Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6190 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קודם כל העיקר שאף אחד לא נפגע. לקח זול שווה המון.

עשית בשכל כשצילמת ותיעדת הכל, ולקחת פרטים מפורטים. אני הייתי מנסה גם להחתים את הרוכב על הודאה באשמה (אולי לא תופס משפטית, אבל בטח לא מזיק).

 

הפניה מטשרניחובסקי לגאולה מותרת מהנתיב השמאלי בטשרניחובסקי בלבד. זוהי צומת מפגרת לחלוטין, המפה לא מראה את המצב בשטח - בפועל זה לא ברור כלל והשילוט לא עוזר. בכ"ז - גם אם אתה בשמאלי יש פתח לטעויות.

אחרי שעלית על אלנבי מעבר נתיבים לכיוון הפניה שמאלה הוא לא רק לא חוקי - הוא בעיקר לא חכם ומסוכן.

 

אני מעריך שאם היית עומד ברמזור בנתיב השמאלי בטשרניחובסקי, עם איתות שמאלה פועל (לחלופין מתקרב לצומת עם איתות פועל, אם הרמזור ירוק) - הרוכב היה מבין אותך הרבה יותר טוב. אתה מציין שהפעלת איתות כשעברת את קו העצירה - זה מאוחר מדי.

יחד עם זאת - כפי שאתה מתאר וכפי שאני מכיר את הצומת ואת רוכבי הקטנועים בעיר - האשמה העיקרית היא ברוכב.

 

*אגב - בצומת זו יש עוד כמה סכנות - אנשים שנוסעים על אלנבי ועוברים באדום, בעיקר מוניות ואוטובוסים (מפתיע, נכון?). כמו כן חוצים את הרמזור בגאולה הולכי רגל - בד"כ באדום.

אי לכך - תמיד תמיד בצומת זו - היזהרו, חכו שניה אחרי הירוק ומבטים טובים ימינה שמאלה, ובצעו את הפניה לאט ובתשומת לב.

(הכותב גר באיזור, וזוהי פניה קבועה עבורו בדרך הביתה. בדרך זו הוא נוסע כמעט יום יום, גם ברכב וגם על קטנוע. וגם ברגל ובאופניים).

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

לא רק שעמדתי בשמאל, עמדתי ראשון ! האיתות היה מופנה ימינה, וישר בהתחלת הנסיעה שונה לשמאל. כך לפחות הבנתי מהמצב בו אני עומד שנדרש איתות ימינה, לא?

לא היו איתי רוכבי אופנוע כאשר התחלתי את נסיעתי, כך שהמבטים היו מופנים לגבי הרמזורים ברחוב אלנבי בעיקר, ומדי פעם מבט במראות.

ישתבח הבורא, שגם היום אני נמצא.

פורסם

בגלל זה אני אומר שזו צומת מחורבנת - האיתות ימינה שלך היה מיותר ואף מסוכן.

תיאורטית זו צומת שיש בה או ימינה (לאלנבי) או ישר (לגאולה). אין שם שמאלה (לאלנבי).

בפועל אתה צריך לפנות ימינה לאלנבי ואז שמאלה לגאולה, לכן איתות שמאלה בלבד יהיה הפיתרון הכי נכון - ואמור להסביר את כוונותיך לשאר משתמשי הדרך. זה שהם לא מבינים, לא מסתכלים או פשוט לא מכירים את הצומת - זה כבר עניין אחר לגמרי. לכן צריך לעשות את התמרון הזה לאט ועם המון תשומת לב.

 

יחד עם כל זה - אני בכלל לא בטוח שאם היית מאותת שמאלה מלכתחילה הבעיה הייתה נפתרת, שוב - האשם הוא בתכנון לקוי עד פושע של הצומת. עליך לעשות ככל יכולתך לפצות על האימפוטנטיות של מתכנני הצומת.

 

ואין לי ספק, כרוכב קטנוע, שאותו רוכב שנמרח עליך יודע טוב מאוד שהאחריות היא שלו, ואם לא - זו לא תהיה הפעם האחרונה שהוא מבקר בתוך דלת אחורית של מישהו. מקווה עבורו שזה תמיד ייגמר כמו שנגמר במקרה שלך (נזק לרכוש בלבד).

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

למען האמת, רוכב האופנוע וחברו דובר העברית ניסו להסביר לי שאני אשם, כי אין פנייה שמאלה.

אחרי שהראיתי להם את התמרור שמורה על כיווני הנסיעה, הם השתתקו.

