Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מלא תמונות] שיפוץ ושחזור חופת דשבורד של פיאסטה


itaysamurai
שימו לב! השרשור הזה בן 5314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ממש יפה , נראה יותר טוב מהמקורי של הפיאסטה.

יש לי כמה שאלות:

 

לא הבנתי מה זה "צבע+מקשה" ,ואיפה אפשר להשיג את זה ?

 

אפשר ליישם את השיטה הזו לפירינג של אופנועים? לא אמורה להיות בעייה ?

 

איך עושים "הלחמה " על פלסטיק?

 

תודה, מידן.

ZZR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • אחראי פורום
הייתי רוצה לראות תמונה של החופה מורכבת על הפיאסטה וכמובן של הרכב בכללי .

גם אני הייתי רוצה לראות את זה...מתישהו בקרוב כנראה.

מה גם שאני בשלבי שיפוץ של חלק נוסף שצמוד לחופה, אז העבודה לא הושלמה עדיין.

 

לתשובות-

מקשה זה נוזל שמוסיפים לצבעים מסויימים (וגם ללאכה למשל), כדי לחזק

את הצבע על פני המוצר. זה בדיוק על אותו עיקרון של מקשה שמוסיפים לפוליאסטר

בעבודה על פיברגלאס , ומקשה של קארקיט (חומר פחחים).

כמובן שזה לא אותו מקשה כל פעם, אבל העיקרון זהה.

אני מכיר את זה רק בעבודה על צבעי רכב, והשימוש הוא בפיסטולט.

שכבת הצבע יותר עמידה למגע, שריטות , חום וכו'.

 

ההלחמה בוצעה עם מלחם פשוט, כזה שמשתמשים להלחמת מגעים (עם בדיל למשל).

התהליך הוא ממש "תפירה" של שני הצדדים, אחרי שהחומר מתייבש הוא נהיה

יותר חזק מלפני זה ("הקשחת מעוותים" בתהליכי יצור, למי שמתעניין).

כמובן שהוספתי חיזוקים מאחורה, החופה לא הכי חזקה לבד, בטח שלא במצב שהיא הגיעה אליי.

 

ההלחמות הכי טובות יצאו בשימוש עם אותו חומר בדיוק כ"אלקטרודה".

זוכרים את המדף הדבילי שהחזיק את הרדיו (וגרם לכל השברים) ?

כיסחתי את אימו עם דרמל, וכך הרווחתי חומר זהה כדי לעבוד איתו.

אבל גם שימוש ב-PVC כאלקטרודה עבד יופי.

המילוי שימש ממש לפינישים קלים , כי דאגתי לעשות הלחמות בולטות בכוונה,

ואז להוריד אותם עם כלי שיוף שונים.

זה קארקיט, חומר פינישים ידוע (בונדו זה הגרסה המוכרת שלו)

 

אני מאמין שהתהליך יעבוד גם על פיירינגים (האמת שחשבתי להיכנס גם לעולם הזה בתיקונים ושיחזורים) , אבל אם אני לא טועה- פיירינג מיוצר מחומר שנקרא ABS, וזה חומר

הרבה יותר סלחן ו"פתוח" לדבקים וחומרים אחרים. כך שהתהליך יותר פשוט,

אבל שוב- זו רק הנחה.

 

שאלו בכיף אם יש עוד.

 

תודה על המחמאות!

 

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואוו! עבודה מדהימה. כל הכבוד! :mm_yeah:

 

שאלו בכיף אם יש עוד.

אתה צוחק? בטח שיש עוד! יש שאלות כמספר השברים בדש של ה205 שלי :lol:

 

קודם כל - האם ידוע לך מאיזה חומר בנוי הפלסטיק ב205? הוא נראה כמו הפלסטיק שבתמונות, אבל איך אפשר להיות בטוחים בסוג החומר? האם העבודה על חומרים שונים מניילון שונה משמעותית?

 

שנית - אם נניח שאני רוצה לעשות תיקונים אבל לא רוצה להשמיד חלקים אחרים מהדש. האם יש דרך להשיג חומר דומה או חליפי במקום אחר? חלקי דש של 205 עולים כמעט כמו זהב...

 

ושלישית - איפה משיגים קראקיט, מה מחירו?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט מדהים מה שעשית לדש בורד השבור (לשעבר) הזה!

 

יישר כוח!

 

נראה לי שעם גימור כזה באמת כדאי לך להכנס לענף השחזורים והשיפוצים של רכבים ישנים

 

 

אני מחכה כבר לצילום של הדשבורד מורכב בפיאסטה :grin:

Renault Clio 1.4 carb. mk1 1993 manual

 

מחפש קרטר (וחלקי מנוע חיוניים אחרים) במצב טוב למנוע אנרג'י 1.4 קרבורטור של רנו קליאו. בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה פנטסטית !

 

כל הכבוד , ישר כח - ומסור כל הכבוד לבעל הפיאסטה - טוב לדעת שיש מי שמעריך גם רכבים ממודל יותר ישן .

גם אני אחד מהמעריכים וזה שווה

Seat Ibiza Cupra 07:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

שוב תודה לכולם!

 

צביקה-

קודם כל - האם ידוע לך מאיזה חומר בנוי הפלסטיק ב205? הוא נראה כמו הפלסטיק שבתמונות, אבל איך אפשר להיות בטוחים בסוג החומר? אני יכול לנחש שזה מאותו חומר. איך להיות בטוחים? מנסרים אותו :twisted: אם השבבים שלו נדבקים לחלק החתוך ונראים כאילו הם מותכים- זה חומר מה"משפחה" הקרובה של הניילון (פוליפרופילן למשל, שניהם חומרים שמנוניים, לכן שום טריק לא עובד עליהם) . אל תיבהל, אנשים מנוסים יכולים לזהות סוג פלסטיק גם עם עיניים קשורות.

האם העבודה על חומרים שונים מניילון שונה משמעותית?

משמעותית כן. הרבה יותר קלה.

הרוב הגדול של החומרים האחרים (pvc הכי טוב, abs ועוד סוגים שמוכרים

למי שמתעסק בהזרקות פלסטיק) מגיבים בקלות לדבקים. זה בעצם התכונה הכי בסיסית שאתה

מבקש מחומר בתהליך עבודה כזה, וכשהוא לא מגיב לך- מחפשים דרכים אחרות...

 

שנית - אם נניח שאני רוצה לעשות תיקונים אבל לא רוצה להשמיד חלקים אחרים מהדש. האם יש דרך להשיג חומר דומה או חליפי במקום אחר? חלקי דש של 205 עולים כמעט כמו זהב...

אני בספק. מוכרים סוגי פלסטיק גם לאנשים פרטיים, אבל חומרים יותר "עממיים".

אבל אתה צריך חומר דומה בתכונות (עמידות לחום למשל,לא לכולם יש את התכונה הזו)

וזה כבר עניין יותר תעשייתי.

לנו יש גושי ניילון בעבודה למשל, אבל הם חלקים, הם בעובי 50 מ"מ

ובמצב שהם מגיעים פשוט אין דרך להגיע איתם לפיניש נאות.

למה שתשמיד חלקים אחרים? יש אפשרות להעלות תמונה?

 

ושלישית - איפה משיגים קראקיט, מה מחירו?

כל חנות לחומרי בניין.

את שלי ספציפית (יותר איכותי וקל לשיוף) אני קונה מ"טופ קולור" ביצחק שדה, ת"א.

110 ש"ח.

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5314 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...