}, במצב שלא חסר כוח על מנת לעקוף, וצריכת דלק סבירה, אם תיהיה ברשותך הדגם עם 2 כריות אויר ו ABS אז תיהיה לך אפילו בטיחות סבירה.

שכחתי עוד משהו?

אהה כן, את האמינות המצויינת, שתתחיל להרגיש כמה כיף זה להיכנס למוסך על מנת רק לעשות טיפולים בסיסים.

שים דלק, תעשה ביטוח, תעשה טסט, סע!

 

ברשותי סוזוקי בלנו שנת 2002 ומרוצה מאוד!

איני נזון משמועות ועצות חברים, אלא מדבר עפ"י ניסיון והחזקת הבלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתה ברשותי בלנו 98, אבל יש לי ניסיון איתה, ברשות קרובת משפחה כבר קרוב ל 10 שנים, ועוד כמה חברים שיש ברשותם רכב כזה.

 

לאחר מתיחת הפנים סביר להניח ששיפרו את צריכת הדלק וביצועי המנוע, וכמו כן רמת הבטיחות וההתנהגות השתפרה מעט. אבל השינוי עדיין לא משמעותי כל כך לטעמי.

 

לעניין טויוטה קורולה, אני חושב שהקורולה עדיפה גם בהפרש השנתונים שציינת, אבל רכישה של קורולה שנת 98 היא יותר חכמה לדעתי מכיוון שבמודל זה הרכב השתנה, הצורה הוחלפה, וניכרים במודל זה שינויים כמעט בכל הפרמטרים מהדגם שקדם לו, כולל 2 כריות אוויר כסטנדרט ו ABS גם בדגם הפשוט.

 

הקורולה בשנתונים האלו, נחשבת אז לאחד הרכבים המוצלחים ביותר לתקופה. וגם היום ניתן לראות את שרידותם הגבוהה ביחס לשאר הרכבים. ניתן לראות רכבים כאלו שגמעו גם 300,000 קילומטר ועדיין נוסעים מצוין ללא קירקושים של פלסטיקים וסימני עייפות משמעותיים, והכי חשוב - 0 תקלות.

 

בכל מקרה, חשוב שהרכב שתרכוש יהיה עם כמה שפחות קילומטר, כי הקילומטר, הוא המדד הישיר לכמה הרכב עבר מהחיים שלו. ובפשטות, לרכב יש אורך חיים, לדוגמא 350,000 קילומטר. אם הרכב כבר נסע 200 יש לך עדיין עוד 150, אם נסע רק 100 יש לך עוד 250.

כמובן שחשוב גם עניין הטיפולים שעבר הרכב, וצורת הנהיגה בו, אבל זה עדיין לא גובר על הפרמטר של הקילומטר.

 

חשוב שתעלה לפורום את תוצאות הבדיקה של הרכב שברצונך לרכוש, על מנת שנוכל לתת את חוות דעתנו למצבו.

 

אז אל תבלבל את מוח !

טויוטה קורולה ספייס 2019

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4989 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...