Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופה\האצ'בק, סאנרוף, ספורטיבית כ-65k יש הצעות מעניינות?


אלי_לוי
שימו לב! השרשור הזה בן 5552 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הלאון לא יותר מאובזרת מהקליאו, היא יותר איכותית! .

 

איכותית?

אכפת לך לפרט, וגם לתת קצת מידע על ההבדלים באיבזור בהתייחס לדברים הבאים:

סאנרוף- יש\אין

סלון עור

מושבי ספורט+ הגה ספורט

מה לגבי המתלים בשני הרכבים האם הם מתמודדים טוב בבמפרים או שמצפה לי כאב גב?

0-100 בכמה שניות?

מה לגבי בטיחות, כמה כריות אויר?

 

בעיקרון הלאון תהיה די גדולה בשבילי רוב הזמן אני נוסע לבד לכן הקליאו יותר קורצת, אבל איך המושב האחורי בקליאו יוכל לאכלס שני אנשים בוגרים ללא בעיות?

 

ובכלל בקשר לקליאו במה שונה ה172 מה182 חוץ מה10 כ"ס שאותם אני מקווה להוסיף בתקווה שאני רוכש כזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

redroze אתה מציג פה טענה טובה לגבי חוסר חלפים, אבל אתה אומר שהמוסכים של רנו אמינים משל פיאט ופיג'ו?

 

לגבי הפיאט קופה היא אכן "מיושנת" משאר החבורה ואכן די "אקזוטית" בכל הנוגע למציאת חלפים (לפי מה שאני מבין מהשירשור).

 

כבר ציינתי מה חשוב לי ברכב וזה שייקח סיבובים טוב ובעל אחיזה ויאיץ מהר זה בטופ של הדרישות, אח"כ באים מרכיבים כמו ה"פוזה" והאחזקה הזולה יחסית לרכב ספורט, יש רכב שמצטיין בדרישות האלה בסדר הנ"ל?

 

תוסיפו גם נתוני יצרן כמו כ"ס 0-100 רמות איבזור (בקשר למראה חיצוני כל אחד ודעתו לכן לא אכפת לי אם תחשבו על רכב מסויים כמכוער) אבל כל זה במסגרת של 65k גג.

 

שים לב טוב טוב שרשמתי שאני יכול לגשת למחסן ולהזמין כל חלק שבא לי, לא רשמתי בשום מקום שהמוסכים של רנו אמינים ומקצועיים (למרות שאני מצאתי לעצמי מוסך מורשה שבנתיים לא מאכזב).

לחבר שלי הייתה בעבר לאון 4X4, אני זוכר שהוא אמר שנמכרו רק 12 יחידות. אני לא בטוח לגבי אמינות הנתון הזה.

 

לפותח השרשור, האינטריור של הלאון אכן נראה הרבה יותר מכובד, מסודר ויוקרתי לעומת האינטריור של הקליאו שנראה מעט מצועצע ופלסטיקי. להגיד לך את האמת? זה ממש לא מפריע לי, האוטו מסתובב בסיבובים בצורה כזו מדהימה שאתה אומר לעצמך "לעזאזל עם הפלסטיקה הזו, הרכב הזה זה פשוט כיף לא נורמלי" (ואני לא מדבר על כח בקו ישר, נסעתי ברכבים הרבה יותר חזקים מהקליאו). במקור הקליאו מאוד נוחה, אני אפילו הייתי מגדיר אותה כנוחה מדיי (ולכן הנמכתי אותה ב-70 מ"מ והקשחתי אותה כהוגן ועדיין הנוחות לא כזו גרועה).

