Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חשד לנזק לבוכנת מתיחה שנגרם כתוצאה מטיפול במוסך- דיון טכני בסוגיה


אביתר א.
שימו לב! השרשור הזה בן 5176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הכל תלוי איך מסתכלים על זה:

 

אני אומר שמכל הסיפור הזה, אביתר רק הרוויח. הוא הרוויח מותחן טיימינג חדש שיתן לו שקט נפשי.

אל תסתכל על זה שאולי התפקשש הכיווץ של המותחן, תסתכל על זה שקנית לעצמך מיני תעודת ביטוח לרצועת טיימינג שתעשה את עבודתה נאמנה למשך כמה שנים טובות.

מי שלא חי את התחום מצפה שבעל המקצוע יזהיר אותו מפני כל סכנה שכרוכה בפירוק של הטיימינג. מאחר והרכב בנוי כולו מחלקים שונים ומהרבה מאוד ברגים, בדרך לפירוק של הדבר הכי פשוט שיכול להראותלכם בעיניים הכל יכול להתפקשש - החל מבורג שהוכנס עקום ונשבר בפנים בזמן הפירוק -וכלה בנזק לקראנקשאפט אם מישהו סגר את הבורג של הפולי-מנוע עקום או לא בהידוק הנכון.

מעשית, אי אפשר להזהיר את הלקוח מכל תרחיש אפשרי - כי אם נתחיל עם האזהרות, לא נגיע למצב של עבודה כי זה יקח שעות !

 

מניסיוני עם מותחן דומה שהיה לי בסובארו לגאסי, המותחן הזה היה מאוד מאוד קשה לכיווץ וכמדומני בספרות הטכנית דובר על כיווץ מחדש שדורש עומס של עד 490 ניוטון בשביל להכניס את הפין לתוך הבוכנה. דאז, פירקתי את המותחן מהרכב וכיווצתי אותו בחוץ (אילתרתי משהו מטורף לגמרי עם איזה דלת ברזל ענקית... אל תשאלו :lol:).

יכול להיות שבמקרה של אביתר ניסה המכונאי לעשות קיצור דרך - אבל מכל העניין יצא רק טוב שהוחלף בסופו של דבר המותחן.

 

מצ"ב תמונה של המותחן (מפרוייקט טיימינג שעשיתי בעצמי ללגאסי בספטמר 2004).

 

איציק

timing.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק יצא דבר טוב שהחלפתי גם את הבוכנה.

אבל נשאלת השאלה למה אני צריך לשלם על נזק שנגרם לי מקומבינה, אתה אומר בעצמך שמאוד קשה להכניס את הפין למקום, אז עוד לעשות את זה שהבוכנה על המנוע ועם מברג?!

אני נכנסתי עם טיימינג תקין ובוכנה תקינה יצאתי עם בוכנה דפוקה ועוד הייתי צריך לשלם עליה למרות שזה מחיר מוזל. המחיר פה זה לא הנושא אלא המטרה שהמוסך צריך לקחת אחריות על המעשים שלו!

 

ועוד דבר עוז, תשאל את העובד שלך איך הוא כיווץ את הבוכנה למרות שאתה כבר יודע, אבל זה כבר לא משנה. לי יש את ההוכחות שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 טון זה בטח לא. גם לא הגיוני מבחינת המתיחה וגם הפין המסכן בוודאי שלא היה מחזיק לחץ כזה.

אכן, בדקתי בספרות (לא יודע למה היה לי בראש 2 טון :lol:) והמידות הנכונות מספרות ש:

1. המותחן צריך להחזיק כוח כיווץ של 33LBS (או 147 ניוטון) ללא שקיעה בכלל.

2. הכיווץ של המותחן מתבצע עם כח של עד 490 ניוטון.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא החלפתי למשאבה עם אימפלר מברזל כי זה לא קיים במוסך מורשה,

ולפיליפ, כן זה אבא של אדם.

 

אגב עדכון על מצב המותחן אצל מוסכניק אמין שאני מאוד אהבתי ושם אני אטפל להבא.

הבוכנה במצב טוב מאוד יש עליה שריטות של מברג בחלקה העליון, הפין שבולם את הפין מלעלות הוכנס לחצי הדרך וכנראה שהבוכנה עלתה עקום קצת ולא ישבה טוב

יש שריטה בחלקו הפנימי של איפה שנכנס הפין.

לאחר בדיקה הבוכנה מתפקדת ועובדת כמו שצריך.

מסקנה היא סתם הוחלפה. על התוספת של ה-300 ש"ח אני כבר לא יעשה "רעש" כי אין לי טעם להתחיל את כל הבלגן הזה

 

נמחקה ההערה הבלתי עניינית שנכתבה לגבי בעל המוסך. בהערה הבאה בסגנון זה השרשור יינעל והתראה תתקבל.

זוהי אזהרה אחרונה בהחלט!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אני אסביר יותר טוב

לאחר החלפת הטיימינג ללא הבוכנה בהתחלה, התחיל רעש של מכונת תפירה לאחר שהעובד דחף עם מברג שם איזה משהו הרעש הפסיק ולא חזר, מסקנה שלי שהיא עלתה עקום בהתחלה וכך גם מבדיקה ויזואלית התגלה.

המוסך לא היה מוכן לשחרר אותי עם הרכב ככה בטענה שגם המותחן דורש החלפה ואם אני יוצא ככה מהטיפול אין לי אחריות על העבודה שבוצעה.

המותחן הוחלף למחרת כי לא היה להם במלאי, אגב לכל מי שטוען שיש להחליף בכל טיימינג איך זה שלא קיים במוסך מורשה מותחנים במלאי, מוזר משהו.

 

מקווה שעכשיו אני יותר ברור.

מרק מצטער אבל אין לי תמונה של הבוכנה אבל אני יכול לצלם פשוט אני צריך לקפוץ למוסכניק לצלם אותה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנחיות ייצרן עבור קוד המנוע שלך הם:

 

להחליף רצועת תיזמון לאחר 180K ולא קיימת הנחיה להחליף את המותחן.

 

לי לא ברור העניין בכלל 8)

 

רון הסביר שקיימת אפשרות ששריטה על הבוכנה עלולה לגרום נזק לבוכנה ולתפקוד לקוי של הבוכנה. מצד שני אתה טוען שהבוכנה תקינה.

לפי דעתי את תקינות הבוכנה יש לבדוק על הרכב או בציוד בדיקה שלא קיים במוסכים.

 

עוז לביא מנהל המוסך נשמע לי מכונאי ובעל מקצוע טוב ואין להקיש ממקרה בודד של 'פשלה' של אחד העובדים לגבי איכות,מקצועיות ואמינות המוסך.

 

אני במקרה כזה הייתי הולך על סולחה בין הצדדים בהשתתפות חבר הפורום דוד ברזילי בעל מכון לבדיקת רכב בבאר-שבע (שנעלם מהפורום).

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...