Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסט 'מעניין' לרנו אקספרס....


zohar_clio
שימו לב! השרשור הזה בן 7793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסיפור מתחיל ביום שלישי השבוע עם טלפון מאבא :

" מחר בבוקר אתה לוקח את האוטו לטסט ! "

אני : " מה טסט ? אין לי עצבים לטסט....ואתה תקח את האוטו שלי ? לא רוצה לנסוע באוטו שלך כל היום....לא רוצה שאתה תסע בשלי...לא רוצה להתחיל לעשות רונדלים עם האוטו שלך אצל 20 בעלי מקצוע עם רשימה אינסופית של תיקונים...."

 

וככה, התיצבנו אני והאקספרס (שנת 95, 187K ק"מ, אוטו שמשמש בעיקר למשלוחים ו 2 נסיעות ארוכות ליום וידע כבר ימים יותר יפים) במכון הבדיקה.

 

להפתעתי, תוך רבע שעה אני כבר על המסלול...

 

" סע, וינקר ימין, שמאל, רברס, ימין, שמאל, פתח מכסה מנוע...."

" עוד קצת קדימה....שחק בהגה....יותר מהר...."

" בוא עוד קדימה....האורות בסדר....סע עד אליו (האקספרס מתרסקת בבור הראשון)....תן ברקס...סע קדימה (מתרסקת גם בבור השני.... ) ....אמברקס......צא מהבור "

 

אחרי חמש דקות מההתחלה אני שומע את המשפט הלא יאומן הבא : "קח, לך תחליף צמיג קדמי ימני ותחזור..."

 

אני מנסה לקלוט תוך מעבר על הרשימה אם הוא צוחק איתי או מסתלבט עלי, אבל כנראה שלא ( הצעקות " יאללה סע ! אין לי את כל היום בשבילך ! " עזרו לי להבין את זה קצת יותר טוב....)

 

יוצאים מהמכון, עוצרים בצד. הגיע הזמן לראות לראות מה באמת קורה עם הצמיגים. טלפון קצר לאבא מגלה שהם יחסית חדשים (מהטסט הקודם, הוחלפו ביחד). אני מסתכל קצת חיצונית, מתכופף לבדוק שחיקה פנימית, וכל הארבעה נראים לי בערך באותו מצב. ת'אמת - אחד מהאחוריים נראה לי במצב הרבה פחות טוב מזה שאמרו לי להחליף.

 

אני מחליט לקחת החלטה אמיצה - נוסע עד לפרסה הקרובה, מפרסס, והולך לאכול לאפה באווזי (היה מבצע - שתיה חינם :beerchug: , ואין על הפרגיות של אווזי...).

שמח ושבע אני חוזר לאוטו, נוסע לבית ולוקח דלי עם מים. מרביץ שטיפה יפה על הצמיג שביקשו להחליף, ולכלוך קטן על השאר (לא שבאמת היתי צריך ללכלך....סתם בשביל ההרגשה הטובה) ונוסע לי חזרה למכון.

 

בדיקה חוזרת, חתימה, ותוך 81 שקל ( 'דפקו' אותי, אני יודע.... :p ) אני יוצא לי מהמכון עם מדבקה חדשה של 2003 בצד הימני של השמשה.

 

וככה עברה הצרפתיה העייפה שלנו את הטסט במכה 'שניה'....מי אמר שצרפתיות לא אמינות ? :mm_tongu:

 

מעניין לשמוע את דעתו של עמית בנושא....

וד"ש לאיציק ! (הבנתי שאתה ממש עסוק עכשיו, אז הטיפול שלי יחכה קצת...)

 

 

* שם המכון לא נחשף כדי למנוע בעיות בעתיד :

- מי יודע, אולי גם בטסט הבא יגידו לי להחליף צמיג ?

- אם היתי אומר את השם המכון היה מוצף ממחר במאות ישראלים....ואז היתי מחכה שעות בתור בבדיקה הבאה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר שלי חזר עם צמיג חדש אחרי שקנה את הספריי שמחדש צמיגים באוטו דיפו ושם אותו 4 מטר לפני המכון ניכנס עם צמיגים חדשים ועבר טסט..מה תגידו על זה?

