Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ואם אני רוצה לנוע בין 9-7 בבוקר?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6139 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי רוב האספנים בארץ נוסעים על רכב אספנות כי זה מה שיש ואם בישראל הייתה תרבות מוטרית סבירה הרבה אנשים היו מעדיפים רכב משנות השמונים שהוא ישן עם נוסטגליה מאשר רכב לא אמין זולל דלק ולא ביטחותי משנות ה70-60 אבל הכמיהה שלנו לרכב ספורטיבי או מיוחד כל כך גדולה בשל העדר רכבים מסוג זה בארצינו וריבוי מכוניות יפניות משעממות הוא כל כך הגדול שאנחנו נלך גם על 30 שנה אחורה

חבל.

חשוב לציין שאני בחור בן 25 צעיר שאפתן שחיי לרוב בחול ואוהב מאוד רכבים ,אני לא גדלתי עם פוסטר של יגואר איי טייפ או אסטון היילי פורג ספרייט אלה עם כזה של לוטוס אספריט טורבו או קורבט סי 4(סתם שתדעו מאיפה אני בא )

Porsche 944 turbo

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ת'כלס, מה אתה רוצה ?

לפי מיטב הבנתי אתה נמצא בכלל באנגליה, ומקונן על העדר תרבות מוטורית בישראל ?!

על איזו מכוניות ספורטיביות משנות ה 80' אתה מדבר בדיוק ?

פיג'ו 205 GTI או אונו טורבו, שאת כמות המכוניות הללו ששרדו אתה יכול לספור על כף יד של חבלן במשטרת ישראל אחרי 30 שנות שירות ?

בניגוד לרושם שנוצר, די מעטים עושים שימוש יום יומי ברכב אספנות והסיבות ברורות/

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן,

 

באנגליה אני "חושב" שעדין נוסעים בצד הלא נכון של הכביש!!!

Big-Block - I mean a realy Big, the Bigest

פורסם

א) לא יודע למה עשיתם מבדיקת מעבדה כזה סיפור גדול. בסך הכל מדובר בטסט עם בדיקת מרווחי סרנים, כל אוטו שלא עבר מימיו תאונה רצינית יעבור ללא בעיה. אני עשיתי כבר בדיקת מעבדה אחת ובקרוב הולך לעשות את השניה.

ב) חן, אני ממש לא אוהב את הגישה של אם זה לטובת בן אדם אחד לעומת מאות אז לא נעשה את זה. תכלס אני רואה את זה (וסיפור מכסת ההטבות ממשרד התחבורה) כתור התחמקות מהתשובה הפשוטה שלאף אחד לא בא להזיז את העניין הזה (כי לפי דעתי זה עדיין לא מדגדג לו).

ג) אני אבהיר שוב, אין פה בקשה של הקלות ואין פה פגיעה בחוק האספנות. הקייס פה הוא בין החזרת רכבים ישנים לכביש לבין הטבות כספיות לקופת המדינה.

ד) מיני1000, אני מבקש ממכם לא להתחיל להכנס לפן הכלכלי כי כל מי שנוסע ברכב אספנות לא עושה את זה מטעמי חסכון, בטיחות או יעילות (אלא מטעמי פוזה, אהבה ודעות קדומות).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

שושן אדום.

 

יש צדק מסויים במה שאתה אומר, אבל צריך וחשוב לזכור את המציאות הישראלית המורכבת.

 

נושא ה"הגדרות" מקבל בישראל תחום מאד רחב, בעצם כל רכב בן שלושים שנה נחשב "רכב אספנות"

לגבי בעל הרכב אין הגדרה, ואין גם משמעות לכמות הרכבים שיש בבעלותו, או סוגם.

 

באירופה, ישנם מועדוני רכב רבים, כולם נחשבים קלאסיים, ויש חלוקה לקטגוריות, רכבים לפני המלחמה,

אחריה, רכבי ספורט, רכבי שנות העשרים, השיבעים, רכבי יצרנים, רכבי תצוגה וכד',

 

השימוש והאופי ברכבים שונה, לשימוש יום יומי, לתצוגות, לתחריות, ראלי, מרוצי סוף שבוע וכו'...

 

כל רכב מקבל את ההגדרה המתאימה לו, ועל פיה נעשה בו אופן השימוש, התשלום והביטוח.

 

בארץ הנושא רק מתפתח לאחרונה, לא ניתן להגדיר לדעתי מסרשמיט משופץ לתצוגה, ביחד עם חיפושית

באותה הגדרה של "אספנות", ולחייב את הבעלים לשלם באופן שווה את מחיר בביטוח, הטסט וכד'.

 

אדם המחזיק ברשותו אוסף של אופנועים ומכוניות משופץ המגיעים מדי פעם למפגש כזה או אחר, כולם בתוקף

וחוקיים, אינו עומד בהגדה זהה לבעל ווספת אספנות מטורף ככל שיהיה.

