Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכנת רכב 2X4 למירוצי ראלי - נתונים כלליים!


אלון חלווה
שימו לב! השרשור הזה בן 4292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי מה החלטתה שביגוד עולה מינימום 2000 שקל?

חליפת מירוץ שחורה מחברה מובילה עולה בEBAY

80 דולר.

קסדת MHR

לשטח עולה בארץ 400 שקל

מה עוד אתם לובשים שאתם נוסעים?

חליפה חסינת אש לא עולה 80 דולר, אפילו באיביי.

 

 

תקן FIA לקארטינג לא דורש חליפה חסינת אש, נכון?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני משוכנע שכמה ממכם וודאי מכירים את האיוו 2 שבאשדוד, היא די מוזנחת, חונה במוסך הונדה-וולבו050721_205144-1002_5.JPG

 

יש למישהו מושג כמה בערך ירצו על כזה דבר ?

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדב -

יש הבדל.

במסלולי מירוצים אתה לא נוסע בין עצים וסלעים בטווח פגיעה מיידי.

נכון, אצלי באוטו אין כלוב מלא וכלן אני מתאים את המהירויות שאני נוסע בהן בהתאם לתנאים - אתה לא מכיר את המסלולים שאני נוהג בהם אבל יש שני מסלולים שבכל אחד מהם יש שתיים-שלוש פניות שבהם אני יכול להשאיר את רגל ימין קבורה ברצפה (ובהילוך גבוה, מעל 200 קמ"ש) ואני לא עושה את זה כי אני מודע לסיכון האדיר שאני נמצא בו במידה ומשהו משתבש.. זמני ההקפה שלי יכולים לסבול, אין בעיה.

 

אם אני לוקח את הנתונים שאתה נתת של נסיעה נגיד על הקצה של ההילוך השלישי במהירות ממוצעת של נגיד 80 קמ"ש ואפילו לא 90 כמו שאתה אמרת, אתה מדבר על מהירויות שהן הרבה מעל 100 קמ"ש וכל זה בשבילים שגובלים באופן מיידי בסלעים, עצים ושינויי גובה רציניים.

בנהיגת מסלול אין אף אחד מהשלושה ובטח שלא בטווח מיידי מיד עם הירידה מהמסלול.

באמת שזה אחרת.

שנינו הרי מסכימים על זה שספורט מוטורי הוא ספורט מסוכן וכל אחד מאיתנו עושה את החשבון שלו.

 

מוטי

 

מוטי, אתה חושב שרק אתה, או לחילופין נהגי מסלול עושים לעצמם שיקולים ואומרים "פה מסוכן פה נוריד קצת". אם תסתכל על נוטס של מירוץ, תראה שכל סיבוב שני או שלישי רשום "סכנה בשמאל" "אבנים" "עצים" "סכנה קפיצה" "סכנה תעלה" וכן הלאה. וכן לוקחים את זה בחשבון ומאטים!!! אתה יודע טוב יותר ממני שכדי לנהוג במירוצים קודם כל צריך לדעת את הגבולות, של הרכב ושל הנהג, ולהבין היכן מותר ללחוץ, היכן מותר לאבד שליטה והיכן אסור

 

ושוב, אם נוסעים 80, מאבדים שליטה, מרגישים קצת דרמה עד שמגיעים לעץ הקרוב כבר לא נוסעים כל כך מהר, ולעץ יש ענפים שבולמים אותך (פגשתי כמה כאלו במירוץ האחרון) ואתה תמיד על אדמה רכה שמאטה אותך לפני הסלע הגדול וכ"ו

 

שלא תבין שוב, אני לא בא להמעיט בחשיבות הבטיחות! אבל כלוב 6 נק', "עלוב" ככל שיהיה יספק הגנה טובה! וזאת מנסיון של כמה וכמה אנשים בארץ!!! וכמה אלפי אנשים בחו"ל. יש הרבה יותר מכוניות ראלי עם כלוב ברגים 6 נק' מאשר עם כלוב תומך שלדה מרותך multy point של יותר מ10 נק'.

