Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכנת רכב 2X4 למירוצי ראלי - נתונים כלליים!


אלון חלווה
שימו לב! השרשור הזה בן 4292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקטגוריות היחידות שאני מכיר שבהן השימוש ברכב הוא דואלי הן ב-STOCK HATCH באנגליה , גם לראלי וגם למסלול ושם מחוייבים המשתתפים להגיע עם כלי הרכב בנסיעה מהבית !!!

 

לדוגמא בקישור המצורף , מועדון מירוצים בריטי ענק והיסטורי בשם - 750

http://www.750mc.co.uk/

תדפדפו קצת באתר שם ותבינו מה זה באמת מירוצי מכוניות LOW COST .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא ממש יודע איך להתחיל לכתוב את ההודעה הזו, מבלי שקוראיה יחשבו לעצמם, "עוד ילד ששיחק קצת יותר מדי ב GT בפלייסטיישן, וחושב שהוא יודע לנהוג"...

אתחיל בכך שראיתי היום את השידור של ראלי ספרינט בערוץ 5, ובמהלכו רציתי רק דבר 1- להיות שם. אם להיות יותר ספציפי - להיות שם בתוך רכב ייעודי, בו אני יכול להפגין את כישוריי. בעצם להפגין את כישוריי זו רק מטרה עקיפה - יותר הייתי רוצה להיות שם, בכסא הנהג של רכב ייעודי - כדי לנהוג. להנות מנהיגה. להיות חלק מחוויה של מרוץ ראלי אמיתי, שבו אני זוכה להשתתף.

אני בן 22, ויודע לנהוג. השאלה היא כמה יודע. יודע לא מעט, אבל יודע גם שיש לי הרבה הרבה מה ללמוד.

אני מניח שיש בפורום זה עוד המון אנשים שמכוניות היו עיקר עולמם במהלך כל חייהם. וכשמגיעים לגיל שאפשר להיות גם נהג - זה פשוט חלום שמתגשם.

לצערי, אני לא מכיר הרבה אנשים בתחום - שכן עד לפני חודשיים הייתי חייל, ולא היה לי זמן פנוי לעסוק בתחום. למעשה גם אין לי רסומה גדול (בלשון המעטה) ובסה"כ השתתפתי ב MDC הראשון עם גולף GTI כסופה. הגעתי למקום ה-6. נדחפתי החוצה מהחמישייה כשקובי כהן הגדול נכנס להקפה חוזרת עקב בעיה במדידת זמנים בהקפה המקורית... באסה, אבל לא נורא. אציין שלמעט קובי, כל הנהגים שעשו זמנים טובים ממני, נהגו על רכבי 4X4...

אני מאלה שנהנים מנהיגה. מאלה שכל נסיעה שלהם, ולו הקצרה ביותר, היא פשוט חוויה.

ההתרגשות של לשבת מאחורי ההגה ולנהוג בבטחון ובהרגשה שאתה נהג טוב (ובצורת הנהיגה של מרבית הנהגים בארץ הקודש - לא ממש קשה להרגיש כך...) לא עברה לי מיום הוצאת הרישיון, כבר כמעט 5 שנים.

התחלתי עם מכוניות כאילו ספורט כדוגמת יונדאי קופה (שעברה על ידי טיפול מתלים + בולמים כולל) - ומשזה לא עזר לה להגיע להגדרה של מכונית יציבה מכרתי אותה. במעבר חד עד מאוד אני ואחי (תקציב...) רכשנו אימפרזה טורבו WRX פרודרייב. הוצאות האחזקה על הרכב היו גדולות מנשוא ונאלצנו למכור אותו. הוא היה ברשותי כ - 3 חודשים. במשך כל התקופה הזו - למדתי ממנה בכל יום ויומו - נהיגה מהי...

זהו פשוט רכב הנהיגה האולטימטיבי - מכירים את ההרגשה המדהימה הזו כאשר אתם מניעים את הרכב, ומייד מחייכים חיוך של ילד קטן (אלו שגם הנפש מחייכת ואתם שמחים כמו ילד קטן שקיבל דגם של מכונית שהוא אוהב)...

כאמור, לדאבוני מכרנו אותה, ועד לא מזמן הייתה לנו גולף GTI שכבר לא בבעלותי.

עד כאן לגבי הרכבים שהיו לי.

