Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה מקבלים על נסיעה באור אדום......


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7474 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גם אם במודע, או שלא כניסה לצומת היא "מתכון" בטוח לתאונה.

 

הנה שרשור שנפתח לפני מספר שבועות בנושא:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=85396

 

 

גם שם הכניסה לצומת באור אדום הייתה בתום לב.

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

(וואו, כנראה העדכונים השוטפים על ת'רדים שכתבתי בהם לא פועל כראוי - כי לא שמתי לב שכתבו כל כך הרבה מאז.)

 

אז ככה, אני לא רוצה לצטט את כל הדברים שאני מגיב עליהם, כי זה יתפוס חצי עמוד.. אבל ככה:

 

קודם כל - מי שהעיר על עניין ה"לאבא שלי" "לאחותי" "לחבר שלי" - בתור תירוץ לא לספר שזה בעצם הייתי אני: אתה טועה ובגדול. אכן מדובר על סיפור של אבא שלי, ולא שלי או של מישהו אחר... הוכחות? אם אתה מאוד מתעקש - אתה יכול לקבל סריקה של הדו"ח בה"פ.

ויותר מזה - קרה לי פעם בצומת עירונית, שלא שמתי לב לצבע הרמזור (הייתי מודאג באותו יום ולא מרוכז) ומצאתי את עצמי (אומנם בפקק) באמצע הצומת באור אדום (מחכה מאחורי מכונית שנסעה ממש לאט) מלא. אני כל כך נלחצתי מזה (ועוד אחרי זה גיליתי שהייתה מצלמה מאחוריי - למזלי דמה), שמאז למדתי את הלקח וגם לעתים בירוק מלא אני מאט למהירות הליכה כמעט (בתוך העיר), ומחוץ לעיר גם מוריד מהירות בצורה משמעותית. כלומר את הלקחים שלי הפקתי, ובקטעים האלה - אני לומד ממש מהר.

 

ועכשיו לסיפור עצמו - מן הסתם, ואין שום ספק שזוהי עברה חמורה, ומגיע עליה עונש, ואף יותר מזה - אם הבן אדם אכן מנסה לגנוב רמזור במכוון וממש ברגע האחרון - ניתן לייחס לזה פשעים חמורים עוד יותר. בזה אין ספק.

 

אבל! עם יד על הלב - גם אני (ראו פירוט למעלה) וגם אתם (ואל תספרו לי סיפורים בבקשה), לא פעם היינו במהירות בכביש שאפשרה לנו לא לבלום בחריקה לפני ירוק מהבהב (שד"א יכלה לגרום בדיוק תאונה דומה), אלא לעבור את הצומת בצהוב. עד כמה צהוב? זה כבר נתון לשיקול המצלמה לצורך העניין. כי לפעמים היא תצלם שניה אחרי מעבר לאדום, ולפעמים בתחילת הצהוב.... בכל מקרה - לא תמיד יש לנו שליטה על זה באופן מלא.

 

בנוסף - יש את עניין הרמזורים הלא מהבהבים (יענו ירוק - צהוב ארוך - אדום), ואלה לדעתי הכי מסוכנים לכולם. כי בעצם זמן התגובה האפשרי מתקצר כמעט פי שניים! ומי שיגיד לי שהם טובים - כי הם מונעים מנהגים "לגנוב" רמזורים, אז אני אגיד שזה בולשיט אחד גדול!! והם ממש מסוכנים לדעתי.

 

הערה - העניין של ה"בני זונות בכל זאת שלחו דו"ח" - לא נאמר כביקורת על היותם צודקים/לא צודקים, אלא ביטוי תסכול מסויים. כי תודו שאף אחד לא אוהב לקבל דוחות. ועוד במדינה שאוהבת אותם יותר מהנהגים עצמם!

 

ודבר אחרון:

אני מסכים שצריכה להיות מגמה של גינוי אגרסיבי בפורום, נגד עבירות תנועה חמורות כגון אלה, אבל אני גם חושב שאם בן אדם פונה לפורום לעזרה - הוא יודע שזו אכן הייתה טעות, ולא משהו מכוון - אחרת, לי אישית היה כואב במצפון לשאול "איך אפשר להמנע מעונש על עבירה שעשיתי במכוון?".

