Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב אספנות/ישן כ-רכב ראשון לנער שכמותי, זה בסדר? (מישהו הקפיץ את השרשור אחרי 3 שנים)


Fitch
שימו לב! השרשור הזה בן 5740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה מודע לעובדה שהמשמעות של רכב ישן היא אמינות בינונית ומטה? כמובן. אך אני לא מכיר מכוניות עם אמינות גבוהה. כל אוטו דורש טיפול ואהבה, וכאלה שלא פשוט ישבקו חיים יום בהיר אחד. עם אמינות בינונית של רכב ישן אוכל להתמודד (אני מקווה), עם אמינות בינונית של רכב מודרני לא אוכל, ראשית יש הרבה יותר דברים שיכולים להתקלקל, הרבה טכנולוגיה ומערכות מסובכות והרבה דברים שאי אפשר לעשות לבד.

צריכת דלק גבוהה יותר? דווקא לא בהכרח, רבים הם האספנים שנוסעים ביחס סביר של 1:10 שזה נשמע לי לא רע לגמרי. וגם אם כן, לדעתי האישית זה שווה את הקילומטר יותר או פחות.

קושי בהשגת חלקי חילוף? שוב לאו דווקא, כיום אני רואה שניתן להשיג חלקים למכוניות ישנות עממיות החולקות חלקים עם מכוניות אחרות, או סתם יש להם קהל אוהדים בארץ/בחו'ל. למשל להשיג כפתור נידח בחיפושית יהיה הרבה יותר קל מלמצוא משאבת הגה כוח באודי 100 typ44. וזה בדוק ידידי, שוב אני לא מתכוון לקנות DS או רכבים שהחלקים אליהם באמת קשים להשגה, נתחיל ממשהו עממי ונפוץ.

רמת בטיחות נמוכה? כן, אבל גם אם הייתי קונה מכונית מודרנית, זה לא היה שיקול ראשוני שלי, כעת יש ברשות משפחתי סיטרואן קסרה, שתי הכריות אוויר לא גורמות לי לחוש בטוח יותר או פחות מאשר עם כל אוטו אחר.

הרבה עבודה/השקעה/זמן על האוטו? זה כל השיגעון כאן בעצם. מה לא?

 

אגב, המטרה של "רכב אספנות" היא לא בדיוק להוזיל שימוש של רכב יומיומי אלא לא להרוג את מי שמחזיק רכב בתור הובי... אני יודע, אך כל בננה אפשר לכופף. אם ניתן להשתמש בזה כדי לשלם ביטוח של 505 ש"ח בשנה במקום לשלם ביטוח של 2100 ש"ח בשנה, שזה סכום לא מבוטל למישהו בגילי.

 

אני הייתי ממליץ לך ללכת על איזה פיאסטה, 87/88, אמינות אינסופית, צריכת דלק נמוכה, חלפים בשפע... אני מודה על ההמלצה שלך, אך זה לא ממש הטעם שלי. קורקינט יותר מושך אותי.

רכב אספנות? רק אם אתה מתכוון לשפץ אותה ולהביא אותה למצב תצוגה. פה חביבי, הגזמת. ואני לא רוצה לפרט. לא כל רכב ישן ואספנות צריכים להביא למצב תצוגה. מספיק לשמור אותו חי ובועט. להזכירך, הטאונוס שלך גם לא במצב תצוגה. אם כך, למה אתה נוהג בה? ועוד באופן יומ-יומי?!

כשהייתי צעיר בגילך(לפני כ-15 שנה) קניתי חיפושית שנת 63 גרתי אז ברחובות ולמדתי לימודי הנדסאי בהדסה נעורים(אחרי נתניה).

הרכב עשה את הדרך במשך שנתיים ,באיטיות,עם צריכת דלק גבוהה יחסית וכמובן ללא שום אביזרי נוחות מודרניים(מזגן וכ"ו) אך באמינות מלאה!

לדעתי אם אתה נעול על רכב ישן/מיוחד/אספנות , זו הברירה היחידה שלך(בערך).

לטעמי החיפושיות הישנות (64 ומטה) יותר מעניינות,אך גם השאר יעשו את עבודתן נאמנה...

בהצלחה

ג.

למה דווקא 64 ומטה? גם אני אוהב יותר את הדגם עם הפנסים האליפטיים, אבל להזכירך הוא קיים גם בשנת הדגם 66.

ותודה על העידוד, המקרה שלי זהה כמעט לחלוטין לשלך, שנתיים-הנדסאי-מכללה...

 

אמנם לא כ"כ אספנות אבל אני הייתי ממליץ על סובארו מהמודלים של שנות ה-70.

 

הרכב שלי עם מנוע 1600 75כ"ס במקור. על בודי של כ 700 קילו בערך... צריכת דלק 14 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה ו 10 ק"מ לליטר בנהיגה אגרסיבית (ולמרות הגיר האוטומאטי) מהנה מאוד לנהיגה. משאירה מכוניות חדשות רבות מאחור. (מהעבר השני של הגדר קוראים להן סובארו ארנב...).

עבדתי תקופה ברעננה וגרתי ברמלה 43 ק"מ כל כיוון 86 ק"מ ביום ומאוד נהנתי מהנסיעה.

 

חפש אחת עם גיר רגיל (קשה היום לשפץ את האוטומאטי אם הוא מתקלקל). ותהנה.

 

משה אזולאי.

תודה משה, אני לוקח כל רכב בחשבון. למרות שאני לא חסיד של מכוניות יפניות (וגם זה בלשון המטה), אשמח לשמוע אם אתה מכיר סובארו כמו שלך, אך עם גיר רגיל. דיברתי עם אחד מחברי הפורום אשר ראה אחת ברח' בתל-אביב. 1977 1400 ידנית. נשמעת לי מצוין, אך האדם לא מוכר כנראה, וחבר הפורום לא חזר אליי עד היום.

צריכת הדלק בסובארו שלך מפתיעה מאוד, גם בנסיעה אגרסיבית היא לא גבוהה ממש.