 

ולכן צריך לבצע שינוי בתפיסה, שינוי בהכרה של הרשויות במורכבות של התחביב ובצרכים השונים של "האספנים

או בעלי רכב אספנות"

 

אין מדובר בשינוי אחד נקודתי, אלה שינוי מורכב שיביא בחשבון גם צרכיים עתידיים, שינוי היום בתקנות האספנות

יניב אולי הקלה למגזר מסויים ופגיעה במגזר אחר. אבל לא פיתרון אמיתי.

 

ולכן צריך להקים צוות חשיבה כלל מועדוני הכולל את כל נציגי הנפשות הפועלות בשטח, כולל נציגים של כאלה שלכאורה

אין להם קשר אמיתי לרכבי אספנות, ולפעול ביחד לשינוי המציאות והתאמה לחו"ל.

 

מציאות חדשה תלויה ב"תרבות מוטורית" אם נביא לפתחה של המדינה את הצורך בהכרה של ה"ספורט המוטורי"

הרי שהפתרונות ההולמים יגיעו מעצמם.

 

ואז כל אחד ימצב עצמו בתוך ההויה במקום המתאים לו, ועל פי צרכיו האיישים יוכל לאפיין את השימוש המתאים לו ברכב.

 

עכשיו בוא ונסה לשכנע מישהו במדינה הזו לקבל את זה ללא הכנה ראויה ומחשבה בונה...

 

אין ספק שמתבקש שינוי, אבל השינוי מצריך אומץ ומחשבה ראוייה, עבודת הכנה ושיתוף של כולם, ולא שליפות מהמותן

וירי פרוע לכל הכיוונים...צוות הנהגה כבר אמרתי? - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

ד) מיני1000, אני מבקש ממכם לא להתחיל להכנס לפן הכלכלי כי כל מי שנוסע ברכב אספנות לא עושה את זה מטעמי חסכון, בטיחות או יעילות (אלא מטעמי פוזה, אהבה ודעות קדומות).

לא התכוונתי לומר שמי שנוסע על רכבי אספנות עושה זאת מטעמי חיסכון כי חיסכון בטוח שאין פה....

התכוונתי שלא כולם יכולים להחזיק רכב נוסף שישמש כיומיומי ובגלל החוק נאלצים לוותר על החזקת רכב אספנות.

מעבר לשיקול הזה אני מניח שיש אנשים שגם אם יש להם את היכולת להחזיק רכב נוסף עדיין היו רוצים לנסוע ברכב אספנות כל יום ובשעות האסורות אז למה לא לאפשר להם?

אני גם לא מבין את הקטע של בדיקת המעבדה. למה שרכב שרוצה לחזור לסטטוס מיושן יצטרך בכלל לעבור בדיקה כזאת?

הרי הוא לא עמד יותר משנתיים ועבר טסטים רצוף במשך כל השנים.

פורסם

מכיוון שכאשר אתה עובר מסטטוס רגיל לאספנות אתה מקבל הקלה בגין ביטול בדיקת מעבדה, בשביל שלא יגידו שאנחנו מבקשים הקלות רשמתי שגם יצטרכו לבצע את הבדיקה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

לדעתי השאלה הראשונה שיש לשאול היא הרבה יותר פשוטה ואולי אפילו ניתן לבסס את הטענה משפטית:

מדוע בן אדם שמחזיק יותר מרכב אחד צריך לשלם יותר מביטוח חובה אחד??? הרי אין שום אפשרות (ואם מישהו יוכיח שיש הרי פרס נובל מובטח לו) שאסע ב2 רכבים בו זמנית....

ולמרות זאת, אני נדרש לדוגמא לשלם ביטוח גם על אופנוע וגם על רכב פרטי למרות שבשניהם הביטוח הוא שמי לנהג אחד בלבד...

פורסם
לדעתי רוב האספנים בארץ נוסעים על רכב אספנות כי זה מה שיש ואם בישראל הייתה תרבות מוטרית סבירה הרבה אנשים היו מעדיפים רכב משנות השמונים שהוא ישן עם נוסטגליה מאשר רכב לא אמין זולל דלק ולא ביטחותי משנות ה70-60 אבל הכמיהה שלנו לרכב ספורטיבי או מיוחד כל כך גדולה בשל העדר רכבים מסוג זה בארצינו וריבוי מכוניות יפניות משעממות הוא כל כך הגדול שאנחנו נלך גם על 30 שנה אחורה

חבל.

חשוב לציין שאני בחור בן 25 צעיר שאפתן שחיי לרוב בחול ואוהב מאוד רכבים ,אני לא גדלתי עם פוסטר של יגואר איי טייפ או אסטון היילי פורג ספרייט אלה עם כזה של לוטוס אספריט טורבו או קורבט סי 4(סתם שתדעו מאיפה אני בא )

 

סליחה, אבל אני עדיין מעדיף קורבט ישנה על פני מיאטה חדשה, גם אם הן עולות אותו דבר. זה עניין של טעם, לא של חוסר יכולת לייבא רכבים או אפילו עניין של יכולת כלכלית.

 

יש כאן הרבה אנשים שיכולים להרשות לעצמם רכב שעולה כמה מליונים, אבל פשוט מעדיפים אספנות.