ישתבח הבורא, שגם היום אני נמצא.

פורסם

ישה,

ברור לי שהכוונה שלך טובה,

אבל חלק מהתשובות שלך מראות שאינך בקי מספיק.

 

כיוון מראות נכון - מעלים לחלוטין את השטח המת באיזור שקרוב למכונית. השטח שכן נשאר "מת" נמצא מספר מטרים ליד המכונית וגם הוא מצומצם מאד. ככל שמתרחקים יותר הוא גדל.

 

"אלמנטים שזירזו את קרות התאונה" - אולי התכוונת לגורמים לתאונה, כי תאונות לא קורות הן נגמרות על ידי גורם אחד או יותר.

 

 

ובהתייחס לתאונה,

כל הגורמים והמידע שהתווסף מצביעים על כך שהתאונה אכן ניתנת למניעה באחוז מאד גבוה.

אחת הטכניקות החשובות בנסיעה עירונית (ובמקומות רוויים בקטנועים כמו ת"א) היא הפניית מבט בראי הצד לפני כל התחלת פניה, גם כאשר הכל תיקני וחוקי. מבט כזה במהלך ההתקרבות לפניה שמאלה היה מגלה את נוכחותו של הרוכב. לפני הכניסה לצומת עצמה יש להביט אל היציאה ממנה בכדי לראות שהנתיב פנוי. כמו כן, יש להביט בראי הפנימי בכדי לדעת מהו המרחק מהרכב שמאחור.

 

דני G.

פורסם

כשאתה עומד האלכסון לקו, יש לך שדה ראיה של המתרחש משמאלך דרך החלון משמאלך וכך היית אמור לעקוב אחרי מה שמתרחש שם ובהדרגה עם ההתיישרות לעבור למראת הצד (שלא עוזרת כאשר הרכב עומד באלכסון). בגלל פוטנציאל ההפתעה של הדו"ג, אני תמיד מעיפה מבט במראה בצד אליו אני פונה לפני ביצוע הפנייה - ומובן מאליו שכדי שכל זה יתן את התוצאה הטובה ביותר המראות חייבות להיות מכוונות נכון כך שגם אחד שממש נדבק לצד האוטו עדיין ייראה.

 

מהירות הקלדה איטית - ודני כבר נתן את כל הטיפים! סליחה על החזרה הלא מכוונת!

פורסם

אהלן דני

 

לגבי הנקודה שניה שנינו אומרים את אותו הדבר רק בניסוח שונה

 

לגבי כיוון מראות שנינו מסכימים כי יש שטח מת. השאלה היכן למקם את השטח המת.

 

אתה בגישה כי המראה צריכה להראות את דופן רכבך כנקודת התייחסות + X מטר בצידיה. הX הזה לא יכול להיות יותר גדול משני מטר באורך של המכונית שלך.

 

הווה אומר שרכב שעוקף אותך בכביש דו מסלולי לא יראה במראתך אלא אם הוא יתקרב אליך מאוד ואז יכולת התגובה והתימרון שלך פחותות בהרבה.

 

מאידך אפשר לכוון את המראות כך שתראה את הרכבים מסביבך במרחק יותר גדול מרכבך. כך תהיה איתם במגע עין , הן כאשר אתה עוקף ורוצה לחזור למסלולך והן כאשר עוקפים אותך. השטח המת ייווצר בסמוך למכוניתך.

 

הנכון ביותר יהיה לאמר כי צריך כיוון מראות לכביש עירוני השונה מכיוון מראות לכביש בינעירוני.

 

כדי להפחית סכנה של תאונה צריך הנהג לפעול בשני מישורים עיקריים .

האחד קשור במעשיו , לבדוק במראה לאותת כמו שצריך, ולאותת עם מיקום רכבו את מה שהוא מתכוון לעשות. במקרה כאן אם הרכב היה נוסע ממש ליד קו האמצע האופנוע לא היה חושב לעקוף מצד שמאל כיוון שהוא חוצה בצורה כזאת קו לבן = חומה, לפי הפירסום.

 

השני איך לא, קשור גם במעשיו, והוא לקרוא את הכביש על מרכיביו הפיזיים ויותר מכך לקרוא את מעשי הנהגים סביבו, ולהבין מה הם אמורים לעשות או מתכוונים לעשות.

 

כך עשיתי בערך 2 מיליון ק"מ ללא תאונה.

