Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Ioniq 5 - המלצות/דיס


supermanman

פוסטים מומלצים

שוקל לקחת את הרכב הנ״ל בעסקת טריידאין, יש המלצות או דיס? משהו שצריך לדעת או לבדוק לגביו?

ראיתי שיש בפורום פוסט על ריקול אבל לא כל כך הבנתי מה הסיפור. 

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל- @discoTD5 יש אחת כזאת - אולי הוא יוכל להרחיב

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגנבים מאוד אוהבים את הרכב = מחירי ביטוח בשחקים 

 

מעבר לזה - לדעתי אחד הרכבים היפים על הכביש

עריכה אחרונה על ידי לב טוב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, לב טוב כתב:

הגנבים מאוד אוהבים את הרכב = מחירי ביטוח בשחקים 

 

מעבר לזה - לדעתי אחד הרכבים היפים על הכביש

כרגע אני משלם כמעט 7000 שקל ביטוח על קיה ספורטאג, אז כמה זה כבר יכול להיות יותר גבוה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי ש @zvit ציין, יש לי איוניק 5 פרסטיג' מאמצע 2022.

לחיוב -  עוד לא מצאתי רכב אחד שנהגתי בו ואמרתי לעצמי, 'וואלה, בא לי להחליף את האיוניק'. הכי קרובות לזה היו צמד האחיות מקוריאה ה EV6 ו EV9 היקרות משמעותית.

הרכב עם כ 40,000 ק"מ.

ממוצע צריכת החשמל שלי ברכב מאז שקיבלתי אותו עומד על פחות מ 17Kw ל 100 ק"מ. 

לא ניכרת ירידה בקיבולת הסוללה או בטווח. הרכב נטען ב 99% מהזמן בטעינה איטית בבית.

בתנאי מזג אוויר שאינם קרים מדי, טעינה מלאה מציגה טווח של בין 505 ל 530 ק"מ, כאשר הטווח המוצהר הוא 481 ק"מ

איכות הרכבה - בינונית. יש קרקושים פה ושם.

הרכב שלי נגנב ועם הרבה מזל גם הוחזר.

 

האם אני ממליץ - בהחלט כן.

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, supermanman כתב:

כרגע אני משלם כמעט 7000 שקל ביטוח על קיה ספורטאג, אז כמה זה כבר יכול להיות יותר גבוה?

 

יכול להגיע גם ליותר מ-10000 ש"ח. בדוק עם סוכן הביטוח שלך.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו מאוד רציתי אחת (לדעתי מבחינת שימושיות היא המשפחתית האולטימטיבית) אבל יד שניה עלו מאוד יקר.
תראה מה המצב בגזרת הסיניות החדשות שיצאו לשוק יש כאלו שמהוות אלטרנטיבה ממש לא רעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zvit כתב:

 

יכול להגיע גם ליותר מ-10000 ש"ח. בדוק עם סוכן הביטוח שלך.

תלוי מאוד בחיתום האישי. 

אני משלם סכום נמוך משמעותית.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה "disclaimers" לפני כדי שהתגובה תהיה מאוזנת.

1. למרות שהרכב נמכר מסיבות שיפורטו בהמשך, אני עדיין חושב שזה אחד הרכבים היותר טובים ומיוחודים שיש לשוק הישראלי להציע.

2. רוב המוחלט של הזמן הרכב היה בידי אשתי היקרה, שיותר רגישה לחלק מהדברים. אם לדייק, אני רק "תדלקתי" את הרכב.

3. הרכב היה אצלינו שנה ועשה כ- 8000 ק"מ בלבד.

 

הדברים שהפריעו "לנו" לפי המשמעותי אל הקטנוני.

1. רדיוס הסיבוב - באופן אובייקטיבי מאוד קשה לתמרן את הרכב במקומות צרים בהם נדרש לבצע חניה.

2. מערכות בטיחות אקטיביות רגישות מדי ומכריחות מדי - למשל שמירה על תניב נסיעה מאוד רגישה ומצפצפת בכל הזמנות גם עם סטיה מזהרית ומחזירה באגרסיביות לנתיב. יש גם לא מעט הזהרות שוא (False alarm). גם אם מבטלים את היכולת הזו, זה תופס עד לתחילת נסיעה הבא ואז אם שכחת לבטל, חטפת וזה ממש לא נעים.

הפעולה האגרסיבית בהשוואה לרכבים אחרים בהם אנו נוהגים עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות שמתפקדות באופן די טוב ולא דורשות ביטולים.

3. מערכות הרכב מרגישות "זול" - כל הפלסטיקה בתא נוסעים פשוטה ונוקשה (גם אם הגוונים בהירים ויפים).