מבחינתי, כיום (לעומת לפני שנה ויותר) נהג טוב מוגדר מי יודע להימנע מסכנות, מי שיודע להבין את תנאי התנועה המשתנים מדי רגע ורגע ולהתאים את עצמו אליהם, מי שיודע לחשוב כמה צעדים קדימה ולראות את ההולך להתרחש. כמובן שיש צורך הכרחי לדעת בצורה מעולה לצאת ממצבים מסוכנים בצורה בטוחה לך, לסובבים אותך וגם לרכב שלך. לעומת העבר שבו מבחינתי הגדרתי את עצמי כמי שיודע לנהוג, מפני שידעתי לצאת מהיגוי יתר או מתת היגוי חמור... התבגרתי. הנהיגה שלי הפכה בוגרת יותר, אחראית יותר, וכשאני נוסע היום במקומות הקבועים שאני עובר בהם, אני פשוט לא מצליח להבין איך הייתי מספיק טיפש וחסר אחריות לנהוג במהירות ובחוסר זהירות כה גדולים.

אך עדיין ואף יותר מתמיד, יש בי האהבה העזה לספורט מוטורי (על כל סוגיו - ובמיוחד ראלי וקארטינג). אני מאמין בעצמי וביכולותיי ורוצה לדעת (וכאן אני סוגר מעגל עם תחילת "גילוי הדעת") איך אני מצליח להגיע ממצבי הנוכחי כאדם שטוען שהוא יודע לנהוג ורוצה הזדמנות להוכיח זאת - ובכך להיכנס לעולם הספורט המוטורי המקומי כנהג - לעמדה שמאפשרת לי לעשות זאת, כשאין לי היכולת הכלכלית לרכישה ולאחזקה של רכב שמוכן להתחרות בצורה קבועה?

 

 

תודה לעונים ולעוזרים.

סימון.

SPL - 143.6DB

"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאין לי היכולת הכלכלית לרכישה ולאחזקה של רכב שמוכן להתחרות בצורה קבועה?

 

 

תודה לעונים ולעוזרים.

סימון.

סימון ברוך הבא לעולם האכזר של הספורט המוטורי .

למעשה בתור התחלה סיכמת במשפט שציטטתי ממך את כל הבעיה כרגע ...

כאשר אין כסף לרכוש רכב ולתחזק אותו אז...אפשר להצטרף בתור נווט , איש צוות , מארשל .

קודם כל להיות בתוך הספורט ובמקביל לחסוך כסף להמשך .

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקשה עליך. ומה קורה אם יש לי. יש לי את הכסף לרכוש רכב, יש לי גם את הכסף לתחזק אותו ולהכין אותו למירוצים. הבעיה היא שאז משקיע אז את כל הוני, בספורט המוטורי, שכרגע מוגדר כתחביב, ולא כעבודה. בעצם יווצר מצב שבו אני מקיע חלק גדול מכספי ומזמני בתחביב, ולא במקצוע.

זו הבעיה המרכזית לדעתי. אתה לא יכול לקרוא לעצמך בארץ הזו "נהג מירוצים" כי אין דבר כזה. לפחות לא רשמית.

ומנגד אתה חייב להשקיע סכומי כסך גדולים מאוד, כדי להתחרות, ובסופו של דבר זה עדין ייחשב תחביב, ולא מעבר לכך...

SPL - 143.6DB

"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סימון, אתה מזכיר לי את עצמי לפני ..... 20 שנה ...

 

אני התחלתי להתחרות כשהייתי בגילך, אפילו פחות, הייתי בסדיר, ובשנת 1986 התחריתי לראשונה במירוצי אשקלון, בקטגוריית 1000 סמ"ק.

 

שנה לפני כן קניתי פרינץ 1000 מושבתת, הבאתי אותה לבסיס, וכל ערב, לפעמים גם עד 03:00 בבוקר הייתי מכין את הרכב למירוץ, את המירוץ הראשון שלי התחלתי כשהיה לי 3 שעות ניסיון על הרכב (חצי מהן בדרך לאשקלון) מאז, עברו כבר המון שנים, אבל אני רוצה שתדע שלא צריך להיות מיליונר או בן של ... כדי להתחיל להתחרות.

 

תוכל להתחיל להתחרות בקטגוריות זולות, קארטינג, טרקטורונים וכלים זולים, או פשוט להתחיל להכין רכב מירוץ זול (כמו שאני מתכנן עכשיו) ולהתחרות בו 3-4 מירוצים בעונה + מעט אימונים, אני מאמין שאם אתה עובד ומרוויח משכורת, לא תצטרך (וגם אם כן, לא בטוח שתצליח) לארגן ספונסר ראוי.

 

כמו כן, תוכל לחפש לך שותפים בהכנה ובמימון, יש הרבה חבר'ה ש"נדבקו" במחלה כמוך, לא קשה לאתר אותם, אם תתמקד במטרה - תצליח.

