Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעידות מנוע? בסובארו B4


sollavi
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6820 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ברשותי סובארו B4 שנת 2002 מנוע 2.5(לא טורבו), 80,000ק"מ, אוטומט.

לפני כשנה ביצעתי טיפול "גדול" במוסך מורשה שבין היתר העלה במחשב הרכב את "טורי" הסרק ברכב מ-700 ל-900 סל"ד, לטענת המוסך בכדי לבטל רעידות מנוע, לפני כחצי שנה החלפתי את המצבר המקורי ששבק חיים, למצבר שנפ שהומלץ ע"י מוסך מורשה, עם החלפת המצבר, ירדו ה"טורים" מ-900 סל"ד לסביבות ה-700 פחות או יותר(בניוטרל) כמו שהיו מלכתחילה, וגם הרעידות חזרו(מדובר ברעידות רק שאני מכניס להילוך, בניוטרל הרכב לא רועד אך בתחילת נסיעה במהירות נמוכה של 30-40 קמ"ש יש עדיין רעידות שמורגשות בדוושת הגז ונעלמות במהירות גבוהה יותר), השאלות שלי הן:

1. האם "טורים"-700 סל"ד הם "ברירת מחדל" של מחשב הרכב, וככה זה אמור להישאר?

2. אם כן ממה יכולות הרעידות לנבוע, מוסך מורשה אחד טען שתושבות המנוע וגיר לא אמורות "ללכת" ב-80,000 ק"מ ואפילו לא בדק אותן, טען שמדובר ברעד טיבעי, מוסך אחר בדק וטען שמדובר בזיוף מנוע ואף פתח מכסה שסתומים וכיוון לטענתו "מרימים/ליפטרים"(פתר את הבעייה לזמן מה, אך היא שוב חזרה ושתצרוכת הדלק עלתה מ-1:10 ל-1:7 הוא טען שיש לעשות "אינפוזיה?").

3. הרעד חזק יותר כשהמנוע קר ונחלש כשמנוע חם.

4. שמעתי על סוגים חדשים של פלגים(אירידיום פלטניום) שיכולים לשפר את ביצועי הרכב.

5. האם הבעייה נשמעת כמו בעיית תושבות או בעיית כיוון מנוע, מי ידוע כמומחה שיכול לטפל לי בבעיה?

למי שהייתה סבלנות לקרוא קטע ארוך זה ומוכן לסייע לי - תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כן. ברירת המחדל של הטורים היא 700 סלד (בהילוך) - וכדאי להישאר בה (זיהום אויר, צריכת דלק, פחות לחץ על הגיר בזמן עמידה וכד').

 

2. במנוע 2500 סמק המדובר אכן יש כיוון שסתומים מכאני. לא מכיר\יודע את טיב הכיוון שעשו לך - לכן אין אפשרות להתייחס לעניים כרגע.

 

3. מניסיוני עם דגמים אחרים של סובארו (אותה תצורת מנוע וגיר), כנראה שמדובר בתושבת מנוע שהתייבשו מעט ואיבדו מגמישותן. זה לא מחייב שהן קרועות או דורשות החלפה במיידי, תלוי במצבן.

 

4. פלאגים "טובים יותר" עדיפים רק מבחינת אורך חיים.

 

5. מבלי לראות את הרכב קשה לדעת אם מדובר בזיוף או רעד.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש לבצע דיאגנוסטיקה.

 

בזמן מנוע רועד, יש לחבר סקנר, מכשיר 4 גזים, ושעון נוסף, ולבצע איבחון.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין (לאחר שראיתי שאלות של אחרים בפורום), שבטורים נמוכים גם נשמעות נקישות לא קבועות מכיוון השסתומים, מה שאחרים בפורום הגדירו כ"נקישות פסנתר" ושבהפעלת מזגן והכנסת הילוך הרעד מחריף.

האם אתה מטפל בדברים כאלה באופן מקצועי, או האם תוכל להמליץ לי על מישהו שיודע לאבחן ולכוון מבלי "לחפף" כמו שהרגשתי במספר מוסכי שירות של סובארו ובפרט התאכזבתי מהמוסך המרכזי בהרצליה, (שלא היה להם זמן להתעסק בבעיה-כאילו מדובר בגוף של "הסתדרות")

תודה אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדני

 

עכשיו ראיתי תגובה שלך, לא בדיוק הבנתי מה הפעולות שציינת, אין לי ידע נרחב במכונאות,

הבנתי שאתה איש מקצוע לפי הרישום שלך בפורום, איך אוכל להגיע אליך לאיבחון והאם תוכל למסור לי אמצעי קשר. דוא"ל: [email protected]

תודה

אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדני

 

עכשיו ראיתי תגובה שלך, לא בדיוק הבנתי מה הפעולות שציינת, אין לי ידע נרחב במכונאות,

הבנתי שאתה איש מקצוע לפי הרישום שלך בפורום, איך אוכל להגיע אליך לאיבחון והאם תוכל למסור לי אמצעי קשר. דוא"ל: [email protected]

 

תודה

אבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...