Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש לי חלום


Alon_A
שימו לב! השרשור הזה בן 6571 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשנתיים ביקרתי באירוע של סיטרואן שמתקיים אחת לשלש שנים (ICCCR?...אז הוא התקים בעיר הציורית אינטרלקן שבשוויץ).

המיפגש הבא יערך ברומא, ואני חולם להגיע לשם עם הטראקסיון, אינשאללה.

אריה

בעיקר סיטרואן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה של יוליה מספיק תא הכפפות.......

מאפרה עדיף - שאני לא אצטרך לטפס החוצה עם כל סיגריה...

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלום הוא גם מציאות...

עשיתי את זה פעמים, ב1997 וב 2001.

בשתי הפעמים יצאתי עם מעבורת מחיפה ליוון, המשכתי לאיטליה, ומשם אלפי קילומטרים בכל מדינות מערב אירופה למעט ספרד ופורטוגל.

העלויות נכון להיום (בערך):

השטת האוטו ליוון באונית משא, משום שמעבורות לא מגיעות כעת לארץ, כ 600 יורו לכל כיוון נכון למרץ 2006. אולי יתנו לך להפליג בתוספת מחיר, ואם לא אז תטוס לאתונה.

מעבורת מיוון לאיטליה, טווח המחירים רחב, תלוי ביעד ההפלגה באיטליה, לרוב כ 150 יורו לאוטו, וסכום נוסף לך (סיפון, מושבים, קבינה ברמה זו או אחרת).

הבנזין באירופה יקר היום יותר מאשר בארץ, והסיכון לתקלה כמובן קיים. במקרה של תקיעה תאלץ להסתדר לבד, ולכן רצוי לדאוג למנת ברזל של חלפים, כלי עבודה וגם קצת ידע. כדאי ליצור קשר מבעוד מועד עם חובבי אופל במקומות אליהם אתה חושב להגיע, ובמקרה של תקלה זאת תהיה העזרה היחידה. היא לא תסולא בפז במקרה ותתקל בתקלה. גם תקלה משביתה היתה לי באירופה, והיא שווה סיפור נפרד.

אתה צריך לצאת עם טסט בתוקף, וכדאי מאוד לתכנן את הטיול על פי מועד הרישוי, שלא תשארבחו"ל ללא טסט. במקרה שלי, אגף הרישוי במשרד התחבורה הסכים לשנות לי את מועד הרישוי השנתי עקב הנסיעה בשנת 2001, אולם לזה תצטרך קשרים טובים שם.

את רשיון הרכב תוכל לתרגם אצל "ממסי" בעלות של פחות מ 50 ש"ח.

ביטוח עושים ב"פול". במחיר של 1000 וקצת שקלים, תקבל מהם "גרין קארד" (כרטיס ירוק), המהווה ביטוח חובה וצד שלישי (באירופה ביטוח צד שלישי הוא חובה חוקית, ועל כן צמוד לחובה) ותקף לחודש ימים בדיוק. בגב הכרטיס הירוק, נמצאות הכתובות הרלוונטיות בכל מדינות אירופה, ומדינות נוספות. אם תשאר מעבר לחודש, אתה יוצר קשר עם המשרד במדינה בה אתה נמצא, והם מנחים אותך, איך לרכוש ביטוח לחודש נוסף. במקרה שלי, חידשתי ביטוח בשבדיה בנמל, לפני הפלגה במעבורת לדנמרק.

מומלץ לשלב סיבות נוספות על מנת להצדיק את ההוצאה הכבדה, אם בהשתתפות בפסטיבל רלוונטי של אופל, וכמובן לחזור עמוס בחלפים, כאלו שיהיה יקר מאוד לשלוח לארץ בדואר.

אחרי כל ההוצאות, הסיפוק בעצם הטיול עצום ורב יותר מכל סוג אחר של טיול.

בברכה,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם תקלה משביתה היתה לי באירופה, והיא שווה סיפור נפרד.

אתה מוזמן לספר, אנחנו אוהבים סיפורים ...

 

האם אפשר להיכנס לאנגליה עם הרכב???

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון:

בכל טיול קבוצתי מאורגן, יש חשיבות רבה לקבוצה המטיילת שיהיו בעלי אותם העדפות שירצו לראות את אותם דברים שלא יבזבזו זמן על שטויות וכו....כל מי שרכש טיול כזה בעבר הימר על הקבוצה שאיתו, בצורה כזו או אחרת....החלום הנ"ל העלה בי מחשבה מסויימת....רכבים יש, קבוצה מועדפת יש, (קבוצה של ארבעה תוזיל מן הסתם את המחיר של שינוע הרכב, כי המחיר יתחלק בין הנוסעים) יחסך מהמחיר הצורך של השכרת רכב בחו"ל,

חלק מן החברים בעלי ידע מכאני טוב כך שפתרנו את בעיית הקילקול, וגם אם לא עוד הרפתקאה לאוסף...

