Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה חשמלית על חיבור פנסים נוספים ועומסים


erez
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6821 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום, שני פרוז'קטורים שקניתי הגיעו עם מפסק, ללא ממסר, חיבור ישיר למפסק, ככה לפי ההוראות.

עד כמה שנראה לי, קצת מפחיד לחבר באופן ישיר למפסק פשוט שני פנסים,

בנוסף מותקנים אצלי ברכב שני מפסקים שדומים לזה שמופיע בתמונה:

Image14.jpg

 

שהיה מחובר לתאורת ארגז, החוטים עדיין מגיעים לאיזור הספסל האחורי.

האם בטיחותי לחבר אל המפסק שמופיע בתמונה שני פנסים באופן ישיר?

הפנסים בעלי נורה H3 כל אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשם מה הקבל ?

 

לא לא, זאת סתם תמונה להמחשה, המפסק מחובר ברכב, זה לא המפסק, זאת תמונה מגוגל, אז למה בעצם הפנסים הגיעו ללא ממסר וההוראות מורות על חיבור ישיר, ועם הקצת ידע שיש לי בחשמל, נראה לי מסוכן.

בכל מקרה החיבור צריך להיות כך? :

 

חוט שמגיע כרגע מהמפסק צריך ללכת לממסר, וחוט מהמצבר צריך ללכת לממסר ומהממסר לפנסים?

איזה ממסר צריך לקנות? מעולם לא קניתי ריליי כזה לרכב, אני מן הסתם צריך ריליי חיצוני וקופסת פיוז קטנה.

או שמה מחברים ריליי למקום פנוי בקופסת הפיוזים בתא המנוע?

עובי חוטים? 1.5 מספיק? כמה וואט נורה H3?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם כמה אופציאות לחיבור פנסים . א: דרך מתג התנעה (סויץ סגור פנס לא עובד אפילו שהמתג של הפנס מופעל) ב: דרך מתג אורות (פנס עובד במיתוג כפול , רק כאשר האורות דולקים והמתג של הפנס מופעל). ג: בחיבור ישיר למקור מתח ( הפנס תמיד עובד שמפעילים את המתג שלו). החיבור לפי התקן הוא : ממתג אורות אל מתג מואר (שדולק כאשר הפנס עובד) מהמתג המואר אל ממסר (מתג מפעיל ממסר) הממסר יקבל זרם דרך נתיך אל הפנסים החדשים. חובה להוסיף ממסר כידי להעריך את חיי המתג. הזרם שעובר במנורת H1 כ 55W בכול מנורה כלומר כ 110W לחלק למתח טעינה כ 8 Ah שעה. חיבורי ממסר לפי תקן DIN הם: 30 זרם קבוע אחרי נתיך , 87 אל הצרכן (הפנסים) ,85 שלילי הפעלת ממסר (גוף קבוע), 86 חיובי אחרי מתג מאיר.

 

 

בהצלך יצחק.

:evil:סייג לחוכמה שתיקה :brickwall:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוט 1.5 רב גידי (כמו בכבל מאריך) יספיק, הם מיועדים עד זרמים של 15A.

כמו כן, ממסר של HELLA או BOCSH עולה בסביבות 50 שקלים.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המטרה היא שהפנסים יעבדו גם כשהרכב כבוי לצורך תאורה בטיולים,

 

אם כך, אני אלך לקנות ממסר וחוטים ארוכים שיגיעו עד הגג.

 

תודה לכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל שאלה של זרמים.

 

לפני שאפשר לייעץ לך באילו חוטים, מפסקים ומסרים להשתמש (אם בכלל צריך) אתה צריך לרשום את נתוני המנורות (הספק) ואת הזרם המקסימלי שניתן להעביר דרך המפסק.

 

אחרת התשובה תהיה תשובה באוויר.

 

אגב בעולם הרכב בדר"כ משתמשים בממסרים הסטנדרטיים לרכב אשר להם אף אחד לא מוסיף דיודה לדיכוי המתח הגבוה שיוצר סליל הממסר. לעניות דעתי הדבר הינו גורם פוטנציאלי לנזק למערכות אלקטרוניות. ידיעתכם.

 

יצחקי- אני מניח שהתכוונת לאמפרים (יחידות זרם) ולא לאמפר שעה שהם בכלל יחידות קיבולת סוללה ואין להם שום קשר לזרם רציף או לזרם טעינה. כמובן שצרכן של 8A יצרוך 8Ah אבל זה בכלל לא קשור לזרם אותו יש להעביר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעולם הרכב יש ממסרים שבתוך הממסר יש כן דיודה.

יש הרבה סוגי ממסרי רכב עם צורות פעולה שונות של המגע הזז וזאת לצרכים שונים.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...