Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קרע קטן בחלק הקדמי של הצמיג - יכול להיות מסוכן?


ohanaohad
שימו לב! השרשור הזה בן 5653 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן

קניתי לפני שנה וחצי 4 צמיגים (פאשלה שלי) של חברת ג'יימסטון (כנראה משהו סיני ולא מוכר) בעלות של 800 שקל.

היום נכנסתי לתחנת דלק סתם במקרה (עניין אותי אם ירד מהפעם האחרונה שבדקתי לפני כמה חודשים) לבדוק אוויר בצמיגים ואם משהו אז גם למלאות, עד כמה שאני יודע אמור להיות 28 PSI.

 

ב3 צמיגים היה לחץ בין 24-27 ובצמיג ימיני קדמי היה לחץ של 16 PSI, משום מה זה לא היה נראה לעין שהיה חסר אוויר (ואני אחד שמסתכל על הרכב מכל כיוון ותופס דברים על המילימטר).

בכל מקרה מילאתי עד ל28 ופתאום אני קולט את הקרע הזה שבתמונות, האם הדבר יכול להיות מסוכן והצמיג יכול להתפוצץ במהלך הנסיעה?

 

**בנוסף החלו בשבועיים האחרונים תקתוקים מאזור הלוח שעונים סוג של: "תק תק תק תק" וככל שהמהירות מתגברת ככה קצב התקתוקים גוברים וגם ההגה רועד מעל מהירות של 125-130 (לא, אני לא נוסע ככה ביום יום ובעיר, אבל יצא לי להיות במהירויות כאלה), האם יש קשר לקרע ב2 המקרים?

 

תודה מראש ולילה טוב,

אוהד.

 

**נא להעביר לטכני - טעות שלי (פעם ראשונה, מותר לי לא?).

Image(2047).jpg

Image(2048).jpg

Image(2049).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הקרע נראה עמוק ובעיתי, אני היתי הולך לבעל מקצוע שיתן את דעתו.

 

התקתוקים כנראה לא מהקרע. אתה בטוח שזה מלוח השעונים? אני היתי מהמר על בורג או אבן בצמיג, בגלל זה הרעש מתגבר עם המהירות.

 

הרעידות - גם אחרי שניפחת? אולי איזון גלגלים, אם לא אז כיוון פרונט. אין קשר לקרע לדעתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיג לפח הזבל וישא"ק (ואם לא הצלחת לרדת לסוף דעתי בגלל הנימה האפולוג'טית האשכנזיה שלי: להחליף דחוף! סכנת נפשות לנסוע על כזה צמיג!)

 

בקשר לטיקטוקים (לא של הבת של השכנה, של הדש-בורד), האם מחט הספידומטר רועדת קצת ? נשמע כמו בעיה בכבל הספידומטר (זה כמובן כל עוד הטיקטוקים נשמעים כמו תק-תק-תק כי אם זה ציקצוקים זה נשמע צק-צק-צק).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקתוקים באים 100% מאזור הלוח שעונים - שכחתי לציין שהמחט של הספידומטר "לא סגורה על עצמה" ומ50 ומעלה היא מתחילה לרעוד - במקום לעמוד על 60 לדוגמא, היא רועדת בין 58-62. מ0 עד 50 היא לא רועדת בכלל, ומ100+ גם לא רועדת,

ומ80 כבר לא שומעים את התיקתוקים של הלוח שעונים.

 

הרעש עצמו הוא בעיקר בבוקר בנסיעה קרה ואחרי כמה דקות שהרכב מתחמם זה מפסיק.

 

*לא בדקתי אם אחרי מילוי האוויר יש רעידות בהגה מהסיבה שלא הספקתי לצאת מהעיר ולבדוק את הנושא מעל 120 קמש וכנראה גם לא בזמן הקרוב.

 

*בעל מקצוע יכול לתקן את הקרע הזה בצמיג? הקרע עצמו לא מגיע פנימה ולא בורח אוויר ממנו, אבל איך הגיע דווקא בצמיג הזה 16PSI אני לא יודע.

 

אוהד.

 

**באגירה (עכשיו ראיתי את התגובה) - לקנות צמיג זהה? עד כמה שהבנתי לשים צמיגים מחברות שונות זה רק בעיות לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לאור העריכה שלך, התיקטוקים בלוח השעונים הם בעיה בכבל הספידומטר, חד משמעי!

2. תתיעץ עם פנצרמעכר אמין ומקצועי אבל מהתמונה האמצאית שפרסמת בהחלט נראה שהצמיג הזה מסוכן. קח בחשבון שהרעידות בהגה בהחלט יכולות לקרות בגלל הפרש לחצי אויר משמעותי בין שני הצמיגים הקדמיים (ואצלך היה 17 באחד מהם).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקרע לא נראה שמהווה סכנה כלשהיא אך אינך יכול לראות אם זה הגיע לרצועות (אחרי החלק של היריעה ניילונית לבנה המפרידה).

אתה יכול לדעת עם נקרעו רצועות בחלק הזה וגם קשה לראות כמה החתך עמוק ואם יש פגיעה פנימית כך שיכולים להכנס נוזלים לתוך הצמיג.

סה"כ נקרע קרע "סביר" למרות שלא מומלץ לנסוע עם זה בצורה כזאת, לא נשקפת סכנה.

S2000

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוהד,

נא להדפיס ולשמור את תגובתו הלא אחראית של DAR למקרה של פיצוץ הצמיג תוך כדי נהיגה ותאונה.

לפחות שיהיה את מי לתבוע :wink:

 

DAR,

קרא בקפידה את ההודעה של פותח השרשור, דווקא פתאום בצמיג הזה ירד לו האויר ל 16 PSI !