אני מצטרף לידידי אקסודוס וממליץ לך לעשות סיבוב על הקליאו. מבטיח לך שהיא תשנה לך את כל התפיסות עולם שיש לך כרגע. לסיכום, מדובר פה ב-2 רכבים מצויינים, כל אחד מצטיין בתחום שלו, לכל רכב יש יתרונות וחסרונות, השאלה מה יותר מתאים לך. את זה אנחנו לא יכולים להעביר לך דרך הפורום מכיוו ש:

א) אנחנו בחיים לא נצליח להבין בדיוק מה הדרישות שלך באותה רמה שאתה יודע מה הדרישות/העדפות שלך.

ב) רוב האנשים לא נסעו מספיק ב-2 הרכבים בשביל לתת חוות דעת מעמיקה מספיק.

לכן לך תעשה סיבוב ב-2 הרכבים ותחזור אלינו עם הרשמים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי מוסכים לרנו וסיאט יש אפשרות להשיג חלקים או שזה כרוך בהרבה כאב ראש?

 

דרך אגב שכחתי לשאול כמה הילוכים יש ברכבים כי נודע לי שיש בלאון 6 האם זה נכון, ובכלל זה תיבת הילוכים ידנית רגילה או טיפטרוניק וכל הפטנטים החדשים שנוספו בזמן האחרון?

 

ועוד משהו:

 

הקליאו קלה יותר בעלת מנוע 2.0, הלאון לעומת זאת כבדה יותר ובעלת מנוע 1.8 ההבדל בין הקליאו ללאון הוא של של 8 כ"ס בלבד, מכאן אני אמור להבין שהקליאו מהירה יותר משמעותית מהלאון לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לליאון תיבה ידנית רגילה עם 6 הילוכים.

לעניין ההספק והמשקל - המנוע בליאון הוא מנוע 1.8 טורבו מה שנותן לו בנוסף על יתרון כוחות הסוס גם מומנט גבוה משל הרנו.

בנוסף, משום היותו מנוע טורבו - שיפור שלו והעלאת ההספק בכמה עשרות סוסים (ועקב כך שיפור התאוצות) יהיה פשוט וזול.

 

הייתרון הגדול של הקליאו על הליאון יהיה השלדה הנהדרת.

בכל השאר - איכויות, כוח ואפילו זמינות של כמה מוסכים עליהם כולם מסכימים כמוסכים טובים (מישהו אמר רון ?) - הליאון עולה על הקליאו.

 

סע על ליאון, על קליאו ועל ה-147 ואז יתבררו לך הרבה דברים (הייתי באותו מקום בו אתה נמצא, אצלי התוצאה היתה אלפא 8)).

51 קג"מ :shock::lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להעיד על הקליאו שהיא מאובזרת כמו שצריך (ריפודי עור, הכל חשמלי, קסנון ובקרת אחיזה יש רק בדור השני, למיטב ידעתי יש רק קליאו אחת דור שני עם סאנרוף שהותקן בארץ ובמקרה היא גם מוצעת כרגע למכירה), אין בעיה של מרווח מאחור, 2 אנשים ישבו כמו מלכים, החסרון היחיד אולי יהיה במרווח לרגליים, אל תצפה פה למרווח של אאודי A4. מבחינת הדלק הקליאו גם מצטיינת, אני עשיתי איתה בתקופה שהייתי נוסע איתה כרכב יומיומי 1:12 כאשר רוב הנסיעות היו עירוניות ועם מזגן. בחצי שנה האחרונה הרכב משמש אותי בעיקר כרכב סופי שבוע ולכן הצריכת דלק ירדה לאיזור ה-1:9-1:10. בזמנו ההורים שלי היו נוסעים בקליאו לעשות קניות (כלומר הרכב מאוד שימושי) וכיום אבא שלי נוסע איתו פעם/פעמיים בשבוע לעבודה (מר"ג לת"א).

הנתונים של הקליאו הם קצת יותר מ-7 שניות מאפס למאה. לגבי השינוי מ-172 ל-182. בגדול ההבדלים בין המנועים הוא רק בסעפת פליטה (יש הבדלים פינימיים במנוע אבל זה לא מה שמפיק את התוספת של ה-10 כ"ס), אני קרוב מאוד לרכישה של סעפת כזו בחו"ל. מחירה נע בין 300 ל-400 פאונד באנגליה.