:lol:

כמובן שהצמיגים הוחלפו לאחר שבועיים כי לא היה כסף זמין..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה בדיוק אתה רוצה שאענה לך :?:

(1)חיפפו בטסט :shock: זה לא חדש.

(2)פסלו אותך לחינם :shock: רצו להרוויח עוד 19 ש"ח.

 

אולי הרכב באמת במצב סביר שהינך לא מודע לו :?:

לא כל רכב מקרקש ומקרטע הינו מוזנח מבחינה מכאנית.

באקספרס הבלאי במכלולים אינו גדול המיוחד כך שאין בי כל פליאה על כך הרכב לא נפסל על פגמים בטיחותיים.

הייתי דווקא מצפה לפסילות באביזרי הרכב הנילווים ששם עיקר פרנסתינו(לא שעל 19 ש"ח בדיקה חוזרת נוותר בקלות רבה כל-כך :wink: ).

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב ללכת פחות על שיטת החפיף והולך למכון שיחסית מאוד מקפיד (שוב הכל יחסי) - הבטיחות והשלמות מאוד חשובים לי.

 

היום בבוקר הלכתי לעשות טסט ללאונה. הגעתי למכון והשאלה הראשונה שנשאלתי:

הם: יש אישור בלמים ?

אני: מה ? הרכב עוד לא בן 18 !

הם: מעל 15 צריך

אני: (נפל האסימון) - וואלה, טעות שלי.

 

נסעתי למוסך מורשה סובארו (ברשת יפנאוטו) היכן שאני מטפל באימפרזות - פירקו 4 גלגלים, החליפו 2 טבעות אחוריות, ניקוי הכל בלחץ אויר, גירזו מייסבים אחוריים, בדקו צנרת ורפידות - אמרו הכל תקין, נתנו אישור, שילמת ויצאתי.

זו הפעם המי יודע כמה שאני יוצא משם מרוצה. בכל מוסך רגיל אישור כזה עולה בד"כ 150-170 שח וזה כשהם עושים חצי עבודה (מפרקים 2 גלגלים באותו הצד ובודקים ויזאלית).

המחיר במוסך הזה: 135 ש"ח כולל מע"מ והטבעות האחוריות. מחיר מעולה בשביל מוסך ומרשה ברשת יבואן. דווקא היה מוזר לראות את ה DL 1986 בין כל המכוניות החדשות שם :D זה כמעט כמו מוצג ארכיוני בשבילהם המודל הזה ;-).

 

חזרתי למכון , הרכב נבדק ויצאתי עם 3 רג'קטים (1 מתוכם היה ידוע לי כבר שנה).

 

1. חור קטן בצנרת הפליטה (ממש לפני הדוד האחורי)

 

2. גומיה לציריה קרועה (יש 2, אחת ליד הגלגל עצמו ועוד אחת מהציאה של הגיר - זו שנקרעה לי היא זו שצמודה לגיר - קשה מאוד לראות מה הולך שם ולא היו התזות של גריז)

 

3. נקישה קלה בצד ימין של המסרק הגה (הבוחן אמר לשלוח למוסך ולעשות חיזוק - זה בדר"כ פותר את החופש...מחבר שגם מחזיק לאונה וחווה מקורה דומה, זה באמת פותר).

האמת ? יש נקישה.

-----------------------------------------------------------------------------------

 

בדרך חזרה מהעבודה עברתי אצל חבר שהוא גם פחח וגם מתעסק באגזוזים.

הרמנו את הרכב על ליפט, הוא ראה את החור (הקטן יחסית יש לציין) ושאל שאלה פשוטה: אתם מתכננים להחזיק את הרכב ? עניתי בחיוב.

הוא אומר שאם לא הייתי מתכנן להחזיק עוד הרבה זמן את הרכב הוא היה ממלא את האיזור בחומר איטום (אפוקסי ?) ושולח אותי לדרכי, במקרה זה מדובר כלל הנראה על אגזוז מקורי (הרכב בן 16 שנה) ומומלץ מאוד להחליף עקב הריקבון שהתחיל בקצוות (וסביר להניח ששורץ גם בפנים והקטין את המעברים). מכה חזקה על תחתית האגזוז לא הניבה רעשים, אך הוא טען שקיים ריקבון וכדאי.