לכן - ללכת ולרדת על הבן אדם ולהגיד ש"מגיע לו להרקב באיזה כלא אפריקאי" - זה הערות שממש לא לעניין.

תחשבו רגע על ההורים שלכם, וגם על עצמכם ובכלל על אנשים: כולנו אנשים, ובתור כאלה - כולנו עושים טעויות פה ושם. רובנו מוכנים להודות בהן, ואלה שמספרים על זה כאן - דווקא נראים לי האנשים שבאמת לא עשו משהו מכוון, ומנסים למצוא ייעוץ לגבי איך לפעול הלאה.

 

זהו... אני יכלתי לפתח את זה עוד קצת, אבל אין לי לא הכוח ולא הרצון להתעמק בזה יותר ממה שכבר עשיתי.

שיהיה לכולם יום נעים ובטוח!! תשמרו על עצמכם!

בברכה!

יונתן.

פורסם

רק היום בלילה נהרגה בחורה ועוד 5 נפצעו באשדוד, כתוצאה ממעבר באור אדום של אחת מהמכוניות.

 

עכשיו לתגובה בקשר למה שכתבת בקשר לרמזורים.

אתה מוזמן לעשות חיפוש בפורום ולהבין איך הרמזורים עובדים!

 

הרמזורים שמתחלפים ישר לצהוב בלי להבהב, נמצאים רק על דרכים עירוניות!

אין את הרמזורים האלה בכבישים מהירים!

 

לכן אם אתה לא מספיק לעצור בכזה רמזור, זה אומר שאתה נוסע במהירות הרבה יותר גבוהה מהמותר בתוך עיר.

והם לא מסוכנים ולא כלום. הם מותאמים לכביש עליו אתה נוסע.

 

כמובן שהכי קל להאשים רמזורים, הם לא יכולים להגיב.

אז צריך להפסיק להמציא תירוצים, אם עברת באדום בכוונה או "לא בכוונה" זה לא משנה, סיכנת את החיים שלך ואת החיים של הסובבים אותך באותה צומת!

 

בכל זאת, כמו שכתבו כאן, שאבא שלך ישלח מכתב ויבקש להמיר את הדו"ח באזהרה.

פורסם

תראה, אני מסכים איתך שאנשים נהרגים בגלל זה, ולכן עבירת רמזור אדום היא מאוד חמורה - ואכן צריכה להיות כזו.

אבל תסכים איתי - שאפילו בחוק יש הבדל מפורש בין "רצח" ל"הריגה":

וגם כאן ניתן לפרש את זה לפי שתי ההגדרות: גם הרצח וגם ההריגה גורמות למוות בסופו של דבר. העניין הוא מה הייתה הסיבה לכך.

ובאותה צורה - נסיעה מסוכנת וגניבת רמזורים ברגע האחרון כשידוע שאתה לא מספיק - זה בלי שום ספק "רצח".

אבל אם באותו רגע היו אלף ואחת סיבות שבגללן פיספסת את הרמזור שלא במכוון - אז זה אומנם עדיין מריח "רצח", אבל יכול בקלות להיות מקרה של "הריגה".

 

בנוגע לרמזורים: אני במקור גר במעלה אדומים, ורוב הרמזורים שאני מכיר ממוקמים באזור ירושלים - ו95% (אם לא יותר) מהם הם רמזורים מהבהבים.

לפני שנה וחצי התחלתי ללמוד באוניברסיטת חיפה, ונאלצתי לעבור לגור שם לחצאי שבוע... ושם לעומת זאת - הרמזורים מתחלקים כמעט 50%/50% בין מהבהבים ולא מהבהבים!

 

אני יכול להגיד, שאני לא נוהג במהירויות "מטורפות", אלא זורם עם הזרם מכוניות הכללי. שאומנם נוסע קצת יותר מ50 קמ"ש, אבל גם לא עושה רייסים ב100 בכביש של 40.