ואגב, אם תסתכל על רכבים כמו איפרזות, לא תמצא אצלהם כלוב ברגים (לא בארץ לפחות) וזאת בגלל שהרכבים כבדים הרבה יותר ומהירים ה-ר-ב-ה יותר!

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממתי לחשוב קדימה על הבטיחות שלך עומד בהשוואה ללהיות צדיק?

אתה בונה כלוב כדי לעמוד בתקן או כדי להגן על החיים שלך?

 

מוטי

אני בונה כלוב כדי להגן על חיי - ולכן הכלוב נבנה לפי ה FIA לא פחות אבל גם לא יותר - הרי אני יכול למגן את עצמי גם בטנק! כל מה שאני אומר הוא - שתקן ה FIA נבנה לאחר הרבה שנים של ניסיון - אם קבוע שם משהו מבחינת בטיחות - זה מספיק טוב עבורי - אני לא אלך ואחמיר מעבר לתקן.

מי שרוצה - מוזמן גם לבנות 2 כלובים מפלדה מחושלת...

ובאותה נימה - למה לא ליסוע כבר גם עם מגן ביצים... או מגן שיניים... זה יותר בטוח...

תאמין לי שאם זה יעלה כצורך - זה יוכנס בתקן ואני הראשון שאיישם לקח שעלה מניסיון של השטח - אבל כרגע, כאמור, לא רואה סיבה להחמיר מעבר לדרישות ה FIA

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משוכנע שכמה ממכם וודאי מכירים את האיוו 2 שבאשדוד, היא די מוזנחת, חונה במוסך הונדה-וולבו

 

יש למישהו מושג כמה בערך ירצו על כזה דבר ?

תודה.

אם אני לא טועה - מדובר באיוו 1 של רמי שוכטוביץ - לפני שעבר לאיוו 6. לידה ניתן לראות את האלפא-סוד שלו מימי אשקלון - אחד מהרכבים המדהימים ביותר שנסעו באשקלון.

לגבי מחיר - נראה לי שכמה עשרות אלפי שקלים טובים (בטח מעל ה 100 - 120 אלף) - הרכב הזה - על כל גילו ה"מופלג" בעל יכולת להתמודד יפה גם עם אימפרזות חדשות (בטח אם שוכטוביץ נוהג בו).

אלון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

8. לבוש מינימלי - 2000 ש"ח.

 

 

איפה אתה קונה את בגדי הים שלך, החנות בטח עושה עליך כסף טוב :wink:

 

 

בקשר לתמונה של האיוו 1, אם לסופר לנסר סטנדרטית יש 110 כ"ס, כמה יש לאיוו ?

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

0למר מיאטה היקר

כאן חוסר הניסיון והידע שלך כשלו

כן כלוב ב 40000 שקל כלוב ברגים 6 נקודות תקן FIA

כלוב 10,20 נקודות הכל ריתוכים איפא שתירצה נרתך נחזק,

בהגנה על הנוסע ברכב אין הבדל בינהם ההבדל הוא בחיזוק השילדה וליכולתה של השלדה לתנאי מסלול .

כך זה נקרא בשפה מיקצועית

כלוב ברגים נתמך שילדה

כלוב ריתוכים תומך שילדה

שניהם באותה רמת בטיחות לנהג

שניהם מאותם חומרים צנורות ST ללו תפר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה אתה קונה את בגדי הים שלך, החנות בטח עושה עליך כסף טוב :wink:

 

 

בקשר לתמונה של האיוו 1, אם לסופר לנסר סטנדרטית יש 110 כ"ס, כמה יש לאיוו ?

 

250כ"ס!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

החלטתי לחדש את השרשור המתיישן והאקטואלי הזה כרגע , לפחות .

 

כמו שקהיליית הראלי הישראלית יודעת נדב ואני החלטנו "לשדרג" את הפיג'ו 106 ראלי האדומה (והמצויינת ) ששימשה אותנו עד לאחרונה .

הרעיון היה למצוא בודי של 106 מסדרה זהה , ראלי או XSI ולאחר חיפוש קצר בסיוע של יובל מלמד נמצאה אחת .