 

  1. מצב אחד: אם אין לך לפחות 10K זמינים - עדיף שתשכח מרכב. כמו שאני מכיר אותך, אני בטוח שקראת את הת'רד של ליאור ברוך בנושא מחירים. אפשר למצוא רכב ב1-2K שקל ולהשקיע בו עוד 5K ולהביא אותו לעמידה על הרגליים. אני לא אומר שזה מה שאני הולך לעשות, אני רק אומר שלא חייבים 10K זמינים. ע"ע BXGTI19. :smile:
  2. מצד שני: ואם יש לך סכום כזה נזיל (מתחת לבלטות או לחלופין בחשבון בנק) - לך עם הלב! (ותקנה חיפושית!) אחת מודל 73 תהיה מהנה מספיק עם אתה מחפש יופי עם אופי ועלויות אחזה נמוכות. אפשר גם לקנות אחת חבוטה, כל עוד המצב המכאני בסדר, אפשר להסתדר עם פגוש עקום וכיפוף בכנף. אני מחזיק את הכסף במקומות אפלים בהרבה...ובכל אופן, אתה יודע הרי שאני מתעניין ופוזל לכיוון החיפושיות כבר זמן מה. לצערי, עוד לא מצאתי את מה שאני מחפש.
  3. מצד שלישי: אמינות של רכבים כאלה היא טוטו - גם החיפושית הכי אמינה תקרוס ברגע מסוים (בעיקר בימים חמים ומאמץ בעליות). חבל להפסיד לימודים בגלל רכב. תראה מה שכתבתי לאודי. לצערי גם קניית רכב מודרני יד-שניה היא טוטו. כמה אנשים קנו רכב חדש!! ואחרי 2000 קילומטר פשוט קרס להם הגיר/מנוע/מחשב/חיישנים ועוד ג'אנק מודרני.
  4. מצד רביעי: לך עם הלב! זה הגיל. אחרי זה, שמתבגרים, קצת מסובך יותר להתמסר לאהבות ילדות רחוקות. ראה את הפורום הזה. אפשר גם בגיל 80. :smile:

לסיכום:

מסובך? לא רק אתה חושב ככה :mm_cry:

לך עם הלב ותראה שלמרות כל הקשיים, יהיה בסוף בסדר.:wave:תודה

רעיון לא רע... צא מהבית, הכר סביבה חדשה, חיי חברה וכו'. לא יודע מה אופי הלימודים, אבל קח בחשבון הכנת תרגילים/לימוד למבחנים עד השעות הקטנות של הלילה. יהיה לך כח לנהוג הביתה לאחר מכן? רעיון באמת לא רע, די מפחיד למישהו שעוד לא מלאו לו 18. אם אשהה במעונות לא אצטרך רכב. השאלות שלי נוגעות למצב שבו אגור בבית.

 

לא בהכרח. רנו 21, שתי תקלות בלבד בשנתיים, 85 קילומטר ביום. מצוין, כל הכבוד לך.

אלף? עשרת אלפים? מאה אלף? הבעיה היא שהסכום לא קבוע, אם אמצא משהו ממש טוב שימצא חן בעיני ב12K אקנה אותו. לעומת זאת ברכב אחר לא אוציא יותר מ7-8K.

אם לא גנבת את כספך, לא בושה לספר כמה יש לך. יעוץ מדויק צריך להתבסס על נתונים מדויקים. שורה אחת למעלה מסבירה הכל.

יתכן ותאלץ להגיע למכללה לפני 7. הגשת תרגיל, לימוד למבחן, חזרה לפני שיעור, קפה עם חברים. לכן לא תהיה בעייה לקנות רכב במעמד אספנות. אני לא רוצה לנסוע בצורה לא חוקית בין 7-9.

פולקסוואגן. עניין של טעם. לי הספיקה מחצית השעה ע"מ להבין שזה לא רכב בשבילי. כנ"ל סוברו DL. למעשה אני מעדיף חיפושית ע"פ סוברו, לפחות היא מהמדינה הנכונה. באמת שכחתי את הס'. אני לא ניסיתי רכבים רבים, ולכן אני פתוח להצעות. אולי גם לי רכב X או Y לא יתאימו, אין לדעת. אני לא מקובע על כלום.

מחיר סביר של תמונה ישנה על בד מתפורר הוא אפס, אך אם תמצא יצירה אבודה במצב נוראי של ואן-גוך, אתה מליונר. מצטער על ההתנסחות הלא מדויקת. אך בוא נגיד רכב שהמוכר שלו לא ירצה להרוויח על חשבוני את עלות ההתבזבזות שלו.

קודם כל ברוך הבא ברוך הנמצא.

 

לא הבנתי למה אתה מתכוון כשכתבת שאתה "יכול להגיע למכללה גם אחרי 7 בבוקר" ואני חושש שלא הבנת את ההגבלות על רכב אספנות. בין 7-9 אסור לכך לנוע בכביש בכלל! ככה שהברירה שלך היא לצאת לפני 6:30 בבוקר כל יום ע"מ להגיע למכללה לפני 7 בבוקר ולחכות כשעה או שעה וחצי עד תחילת הלימודים... לא קל ידידי,במיוחד לא בחורף. אני מרשה לעצמי לנחש שמדובר במכללת אורט בראודה ואם מדובר במסלול טכנאים/הנדסאים נדמה לי שהלימודים מתחילים בסביבות 8:30... תחסוך בביטוח אך תשלם בשעות שינה... הניחוש שלך נכון ידידי. זהו מסלול הנדסאים שכולל גם קורסים לצבירת נקודות להשלמת תואר מהנדס. כפי שההודעה למטה תבהיר לך, אני מודע למגבלות מעמד האספנות, ולכן אמרתי שאם אקנה רכב שלא אספנות אוכל להגיע גם אחרי 7 ולא לצאת כל יום ב5 ולשבת לקרוא עיתון בחניית הקמפוס.

 

חיפושית היא אופציה טובה,גם וולוו 144 (דלק :???: ) וגם פורד אסקורט.

אין לך מה להתלבט, ידידי. כפי שאתה יכול לראות, יש לי. :smile:

 

 

 

קנה פרינץ !!!!!!!!!!! אני דווקא מאוד אוהב פרינצים, במיוחד 3 ו4. אך הסיכויים למצוא כאלה

בארצינו הם שואפים ל0. אם תשמע משהו...תדליף בבקשה.

שלום לך שלום וברכה.

