Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם חום המנוע תקין? (מצורפת תמונה של מד חום פיג'ו 306)


xena
שימו לב! השרשור הזה בן 5967 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב התחיל להתחמם בנסיעה מחוץ לעיר. הוא לא עובר את מה שנראה בתמונה השנייה, אך זה עדיין נראה לי חם מידי. טיפולים או מידע בסמוך לתחילת הבעיה: הרכב נסע עם שמן על מינימום ונוזל הקירור לא היה מלא לגמרי. הייתי לקראת טיפול 10000 וכעת הכל הוחלף לנוזלים איכותיים. מלבד זאת, אני נוסע כבר זמן מה על אוקטן 98, ולקראת הטיפול החלטתי להחליף ל 95, ואפשר לומר שגם זה היה בסמוך לתקלה. לא ברור לי אם זה קשור.

 

נורמאלי

 

image023db1.jpg

 

 

בנסיעה מחוץ לעיר על 100-110, ללא מאמץ מיוחד.

image024mj4.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טמפרטורת העבודה במנוע שלך אמורה ליהיות 90 מעלות. כל טמפרטורה מעליה היא לא תקינה.

 

האם במצב עמידה חוזרת הטמפרטורה למצב נורמלי?

אם המאווררים עובדים שניהם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה העליונה : תקין

בתמונה התחתונה : תחילתה של בעיה ,בדוק פעולת מאווררים אם הם פועלים יש לבצע ניקוי רדיאטור + הח' תרמוסטט.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאווררים לא אמורים לעבוד במקרה הנ"ל!

 

מהתמונה נראה כי מהירות הנסיעה עומדת על 90-110 קמ"ש, במהירות כזאת הרוח מבחוץ מפצה על המאווררים שלא אמורים לעבוד בכלל.

רק במידה והמזגן עובד מאוורר אחד או יותר (אם קיים) אמור לעבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

. . מלבד זאת, אני נוסע כבר זמן מה על אוקטן 98, ולקראת הטיפול החלטתי להחליף ל 95, ואפשר לומר שגם זה היה בסמוך לתקלה. לא ברור לי אם זה קשור.

 

 

למה 98?

זה נועד למנועים בעלי יחס דחיסה גבוה. אם אין לך יחס דחיסה גבוה- 95 עדיף.

מנועים בעלי יחס דחיסה גבוה ידרשו דלקים בעלי אוקטן גבוה בהתאם.

דלק באוקטן נמוך המוזן למנוע בעל יחס דחיסה יגרום לבעיות של בעירה לא תקינה הגורמת לדטונציות ונקישות במנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה בתוך העיר אין בעיה כמעט. מחוץ לעיר במצב נייח (רמזור נניח) הטמפרטורה חוזרת לנורמלי תוך כמה שניות. במהלך נסיעה הטמפרטורה עולה רק כשאני נותן גז ויש מאמץ (עליה נניח). אם יש ירידה ואני לוחץ בעדינות על הגז, הטמפרטורה גם יורדת מהר מאוד ל 90. לא ראיתי שהמזגן משפיע. כיביתי והדלקתי לסירוגין ושום דבר לא קרה. דבר נוסף: החלפתי נוזל קירור לפני כמה ימים (אחרי שהתקלה צצה) ושמתי שם גלון של 4 ליטר, בדקתי היום ועדיין חסר. האם יכול להיות שנכנס יותר מארבע ליטר ברכב הזה או שהמערכת לא סגורה (נזילה, אידוי וכו')? הנוזל שיצא בהחלפה היה חום, אגב. למרות שנכנס ירוק כמובן.

 

בקיצור, יש מה לדאוג. אוקי, קיבלתי. יטופל.

 

האם יש דרך לאבחן את התקלה באופן וודאי? כזכור לי עם רכב קודם, פתרון של בעיית חימום היא על דרך הכמעט ניחוש. קודם מנקים רדיאטור, בודקים שאין נזילה. כמה מאות שקלים. אם זה לא עוזר, מחליפים או מבטלים טרמוסטט. עוד כמה מאות. וכו'.

 

האם יש המלצה כיצד לגשת לאיתור התקלה? אין לי מזומנים מיותרים לזרוק על ניסיונות. תשובה לשאלה הזו יכולה להיות גם הפנייה למוסך מומחה מאיזור הדרום עד איזור המרכז. אין לי בעיה להגיע במיוחד אם צריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה מנוע זה? הוא מצלצל כשאתה נותן גז? אוכל שמן? אם כן כמה? מתי הוחלף הטרמוסטט? בכל מקרה אם זה מופיע רק במאמץ אל תמהר ללכת למוסך אני עשיתי את זה ואחרי יום שלם ושלוש מאות ש"ח פחות בכיס המסקנה שלהם הייתה שאני מדמיין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משנה כמה נוזלים תמלא במיכל עיבוי תמיד יהיה לך חסר שם נוזלים בגלל שחום המנוע לא תקין ומתחמם קצת

אצלי הייתה בעיה דומה והחלפת מאוררי המנוע פתרה לי את זה.

הם היו עייפים ולא קיררו מספיק טוב את הראדיטור

Pug 306 Gti6 2.0 16V

התענוג שבסיבוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אם המדובר במנוע 1.8 ליטר של PSA, לנסיוני 95 אוקטן לא עושה לו טוב. תחזור ל 98 לפחות לנסיון ותבדוק את שינוי ההתנהגות לרבות הטמפרטורה.

2. המכוניות הללו בנויות, כמו כל רכב אחר אגב, לעבוד בטווח מסוים של טמפ. עבודה. העובדה ששעונים בכלי רכב מסוימים מראים לעולם 90, נובעת מכיול מד החום ולא מטמפ. עבודה אמיתית וכדאי לדעת זאת. אם המחוג אצלך אינו חורג, גם בתנאי עומס ( עליה, טמפ. חיצונית גבוהה ) מהקו בתצלום התחתון, לא נראה לי לפחות במצב רגיל, שיש סיבה לחשש.

3. למרות זאת וחשוב מכל, העובדה שלפי תאורך מדובר במצב חדש וקודם לכן המחוג לא היגיע לטווח הטמפ. המתואר, מחייבת בדיקת מכונאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 1600. תודה רבה על הרצון הטוב לעזור של כולכם, אך לא ברור לי מדוע כל שאלה שמישהו שואל כאן חייבת להיהפך לבמה לכל אחד לספר על חוויותו הבודדת עם מקרה דומה. כשואל קשה לי מאוד לחלץ משהו. שאלתי מופנית לבעלי המקצוע במטרה לקבל הכוונה ראשונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אין מה לעשות זה פורום רוב האנשים פה נותנים הצעות מתוך ניסיון אישי.אתה רוצה בעל מקצוע מומחה כנס למוסך המרכזי וזהו , אני בטוח שהם מכירים את הרכבים האלה הכי טוב שאפשר. חוץ מזה הרבה פעמים אפשר ללמוד הרבה מניסיון של אחרים וגם מהטעויות שלהם. אני נוסע על בדיוק אותו רכב מעפן (כבר 3 שנים) ונתקלתי בתופעה דומה וחשבתי לעזור לא רוצה לא צריך .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5967 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...