Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה על חביבת הפורום - מיאטה טורבו


שימו לב! השרשור הזה בן 6210 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה שאלתית.

מיאטה NA.

יש לי אחת לגדוש.

האם סעפת פליטה של 1.6 זהה ל-1.8?

לא גדישה בשמיים.

 

אותם ברגים? פתחים בראש זהים?

אם כן, שימחתם אותי.

 

 

אם לא הייתי ברור.

סעפת פליטה לטורבו של 1.6, תתאים ל-1.8?

כן, ידוע שזה מוצר AFTER MARKET ולא מוצר מדף של מזדה.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זה ולא זה.

אבל אשמח לקבל לינקים.

 

יש לי את רוב הדברים.

מה שחסר לי זה סעפת פליטה, רצוי עם WG עליה (ולא על הטורבו).

 

לא מדובר על גדישה בשמיים, 0.5/6.

T3 או T3/4, יש את שניהם.

200 וקצת כ"ס, מספק לחלוטין.

 

מוטי, מבחינת הקיט נטו, יש צורך ביותר מזה:

אינטרקולר.

צנרת גלישה.

סעפת.

טורבו.

פורק.

WG, חיצוני או על הטורבו.

ירידה מהטורבו לאגזוז.

צינורות שמן לטורבו.

??

 

קלאץ. עד כמה יחזיק המקורי?

שינוי בהזרקה? עד מתי המזרקים האלה יחזיקו? 0.5?

 

עוד פרטים?

תקציב LOW BUDGET, זה רכב שביעי בבית בערך, מכונאים מחזיקים אותו.

המטרה היא סתם בשביל הכייף, לבדוק יכולת.

גם ככה האוטו לא נוסע הרבה.

עוד פרטים??

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקלאץ' המקורי לא יחזיק מעמד לדעתי, מעיון בפרוייקטים שנעשו בחו"ל - גםם 200 כ"ס זה יכול להיות קצת יותר מדי לקלאץ' המקורי...

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הגדישה לא גבוהה וזה סתם בשביל לנסות - למה WG חיצוני?

ואם כבר WG חיצוני, הוסף גם צנרת פליטה בשביל ה WG. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.8 בחצי באר נותן הרבה פחות מ 200 גם עם יחס דחיסה גבוהה (המקורי)

 

מיבחינת דריפטים זה יספיק

 

מיבחינת יאשה זה אטמוספרי

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 1.8L, בהנחה והוא במצב תקין וקומפרסיה טובה מסוגל לייצר 200 כ"ס בקלות יחסית, החלקים הפנימיים עמידים עד למשהו כמו 0.9 באר באמינות גבוהה מאוד (בהנחה שהמנוע מכוון היטב).

 

עם T3/4 אתה יכול לצפות לשבור דברים די מהר ולהפוך את האוטו למאוד לא נעים לנהיגה מהירה, עקומת הכוח של מגדשים גדולים הופכת את המיאטה לקשה לנהיגה, תוצאה ישירה של בסיס גלגלים קצרצר וצמיגים קטנים מדי.

אני אישית לא הייתי מרכיב שום דבר גדול על האוטו אם הוא מיועד לנהיגה כיפית ולא למירוצי דראג, הכי גדול שהייתי שוקל בהנחה ואכן מדובר על תקציב נמוך זה איזה T3S60 וגם הוא לא הבחירה הראשונה שלי.

זכור שהלב של המערכת הוא המגדש, בחירה לא נכונה עלולה לייצר מכונית שפשוט לא נעים לנהוג בה, בין אם בגלל השהייה מעצבנת של המגדש ובין אם בגלל עקומת כוח שלא מתאימה לשאר האוטו.

 

כמו שגלעד ציין, אין שום צורך ב-WG חיצוני, ברמה שאתה מדבר עליה יש למגדש עם WG פנימי יתרונות משמעותיים.

 

למכונית כביש כיפית ה-GT2560 או GT2554 הם בחירה מצויינת, ה-54 מייצר עקומת כוח שמזכירה סופרצ'ארג'ר, מושך מהר מאוד מסל"ד מצחיק ודי ליניארי עד ל-6000 סל"ד, שם הוא מתחיל ליפול.

ה-GT2560 מייצר גדישה מלאה קצת יותר מאוחר, באזור של 3600 סל"ד אבל מושך עד למנתק ההצתה בלי שום נפילה.

אפשר להוציא 200 סוסים מה-2554 והאוטו יהיה זריז מאוד, ה-2560 ייתן לך יותר מרווח נשימה בחלק העליון וייצר יותר כוח אם תרצה.

אם יש לך גם T3 וגם T3/4 בהמתנה, מכור את שניהם ויהיה לך כסף למגדש מתאים יותר :wink:.

 

קלאצ' ימות די מהר מעל 170 כ"ס וכתלות באופן הנהיגה שלך, למרות שעם 200 כ"ס, גם תנהג ממש בעדינות (ואז למה לשים טורבו?!) החיים של הקלאצ' עדיין יהיו קצרים מאוד.

הקלאצ' של ACT עושה עבודה מעולה.

 

הבחירה של הסעפת והדאון פייפ היא כמובן בהתאם למגדש, תמצא שסעפות עם פלאנג' T2 הרבה יותר נפוצות למיאטה מסעפות עם פלאנג' T3, ויש לזה סיבה טובה.

בעיקרון הייתי מנסה למצוא סעפת LOG טובה, כמו זו של BEGI (בתחתית העמוד) או של Flyin' Miata, אם אתה חייב ללכת על משהו עם פלאנג' T3 יש ל-ETD משהו בסגנון של מה שאתה מחפש.

 

לגבי האינטרקולר, עם תקציב קטן הייתי ממליץ לך לחפש איזה דיל טוב באיביי, עם שני המגדשים שציינתי אתה יכול לקנות משהו כמו זה למשל ולא לשכוח שאינטרקולר גדול זה לאו דווקא דבר טוב כי בקלות אפשר לקנות משהו גדול מדי ואז עקומת הכוח נפגעת.

 

מבחינת צנרת יניקה, קוטר "2 יעבוד הכי טוב לסט-אפ כמו שלך.

צנרת הפליטה המתאימה לדרישות שלך היא "2.5 מכופפת Mandrel.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי, מבחינת הוספת כוח אך שאיפה לליניאריות (למטרות התנהגות ולא תאוצות בקו ישר) לא עדיף סופרצ'ארג'ר, כמו למשל של ג'קסון רייסינג?

 

ראיתי כבר NA אחת בארץ הקודש שמתגלגלת כבר כמה שנים איתו.

 

אמנם הרכב לא יהיה כל כך חזק (בדיינו טוענים ל150 בגלגל ל NB ו205 במנוע שזה 40% יותר הספק מהמקור - בפרסום שלהם לפחות) אבל כל חלקי ההתקנה כלולים בקיט ועל פניו כמכלול החבילה נראית טובה מאוד.

 

דעתך?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסופרצארגר של גקסון נראה נהדר, אבל רק נראה.

 

בפועל הקיט לא מבצע ולא מועיל במיוחד.

 

חשבתי לרכוש לפני כמה שנים ועשיתי סיבוב על מיאטה עם הג'קסון, התוצאה היתה מאכזבת לחלוטין, יש תוספת כוח בסל"ד ביינוני והמנוע נחנק לגמרי בסל"ד הגבוה. אני ממש הרגשת כאילו המנוע בניוטרל מעל 4500 סל"ד. בקיצור אכזבה

 

גם מוטי הזהיר אותי מהסופר הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה הצ'ארגר קטן מדי. הגדלה שלו תביא לשיפור בתחושות, כנראה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6210 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...