שאלתך בפורום הנ"ל משולה לאדם שנגמל משתיה חריפה, נכנס לפאב אירי ומבקש מהנוכחים לשכנע אותו להמשיך בגמילה.... זה יכל להיות דווקא משעשע, ישנה רק בעיה אחת - אני לא מנסה להיגמל. עם בפונקציונאליות עסקינן הרי שהפיתרון הנכון עבורך הוא קטנוע מעל 150 CC מהשנתונים האחרונים, דלק, בדיחה. אחזקה, פשוטה. בעיות חניה, אין. ניידות, עשר. תשלם יותר ביטוח אבל תתקזז בו בהוצאות השוטפות, גם מכונית בת מס' שנים תעשה את העבודה רנו טווינגו דהיו אטוס וכל קטנה אחרת לצורך העניין המחיר שתחסוך בקניית רכב אספנות יתגמד בים ההוצאות ותמיד קיימת ההגבלה של שעות הנסיעה סכנת התקעות פקקים וכו לא היית רוצה לאחר למבחן הגמר-להתראות היום במפגש רן שוב בעיה, אין לי רשיון על רכב דו-גלגלי. רנו טווינגו חמודה, אך סכום קניה של 16-17 אלפים, וביטוח של 3 אלפים וכל זה גם לא מבטיח אמינות אלוהית, ואפילו לא גבוהה.

לא מסכים.....

תתחלק עם ההורים במיטה זוגית?????? רגע, מה לא כולם עושים את זה?

תארגן לך עבודה ותתחיל לחיות.......:shock:

מה עבודה מה? אני צעיר בכדי לעבוד, וההורים שלי מספקים לי מספיק כסף כדי "לחיות".

אורן, תודה לך.

יונתן, אשמח אם תעביר לי את הפרטים שבידך אליי, בפרטי או על גבי הפורום.

 

בתודה והמשך סופ"ש נעים,

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

 

אתה מודע לעובדה שהמשמעות של רכב ישן היא אמינות בינונית ומטה? כמובן. אך אני לא מכיר מכוניות עם אמינות גבוהה. כל אוטו דורש טיפול ואהבה, וכאלה שלא פשוט ישבקו חיים יום בהיר אחד. עם אמינות בינונית של רכב ישן אוכל להתמודד (אני מקווה), עם אמינות בינונית של רכב מודרני לא אוכל, ראשית יש הרבה יותר דברים שיכולים להתקלקל, הרבה טכנולוגיה ומערכות מסובכות והרבה דברים שאי אפשר לעשות לבד.

 

יש מכוניות יותר אמינות מאחרות. בד"כ היפניות ופיאסטהMK1 ו MK2.

אופי התקלות ברכב ישן שונה מאופי התקלות בכלי רכב פחות ישנים. שים לב, אני מדבר על רכב מן יותר מ30 שרוב התקלות הן תקלות מעייפות החומר. פה נשבר תומך של המתלה, שם אי אפשר להוציא בוקסה של משולש, כל מיני דברים ממש מוזרים.

מכוניות פשוטות לתיקון יש גם משנת 90 והן גם יותר נעימות לנסיעה וגם יותר קלות לאחזקה.

 

צריכת דלק גבוהה יותר? דווקא לא בהכרח, רבים הם האספנים שנוסעים ביחס סביר של 1:10 שזה נשמע לי לא רע לגמרי. וגם אם כן, לדעתי האישית זה שווה את הקילומטר יותר או פחות.

הפיאסטה שלי עשתה 1:15 בנסיעה משולבת ו 1:23 מחוץ לעיר...

 

קושי בהשגת חלקי חילוף? שוב לאו דווקא, כיום אני רואה שניתן להשיג חלקים למכוניות ישנות עממיות החולקות חלקים עם מכוניות אחרות, או סתם יש להם קהל אוהדים בארץ/בחו'ל. למשל להשיג כפתור נידח בחיפושית יהיה הרבה יותר קל מלמצוא משאבת הגה כוח באודי 100 typ44. וזה בדוק ידידי, שוב אני לא מתכוון לקנות DS או רכבים שהחלקים אליהם באמת קשים להשגה, נתחיל ממשהו עממי ונפוץ.

אז גם לרכב עממי ונפוץ כמו קורטינה/ברנדה/טאונוס קשה להשיג חלקים שלפעמים נראים אלמטריים כמו גומיות לחלון..

יש חלקים שיותר קל למצוא ויש כאלה שאי אפשר בכלל.

כעקרון, לרכב נפוץ, אם הוא עוד לא מספיק ישן, יהיה שפע של חלפים. חדשים ובפירוקיות.

 

רמת בטיחות נמוכה? כן, אבל גם אם הייתי קונה מכונית מודרנית, זה לא היה שיקול ראשוני שלי, כעת יש ברשות משפחתי סיטרואן קסרה, שתי הכריות אוויר לא גורמות לי לחוש בטוח יותר או פחות מאשר עם כל אוטו אחר.

 

הרבה עבודה/השקעה/זמן על האוטו? זה כל השיגעון כאן בעצם. מה לא?

אם אתה רוצה רכב אספנות בשביל ההובי, זה מעולה ושובח ורק חיובי. אבל רכבי אספנות פחות מתאימים לשימוש כרכב יומיומי ובטח לא יחסכו לך כסף.

מה שתחסוך בביטוח, ילך על דלק/תיקונים (לא יעזור, יותר ישן, מתקלקל יותר).

אתה לא יכול לדעת מה האוטו עבר וככל שהוא יותר ישן, הסבירות שטופל רע וניזוק יותר גדולה.

 

אגב, המטרה של "רכב אספנות" היא לא בדיוק להוזיל שימוש של רכב יומיומי אלא לא להרוג את מי שמחזיק רכב בתור הובי... אני יודע, אך כל בננה אפשר לכופף. אם ניתן להשתמש בזה כדי לשלם ביטוח של 505 ש"ח בשנה במקום לשלם ביטוח של 2100 ש"ח בשנה, שזה סכום לא מבוטל למישהו בגילי.

לא מדויק:

חובה + ג = +-900 ש"ח. אי אפשר לעשות רק חובה, אף אחד לא יעשה לך.

בנוסף, מומלץ מאוד גם ביטוח גרירה... +-180 ש"ח.

 

אני הייתי ממליץ לך ללכת על איזה פיאסטה, 87/88, אמינות אינסופית, צריכת דלק נמוכה, חלפים בשפע... אני מודה על ההמלצה שלך, אך זה לא ממש הטעם שלי. קורקינט יותר מושך אותי.