אגב, ריקבון אכן קיים גם בחיבור ה'סופית' שלו וגם לפני - רואים שהאגזוז תוקן פעם גם בחיבור שלו בהמשך החיבור לסעפת.

 

תיקון רגיל יכול להגיע ל 50 עד 100 שח, תלוי בגודל התלאי וכמות הזמן שהוא יצטרך להשקיע. אגזוז חדש של חברת SILENT עולה 250 ש"ח. שמתי חדש, שילמתי 250 שח ונסעתי לדרכי.

עכשיו, האוטו שקט משמעותית ואין סכנה של חדירת גזים לתא הנוסעים - חשוב.

 

יום א' נחליף גומיה לציריה ונחזק מסרק הגה - ויאללה, לטסט :-D

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון רגיל יכול להגיע ל 50 עד 100 שח, תלוי בגודל התלאי וכמות הזמן שהוא יצטרך להשקיע. אגזוז חדש של חברת SILENT עולה 250 ש"ח. שמתי חדש, שילמתי 250 שח ונסעתי לדרכי.

עכשיו, האוטו שקט משמעותית ואין סכנה של חדירת גזים לתא הנוסעים - חשוב.

 

סתם הערה לגבי אגזוזים:

 

כידוע, לאגזוז תפקיד לא רק בהשתקת רעשים, אלא גם לספק התנגדות מסויימת למנוע (לחץ נגדי): לא מעט מדי (אלא אם מדובר בפרי-פלואו) ולא יותר מדי.

 

מתוקף עבודתו, לאבא שלי יוצא להסתובב לא מעט במפעלים. כאשר הוא ביקר אצל אחד מיצרני האגזוזים הישראלים הגדולים, הוא שאל אותם כיצד הם מתכננים את האגזוזים התחליפיים. התשובה שהוא קיבל: "לפי הרעש". כשהוא התחיל לדבר איתם על התנגדות של האגזוז הם הסתכלו עליו כאילו שהוא נפל מהירח.

 

מסקנה: עדיף לשלם עוד כמה גרושים ולקנות אגזוז תחליפי מתוצרת חוץ שמיוצר תחת פרמטרים יותר מחמירים ואולי גם מחזיק יותר זמן. למשל, אגזוזי WALKER ממש לא יקרים (לי הציעו דוד אחורי ללנצ'יה תמא ב-400 ש"ח בלבד) ומיוצרים ע"י חברה ענקית (שגם אחראית לבולמי "מונרו").

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(2)פסלו אותך לחינם :shock: רצו להרוויח עוד 19 ש"ח.

ברור. במכון הזה (ובטח גם באחרים) כמעט ולא עוברים 'מכה ראשונה', רק בגלל ה 19 שקל האלה.

 

(2) אולי הרכב באמת במצב סביר שהינך לא מודע לו :?:

 

אני יודע שהוא במצב לא רע בכלל. סתם חשבתי ש'יכסת"חו' אותי קצת.

אני מאוד מבסוט מהאקספרס באופן כללי. בעיות קטנות פה ושם, אבל בגדול יופי של אוטו לעבודה.

 

(2)

הייתי דווקא מצפה לפסילות באביזרי הרכב הנילווים ששם עיקר פרנסתינו(לא שעל 19 ש"ח בדיקה חוזרת נוותר בקלות רבה כל-כך :wink: ).

 

אין לך מושג (טוב, אולי בעצם יש לך מושג...) כמה מכוניות תקעו על להחליף פסים זוהרים....צריכים לעשות מסלול בדיקה חוזרת רק בשבילם...

תגיד, זה נכון שהטסטרים מנהלים רשימה של כמה אנשים הם שלחו להחליף מחזירי אור ובסוף החודש הם מקבלים 15 אחוז על כל קניה ? :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוני הרישוי והבדיקה או לפחות בחלקם קיים מנגנון פנימי של ניהול.

בעל המכון מפריש אחוז מסויים(חסוי) לקבוצת ניהול במכון(3-5 עובדים),מהאחוז המסויים הנ"ל הקבוצה מפרישה משכורות עובדים,משתתפת באחזקת המכון וכו'.