אני לא פעם ולא פעמיים - מתוך הרגל נסעתי במהירות סטנדרטית לקראת צומת ירוקה - ואז 20 מטר לפני הצומת אני פתאום רואה אור צהוב! ולא פעם יצא לי לבלום בפתאומיות - דבר שיכל בקלות לגרום לתאונה עם הרכב מאחוריי.

 

שלא לדבר על עניין הנוחות - כי פתאום אני צריך להתעסק ב"דילמות" קשות בכביש: "האם לתת גז או לבלום למהירות הליכה??" כי אם אני נותן גז והרמזור פתאום מתחלף - אז אני אוטומטית "גונב רמזור". אבל אם אני נוסע במהירות הליכה שתאפשר לי לבלום בקלות בכל שלב לפני הצומת - אני בעצם יכול "סתם לפספס" רמזור כי נסעתי לאט.

וזה לדעתי - ממש מיותר!! בייחוד כשיש "עמוד כתום ונחמד" לפני הצומת (קרי - מצלמה!).

יותר מזה - במקרה קיצוני הייתי אף מייחס לזה נסיון "לסחוט" עוד קצת כסף על חשבון הנהגים - שגם ככה "בולעים את כל הצפרדעים" שמגישים להם מע"צ והמשטרה!!

 

ועכשיו לשאלה המעשית:

לגבי הגשת הערעור - האם הדבר ישאר בגדר ערעור? או שמא זה אוטומטית יהפוך לדיון/הזמנה לבית משפט??

אבל אבקש שבקטע הזה - יגיבו רק אלה שמבינים בנושא! (על מנת למנוע בלבול).

פשוט - אם מדובר במשפט שיבוא כתוצאה מהערעור - אני חושב שכבר עדיף לשלם את הדו"ח ולשכוח.

אבל אם יש סיכוי באמת לקבל רק אזהרה - ללא משפטים - אז זה שווה את הנסיון!

בברכה!

יונתן.

פורסם
אני בעצם יכול "סתם לפספס" רמזור כי נסעתי לאט.

וזה לדעתי - ממש מיותר!!!

וואו אסור שזה יקרה, לפספס רמזור? אתה יודע מה הסכנות שכרוכות בפספוס רמזור?? מה עם ארוחת הערב של אמא!!!! חוליגן!!!!

שלא תעיז לפספס רמזור!!!

:evil: :evil:

פורסם

עד כמה צהוב? זה כבר נתון לשיקול המצלמה לצורך העניין. כי לפעמים היא תצלם שניה אחרי מעבר לאדום, ולפעמים בתחילת הצהוב.... בכל מקרה - לא תמיד יש לנו שליטה על זה באופן מלא.

 

בואנה. אתה הזוי לחלוטין.

 

שיקול מצלמה ? בינה מלאכותית ?

 

בוא אסביר לך פעם אחת ולתמיד.

 

מצלמה המוצבת בכביש בינעירוני או בכביש עירוני בו המהירות מעל 50 קמ"ש - מצויידת ברמזור מהבהב בירוק.

3 שניות ירוק מהבהב.

3 שניות כתום.

עוד שנייה בונוס לנהגים הממהרים - אור אדום.

אחרי זה פלאש ראשון.

וגלגל הצלה - אם חצית את הצומת - פלאש שני.

 

בעיר , בצמתים בהם המהירות מוגבלת ל-50 קמ"ש - אין ירוק מהבהב. 4 שניות הן די והתור זמן לעצירה.

 

מי שקיבל שתי תמונות מהמצלמה (האופציה היחידה לקבל דו"ח) - סימן שהוא פשוט שם זין על הרמזור והמשיך בנסיעה.

 

מבחינתי היה אפשר להחליף את המצלמות הללו ברובי ציד קצוצי קנה.

הדבר נשקל אך נפל עקב חוסר יכולתה של המשטרה להעמיד ליד כל רובה שוטר שיטען את הרובה מחדש בכל 20 דקות... :?