על טעם ועל ריח...

רכב אספנות? רק אם אתה מתכוון לשפץ אותה ולהביא אותה למצב תצוגה. פה חביבי, הגזמת. ואני לא רוצה לפרט. לא כל רכב ישן ואספנות צריכים להביא למצב תצוגה. מספיק לשמור אותו חי ובועט. להזכירך, הטאונוס שלך גם לא במצב תצוגה. אם כך, למה אתה נוהג בה? ועוד באופן יומ-יומי?!

הטאונוס שלי בשלבי שיפוץ ובקרוב תפורק לגורמים ויתחיל שלב שיפוץ הגוף... לאט לאט ;)

בזמן האחרון אני מוצא את עצמי יותר ויותר באוטובוס :shock:

 

 

רכב אספנות זה דבר נפלא, מדהים, כיף ואושר גדול, אבל, הוא פחות מתאים לשימוש בתור רכב יומיומי.

כמובן שזה אפשרי, אבל שוב, לא פרקטי בעליל.

אתה שאלת בתחילת השרשור על רכב לשימוש יומיומי, לא על רכב להובי ותשובותי בהתאם.

בנוסף, בעניין התקציבי, אני בינתיים השקעתי ברכב קצת יותר מ-15,000 ש"ח כדי להגיע בכלל ממצב של גרוטאה מושבתת למצב של גרוטאה נוסעת, אז יכול להיות שתמצא רכב במצב יותר טוב מהמצב שהיתה הטאונוס שלי, אבל חסכון ורכב אספנות לא הולכים ביחד...

אודי

:)

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מכוניות יותר אמינות מאחרות. בד"כ היפניות ופיאסטהMK1 ו MK2.

  • יפניות ישנות לא אמינות בהרבה, לדעתי, משאר המכוניות. ופיאסטה MK1 החלה את דרכה ב77', נראה לי מוזר לשלם ביטוח בסך 2000 ש"ח כמינימום על רכב שאני לא מוצא בו כלום. מה גם, שמאוד קשה למצוא פיאסטה עם 6 ספרות.

אופי התקלות ברכב ישן שונה מאופי התקלות בכלי רכב פחות ישנים. שים לב, אני מדבר על רכב מן יותר מ30 שרוב התקלות הן תקלות מעייפות החומר. פה נשבר תומך של המתלה, שם אי אפשר להוציא בוקסה של משולש, כל מיני דברים ממש מוזרים.

 

  • תודה שהסברת את עצמך, ועייפות חומר זה באמת תקלה שלא קלה לתיקון, ולפעמים נשברים חלקים רבים כתוצאה מבורג שלא יוצא. אאלץ לקחת זאת בשיקוליי.

מכוניות פשוטות לתיקון יש גם משנת 90 והן גם יותר נעימות לנסיעה וגם יותר קלות לאחזקה.

  • למה אתה חוסך ממני את המידע? אשמח לשמוע על כאלה...

הפיאסטה שלי עשתה 1:15 בנסיעה משולבת ו 1:23 מחוץ לעיר...

 

  • וואו, צריכת דלק כזאת ראיתי רק באקורד דיזל...מנוע 1.1 MK2?

אז גם לרכב עממי ונפוץ כמו קורטינה/ברנדה/טאונוס קשה להשיג חלקים שלפעמים נראים אלמטריים כמו גומיות לחלון..

יש חלקים שיותר קל למצוא ויש כאלה שאי אפשר בכלל.

כעקרון, לרכב נפוץ, אם הוא עוד לא מספיק ישן, יהיה שפע של חלפים. חדשים ובפירוקיות.

  • הכל תלוי כמובן בעומק הכיס, ומטבע המצוי בידך. לא אמרתי ששיפוץ רכב קלאסי זה עסק זול כלל וכלל, אך בעזרת סבלנות ועבודה, ניתן לצמצם עלויות פה ושם.

אם אתה רוצה רכב אספנות בשביל ההובי, זה מעולה ושובח ורק חיובי. אבל רכבי אספנות פחות מתאימים לשימוש כרכב יומיומי ובטח לא יחסכו לך כסף.

מה שתחסוך בביטוח, ילך על דלק/תיקונים (לא יעזור, יותר ישן, מתקלקל יותר).

אתה לא יכול לדעת מה האוטו עבר וככל שהוא יותר ישן, הסבירות שטופל רע וניזוק יותר גדולה.

  • גם אם לא יחסכו לי אגורה, ואפילו אם יעלו לי ערך מוסף כל שהוא, לדעתי, זה שווה את זה. כרגע, אינני יכול לראות את עצמי קונה רכב חדיש, פשוט לא. וזאת מסיבות רבות ומגוונות.

לא מדויק:

חובה + ג = +-900 ש"ח. אי אפשר לעשות רק חובה, אף אחד לא יעשה לך.

בנוסף, מומלץ מאוד גם ביטוח גרירה... +-180 ש"ח.

  • דיברתי על חובה בלבד. עקב העובדה שאין לי וותק, ואני נהג חדש. החובה עליי במכוניות בסטטוס רגיל היא יקרה להחריד, וגם צד ג' לא זול (בסביבות ה1000). ויש הבדל בין 1500+- ל3000+.

בנוסף, בעניין התקציבי, אני בינתיים השקעתי ברכב קצת יותר מ-15,000 ש"ח כדי להגיע בכלל ממצב של גרוטאה מושבתת למצב של גרוטאה נוסעת, אז יכול להיות שתמצא רכב במצב יותר טוב מהמצב שהיתה הטאונוס שלי, אבל חסכון ורכב אספנות לא הולכים ביחד...

  • להזכירך, הטאונוס שלך יחידה בארץ שבעלת מנוע 2.3 וגיר רגיל. אני מתאר לעצמי שאת רוב החלקים אתה משיג באמצעות האינטרנט מגרמניה וארצות אירופה, משלם מיסים, מע"מ, משלוח, עמלת מט"ח ועוד הרבה דברים שלא קוראים בדר"כ ברכב שהוא "קצת" יותר עממי.

מוצ"ש נעים.

ניר.

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו תגובתי בירוק (כמה צבעוני :lol: )

 

 

יש מכוניות יותר אמינות מאחרות. בד"כ היפניות ופיאסטהMK1 ו MK2.