לאחר כל ההוצאות ההפרש הנותר מתחלק בין חברי הקבוצה.

האינטרס של הקבוצה הוא כמובן יותר הכנסות למכון.

מכאן יוצא ראש שקט לבעל-הבית והכנסה נוספת לקבוצה.

 

עמית

נ.ב.

תשמור ותחזק מידי את ברגי המושבים הקד' הם נוטים להשתחרר ולהתפרק מתושבתם.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם הערה לגבי אגזוזים:

 

כידוע, לאגזוז תפקיד לא רק בהשתקת רעשים, אלא גם לספק התנגדות מסויימת למנוע (לחץ נגדי): לא מעט מדי (אלא אם מדובר בפרי-פלואו) ולא יותר מדי.

מתוקף עבודתו, לאבא שלי יוצא להסתובב לא מעט במפעלים. כאשר הוא ביקר אצל אחד מיצרני האגזוזים הישראלים הגדולים, הוא שאל אותם כיצד הם מתכננים את האגזוזים התחליפיים. התשובה שהוא קיבל: "לפי הרעש". כשהוא התחיל לדבר איתם על התנגדות של האגזוז הם הסתכלו עליו כאילו שהוא נפל מהירח.

מסקנה: עדיף לשלם עוד כמה גרושים ולקנות אגזוז תחליפי מתוצרת חוץ שמיוצר תחת פרמטרים יותר מחמירים ואולי גם מחזיק יותר זמן. למשל, אגזוזי WALKER ממש לא יקרים (לי הציעו דוד אחורי ללנצ'יה תמא ב-400 ש"ח בלבד) ומיוצרים ע"י חברה ענקית (שגם אחראית לבולמי "מונרו").

 

עד כאן הכל טוב ויפה ואני מודע היטב לתופעה.

ה'קוסם' בזמנו גם סיפר לנו סיפור אישי שלו התקנת דוד "משופר" לרכבו וההשלכות של דוד לא מתאים לרכב.

מאחר ויצא לי באופן אישי להיתקל במקרה אחד לפחות בו הורכב דוד לא מתאים (מבחינת התנגדות זרימה) לרכב - זה היה הדבר הראשון שבדקתי.

 

הבדיקה שלי כללה רעש בסרק, רעש ב 120 קמ"ש ונשימה כללית של המנוע (שלא הורעה, לדעתי אולי השתפרה טיפ-טיפונת - אבל בטוח שלא הורעה).

לאור כל אלו אני מסיק שהדוד אכן מתאים בצורה מושלמת לרכב - וברוב המשפחתיות (לא בכולן) ההבדל יהיה זניח (תלוי עד כמה הדוד שמתקינים לא מתאים או גרוע).

 

אגב, את הניסיון שלי חוויתי על מגאן 1.6 אוטומטית שלאחר החלפת דודו אחורי הרעישה כמו טרקטור ב 120 קמ"ש והאוטו פשוט לא סוחב כמו פעם.

מניסיון שלי על אותה מגאן ועל מגאנים אחרות בצבא (1.6 אוטומטיות), לא צריך להיות __שום__ רישרוש, לא ב 120 קמ"ש וגם לא ב 140 קמ"ש כל עוד מדובר בדוד אחורי מתאים.

מסתבר שלאותה המגאן הרועשת (של חבר שלי) כנראה הורכב דוד עם התנגדות גבוה מידי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמור ותחזק מידי את ברגי המושבים הקד' הם נוטים להשתחרר ולהתפרק מתושבתם.

 

בול פגיעה. שמתי חדשים לפני חצי שנה אחרי שמושב הנהג התפרק.

 

שאלה נוספת בקשר לאקספרס - הדוושה של הגז ממש נמוכה עכשיו (והיא לא על השטיח או משהו כזה....), ככה שמהלך הדוושה הוא בערך,בלי להגזים, 3 ס"מ. זה כמעט כאילו אתה יכול לא לתת גז, או לתת פול גז. זה לא המצב הרגיל והדוושה 'הלכה וירדה' בזמן האחרון (יוצא לי לנהוג על האוטו פעם בחודש בערך).

 

יש למישהו רעיון ? ואיך מבצעים את הרעיון ?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...