עכשיו מתחיל קטע פירוק החלקים הרלבנטיים מהישנה והעברתם לחדשה , תוך הכנתה במקביל .

בזמן שכולכם התאוששתם מהגפילטע-פיש של ליל הסדר , נפגשנו כל הצוות - נדב , זיו , חן , יותם ואביתר (הבנים שלי כמובן ) ואח שלי מצוייד במצלמה והתחלנו במלאכת הפירוק .

הרעיון הכללי הוא פשוט לפרק הכל !!!

אנישם מהצד שבאים ורואים ראלי בשטח או אפילו בטלויזיה , לא יודעים ולא מעריכים עד כמה העבודה הזו קשה מצד אחד , אבל גורמת לך להעריך את הספורט הזה מצד שני .

לאחר יום עבודה קשה , נשארה האדומה ערומה לחלוטין וכמעט ואפשר להתחיל לשתול את החלקים בפיג'ו החדשה .

אני אעדכן פה מדי פעם על ההתקדמות בבניית הרכב , דבר שיתן מושג , אפילו קטן , לכל מי שרוצה לדעת איך זה לבנות מכונית ראלי 2X4 .

סודות מקצועיים לא תשמעו כאן...:wink: .

לפני שאני מתחיל אני רק רוצה להגיד תודה ענקית בשם נדב ובשמי ליובל מלמד שסובל אותנו בשקט ועונה לכל דבר שאנחנו מציקים לו וגם לאהוד לביא שאיפשר לנו להשתמש בחצר שלו כמקום לעבודה הגסה ולפירוקים השונים . :-D

- בתמונות המצורפות - קצת מעבודות הפירוק השונות .

 

 

תהנו

שאלות...?

 

דובי

IMG_1156 (Medium).JPG

IMG_1159 (Medium).JPG

IMG_1160 (Medium).JPG

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובי, ואם אתה מעלה את השירשור הזה בחזרה לאוויר, האם תרשה גם לי להתעלק עליו ... ?

 

 

לדני לוי, האם תהיה קטגוריה או האם לדעתך יש ביקוש למירוצי כביש ? וכן מתי לדעתך יהיה מסלול אספלט במדינתנו המתקדמת (פחות מבחריין).

 

אני שואל בפורום ולא בה"פ כדי לראות האם יש נהגים שמעוניינים להיכנס לקטגוריה זו.

 

כמו כן, אני שוקל להיכנס למירוצי ראלי עם רכב 2X4 קטן, קל ועם התנהגות שילדה טובה (מישהו אמר 106, 205 או משהו אחר) ומחפש שותפים להרמה משותפת של הפרויקט ללא ריצה אחרי ספונסרים, הכוונה בהעמדת רכב תחרותי ואמין בתקציב נמוך (ואל תתחילו שוב את שרשור העלויות, יש לי ניסיון כמה עולה רכב וכמה מירוץ) ע"מ להתחרות עבור הכיף והאווירה ולאו דווקא להיות אלופים ... כנראה בגילי זה כבר מאוחר מידי :)

 

 

ליאור בנאי

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה קטגוריית מירוצי אספלט? בראלי יש גם מסלולי אספלט (בין היתר) - אין "קטגורייה" כזו.

 

אם אתה מתכוון למירוצי מסלול (אספלט) - יש מספיק תקנונים למירוצים כאלו מחו"ל. די שתאגד מספר אנשים סביבך (עם רכבים או כוונה לבנות רכבים) ותארגנו תקנון כזה שמוכר בחו"ל ומשם כבר עמותת הנהגים תוכל ללוות אתכם בהקמת עמותה (אם יש צורך), התארגנות וכו' על מנת שההתאחדות לספורט מוטורי תאשר או תתאים תקנונים אלו לארץ.

לדעתי (אם אתה רציני בעניין) רצוי שתדבר עם מזכיר עמותת נהגי המירוצים (IRDA) בעניין והוא יוכל לסייע לך או להפנותך למי שצריך. שמו, אהוד לביא ואם תרצה אתן לך את הטלפון שלו בה"פ.