אל תבנה על הוספת כח לקליאו, אני שמתי קיט יניקה יעודי ואטמי סעפת יניקה PTFE והשינוי הוא קטן מאוד. המקסימום שאפשר להגיע עם המנוע הזה זה לאזור ה-220 כ"ס וזה רק לאחר התקנת טורבו על מנוע סגור וגדישה של 0.4 באר או קאמשאפטים ומצערות שיכריחו אותך לבטל את המזגן (ב-2 המקרים העלות תהיה לפחות 20K ש"ח ותאבד הרבה מהיומיומיות והחוקיות של האוטו). אפשר כמובן לחצות את קו ה-220 כ"ס, אבל בשביל זה תצטרך להביא קיט טורבו יעודי של חברת K-TEC שעולה כ-35K ש"ח לפני הרכבה (וכמובן גם לפתוח מנוע ולחזק את הכל שם בפנים).

בלאון כל עניין השיפורים יבוא הרבה יותר בקלות, יש שוק אפטרמרקט אדיר למנוע הזה, אבל גם פה בשביל להעלות להספקים רציניים תצטרך להשקיע סכומים נכבדים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו שמדברים במספרים פתאום כל העסק נשמע לא כזה הכרחי:roll:

 

ולגבי הרכב עצמו, אני צריך רכב ליום יום לא למירוצים בימי שישי לכן הקליאו נשמעת אופציה טובה יותר, ד"א הקליאו שאתה מדבר עלייה זה דגם הספורט הראשון או השני?

 

כמה הילוכים יש בקליאו?

 

עכשיו שכל עניין השיפורים די יורד מהפרק עדיין הלאון מומלצת כרכב יום יומי או שהקליאו עדיפה?

(ד"א אגב אפשר לשאול כמה אתה משלם עלייה בביטוח ואיזה, או שלא?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוסע 95% מהזמן בעיר ומחפש האצות לרוב תקנה איביזה טורבו(הטורבו זמין בסל"ד מאוד נמוך) ובתוספת 1.90 ש"ח תפרק WRX בקו ישר.

 

אבל אל תצפה לצאת מסיבובים כמו בכל רכב אחר שציינת מתחילת הדיון.

 

אבל ברגע שאתה מחפש את כל החבילה, רק פיאט קופה :twisted: (אני משוחד :lol:)

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד לא קנית את הרכב ואתה כבר מתכוון לשפר מה172 כ"ס ל182?

בתקופה הראשונה גם את ה120 כוח סוס של הקליאו לא תמצה.

בכל אופן ידידי, אתה חוזר על שאלות שכבר קיבלת עליהן תשובות. הקליאו והלאון שימושיות ביום יום כאשר הלאון גדולה יותר.

הקליאו חסכונית בדלק (ראה הודעות קודמות), לא יקרה לאחזקה שוטפת וזולה מאוד בביטוח (כ3500 ש"ח). אני משתמש בה כבר כשנתיים ליום יום (למרות שהיא מנמכת, קשיחה ויחסית לא נוחה) ונהנה מכל רגע.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש קליאו ספורט דור ראשון. הדור השני לא שונה מהותית מהדור ההראשון. יש הבדל בצורה החיצונית (טמבונים, פנסים וכו'), האינטריור של הדור השני נראה ומרגיש טיפה יותר איכותי וכפי שרשמתי מקודם נוספו בקרת אחיזה ופנסי קסנון. מבחינה מכאנית שיחקו טיפה עם היחסי העברה בגיר הידני (הדור השני כבדה יותר ולא רצו לפגוע בנתוני תאוצה/סגירה) ומבחינת התנהגות הדור השני טיפה יותר סלחנית וצפויה על המגבלות.