למשל הכיתוב על כפתור התנעה התחיל להמחק, למרות שנגעו בו בסה"כ פעמיים ביום ללחיצה פשוטה ללא שיפשופים. שאר הכפתורים על הקונסולה המרכזית מרגישים באותו סגנון - סוג של טייפ שהיה לי בשנות ה- 90.

4. הרכב מגיע ללא כבל Type 2 - די בסיסי היום כדי שניתן יהיה להטעין את הרכב בעמדות טעינה. עלות הכבל - בסביבות 1000 ש"ח.

5. ביטוח מקיף - עלות הביטוח המקיף ששילמתי לפני שנה היה 3400 ש"ח. השנה ההצעה הכי זולה עבור אותם פרמטרים שקיבלתי הייתה 7000 ש"ח עם דרישת מיגון גבוהה יותר. ידעתי שהמחירים עלו ב- 20-30%, אבל לא פי 2. בכל חברות הביטוח נאמר שהרכב מאוד גניב.

6. לאחר שהרכב עמד כמה ימים, לא הצלחתי להניע אותו. הרכב פשוט מת, למרות שהיה טעון. לאחר פירוק פלסטיקה ב"תא המנוע" הצלחתי להגיע למצבר הרגיל הקטן כדי להניע אותו עם כבלים. במוסך נאמר שאם נוסעים לכמה ימים, צריך להדליק אופציה שכל מערכות הרכב יצרכו חשמל מהסוללה הגדולה כדי לא לגמור את המצבר הקטן או להזיז את הרכב כל יום-יומיים. קצת הזוי, הייתי מצפה שאם הרכב מרגיש שהמצבר הקטן הולך למות, שיעשה את המיתוג באופן אוטומטי.

7. בדגם הבסיסי אין פתיחה ללא מפתח והידיעות השקועות לא נפתחות אוטומטית. הראשון פשוט לא נוח, כל פעם צריך להוציא מפתח בפתיחה וסגירה. הייתי מצפה שהרכב במחיר הזה יגיע עם Keyless מלא. לגבי השני, בעייתי בעיקר לאנשים שלא מכירים את הרכב, רוצים להכנס ונתקעים - לא יודעים על מה ללחוץ ומה למשוך. אם אתה הנהג/ת, צריך לפתוח חלון ולהסביר מה לעשות.

8. חיישני לחץ אוויר בצמיגים - די מצחיק. לחץ באחד הצמיגים ירד מ- 32 ל- 31. קיבלתי התראה על המסך. ניפחתי את הצמיג ל- 33 ליתר ביטחון והייתי בטוח שסיימתי את המשימה. אבל הרכב חשב אחרת. הוא המשיך לדווח על חוסר בצמיג ולהציג שכל הצמיגים 32 והחסר עם ה- 33. במוסך אמרו לי תביא את הרכב, תפתח כרטיס ותבוא בסוף היום. אמרתי להם לא הגיוני, בסך הכל תגידו איך לאפס את החיישן. 

אמרו לי אין דרך, הוא צריך להתאפס לבד. לאחר חיפוש ברשת, מצאתי מישהו במדינת עולם שלישי שהציע פתרון - להוריד אוויר לגמרי, לאחר מכן לנפח ל- 40, לנסוע כמה קילומטרים ואז להוריד ל- 32. עשיתי, עבד! לדעתי לא הגיוני. 

 

זהו, מקווה שלא שכחתי כלום.

עריכה אחרונה על ידי Random
  • אהבתי 8
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, Random כתב:

הדברים שהפריעו "לנו" לפי המשמעותי אל הקטנוני.

1. אכן רדיוס סיבוב גדול. והרכב רחב. מתרגלים. לא דרמה לדעתי.

2. הדבר הראשון שאני עושה בכל תחילת נהיגה זה לבטל את התיקון סטייה מנתיב. השמירה על מרכז נתיב מבוטלת קבוע. שניהם באותו הכפתור על ההגה, ולא צריך להיכנס לתפריטים השונים. 

3. אכן איכות ייצור לא משהו, והפלסטיקה (אצלי בדגם הבסיסי) מרגישה יחסית פשוטה. מה שכן, שום כיתוב לא נמחק, ולא מתקרב לנמחק. אני משער שהנהגת משתמשת בקרמים למיניהם לידיים שייתכן וגורמים למחיקה. 

4. אכן הרכב מגיע ללא כבל. קניתי כבל. בשנתיים וחצי השתמשתי בו פעמיים.

5. ביטוח - כל אחת עם החיתום האישי שלו. 