פורסם

אוקיי, מבחינתי גם ככה אין שום צורך להצטדק פה, אלא לדבר על נקודה שמציקה מבחינת הרמזורים הלא מהבהבים.

 

לכן - מה שציינתי לגבי הרמזורים - לא נאמר בתור "תירוץ/סיבה/הצדקה" למעבר באור אדום - אלא ביטוי דעה... לא יותר ולא פחות. מי שלא מסכים איתי - אני לא מכריח אף אחד. אבל גם לא מעוניין לשמוע הערות שוליים ציניות על פרט זה או אחר לגביי.

 

בואו אסביר לכם שוב (לאלה שלא הבינו אותי בפעם הראשונה):

אני לא עובר, ולא עברתי אף פעם באדום (למעט אותה צומת פקוקה שציינתי קודם - שגם זה לא ממש נכנס להגדרה של צומת אדומה - כי היה פקק ונתקעתי מאחורי אוטו אחר).

יותר מזה - אני משוכנע שגם אבא שלי - שבפעם הראשונה מזה 10 שנות נהיגה בארץ ועוד כ30 בבריה"מ עבר באדום - שגם כן - אני משוכנע שהיה צהוב - לא עשה זאת במכוון!

 

ואם זה לא מספיק - אז לצורך העניין אציין, שאני דווקא מאלה שבוחרים "לאחר לארוחת הערב של אמא" כמו שארז ברוב ציניותו ציין כאן - להאט ו"לפספס" רמזור, במקום לסכן חיי אדם (שלי או של אחרים).

 

העניין הוא - שאני אומנם כן בוחר לוותר על רמזור, אבל חצי מתושבי חיפה (למשל), בוחרים להתייחס אליו כאל "המלצה בלבד" - וטסים להם באותה מהירות כמו שהיו לפני הצומת - גם בצומת אדומה לחלוטין!! ופה רבותיי מתחילות הבעיות! כי אם אני, לפני יציאה לצומת ירוקה, צריך עוד להסתכל לשני הצדדים כמו במעבר חצייה מחשש למצוא רוצחים בכבישים - אז משהו כאן תקול בצורה קיצונית!

 

אם תשאלו אותי - אם יש אפשרות לשים הבהוב ירוק, ולהוסיף בכך עוד 4 שניות לזמן תגובה כל כך חיוני, אז אין שום סיבה שב-ע-ו-ל-ם לוותר על כך!!

וזה לא משנה בכלל - אם זה כביש של 120 קמ"ש או של 20!!

כי אדם שמכיר את האוטו שלו, ויותר מכך - מכיר את הסביבה ואת אופי הרמזורים - בד"כ ידע להסתדר.

אבל מישהו, שמגיע לאזור זר, ונוסע לקראת צומת ירוקה במהירות רגילה (אתם יודעים מה, אפילו ב50 קמ"ש!) ופתאום מוצא את עצמו מביט באור צהוב (בלי ההבהוב המוכר) - עלול להסתבך בצורה זו או אחרת בצרות!! (בין אם זו תאונה ובין אם זה מצלמה).

 

וזה מבחינתי חלק מה"אופי הסלחני" של הכבישים שמגזין "אוטו" למשל, מדברים עליו בכתבותיהם. כי מה לעשות, אומנם יש נהגים פורעי חוק, ולא חסר רוצחים בכבישים, אבל לא חסר גם אנשים שמדי פעם מאבדים ריכוז/מוסחים, ועושים טעות!

והקטע הוא לבנות את מערכת הכבישים בצורה מספיק גמישה, שתאפשר "לספוג" את הטעויות-אנוש הללו, ולא לגרום לאסון בכל פעם שמישהו בכביש עושה טעות!

 

ואחרי זה, מי שימשיך להצהיר לכיווני "אתה סתם הזוי/אתה לא אחראי/ מחפש תירוצים" או כל הערה שולית אחרת - מבחינתי סתם הולך ראש בקיר, ולא יותר טוב מהרשויות הנורא "מתוחכמות" שלנו... שכל מה שהם יודעים להגיד זה "שהנהג תמיד אשם!" ("בטח שהוא אשם, אחרת זה אומר שיש סיכוי שאנחנו אשמים - וזה כבר בלתי מתקבל על הדעת").