אני לא בטוח שהדור השני נכנסת לך בתקציב, הם נמכרות בד"כ בין 60 ל-70 אלף ש"ח. ד"א, לקליאו יש גיר 5 הילוכים.

מכיוון שאחי נהג חדש אני משלם ביטוח 5500 ש"ח, לנהג צעיר הביטוח הוא 3900 ש"ח ולנהג מעל גיל 24 הביטוח באיזור ה-3500 ש"ח.

אתה באמת מתחיל לשאול שאלות קיטבג, מה ציפית?! שתוסיף 100 כ"ס ב-50 ש"ח? שיפורים עולים כסף, הרבה מאוד כסף, במיוחד אם אתה רוצה שהרכב ישאר אמין (ואז צריכים חלקים איכותיים שעולים הרבה הרבה מאוד מאוד כסף כסף). ההבדל היחיד שבלאון (בגלל שיש לה טורבו) אתה יכול עם שינויים קלים ביניקה, פליטה וניהול מנוע להעלות כ-20-30 כ"ס מבלי לפגוע ביומיומיות של האוטו. בשביל להוציא יותר כ"ס צריך כבר לשים טורבו גדול יותר ואז לשפר גם את כל מה שמסביב (מה שמייקר את כל העסק).

עזוב אותך משיפורים, קודם תעשה סיבוב, אני מבטיח לך שהרכבים האלה גדולים עלייך בכמה מידות. אני יכול להעיד על עצמי שאני כבר שנה וחצי עם הקליאו ואני עדיין לא מיציתי את האוטו ואני ממש לא מרגיש שההתנהגות שלו משעממת אותי או שצריך להוסיף לרכב עוד כח.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הליאון הנעה כפולה (מערכת שנמצאת גם בגולף תחת השם 4MOTION) שווקה בארץ רק בשנת הייצור 2002 ולכן היא יותר נדירה.

אישית אחרי נסיעה על שניהם,דווקא הגרסה בעלת ההנעה הקדמית קרצה לי יותר,אולי בגלל המשקל,אבל לא משהו שאני יכול לעמוד על דיוקו עקב נסיון קצר מדי עם שניהם.

בכל מקרה הליאון תהיה יותר יקרה לאחזקה רק בגלל היותה בת לבית צ'מפיון. ( מישהו כבר אמר פה פעם,קודם תמצא מוסך טוב ואמין של צ'מפיון שלא יעשוק אותך,אח"כ תתחיל לחפש את הרכב שאתה רוצה)

מצורף קישור לאתר הגה בה ביצעו השוואה בין הרכבים המדוברים. יוכל לעזור לך מאוד בהחלטה.

 

 

http://www.motocar.co.il/news/new.aspx?0r9VQ=KMEH&pn6Vq=E

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לשאלה שלך על הלאון מה האיבזור מה יש ומה אין.

תראה 2002 סטנדרטית מגיעה עם סאנרוף,ידנית 6 הילוכים,הנעה 4*4,כיסאות ספורט לא משהו מטורף אבל כמו באודי A3 רק הכיסוי שונה,צריכת דלק של הרכב הזה בנסיעה רגועה יכול להגיע לך 1:10 אולי אפילו 1:11 . אם אתה משלב לחיצות קטנות ונסיעה בעיר תגיע איתה 1:7,1:8 אבל כמובן שאם תשתולל איתה תגיע למשהו כמו 1:5.

יש לה מנוע 1800 טורבו שיש לו באמת מגוון ענק של שיפורים בשוק אם זה מה שאתה מחפש.

חלפים יש בשפע כי זה רכב מקביל לגולף/A3 ובכלל יש בו חלקים של כל מיני פולקסווגנים ואאודי.

לגבי הביטוח לנהג צעיר מקיף עולה משהו בין 7-8 אולי אפשר להשיג בחברת ביטוח טובה מחיר טוב יותר אני לא יודע.

אחזקה תהיה בטוח יקרה יותר מהקליאו את האמת טיפולים קצת יותר יקרים וכמובן חלפים יקרים יותר.