יד הגורל? שום קשר לקרע לדעתך?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף כמה שיותר מהר, אפילו באתו סט זול של צמיגים (2צמיגים הכוונה)., עדיף על אחד יכול להתפוצץ באמצע נסיעה כשאתה לא מצפה לזה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק צריך להחליף את הצמיג.

מי שהמליץ להמשיך לנסוע על הצמיג יכול לקחת את הצמיג הזה לעצמו ולהרכיב על האוטו שלו.

 

וכמובן - להחליף זוג צמיגים ולא רק את הפגוע.

אני הייתי מציע לרכוש זוג צמיגים איכותיים בהזדמנות הזאת.

 

לא נראה לי שלמותג הצמיג הבלתי-ידוע יש קשר לקרע. נראה שזה נגרם מפגיעת מדרכה או משהו כזה, וגם אם זה היה מיצרן ידוע זה היה נראה אותו דבר.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DAR,

קרא בקפידה את ההודעה של פותח השרשור, דווקא פתאום בצמיג הזה ירד לו האויר ל 16 PSI !

יד הגורל? שום קשר לקרע לדעתך?

לא דווקא, אלא סתם צירוף מקרים.

כפי ש-Dar ציין, כל עוד אין רואים את השזירה הפנימית של דופן הצמיג, הוא "חי" ואין כל צורך להחליפו. איבוד האויר נובע כנראה מתקלה אחרת(תקר, חישוק עקום). אם איבוד הלחץ הינו מהקרע בדופן, לא היה ניתן לנפח הצמיג ולשמור על לחץ סביר = הצמיג היה מאבד במהרה ותוך כדי ניפוח את הלחץ.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איבוד האויר נגרם לדעתי בשל הפגיעה במדרכה או במה שפגעת וגרם לקרע בצמיג ולבריחת אויר מאיזור החיבור בין הצמיג לג'נט עקב עיוות הצמיג בזמן הפגיעה שהשאיר מרווח בין הצמיג לג'נט וגרם לבריחת אויר גדולה באופן חד פעמי.

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט נדהם מהתגובה של שני חברי פורום אשר טוענים שהצמיג הנ"ל עדין בר שימוש..

הצמיג הנ"ל פסול לחלוטין לשימוש, ויש להחליפו בהקדם.

 

בעת עלית הלחצים על הצמיג והתחממותו (כביש 6 לדוגמא), הלחץ אשר יופעל על דפנות הצמיג יגיע אל הנקודה החלשה הזו, ובום...

 

יותר פשוט מזה אי אפשר להדגים.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכון גדול מאד אתה תיקח אם תמשיך בנסיעה עם צמיג כזה.

דופן הצמיג אינה ברת תיקון. אין פנצ'ר מאכר שייקח את האחריות (ובצדק) לתת לך ליסוע כך. יכול להיות שהקרע לא עמוק אך אף אחד לא יתן לך ערובה על כך.

רצוי להחליף אותו באופן מיידי אך יש לבדוק אם הצמיג בצד השני כבר בלוי, אם כן אתה צריך להחליף את שניהם ושיהיו אותה חברה.

אם לא אפשר להחליף לאותה חברה של הצמיג השני.

נסיעה נעימה ובטוחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמקנה לצמיג את יציבותו וקשיחותו המבנית הם מבנים של חוטי ניילון השזורים בתוכו.

כאשר הפגיעה חושפת את החוטים הללו (ועל אחת כמה וכמה משפשפת ו\או מנתקת חלק מהם) הצמיג הופך לסכנה ברורה ומוחשית.

 

בתמונות שהועלו כאן קשה להבחין אבל נראה שאין פגיעה בשכבות הללו (בחלק מהמקרים פגיעה בשכבות הללו מתבטאת גם בבליטה בצמיג - כאילו צמח לו פרונקל).

 

אני עם DAR וקומפי, אבל אני חושב שזו תהה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה אם פותח השרשור יסתמך על חוות דעת אנונימית שקיבל בפורום באינטרנט וימשיך להשתמש בצמיג.

 

גם אם כל התגובות בשרשור יצדדו בהמשך שימוש בו, עליך לגשת לאיש מקצוע שאתה סומך עליו ולקבל את חוות דעתו.

במקרה שמחליפים, יש להחליף זוג צמיגים ולא צמיג בודד.

 

את הזוג החדש יש להרכיב על הציר האחורי, תמיד.

את הזוג שמורכב כעת מאחור, להעביר קדימה.

את הצמיג הקרוע, לפח. את השני אפשר להפוך לצמיג רזרבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל מי שענה, אני רק רוצה לעדכן - הלכתי היום לפאנצ'רמאכר (צמיגן\צמיגאי) שאני מכיר, מסתבר שהרעידות שיש בהגה מעל 120, גרמו לכך שהצמיגים הקדמיים היו אכולים לגמרי.

 

הוא ביקש ממני לסובב את ההגה לצדדים וראיתי את החלק הפנימי של הצמיג והוא פשוט היה מחוק לגמרי, מרוב שהיה מחוק ראו את החוטי ניילון שעוברים שם, באמת לא היה חסר הרבה שהיו מתפוצצים.

 

קניתי 2 צמיגים חדשים במחיר של 380 שקל, החברה באמת לא משנה כי זה צמיגים זולים ואין לי את האפשרות להשקיע כרגע, הצמיגאי הרכיב את החדשים מקדימה (למרות שארנון ציין שהאחוריים - לקדימה והחדשים לאחורה -- זה היה שיקול ובחירה של הצמיגאי).

 

אני יעלה תמונות של הצמיגים הישנים בערב.

 

במהלך השבוע אני אלך לעשות כיוון פרונט כדי שהרעידות יפסקו.

 

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5653 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...