 

ועדיין אני מוכן ללמוד. מתי השיעור הראשון?:-) כמאמר הפסוק " מכל מלמדי השכלתי, ומתלמידי יותר מכולן"

 

תענוג לקרוא את ליהי הודעה מעלי, איך שהטמיעה את השיעור שקיבלה ממך . שאפו למורה ולתלמידה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
מזה אפשר להבין, שללא קשר לאשמה, העובדה שלא ראית אותו לא אומרת שהוא לא היה קיים שם.

 

לכן, ממליץ לך לתקן את כיוון המראות שלך וללמוד כיצד לעשות בהן שימוש נכון יותר.

כאשר המראות מכוונות נכון והטכניקה נכונה גם היא, אין סיכוי שתוכל לפספס במקרה כזה.

 

דני G.

 

למה אתה ישר מניח שהוא לא יודע לכוון מראות? ושהוא לא באמת עשה הכל כמו שצריך...

אתה בטוח מכיר אופנוענים ויודע שהם באמת יכולים לצוץ משום מקום, להיות בכלל בצד ימין שלו כשהוא מסתכל ולעבור בשניה לצד השמאלי שלו.

פורסם

ישה, ולמרות הכל ועקב כך, רוכב האופנוע בחר שלנסות לעקוף אותי מצד שמאל, למרות שאני כבר בצידו השני של הקו(חלק נכבד מהרכב).

ישתבח הבורא, שגם היום אני נמצא.

פורסם

ישה שלום,

 

את המראות ברכב שלי כיוונו עם דני במהלך הקורס ואני לא נוגעת בכיוון מאז. אני יכולה להגיד לך שהשטח המת הינו מזערי, ורואים מצויין גם את מי שעוקף אותי, גם את מי שנעקף על ידי (כדי להבטיח חזרה בטוחה לנתיב) וגם את מי שצמוד לרכב (דרך אגב, בשביל זה אתה לא צריך לראות את דופן הרכב שלך במראות, כי לכל גוף יש נפח כלשהו, אז אתה תראה אותו בחלקו או במלואו). הכיוון הזה גם משרת אותי מצויין בחניות ואני לא מרגישה צורך לשנות אותו.

 

ליהי

פורסם

אין ולא יהיה כיסוי מלא לעולם - בין אם פיזי ( מראות ) ובין אם האנושי ( ראיית הנהג )

הצומת הנ"ל קטנה , עם מספר נקודות התייחסות :idea: בכניסה לראות שאין תנועה משמאל ( אופנועים ומוניות ) עוברים חופשי

באמצע הצומת - לפני הפניה שמאלה לגאולה - אופנועים ומוניות שוב חותכים - וכעת הבעיה הגדולה ,, מעבר החציה בכניסה לגאולה .

כאשר אתה חייב להיתייחס אליו , גם אם יש לך זכות ואור אדום אוסר חצייה להולכי רגל - יש סיכויי גדול להולכי רגל חוצים .

 

ואז המבט מופנה לשם - זה הגיוני , כי שם יהיה מירב הנזק במקרה תאונה .

נוסיף לכך אופנוע המגיע מאחור במהירות , ולא יעזור מראות או תגובה על חושית 1 שניה התייחסות למעבר חצייה

והאופנוע בדלת שלך .

 

אם פניתה מהנתיב השמאלי באלנבי , שמאלה לגאולה תוך כדי איתות ,והצומת בכניסתך הייתה פנוייה ,

אתה ביצעתה את לפי החוק את המטלות הנדרשות

אם הייתה מזהה את האופנוע חותך משמאל ומצליח לעצור , או לשבור את ההגה לישר - אזי אתה נהג מעולה ומומחה .

 

במבחן האדם (הנהג) הסביר - לדעתי לא יכולתה להתחמק מהתאונה , והיא באשמת רוכב האופנוע .

הוא עקף בצומת לא פנוייה .

עקף רכב המאותת שמאלה .

נהג במהירות שלא אפשרה לו להגיב בהתאם לתנאי הדרך .( תנאי דרך הם לוא דווקה , מזג אויר או תשתית כביש )

הם גם עומס תנועה מקומי , צומת , מעבר חצייה וכו'

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

קרטר ידידי

 

כמה זמן היית בתנוחה הזו של הרכב. אם מתחילת הפניה לאלנבי ועד לגאולה היית על קו האמצע ומאותת הסיכון הוא קטן ביותר שהאופנוען היה מנסה לעקוף אותך משמאל מול התנועה שבאה . יותר נוח מבחינתו לעקוף אותך מימין, במסלול השמאלי שבו אתה נמצא ,אבל שחציו פנוי.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ישה ידידה, מהנתיב השמאלי באלנבי לאחר ההשתלבות, עברו בערך 10 שניות עד שהרכב עבר את הקו הפרדה בנוסף למקווקו.