תיכנון הטיול יהיה ע"י אירית ואייל (נודבו ע"י מבלי לשאול את דעתם, יש למישהו בעייה עם זה?)

נישאר רק מתנדבים בעלי רכב מתאים לצורך העניין ועוד כמה סגירות אחרונות....מי מרים את הכפפה?-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלום שלך זה הפנטזיה שלי...

זה התחיל ב-TOP GEAR שראיתי מזמן שג'רמי קלארקסון לקח איזה אוניה מנהלתית למסלול ופשוט עשה איתה הקפות, הייתי בהלם וקינאתי רצח... (איפה בארץ יעשו מסלול :roll: )...

 

בקיצור אני מת לקחת את הקליאו לאירופה ולעשות לה סדנת שיפורים קלילה (לא להגזים הרוב חיצוני בכלל - V6 מצלצל למישהו ? :wink: )

ובאחד הימים להכנס למסלול עם כמה חברה ולהשתעשע בו עד הערב...

אח"כ כמובן להחליף סט צמיגים חדש וברקסים ולחזור לארץ...

(אפשר לצרף לזה תערוכת רכב טובה - כשיש כזאת - ואז הטיול מושלם!!!)

נשמע טוב לא???

 

לא יצא עדיין לפועל... בתקווה תוך שנה שנה וחצי לממש את הפנטזיה...

כבר אין קליאו - אין 206 GTI - ואין R750 - יש איביזה ורוצה חזרה את הסוזוקי!!!! :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אפשר להיכנס לאנגליה עם הרכב???
כן, ונסעתי עם האוטו כשבוע באנגליה, בערך 1500 ק"מ.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקיעה הגדולה בגרמניה.

 

הטיול ב 1997 הוביל אותי במעבורת מחיפה לפיראוס, ובהמשך מפאטרס במערב יוון לוונציה באיטליה.

יום שישי, 27 ביוני 1997 בשעה 12 בצהריים, במזג אוויר גשום וסוער, אני יוצא מנמל ונציה, עולה על האוטוסטרדה מערבה לכיוון "טרנטו" ומשם פונה צפונה למעבר ה"ברנר". ממשיך דרך אינסברוק באוסטריה, ועל האוטובאנים בגרמניה לכיוון פרנקפורט. הכל בנסיעה רצופה למעט תדלוק בעת הצורך.

אני בדרך אל החבר שלי קלאוס הפלס. קלאוס עובד בתור קצין מבצעים בלופטהנזה, והוא יו"ר קבוצת המכוניות הקלאסיות של לופטהנזה. הקבוצה ביקרה בארץ עם מכוניות ב1994 וב 1997 במסגרת סדרה של מסעות ראלי. התכנית, לצאת לראלי של מכוניות קלאסיות למחרת בשבת עם הסאאב, ועם אחת ממכוניות הפורשה של קלאוס, ראלי שאורגן על ידי מועדון של DKW . אצל קלאוס מחכים לי עוד חברים.

לעת ערב, בעצם כבר ב 10 בלילה אחרי נסיעה של כ 1300 ק"מ, אני במהירות של 180 - 190 קמ"ש וממש חמש דקות לפני הירידה המיוחלת מהאוטובאן אני שומע בית חרושת לחצץ מכיוון המנוע. מבט מהיר למחוונים מגלה כי לחץ השמן תקין, וההצתה פועלת, ולמרות הורדת הרגל מדוושת המאיץ, טמפרטורת נוזל הקירור עולה מהר. אני מבין, כי מקור הרעש הוא משאבת המים. במנוע של הסאאב שלי ישנו גל איזון, שגם מניע את המפלג, את משאבת השמן ואת משאבת המים הנמצאת בתוך הבלוק. היו לי חלקים חיצוניים דוגמת מפלג, חוטי הצתה, צינורות מים, אבל לא משאבה שיושבת בתוך הבלוק.