 

לגבי "רכב זול" אומר שוב - בניית הרכב היא לא ההוצאה הגדולה. אחזקתו, שינועו ממקום למקום, תיקונו וההשתתפות במירוצים - הן הן העלויות העיקריות! מה זה משנה אם תצליח לבנות "רכב זול" ב - 30K במקום 50K - עדיין תוציא כפול בעונת מירוצים אחת בשוטף (לפי התייחסות להשתתפות ב 10 אירועים בשנה - כאחת לחודש).

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון אתה צודק אבל לא לגמרי...

יש הרבה מקומות בחו"ל בהם יש ליגות של אספלט, שם המכוניות לא יורדות מהכביש (אלא אם כן אתה עף מהכביש) למשל סקסו קאפ בצרפת, ויש עוד המון דוגמאות... המרוצים הללו הם זולים בהרבה כיוון שהחיקה של הרכבים נמוכה בהרבה...

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון אתה צודק אבל לא לגמרי...

יש הרבה מקומות בחו"ל בהם יש ליגות של אספלט, שם המכוניות לא יורדות מהכביש (אלא אם כן אתה עף מהכביש) למשל סקסו קאפ בצרפת, ויש עוד המון דוגמאות... המרוצים הללו הם זולים בהרבה כיוון שהחיקה של הרכבים נמוכה בהרבה...

 

בברכה נדב

אני לא מסכים איתך...

1. גם שם יש בלאי מוגבר (משולשים, ציריות, בלמים וכו').

2. הולכים שם צמיגים בכמויות - לא זול.

3. גם שם עפים מהמסלול וגורמים נזק.

4. גם שם אפשר להתהפך - אם תרצה אשלח לך סרטון יפה של EVO שגומרת חייה בצורה כזו.

5. אם מדובר על מספר רכבים על המסלול - יש ים של דפיקות - ראה ימי אשקלון (לא משנה סוג המסלול לעניין זה).

אז אולי זה לא 60K לעונה - אבל זה בטח לא זול - ולהערכתי - עם כל העלויות בפנים (כולל תשלומי מסלול ודלק) אם מדובר בפעם בחודש - זה מגיע בסוף לפחות ל 30 K (ואני לוקח בחשבון רכב פשוט - נניח 106 - עם תאונה אחת לפחות בעונה - וגם זה מינימום שבמינימום ל 12 מירוצים - כמו שאנחנו יודעים את הסטטיסטיקה אי אפשר לרמות - אלא אם קוראים לך סבסטיאן לואב).

אלון

 

דבר נוסף,

אני אישית לא מאמין במירוצים (ועל זה הבנתי שדיבר הבחור) ללא ציוד מגן (כולל קשת התהפכות - ואני יודע שרבים "יידלקו" עלי עכשיו) - ואם קשת התהפכות - אז הרכב חייב לרדת מהכביש.

 

אם מדובר סתם בימי מסלול עם רכב כביש - זה משהו אחר! זה כבר לא מירוץ וזה אפשרי אם יזם רציני יקים מסלול מתאים.

אבל שוב - לא מדובר במירוצים - בעניין זה אני די נחרץ ואני רוצה להאמין שגם בעמותה שלנו וגם בהתאחדות חושבים ככה - רכב מירוץ לא נע על כביש ביום יום - אחרת נראה כל מיני אוטוערסים מתחרים עם הרכב שלהם במסלול מותר ואח"כ על הכביש בדרך הבייתה...

אבל, זו רק דעתי...

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון ונדב תודה, אני התכוונתי למירוצי כביש כמו שנדב הזכיר, וכן - אני מכיר את העלויות, השתתפתי גם באשקלון בשתי קטגוריות ויש לי שמץ של מושג איך מכינים רכב, עדיין, אני מעדיף כביש !!!

 

אשמח לקבל את הטלפון של אהוד לביא, אני מכיר אותו מימי המועדון המוטורי ואשקלון העליזים ... הוא האחד שבזכותו נדבקתי לפני הרבה שנים ב"מחלה" הזו

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...