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקשה עליך. ומה קורה אם יש לי. יש לי את הכסף לרכוש רכב, יש לי גם את הכסף לתחזק אותו ולהכין אותו למירוצים. הבעיה היא שאז משקיע אז את כל הוני, בספורט המוטורי, שכרגע מוגדר כתחביב, ולא כעבודה. בעצם יווצר מצב שבו אני מקיע חלק גדול מכספי ומזמני בתחביב, ולא במקצוע.

זו הבעיה המרכזית לדעתי. אתה לא יכול לקרוא לעצמך בארץ הזו "נהג מירוצים" כי אין דבר כזה. לפחות לא רשמית.

ומנגד אתה חייב להשקיע סכומי כסך גדולים מאוד, כדי להתחרות, ובסופו של דבר זה עדין ייחשב תחביב, ולא מעבר לכך...

סימון

 

אני מנסה להבין מה אתה רוצה...מצד אחד לאכול את העוגה ומצד שני להשאירה שלמה...

אי אפשר גם להשקיע בספורט הזה בצורה רצינית ומצד שני לרצות להצליח מבלי להשקיע כלום .

בכדי להשקיע ולהצליח בספורט המוטורי שהוא ספורט יקר אתה חייב לעשות ויתורים .

אין פשרות .

קניית רכב צריכה להעשות בחוכמה .

השקעה בהכנתו , כולל ירידה לפרטים וכמובן תחזוקה שלו .

אתה לא תהיה מקצוען מבחינה כלכלית כי לא תרוויח מזה אגורה , אבל תהיה מקצוען בגישה ותרוויח הרבה סיפוק והנאה .

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על הכנות -

סובארו אימפרזה WRX טורבו

תקציב 15-20K

 

מה אפשר לעשות ?

אולי לא הובנתי נכון אני שואל ברצינות

לאחי יש אימפרזה WRX טורבו והשאלה מה אפשר לעשות בתקציב הנל בשביל להתאים אותה כמה שיותר לראלי עפר ? הוא נוסע באוטו יום יום ככה שהוא חייב להיות חוקי על הכביש שזה פוסל כל מיני שיפורים על הסף

 

תודה מראש

E34 1995 BMW 540I M-SPORT WHITE

2001 SUZUKI GSX-R750 BLACK CUSTOM PAINT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר דואגים לתקנות האם תהיה אפשרות ליצור רכבי ביניים ז"א רכבים עם כלוב וכד' חוקיים לכביש כמו בארה"ב לדוגמא.

אם היית קורא את השרשור - מספר הודעות מעליך - היית מבין שלא. כרגע אין כוונה לאשר בארץ רכבים דואליים. (גם לכביש וגם למירוץ).

זה עונה גם לבחור ששאל על האימפרזה - לא תוכל להתחרות איתה בראלי אם לא תוריד אותה מהכביש.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה דובי\והשאר שענו על שאלתי, עזר לי לסגור כמה קצוות.

 

לגבי סימון, אני מגלה הזדהות מלאה עימו, למרות שאני "קצת" יותר צעיר, ובהחלט נחוש להתחרות מתישהו בגרופ N.

אבל סימון שאל שאלה, וקלע בול למטרה לדעתי; האם זה "תחביב" שיכול לקדם אותי ("אותי" בכביכול), מבחינת קריירת המירוצים?

האם בעוד מספר שנים המירוצים בארץ יהפכו לעסק חזק, ויוקמו קבוצות גדולות ומקצועניות אשר יחפשו כשרונות?

 

אני מנסה למצוא קצה חוט כדי להבין את התהליך, למרות שרוב התשובות ברורות לי- אך אף פעם לא מזיק לקבל חידודים.

 

חג מימונה שמח, תשמרו לי קצת מופלטות בצד.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היית קורא את השרשור - מספר הודעות מעליך - היית מבין שלא. כרגע אין כוונה לאשר בארץ רכבים דואליים. (גם לכביש וגם למירוץ).

זה עונה גם לבחור ששאל על האימפרזה - לא תוכל להתחרות איתה בראלי אם לא תוריד אותה מהכביש.

אלון

הכל או כלום ? שחור או לבן? אין אפור? מה עם מי שרוצה להתחרות בשביל הספורט ולא בשביל לעלות על הפודיום הוא חייב להשבית אוטו של 100Kשקל בשביל מירוץ שמתקיים פעם בשנה במקרה הטוב?