עוצר בצד, מפעיל אורות מצוקה, מוציא משולש ומציב אותו במרחק של כ 250 מטרים מהאוטו עם פנס מהבהב נוסף, חוזר לאוטו, מוודא שאכן הבעיה במשאבת המים...ואין לי סלולארי (רכשתי בסוף 1998.) מכין פתק ובו הפרטים שלי, פרטי התקלה וכמובן טלפון וכתובת של קלאוס, ביודעי שאמנם ייקח זמן, אולם החילוץ יבוא. נעמד בשיטת היי"מ (יד ימין מושטת) הזכורה לטוב מהשירות הצבאי, עם פנס, ותוך כשתי דקות עוצרת מכונית BMW עם משפחה. מה זה עוצרת, הבנאדם היה במהירות של כ 250 קמ"ש, ובכל אופן עצר. רצתי אליו, והוא הציע לקרוא ל ADAC, מועדון הנהגים הגרמני, אולם הסכים להתקשר לקלאוס, למסור לו את הפרטים וגם את המיקום המדויק בו אני נמצא. לייתר בטחון הכנתי פתק נוסף, והלכתי לישון באוטו. אחרי כשעה, אני מתעורר מנקישות על שמשת המכונית, ופוגש שני חברים שהגיעו מהבית של קלאוס עם אודי אוונט קוואטרו (בטח אסף בקר צוחק עלי עכשיו) ועגלה של המועדון של לופטהנזה, עליה אפשר להוביל מכונית. העמסנו, ונסענו את עשר הדקות האחרונות אל קלאוס, הגענו הביתה והלכנו לישון.

שבת בבוקר. זוכרים את תכנית הראלי ? הסאאב לא נוסע, אז לוקחים פורשה נוסף של קלאוס, ויוצאים לראלי, בו זכיתי בגביע "המשתתף שהגיע מהמקום המרוחק ביותר." עדיין יש בעיה, ביום ראשון הכל סגור, אני יכול ללכת ביום שני לסוכנות להזמין חלקים, ואלו יגיעו ביום רביעי, אבל רגע, התכנית שלי היא להיות ביום חמישי באוסלו שבנורווגיה. יש בעיה ? בטוחים ? כמו כל דבר בחיים , גם בתקיעה צריך לדעת מתי, איפה ואיך. אני מרים טלפון לחבר בעל מוסך לסאאבים ומבקש ממנו להכין לי את כל חלקי משאבת המים על הבוקר ביום ראשון. טלפון שני לאחי, והוא מתבקש לגשת בבוקר למוסך לאסוף את החלקים, לארוז אותם יפה, לנסוע לנתב"ג ולמסור אותם למנהל התחנה של לופטהנזה עבור הקברניט שמגיע מפרנקפורט. קלאוס מתדרך את הקברניט ביום ראשון מוקדם בבוקר, שיקבל חבילה עם כמה ברזלים ו...בינגו. ביום ראשון בערב אני מקבל בפרנקפורט את כל חלקי משאבת המים, אטמים וגל ביניים.

יום שני. מעמיסים את האוטו מוקדם בבוקר על העגלה ונוסעים לאיזור מדהים שהיה במזרח גרמניה, לחברים שהיו איתי אצל קלאוס. לבנאדם הזה קוראים גרהרד רישטר, ויש לו סוכנות של סקודה, מפעל לשיפוץ מנועי שתי פעימות וסדנה לשיפוץ מכוניות קלאסיות. מגיעים בצהריים, ולעבודה. האוטו נמצא בין רולס רויס לבין למבורגיני ישנה, מכסה משאבת המים מפורק, ומגלה נזק גם לגל הביניים. המנוע מתעופף לו מהר אל מחוץ לאוטו, הכל מתוקן ובחצות הליל נסיעת מבחן המוכתרת בהצלחה. מכאן הטיול המשיך, טיילתי בגרמניה, הגעתי לנורווגיה ולפי התכנית עד לקפ הצפוני. סך הכל עוד 15000 ק"מ ללא תקלות עד החזרה לארץ. מאז המנוע נסע עוד 326000 ק"מ, ופעם אחת בלבד הוצאתי שוב את משאבת המים על מנת להחליף לה אטמים.

כל הסיפור הוא אמת לאמיתה, חלקו מגובה בתמונות המסודרות באלבום ויום אחד אסרוק אותן למחשב.

סיפורו של הטיול השני מופיע בגליון מספר 46 של האבטומוביל, ואסרוק אותו בקרוב.

לילה טוב, מקווה שנהניתם.

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולסוכנות סובארו לקח שבוע וחצי להביא פילטר אל חזור מתל-אביב לי-ם, בטח הקברניט היה חולה.....רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוויה בלתי רגילה !

 

 

אורן , בפעם הבאה שאתה בקשר עם קלאוס , מסור לו ד"ש מדרור עם הרקורד P1 .

בזמנו הוא הביא לי חלקים , תושבת גיר , גומיות לחלונות וכ' .

 

ביי

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6571 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...