רוכב האופנוע ניסה לעקוף משמאל כאשר אני פונה שמאלה והנתיב מיועד לנסיעה לגאולה.

 

למען האמת, השאלה הייתה אם מה שעשיתי היה בסדר, אבל אחלה דיון נפתח פה.

ישתבח הבורא, שגם היום אני נמצא.

פורסם

ישה,

לא אמרתי ואני גם לא מלמד אנשים לראות את דופן המכונית במראות הצד. נהפוך הוא, אני מסייע לאנשים להשתחרר מהמנהג המיותר הזה אשר גובה מחיר בשטח כיסוי מצומצם יותר של המראות.

כאשר אתה מכוון נכון (בלי לראות את הרכב שלך), השטח המת האפקטיבי שזה אומר - שטח הגדול יותר מהקטנוע הקטן ביותר, ימצא במרחק של לפחות 2 מטרים ממך בצד. כל מה שנמצא קרוב יותר אתה תראה במראות.

 

ושוב לקרטר,

הייתי שמח לומר לך שעשית כל שניתן למניעת התאונה ולמרבה הצער לא יכולת.

היות שתחקרתי לא מעט תאונות בחיים שלי, בכל פעם שאתה מוסיף מידע / עובדות, אני משתכנע יותר ויותר בכך שניתן היה למנוע.

 

דני G.

פורסם
ישה,

לא אמרתי ואני גם לא מלמד אנשים לראות את דופן המכונית במראות הצד. נהפוך הוא, אני מסייע לאנשים להשתחרר מהמנהג המיותר הזה אשר גובה מחיר בשטח כיסוי מצומצם יותר של המראות.

כאשר אתה מכוון נכון (בלי לראות את הרכב שלך), השטח המת האפקטיבי שזה אומר - שטח הגדול יותר מהקטנוע הקטן ביותר, ימצא במרחק של לפחות 2 מטרים ממך בצד. כל מה שנמצא קרוב יותר אתה תראה במראות.

 

דני G.

 

אהלן דני

 

לגבי כיוון מראות שנינו מסכימים כי יש שטח מת. השאלה היכן למקם את השטח המת.

 

אתה בגישה כי המראה צריכה להראות את דופן רכבך כנקודת התייחסות + X מטר בצידיה. הX הזה לא יכול להיות יותר גדול משני מטר באורך של המכונית שלך.

 

הווה אומר שרכב שעוקף אותך בכביש דו מסלולי לא יראה במראתך אלא אם הוא יתקרב אליך מאוד ואז יכולת התגובה והתימרון שלך פחותות בהרבה.

 

מאידך אפשר לכוון את המראות כך שתראה את הרכבים מסביבך במרחק יותר גדול מרכבך. כך תהיה איתם במגע עין , הן כאשר אתה עוקף ורוצה לחזור למסלולך והן כאשר עוקפים אותך. השטח המת ייווצר בסמוך למכוניתך.

 

הנכון ביותר יהיה לאמר כי צריך כיוון מראות לכביש עירוני השונה מכיוון מראות לכביש בינעירוני.

 

.

 

לדני שלום

 

שים לב כי שנינו טוענים שהשטח המת מתחיל 2 מטר מהמכונית , אם זה בשיטה שלראות את הדופן , או בשיטה שאתה לא רואה את הדופן. ראה את המסומן באדום

 

אתה מכוון לראות את השטח הקרוב למכונית מ 0 עד 2 מטר ומשם שטח מת. אני מכוון באלכסון רב יותר . בצורת הכיוון שלך בתנועה אלכסונית אתה לא רואה את הרכב המתקרב, כמו במקרה כאן, ובתנועה ישרה אתה רואה רכב שמתקרב אליך במרחק קרוב מדי בכדי להגיב.

 

אני מעדיף לכוון את המראה כך שהשטח המת יהיה קרוב לרכב ואילו השטח המכוסה יהיה כזה שיתן לי אולי עוד זמן להתחמק.

ראה את המסומן בסגול.

 

וסתם לשם לימוד

 

מה היית אתה עושה כדי למנוע את התאונה הזו מכל ההיבטים ? אני מניח כי כולם ישמחו ללמוד.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

×
×
  • תוכן חדש...