 

בזאת, מבחינתי סגרתי את הדיון בנושא... אתם מוזמנים להמשיך להגיב כאן. אני הפסקתי.

בברכה!

יונתן.

פורסם

מה קורה אם נכנסים לצומת באדום?

1.קנס הביתה משלמים ונקודות

במקרה יותר גרוע

2.ניידת משטרה שחזור התאונה משפט ו...

במקרה הכי גרוע

3.מכונית של חברה קדישא בכי צרחות ואז שקט לעולמי עולמים.

 

סליחה על הבוטות אתמול ראיתי תאונה די קשה.

תשמרו על עצמכם (וככה יצא שאתם במקרה תשמרו גם עלינו)

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

פורסם
בואו אסביר לכם שוב (לאלה שלא הבינו אותי בפעם הראשונה):

יותר מזה - אני משוכנע שגם אבא שלי - שבפעם הראשונה מזה 10 שנות נהיגה בארץ ועוד כ30 בבריה"מ עבר באדום - שגם כן - אני משוכנע שהיה צהוב - לא עשה זאת במכוון!

עברית אתה מבין? כן? אז תקרא שוב את מה ששמר כתב (ואם אתה לא מבין עברית אפשר לתרגם לך את זה לשני השפות)

 

המצלמה מצלמת רק מי שנכנס לצומת שניה (שניה שלמה, לא חצי ולא בערך) אחרי שהאור מתחלף לאדום

פורסם

חוזר על השאלה המעשית:

 

ועכשיו לשאלה המעשית:

לגבי הגשת הערעור - האם הדבר ישאר בגדר ערעור? או שמא זה אוטומטית יהפוך לדיון/הזמנה לבית משפט??

אבל אבקש שבקטע הזה - יגיבו רק אלה שמבינים בנושא! (על מנת למנוע בלבול).

פשוט - אם מדובר במשפט שיבוא כתוצאה מהערעור - אני חושב שכבר עדיף לשלם את הדו"ח ולשכוח.

אבל אם יש סיכוי באמת לקבל רק אזהרה - ללא משפטים - אז זה שווה את הנסיון!

מודה מראש, לעונים הענייניים!

בברכה!

יונתן.

פורסם

על מה אתה רוצה לערער ? עוד לא היה משפט .

 

האם עברו 90 יום מיום קבלת הדו"ח ?

האם אתה מבקש להישפט ?

האם אתה מבקש להמיר את הדו"ח באזהרה ? תנאי להמרה לאזהרה הינו הודאה באשמה - כך שאתה מפיל את עצמך מראש (למרות שאני לא רואה איזו אפשרות יש לך לא להודות מול הוכחה כמו תמונות מצולמות).

 

אם אתה מבקש הקלה בעונש - המקום הוא בית המשפט - מומלץ לסגור עיסקה עם התובע לפני המשפט.

פורסם

אני מדבר על ההצעה הזו:

 

ניתן להמיר את הדוח לאזהרה.

ברגע שתקבל את הדוח, תגש לאגף התנועה המחוזי המדובר וקח טופס ערעור על דוח.

שם יש מקום לכתב חופשי ואם תודה באשמה(ותבין את חומרת העבירה) ותעלה את העובדה שמדובר בנהג המון שנים וללא עבירות קודמות, תוכל להמיר את הדוח לאזהרה בלבד.

בהצלחה.

מאיפה שאני רואה את זה, הצילום הוא הוכחה חורצת על העבירה, ככה שזה לא משנה אם אני מודה או לא. תמונה זה תמונה.

 

השאלה היא - האם הנסיון להמיר את הדוח לאזהרה יוביל אוטומטית למשפט? או שמא זה פרוצדורה נפרדת שמתרחשת מחוץ לכותלי בית המשפט?

בברכה!

יונתן.

×
×
  • תוכן חדש...