 

  • יפניות ישנות לא אמינות בהרבה, לדעתי, משאר המכוניות. ופיאסטה MK1 החלה את דרכה ב77', נראה לי מוזר לשלם ביטוח בסך 2000 ש"ח כמינימום על רכב שאני לא מוצא בו כלום. מה גם, שמאוד קשה למצוא פיאסטה עם 6 ספרות.

(הפיאסטה הוצגה ב76 והובאה ארצה מ78.)

פאשלה שלי, MK1 תהיה כבר ישנה מדי וקרובה מדי לאספנות ולכן לא כדאית (כרכב פונקציונלי).

כיום פיאסטה MK1 תהיה כדאית לקניה עד 1000 ש"ח ושתמתין עד גיל 30 בלי טסט, אבל לא בזה עסקינן.

 

 

אופי התקלות ברכב ישן שונה מאופי התקלות בכלי רכב פחות ישנים. שים לב, אני מדבר על רכב מן יותר מ30 שרוב התקלות הן תקלות מעייפות החומר. פה נשבר תומך של המתלה, שם אי אפשר להוציא בוקסה של משולש, כל מיני דברים ממש מוזרים.

  • תודה שהסברת את עצמך, ועייפות חומר זה באמת תקלה שלא קלה לתיקון, ולפעמים נשברים חלקים רבים כתוצאה מבורג שלא יוצא. אאלץ לקחת זאת בשיקוליי.

מכוניות פשוטות לתיקון יש גם משנת 90 והן גם יותר נעימות לנסיעה וגם יותר קלות לאחזקה.

  • למה אתה חוסך ממני את המידע? אשמח לשמוע על כאלה...

אין בעיה: (בתור חובב פורד אני חייב) - פיאסטה ואריקה (להמנע מדגמי בGHIA. מע' החשמל שלהם לא מי יודע מה...)

שרייד, סוויפט, ג'אסטי. אומנם הן לא המכוניות הכי מהנות או יפות אבל בהחלט הכי פונקציונליות.

 

הפיאסטה שלי עשתה 1:15 בנסיעה משולבת ו 1:23 מחוץ לעיר...

  • וואו, צריכת דלק כזאת ראיתי רק באקורד דיזל...מנוע 1.1 MK2?

אכן, 1.1 MK2 מנוע OHV שנת 87 (ז"ל) הצתה אלקטרונית, קרבורטור, 200,000 ק"מ.

שומרים על קרבורטור נקי, דיסטריבוטור תקין, טיפולים בזמן, שמן טוב, לחץ אוויר נכון ונהיגה רגועה.

 

אז גם לרכב עממי ונפוץ כמו קורטינה/ברנדה/טאונוס קשה להשיג חלקים שלפעמים נראים אלמטריים כמו גומיות לחלון..

יש חלקים שיותר קל למצוא ויש כאלה שאי אפשר בכלל.

כעקרון, לרכב נפוץ, אם הוא עוד לא מספיק ישן, יהיה שפע של חלפים. חדשים ובפירוקיות.

  • הכל תלוי כמובן בעומק הכיס, ומטבע המצוי בידך. לא אמרתי ששיפוץ רכב קלאסי זה עסק זול כלל וכלל, אך בעזרת סבלנות ועבודה, ניתן לצמצם עלויות פה ושם.

"עומק הכיס" EXACTLY MY POINT.

אם המטרה של רכב אספנות היא לחסוך כסף, אז היא לא תושג אלא אם תתפשר על הרבה תקלות שלא תתקו, חלקן יהיו אפילו בטיחותיות וזה מאוד מאוד לא מומלץ (שלא נדבר על לא חוקי...)

 

אם אתה רוצה רכב אספנות בשביל ההובי, זה מעולה ושובח ורק חיובי. אבל רכבי אספנות פחות מתאימים לשימוש כרכב יומיומי ובטח לא יחסכו לך כסף.

מה שתחסוך בביטוח, ילך על דלק/תיקונים (לא יעזור, יותר ישן, מתקלקל יותר).

אתה לא יכול לדעת מה האוטו עבר וככל שהוא יותר ישן, הסבירות שטופל רע וניזוק יותר גדולה.

  • גם אם לא יחסכו לי אגורה, ואפילו אם יעלו לי ערך מוסף כל שהוא, לדעתי, זה שווה את זה. כרגע, אינני יכול לראות את עצמי קונה רכב חדיש, פשוט לא. וזאת מסיבות רבות ומגוונות.

אין בעיה. כל עוד הרכב נרכש בידיעה שהוא ישתה כסף ולא יהיה הכי פונקציונלי אלא אהבה והובי, ולא שימצא את עצמו מוזנח ובדרך לגריסה, הרי זה משובח ומומלץ.

 

 

לא מדויק:

חובה + ג = +-900 ש"ח. אי אפשר לעשות רק חובה, אף אחד לא יעשה לך.

בנוסף, מומלץ מאוד גם ביטוח גרירה... +-180 ש"ח.

  • דיברתי על חובה בלבד. עקב העובדה שאין לי וותק, ואני נהג חדש. החובה עליי במכוניות בסטטוס רגיל היא יקרה להחריד, וגם צד ג' לא זול (בסביבות ה1000). ויש הבדל בין 1500+- ל3000+.

ביטוח חובה לך אמור לעלות כ 1700 ש"ח. תבדוק במחשבון ביטוח באתר של משרד האוצר.

צד ג' אמור לעלות למיטב זכרוני כ 700 ש"ח אבל אל תתפוס אותי במילה...

 

בנוסף, בעניין התקציבי, אני בינתיים השקעתי ברכב קצת יותר מ-15,000 ש"ח כדי להגיע בכלל ממצב של גרוטאה מושבתת למצב של גרוטאה נוסעת, אז יכול להיות שתמצא רכב במצב יותר טוב מהמצב שהיתה הטאונוס שלי, אבל חסכון ורכב אספנות לא הולכים ביחד...

  • להזכירך, הטאונוס שלך יחידה בארץ שבעלת מנוע 2.3 וגיר רגיל. אני מתאר לעצמי שאת רוב החלקים אתה משיג באמצעות האינטרנט מגרמניה וארצות אירופה, משלם מיסים, מע"מ, משלוח, עמלת מט"ח ועוד הרבה דברים שלא קוראים בדר"כ ברכב שהוא "קצת" יותר עממי.