E34 1995 BMW 540I M-SPORT WHITE

2001 SUZUKI GSX-R750 BLACK CUSTOM PAINT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל או כלום ? שחור או לבן? אין אפור? מה עם מי שרוצה להתחרות בשביל הספורט ולא בשביל לעלות על הפודיום.....
בשביל זה יש ג'ימקאנה....לא?!

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל זה יש ג'ימקאנה....לא?!

זו תשובה יפה ונכונה...

 

מי שרוצה ראלי - כן, צריך להשקיע כסף והרבה יחסית!

מי שרוצה אופציות זולות להתחרות - טוב, כיום יש רק גימיקאנות...

מחר - השמיים הם הגבול...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סימון, לפי הגדרתך אתה חיי ונושם ספורט מוטורי לפחות כמו כל מי שנמצא בפנים ועל כן הנושא צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלך (פרט למשפחה) , אם הוא לא... אתה תרד מזה מהר מאוד אחרי שתכנס, תתחיל לאט, ברכב יחסית פשוט, אתה יכול לקחת איתך שותף ולהתחלק במירוצים, תלמד את הנהיגה, תצטרף לעמותה תפגין את היכולות שלך ולך תדע....

ישנו בחור בשם ניצן שמוכר את הרכב הקודם שהוא התחרה בו - סיטרואן ויזה- במחיר שהוא מציאה לדעתי בשביל להיכנס לתחום וללמוד לנהוג בראלי, תמצא את הטלפון שלו באתר עמותת הנהגים IRD.

הפתרון המעט יותר זול שיש לי להציע לך מתוך הנחה שאתה רוצה רכב גם ליום יום וגם לתחרויות הוא לפנות לתחום הראלי רייד (מרוצי ניווט או בשם העולמי מרוצי מדבר) , תקנה ב20 אלף גיפ ויטרה שים לה מיגון גחון ובולמים נורמליים, ב1500 ש"ח תקנה GPS ואתה יכול להתחיל להתחרות ולהתאמן , מנסיון ...לא תתאכזב ואתה יכול לדבר עם ניר בן ארי -מוותיקי נהגי הראלי בארץ - שמתחרה כיום במירוצי הניווט.

לסיכום , אם אתה רוצה להתחרות תקפוץ למים, תקנה רכב ותתחרה, זו לא סתם קלישאה שאני מוכר לך, אני כמעט באותו מקום שאתה עומד, רק צעד אחד יותר ממך... קפצתי למים.

שחף

E.s.o הנדסת חשמל.

יעוץ, תכנון והקמת מערכות חשמל, תאורה ואוטומציה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סימון, לפי הגדרתך אתה חיי ונושם ספורט מוטורי לפחות כמו כל מי שנמצא בפנים ועל כן הנושא צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלך (פרט למשפחה) , אם הוא לא... אתה תרד מזה מהר מאוד אחרי שתכנס, תתחיל לאט, ברכב יחסית פשוט, אתה יכול לקחת איתך שותף ולהתחלק במירוצים, תלמד את הנהיגה, תצטרף לעמותה תפגין את היכולות שלך ולך תדע....

ישנו בחור בשם ניצן שמוכר את הרכב הקודם שהוא התחרה בו - סיטרואן ויזה- במחיר שהוא מציאה לדעתי בשביל להיכנס לתחום וללמוד לנהוג בראלי, תמצא את הטלפון שלו באתר עמותת הנהגים IRD.

הפתרון המעט יותר זול שיש לי להציע לך מתוך הנחה שאתה רוצה רכב גם ליום יום וגם לתחרויות הוא לפנות לתחום הראלי רייד (מרוצי ניווט או בשם העולמי מרוצי מדבר) , תקנה ב20 אלף גיפ ויטרה שים לה מיגון גחון ובולמים נורמליים, ב1500 ש"ח תקנה GPS ואתה יכול להתחיל להתחרות ולהתאמן , מנסיון ...לא תתאכזב ואתה יכול לדבר עם ניר בן ארי -מוותיקי נהגי הראלי בארץ - שמתחרה כיום במירוצי הניווט.

לסיכום , אם אתה רוצה להתחרות תקפוץ למים, תקנה רכב ותתחרה, זו לא סתם קלישאה שאני מוכר לך, אני כמעט באותו מקום שאתה עומד, רק צעד אחד יותר ממך... קפצתי למים.

שחף

מילים כדורבנות, שחף!

אלון

 

נ.ב.

גם קובי כהן מוכר רכב בזול יחסית (205RALLYE1.3). גם אותו ניתן למצוא באתר IRDA - ואפילו...

פה בפורום.

:wink:

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...