אבל לא חובה לתקן בצ'מפיון,אני אומר ככה דברים קטנים אפשר ללכת למוסכים כמו מוסך רון למרות שאני ממליץ גם על דברים רציניים.

לצ'מפיון לא כדאי להתקרב אם אין לך רכב במסגרת האחריות ואני אומר את זה את האמת מכל הבחינות אבל יש דברים ששווה ללכת שעולים בכל מקום אחר את אותו הסכום רק ששם תקבל אחריות לשנתיים.

בקשר לזה שאמרו לו שמכרו רק 12 זה לא נתון נכון אני גם שמעתי כל מיני סיפורים שיש שמכרו כאלה 15-17 זה לא נכון שאלתי בחור מצ'מפיון הוא אמר לי שנמכרו משהו בסביבות ה30 חתיכות אבל אחרי שהן ראו המון עמודים וכדומה נשארו אולי8-9 ככה אני הבנתי.

לפי דעתי בסוף ההתלבטות שלך תישאר בין האלפא ללאון.

אבל מבחינת אחזקה הקליאו עדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי הפיזו דווקא היא אחלה מכונית בשביל מה שאתה צריך,מרווחת,מצויידת מאד,מתנהגת יפה והידנית גם מהנה, מנסיון עדיפה הסיאט לאון טורבו 2003 מהגולף GTI

 

מחזק.

 

206XS תעשה מעולה את העבודה, וליאון אכן עדיפה על גולף.

 

אני לא מחפש נסיעה מהירה אני נוסע 95% עירוני, חשוב לי האצות בעיקר מבחינת מהירות.

 

תכניס נתון חשוב מאוד לראש: 24 (+-) קג"מ ב- 2,000 סל"ד.

 

עכשיו תחשוב איך ייראו האצות הביניים שלך ביומיום עם הליאון :twisted:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכתבה לך כאן הרבה אינפורמציה נכונה בנוגע לכל הרכבים שציינת.

 

איך שאני מכיר את הדברים זה הולך ככה :

קליאו S, בעד : הגה, שלדה, מתלים, בלמים, אופי מנוע.

נגד : איכות תא נוסעים, גיר, תנוחת נהיגה.

 

ליאון טורבו, בעד : עיצוב, פרקטיות, פוטנציאל מנוע, איכות, תא נוסעים.

נגד : הגה , התנהגות לא מספיק מהנה ומערבת, הליאון מנתקת אותך מהכביש, צריכת דלק ?

 

אחרי הכל, אני חושב שמכונית כמו הליאון טורבו מתאימה לך יותר מאשר הקליאו.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לירן שכחת לציין נתון אחד חשוב לגבי הקליאו - מדובר ברכב הנוח ביותר מבין כל הרכבים שהוצעו לך. גם עם קוני צהובים הוא עדיין הכי נוח :twisted:. תנוחת הנהיגה די מוזרה בהתחלה אבל לטעמי היא מצויינת.

 

בתור אחד שמתנייד ביום יום גם עם מזדה 3 (סיוט) וגם עם C4 (סביר) ומדי פעם עם פוקוס (סביר מינוס), אני פשוט מחכה לחזור למושב הנהג המפנק והנוח של הקליאו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק ידידי,

 

המתלים שלה מספקים שילוב מצויין של התנהגות כביש ונוחות נסיעה,

אני גם כמוך עם קוני ספורט צהובים, שמכוונים לצד הרך של הסקאלה ומבסוט מהנוחות :-D

 

לגבי תנוחת הנהיגה, יש שם יחס לא הכי טוב בין כך שהדוושות קרובות, ההגה קצת אופקי ורחוק

וגב המושב מתאים כאילו לנמוכים ולא מספק תמיכה לכתפיים.

כל זה גורם לך לשבת או קרוב מאוד להגה, או רחוק יחסית אבל אז אתה מכופף :lol:

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5552 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...