האמת? עוד לא יצא לי להזמין משהו לרכב מחו"ל (חוץ מספר, 80 ש"ח כולל משלוח).

הכל הצלחתי למצוא בסופו של דבר בארץ.

אומנם חלק מההוצאות היו מיותרות ולא חכמות, אבל זה בגלל ניסיוני הדל והעובדה שזה הרכב היחיד שלי...

היופי בפורד, הוא שיש המון חלקים משותפים עם המון פורדים אחרים (אבל שוב, זה לדיון אחר).

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב

 

סובארו, אני מצטרף לעצתו של משה וממליץ בחום על סובארו, ישנה קלאסית, חלקי חילוף בשפע ובזול (טוב לא ניקלים וקישוטים, סמלים, ושמשות צד לקופה אבל אין יותר מדי ממה לפחד כאן) אבל חוץ מזה האחזקה מינימאלית ודומה מאוד לרכב חדיש הרבה יותר. (מזגן זה יתרון עצום)

בהצלחה בלימודים.

עוזי

קופשע 79

(-: החילזון מן השפן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרייד, סוויפט, ג'אסטי. אומנם הן לא המכוניות הכי מהנות או יפות אבל בהחלט הכי פונקציונליות.
אודי אודי אודי...

בנאדם שרוצה לעשות צעדים ראשונים בעולם האספנות, צריך אומנם לעשות פשרות מפאת חוסר ניסיון, תקציב וכיו"ב אבל לא לתת את שתי הגדות ולהגיש את הלחי השנייה.

 

אם יש מכוניות שאני לא אנגע בהם עם מקל, גם אם יציעו לי אותן בחינם+דלקן זה החלופות שהצעת כרגע (אני מדבר עם המודלים משנות ה80'). הם מיושנות, מגעילות, וזה דיי מוזר - אבל בכל פעם שאני חושב עליהן אני חושב על תא מנוע ומרכב מפוייח מפיח (אל תשאל למה, לך תפענח את המוח האנושי...)

 

המכוניות היחידות בסקטור הזה שאני מוכן לנהוג עליהן הם האירופאיות שבחבורה: הפיאסטה, האונו, ה127 שאולי לא תהיה אספנות, אבל תהיה בעלת אופי (הכי חשוב), חסכונית ואמינה יחסית וכמובן איך לא: ה104 האגדית. אבל היפניות? ירחם ה'.

 

ניר, תדפיס את התמונות ותעמיד אותן מול עינייך שישמשו לך לאזהרה פן תמעד.

*** (מצורפת שקית הקאה בסוף העמוד) ***

628_1618FdMxe83TxOKh.jpg

3070152_1578.jpg

6063_0.jpg

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אודי אודי אודי...

בנאדם שרוצה לעשות צעדים ראשונים בעולם האספנות, צריך אומנם לעשות פשרות מפאת חוסר ניסיון, תקציב וכיו"ב אבל לא לתת את שתי הגדות ולהגיש את הלחי השנייה.

 

אם יש מכוניות שאני לא אנגע בהם עם מקל, גם אם יציעו לי אותן בחינם+דלקן זה החלופות שהצעת כרגע (אני מדבר עם המודלים משנות ה80'). הם מיושנות, מגעילות, וזה דיי מוזר - אבל בכל פעם שאני חושב עליהן אני חושב על תא מנוע ומרכב מפוייח מפיח (אל תשאל למה, לך תפענח את המוח האנושי...)

 

המכוניות היחידות בסקטור הזה שאני מוכן לנהוג עליהן הם האירופאיות שבחבורה: הפיאסטה, האונו, ה127 שאולי לא תהיה אספנות, אבל תהיה בעלת אופי (הכי חשוב), חסכונית ואמינה יחסית וכמובן איך לא: ה104 האגדית. אבל היפניות? ירחם ה'.

 

ניר, תדפיס את התמונות ותעמיד אותן מול עינייך שישמשו לך לאזהרה פן תמעד.

 

 

*** (מצורפת שקית הקאה בסוף העמוד) ***

(אני עדיין מחפש את השקית ;))

* אונו ואמינות באותו משפט? למעט כמה אקזמפלרים בודדים, האונו היא בור תקלות לא נורמאלי (בעיקר חשמל ואורגני אורות בפנסים האחוריים)

127 ו 104, כמעט ואין כבר...

 

שים לב, אני ממליץ על המכוניות (המשעממות וחסרות האופי האלה) אך ורק בתור רכב פונקציונלי.

אני בעד רכבי אספנות, מאוד בעד, כמה שיותר, לי יש אחד (בינתיים, בתוכנית עוד כמה...), אבל כמובן, בידיעה למה נכנסים...$$$

אחרת מגיעים למצב בו לא רק משקיעים הרבה כסף באוטו, אלא שבסוף לא נהנים, שונאים את האוטו ומוכרים אותו בהפסד גדול או מזניחים אותו לאנחות...

 

לרוב החברה פה בפורום כבר יש ניסיון, יודעים למי לפנות כשמשהו נדפק, יועים לתקן דברים לבד, יודעים שיש דברים שמשביתים את הרכב לפרק זמן ארוך (ע"ע גלוק ;)), אני פשוט מוודא ש FITCH מודע לכל העובדות האלו.

אני לא מנסה להניא אותו מהרעיון של רכב אספנות, להיפך, אבל למטרה נכונה, משיקולים נכונים, בידיעה למה אתה נכנס...

עפ"י הבנתי (הלוקה בחסר לפעמים אבל לא חשוב), הבחור מחפש רכב פונקציונלי, לא גרוטאה (אני לא מזלזל, גם שלי עדיין גרוטאה), אם יש לו בעיות תקציב, לא רק שלא יהיה לו רכב זמין כל הזמן (בגלל תקלות מפגרות), אלא שכל החברים/ות שלו, אלה עם ה106 שאבא קנה ירדו עליו וימררו לו את החיים בגלל חוסר הבנתם במכוניות קלסיות, ואפשר להגיד "שים ז'", אבל זה באסה...

לך תסביר לדייט שלך שהרכב שלך קלאסי :lol:

ברור שאלו לא הדברים החשובים, אבל שוב, שילוב של כל מיני גורמים כאלה, אם הם קוראים לך מבלי שאתה מכין את עצמך לזה ויודע למה אתה נכנס, מביאים לך את הבאסה...

