Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה שאלות לגבי טיפול במנוע EJ20 של סובארו אימפרזה 2006


Vandetta

פוסטים מומלצים

אהלן חברים יקרים. אני חבר פורום ותיק, מתוך 4 מכוניות שהיו לי בחיי, 2 נקנו מהפורום (סיויק 93 בשנת 2013 והאימפרזה הנ"ל בשנת 2017), את האימפרזה אני מחזיק עד היום. לרכב יש 316 אלף ק"מ, מנוע 2 ליטר וגיר ידני.

 

לפני שנה וחצי בערך, בנסיעה הביתה מהעבודה, התחיל להתחמם לי המנוע, העניין לא זר לי, כי בשנת 2017 כשקניתי את האוטו, הרדיאטור היה סתום וכל מערכת הקירור הייתה מיושנת! הכל הוחלף באותו (רדיאטור, תרמוסטט, צינורות, משאבת מים) רגע וככה נסעתי במשך 6 שנים, מבלי שהאוטו מראה אפילו סימנים של התיישנות.

לעניינו - לפני שנה וחצי בערך התחמם הבמנוע כי המאוורר הפסיק לעבוד, ולצערי חום מנוע כמעט הגיע לקו האדום. החלפתי מאז שוב פעם את כל מערכת הקירור, רדיאטור ותרמוסטט ומשאבת מים חדשה, ואני נוסע ככה כבר שנה וחצי ומעל ל20 אלף קילומטר. מה הבעיה? הרכב התחיל לצרוך שמן, ממצב שהרכב לא נוגע בטיפת שמן כל השנים, הוא התחיל לאכול. לא הרבה, אבל קצת מורגש. בגלל שאני פדנט ואני רוצה לשמור על הרכב, אני רוצה לעשות סוג של אוברול למנוע. אני מבין שבגלל שזה סובארו ויש 2 ראשי מנוע והם בצדדים העבודה יקרה, אני מניח שיש פריצה באחד האטמים בגלל התתחממות? מזכיר - האוטו נוסע כבר מעל לשנה וחצי בלי להתחמם ובלי כלום, אבל יש קצת ריח של שמן שרוף. מי שמבין קצת במכוניות יודע שזה לא אמור להיות, גם אם זה לא מפריע בנסיעה המנהלתית - שמן נכנס לתא בעירה וזה יביא לבלאי גבוה בעתיד.

 

מי עושה דברים כאלה, ומה סדר גודל של מחיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתכוון להיכנס לך לכיס חלילה אבל אני חושב שכדאי לחשוב על הנושא ולא מהצד הרגשי.

מדובר ברכב בן 19 ששנה הבאה יצטרך 2 טסטים, אתה רושם שהצריכה נמוכה וזה מכובד מאוד לרכב עם כזה ק"מ.

הייתי שוקל אם זה בכלל כלכלי להשקיע באוברול למנוע שיכול לעלות חצי או יותר משווי הרכב.

לעניות דעתי תחזוקה מונעת זה דבר נפלא כשהמחיר שלו הגיוני (למשל החלפה של צינורות או חלקי גומי מתבלים) אבל ללכת לפתוח מנוע בהרבה כסף כשאין לך כרגע בעיה אמיתית זה מיותר.

צריכת שמן קלה לא מעידה תמיד על בעיה רצינית (תשאל בעלי VAG שזה אף רשום להם בספר רכב) - לפעמים זה בלאי טבעי וזה הגיוני בגיל ובק"מ. יתכן והמצב ישאר ככה עוד זמן רב והאוטו גם יעבור טסטים בלי בעיה. סה"כ מבחינתך להוסיף מדי פעם קצת שמן, בהחלט לא נורא.

בקיצור לא הייתי נוגע. אם אתה רוצה תנסה להעלות צמיגות בשמן יכול להיות שזה יצמצם את הצריכה.

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...