אני לא קונה רכב אספנות ברגע זה כי אני לא בטוח כמה זמן אני אשאר בארץ ולא כדאי לי להשקיע ברכב, אבל אספנות היא לא רק רכבים ספורטיביים, אלא אהבה אמיתית לרכבים ישנים, גם כאלו שלא מתנהגים ולא מאיצים מהר.

 

לקנות רכב ספורטיבי ורכב אספנות זה אפילו לא משהו שאפשר להשוות. הם לא באותה קטגוריה וגם לא סותרים.

 

(וסתם שתדע מאיפה אני בא, היה לי בחדר פוסטר של קונטאש ושל טסטרוסה, ודגמים של 309 GTI, קונטאש, E-TYPE וPANHARD)

פורסם

לקנות רכב ספורטיבי ורכב אספנות זה אפילו לא משהו שאפשר להשוות. הם לא באותה קטגוריה וגם לא סותרים.

 

(וסתם שתדע מאיפה אני בא, היה לי בחדר פוסטר של קונטאש ושל טסטרוסה, ודגמים של 309 GTI, קונטאש, E-TYPE וPANHARD)

 

הפתרון הוא ברור - לקנות (או לייבא) מכונית אספנות ספורטיבית!

ונדמה לי שכבר כתבתי כאן בעבר שבהולנד יש גם הקלות לרכבי אספנות, אבל כאן ההגבלה היא על הנסועה השנתית - מותר עד 5000 ק"מ בשנה (ואפשר להגדיל ב 15 יורו ל 7500 לשנה).

נראה לי הרבה יותר הגיוני מההגבלה האי-רציונלית של 7-9.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
ונדמה לי שכבר כתבתי כאן בעבר שבהולנד יש גם הקלות לרכבי אספנות, אבל כאן ההגבלה היא על הנסועה השנתית - מותר עד 5000 ק"מ בשנה (ואפשר להגדיל ב 15 יורו ל 7500 לשנה).

נראה לי הרבה יותר הגיוני מההגבלה האי-רציונלית של 7-9.

דוגמא מצויינת, בהולנד גם מותר לעשן מריחואנה...

ארז רונן

פורסם
ונדמה לי שכבר כתבתי כאן בעבר שבהולנד יש גם הקלות לרכבי אספנות, אבל כאן ההגבלה היא על הנסועה השנתית - מותר עד 5000 ק"מ בשנה (ואפשר להגדיל ב 15 יורו ל 7500 לשנה).

נראה לי הרבה יותר הגיוני מההגבלה האי-רציונלית של 7-9.

 

 

נו באמת! לא יודע, איך בהולנד- אבל בארץ אפילו קטנועי שליחים מסתובבים עם כבל ספידומטר מנותק (ורואים את זה!!!!!:lol:), כל זה כדי למכור אותם אחרי זה ביותר מחיר בגלל ש"עשה מעט קילומטרים"! אז, אתה מדבר איתי על הרכבים? אולי בהולנד לא שמעו על הניתוק ספידומטר- אבל בארץ יודעים על זה מצויין, כולל גם במשרד התחבורה ובחברות ביטוח- נראה לך, שהם יסכימו על המגבלה, שכ"כ קל לעבור עליה!:lol: כן, בטח, וגם יוספו לך כסף עבור קילומטרז' נוסף! להזכירך, שעד יחסית לא מזמן כל רכב, שבא לטסט- פתאום בא ללא רדיו? עד שסוספסוף מישהו קלט את זה, והשכילו את האגרה יחד עם הטסט, ואז פתאום לכולם יש רדיו באוטו!:lol: (מה שכן- בגלל זה נדפקו אלה, שבאמת אין להם- לי למשל אין באף רכב אספנות שלי רדיו- ועדיין אני משלם את התוספת המגולמת בתוך האגרה!)

 

אז, עשו מגבלה ריאלית, שלפחות איכשהו אפשר לאכוף אותה- זה, שלא עושים את זה- בעיה אחרת...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

לגבי מכונית ספורט ישנה - לא כל מי שיש לו היכולת לייבא מכונית ספורט ישנה יכול להרשות לעצמו מכונית ספורט חדשה.

אפשר לייבא לישראל מכונית ספורט ישנה ראויה ביותר (ולטעמי גם יותר מהנה לנהיגה ממכוניות הספורט החדשות) בעלות כוללת של כ 100K ש"ח ואפילו פחות.

תמצא לי מכונית ספורט מודרנית על הכביש במחיר כפול מזה... וזה עוד בלי להתחשב בכמה יעלה לך לבטח מכונית ספורט חדשה.

 

דוגמא מצויינת, בהולנד גם מותר לעשן מריחואנה...

 

רק לא הבנתי אם אתה מציין את זה כדבר טוב או דבר רע... :lol:

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
האפשרות החוקית שלך לנוע עם הרכב בין 7 ל 9 היא לקנות רכב גרר, להעמיס ולסחוב אחריך את רכב האספנות לכל מקום.

 

חחחחח גדול אחי אהבתי

"בחיים כמו במהלך פניה אף פעם אל תעצור!"

Life's too short, we're here for a good time, not a long time. -Colin McRae


×
×
  • תוכן חדש...