 

אנשים פה ממליצים לבחור על רכבי אספנות על ימין ועל שמאל לפי האהבה שלהם, אז יאללה, גם אני:

לך על איזה CAPRI או TAUNUS. יש גם ברנדות וקורטינות, אולי איזה סוסיתא FORD?

יודע מה? CJ-5, יהיה לך גם ג'יפ ולא בעיה להחליף צלבים גם בשטח

 

גם אני אוהב רכבי אספנות אבל זה לא מתאים לכל אחד.

מה הידע והניסיון שלו במכונאות? מי יעזור לו? כמה תקציב יש לו? כמה זמן יש לו לעבוד על האוטו? כמה הוא רוצה לשכב מתחת לאוטו כשכל החברה עודים מדורה על החוף עם גיטרות ובירות ונרגילות ובנות וכל הכיף של גיל 18?

שני לא אומר שלא מתאים לו (אני עוד לא מכיר אותו), אני פשוט מנסה להסביר לו "מה זה רכב אספנות".

זה לא עולם נפלא של ביטוח וטסט זולים. זה הרבה כסף/זמן/עבודה

 

יאווארדי, כמה כתבתי בטופיק הזה :shock:

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אמינות של כל רכב, כל שכן רכב ישן, נמדדת בתחזוקת הרכב בעבר, "קומיבנות" שבוצעו (בעיקר במערכת חשמל), ותאונות.

כך שלאמר בצורה גורפת שדייהטסו/סובארו יהיו יותר אמינות מאלפא/פיאט זה לא ממש נכון, כל מקרה לגופו.

 

עד לפני חודש וחצי נהגתי באלפאסוד, והיא שירתה אותי שנה בנסיעות בין עירוניות יום יומיות לבסיס ואיכזבה רק פעם אחת (משאבת קלאץ' תחתונה).

חלקי חילוף ניתן להשיג בקלות מרכבים כאלו מושבתים (אני קניתי שלמה לחלקים ב-400 ש"ח) וגם חלקים חדשים ניתן להשיג מכיוון שהמון חלקים מהסוד המשיכו לאלפא 33.

מנועים משומשים יש כמו זבל. בנוסף, יש טיפולים שקל מאוד לעשות לבצע עם ספר היינס צמוד, אך לעומת זאת יש דברים שממש בלתי-אפשריים לביצוע למכונאי הביתי.

 

עצתי היא - בדוק מספר רכבים ישנים (אל תינעל על תוצר ודגם ספציפי), עבור על מערכת החשמל בשביל לוודא שהיא מקורית לחלוטין,

עשה סיבוב ובדוק שהרכב נוסע, מעביר הילוכים וגם עוצר, תכין דלי מים וודא שלא נכנסים מים דרך גומיות/דלתות/פנסים,

וקח את הרכב הראשון שעונה לדרישות ונמכר במחיר סביר.

No worries 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אכתוב בוורוד. :)

 

(הפיאסטה הוצגה ב76 והובאה ארצה מ78.)

פאשלה שלי, MK1 תהיה כבר ישנה מדי וקרובה מדי לאספנות ולכן לא כדאית (כרכב פונקציונלי).

כיום פיאסטה MK1 תהיה כדאית לקניה עד 1000 ש"ח ושתמתין עד גיל 30 בלי טסט, אבל לא בזה עסקינן.

הקטע של רכב פונקציונלי/לא פונקציונלי הוא מסובך מאוד. מצד אחד, אני רוצה רכב, לטיפול, שימור והובי. מאידך, אני צריך להגיע ללימודים כל יום. בהנחה ואקנה רכב ב1000 שקל, אין לי שום בעיה גם לשפץ אותו ולנסוע במונית למכללה. הקטע שאם אקנה רכב ב10,000 הוא צריך להיות יותר פונקציונלי מאשר הרכב ב1K. לכן הלבטים הגדולים. אם אקנה רכב בסכום בינוני של 5-6 אלפים, אשמח להגיע גם כמה פעמים בשבוע במונית למכללה, ולדעת שהרכב לא יתקלקל באותו יום. :)

 

אין בעיה: (בתור חובב פורד אני חייב) - פיאסטה ואריקה (להמנע מדגמי בGHIA. מע' החשמל שלהם לא מי יודע מה...)

שרייד, סוויפט, ג'אסטי. אומנם הן לא המכוניות הכי מהנות או יפות אבל בהחלט הכי פונקציונליות.

תסתכל בתגובתו של איש הסובארו, לנוחיותך, צירפתי תמונה הממחישה את תחושותיי כלפי רכבים אלה.

"עומק הכיס" EXACTLY MY POINT.

אם המטרה של רכב אספנות היא לחסוך כסף, אז היא לא תושג אלא אם תתפשר על הרבה תקלות שלא תתקו, חלקן יהיו אפילו בטיחותיות וזה מאוד מאוד לא מומלץ (שלא נדבר על לא חוקי...).

המטרה של רכב אספנות היא לחסוך בביטוח. אני מעדיף להשקיע את ההפרש בביטוח על חלקים לרכב מאשר לשלם אותם לחברת ביטוח. כסף יושקע ברכב, אל תדאג. אם יש דבר אחד שאני לא - זה חאפר.

אין בעיה. כל עוד הרכב נרכש בידיעה שהוא ישתה כסף ולא יהיה הכי פונקציונלי אלא אהבה והובי, ולא שימצא את עצמו מוזנח ובדרך לגריסה, הרי זה משובח ומומלץ.

נקנה בידיעה שכזו. גריסה לא באה בחשבון, אחרי הכל הוא לא צובר חובות, ואת הטסט החצי-שנתי הוא יעבור בטוח. (אם בצורה הולמה ואם לא). אל תדאג.

 

ביטוח חובה לך אמור לעלות כ 1700 ש"ח. תבדוק במחשבון ביטוח באתר של משרד האוצר.

צד ג' אמור לעלות למיטב זכרוני כ 700 ש"ח אבל אל תתפוס אותי במילה...

מבדיקה רגעית כרגע...חובה - 514 ש"ח לאספנות. 2,052 לסטטוס רגיל. (וזה רק חובה!).

 

האמת? עוד לא יצא לי להזמין משהו לרכב מחו"ל (חוץ מספר, 80 ש"ח כולל משלוח).

הכל הצלחתי למצוא בסופו של דבר בארץ.

אומנם חלק מההוצאות היו מיותרות ולא חכמות, אבל זה בגלל ניסיוני הדל והעובדה שזה הרכב היחיד שלי...

היופי בפורד, הוא שיש המון חלקים משותפים עם המון פורדים אחרים (אבל שוב, זה לדיון אחר).

חבל, דווקא אפשר לספק בזול הרבה דברים מחו'ל...

מכל מקום, לפי הודעתך לסובארו-מן אני רואה כי אתה חושש לגרום לי לחלום בוורוד. למרות הכתב, אני נמצא בפורום קצת יותר משנה, ותאמין לי שלא פסחתי על שום שירשור כמעט. אפילו אבי שקל ייבוא של רכב מסוים. אני מודע, אם כי לא מבחינה מעשית, למה אני נכנס פחות או יותר. אני יודע שאסע לעיתים קרובות יותר או פחות במונית בגלל שהרכב תקול, אך אחיה עם זה אחרי הכל.

צחי, אני בדעה שלך, ואני אפילו משוכנע שלרכב ישן יש סיכויים יותר טובים להיות חסר קומבינות מאשר רכב חדש, שעליו אתה משלם לעיתים פי 10 מערך הרכב הישן.

אעשה כדברך, ואראה מה עולה בחקתי. רק שתי שאלות יש לי:

1. מאין אדע את סידור החשמל המקורי בכל רכב ורכב, בחיפושית אני לא יודע את הפנסים ומיקום הגלגל הרזרבי, ואנחנו מדברים על מערכת חשמל?

2. נראה לך מוסרי לנסוע עם דלי וג'ריקאנים בבגאז'?

conserves.jpg

משכנתא זה קל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OK, אז אם אתה יודע למה אתה עומד להיכנס, אשמח להמליץ לך על רכבי אספנות אלו בתקציב נמוך ובפשטות מכאנית (וכולם יהיו מן הסתם פורד, מה לעשות? אני שרוט :p )

טאונוס TC1 שנים 1970-1975 (בארץ 1971-1976)

קורטינה MK3 (אותן שנים)

אסקורט MK1 ו MK2 שנים 1968 - 1981

קאפרי עלולות להיות יותר יקרות, אבל אם תמצא משהו, אז למה לא? 1969 - 1983

 

בהצלחה בחיפושים, ושיפוצים, בנהיגה, בלימודים.

אם אתה קונה פורד, אל תשכח להירשם למועדון פורד. (גם אתה לא קונה אבל סתם אוהב...)

אל תשכח, מועדון ה-5 יהיה שמח גם לקבל עוד חבר, סה"כ הוא דאג לתת לך את ההנחה שזאת בביטוח, זה הזמן להחזיר טובה ולהיות חבר מן המניין...

 

אודי :)

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צחי, אני בדעה שלך, ואני אפילו משוכנע שלרכב ישן יש סיכויים יותר טובים להיות חסר קומבינות מאשר רכב חדש, שעליו אתה משלם לעיתים פי 10 מערך הרכב הישן.

אעשה כדברך, ואראה מה עולה בחקתי. רק שתי שאלות יש לי:

1. מאין אדע את סידור החשמל המקורי בכל רכב ורכב, בחיפושית אני לא יודע את הפנסים ומיקום הגלגל הרזרבי, ואנחנו מדברים על מערכת חשמל?

2. נראה לך מוסרי לנסוע עם דלי וג'ריקאנים בבגאז'?

ניר, זה שאתה לא נעול על רכב ספציפי מהווה יתרון עצום, שכן כך המבחר גדול בהרבה מאשר אם היית נעול על רכב ספציפי כלשהוא.

 

1. קומבינות שעלולות לסבך אותך - כן, אנחנו מדברים בעיקר על מערכת חשמל, וליתר דיוק הצמות (חוטים שזורים) שלה.

בשביל למנוע המון כאבי ראש, שב ברכב, בדוק בתחילה שהכל עובד - אורות גבוהים/נמוכים, צופר, מפשיר אדים וכו וכו...

 

לאחר מכן, בדוק באזור הבית פיוזים (בד"כ מתחת להגה או בתא מנוע), בתוך התא מנוע ובתא המטען את הצמות.

הצמות צריכות להיות מסודרות יפה לאורך הרכב. זיהית שמישהו שיחק שמה יותר מדי - צפה לבלאגן.

קומבינות קופצות לעין גם חובבנית (לא שאני איזה מקצוען, את זה אני משאיר לאבא שלי) -

 

אתה תזהה חוטים שמגושרים עם חוטים אחרים ביחד עם עוד טונה של איזולירבנד,

חוטים בודדים שנמצאים בנפרד מהצמות המקורית (בד"כ צבעוניות) של הרכב,

חוטים שיוצאים מתוך הבית פיוזים מהצד של הפיוזים עצמם (אללה יוסטר),

חוטים שמתחילים בצבע אחד, ממשיכים באיזולירבנד, ונגמרים בצבע ועובי אחר.

 

עיקר הבעיות נובע מהתקנות מקומיות של אזעקות, מזגנים, ח"ח ונ"מ.

אם היית רואה כמה חוטים מיותרים הוצאתי מהגולף שלי בזמנו, היית :shock:

 

2. כל אמצעי מוסרי בשביל לא ליסוע בחורף עם אקווריום בתוך האוטו...

אם הרכב נוסע עם טסט הייתי ממליץ לך אפילו לשים 20 ש"ח לשטיפת הרכב במכונה בשביל לבדוק,

אני בטוח שהבעלים לא יסרב לשטיפה על חשבונך...

No worries 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני חוזר על הצעתי

 

חיפושית

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקשר אלי : 03-6771136 אילן

אילן - ברוך הבא לפורום! הודעות מסוג זה נהוג לשלוח בה"פ (אלא אתה רוצה שכל העולם ואשתו יתקשר אליך...)

 

(הודעה זו נשלחה גם בה"פ)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי ישן וטוב לבחור צעיר חיפושית אמינה וזולה ויש חלפים בשפע

 

ואם תרצה אחת יש לי משופצת מכנית מעולהההה

חבר צוות פיברקלאב טוב כלב חבר מחבר כלב מיצר צינורות ברקס ממתכת 0522790303

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...