6. הרכב שלי עמד ימים ארוכים בעיקר בנתבג, למעשה גם למעלה משבועיים. לא קרה לו דבר. הניע בנגיעה, והוא היה בן יותר משנתיים. מה שכן מעניין אותי לבדוק מה זו האפשרות הזו שציינת. אחפש קצת ברכב. 

7. הרכב קילס מלא גם בדגם הבסיסי. מפתח בכיס. לחיצה על צד ימין של ידית הפתיחה פותחת את הרכב. זה שהידיות לא קופצות החוצה זה אכן לא נוח, ואותי בעיקר משעשע לראות אנשים שצריכים להיכנס לרכב ואין להם מושג איך. 

8. לחץ האוויר באיוניק הוא 36PSI מילאת לחץ לא נכון, ולכן הרכב התריע. מהנסיון שלי, יש לי דליפה קטנה של אוויר באחורי שמאלי, הוא מתריע מתחת ל 32, אבל גם אם הצמיגים אחרי נסיעה, והם חמים, והחיישן מראה 34PSI הוא לא מכבה את ההתרעה. ממלאים קר ל 36PSI או חם ל 38PSI ואחרי כמה מאות מטרים ההתרעה נעלמת. 

 

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להייחס לנושא הגניבות או מחירי הביטוח,  נקנה כברירת מחדל אחרי שהאניאק שהזמנתי התעכבה בשנה, תמיד הייתי נגד רכבים קוריאנים, לאחר שהרכב היה ברשותי שנה וחודשיים שבמהלכן עשיתי 47K ק"מ יכול להגיד שהוא היה אחד אחד הרכבים הטובים שהיו לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@discoTD5 תודה על התייחסות מפורטת לכל סעיף. 

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

1. אכן רדיוס סיבוב גדול. והרכב רחב. מתרגלים. לא דרמה לדעתי.

 

נכון, אפשר להתרגל. אבל זה מאוד לא נוח במיוחד אם יש לך משהו צר ליד הבית וצריך להתעסק עם זה כל הזמן.

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

2. הדבר הראשון שאני עושה בכל תחילת נהיגה זה לבטל את התיקון סטייה מנתיב. השמירה על מרכז נתיב מבוטלת קבוע. שניהם באותו הכפתור על ההגה, ולא צריך להיכנס לתפריטים השונים. 

 

סבבה, זה יותר מעקף של הבעיה מאשר פתרון. אם אתה לא מבטל את האופציה כל פעם על אוטומט, זה בא לך בהפתעה. לא נעים בכלל.

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

3. אכן איכות ייצור לא משהו, והפלסטיקה (אצלי בדגם הבסיסי) מרגישה יחסית פשוטה. מה שכן, שום כיתוב לא נמחק, ולא מתקרב לנמחק. אני משער שהנהגת משתמשת בקרמים למיניהם לידיים שייתכן וגורמים למחיקה. 

 

יכול להיות, אבל באניאק שיש לנו עכשיו לא ראיתי תופעה דומה. אה, רגע, באניאק בכלל לא צריך ללחוץ על כתפור התנעה.

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

5. ביטוח - כל אחת עם החיתום האישי שלו. 

 

הכוונה הייתה ששום דבר לא השתנה והמחיר קפץ פי 2 רק בגלל שהרכב גניב.

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

6. הרכב שלי עמד ימים ארוכים בעיקר בנתבג, למעשה גם למעלה משבועיים. לא קרה לו דבר. הניע בנגיעה, והוא היה בן יותר משנתיים. מה שכן מעניין אותי לבדוק מה זו האפשרות הזו שציינת. אחפש קצת ברכב. 

 

ביונדאי הסבירו שזו תופעה שכיחה ברכבים שנוסעים מעט ולכן קיימת האופציה למתג במקרים כאלה לשימוש בסוללה הגדולה (מה שלא ברור לי למה זה לא קורה באופן אוטומטי).

 

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

7. הרכב קילס מלא גם בדגם הבסיסי. מפתח בכיס. לחיצה על צד ימין של ידית הפתיחה פותחת את הרכב. זה שהידיות לא קופצות החוצה זה אכן לא נוח, ואותי בעיקר משעשע לראות אנשים שצריכים להיכנס לרכב ואין להם מושג איך. 

 

אצלי בודאות לא היה קילס מלא - כנראה נדפקתי במשלוח שהגיע בלי בגלל מחסור ברכיבים...

 

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

8. לחץ האוויר באיוניק הוא 36PSI מילאת לחץ לא נכון, ולכן הרכב התריע. מהנסיון שלי, יש לי דליפה קטנה של אוויר באחורי שמאלי, הוא מתריע מתחת ל 32, אבל גם אם הצמיגים אחרי נסיעה, והם חמים, והחיישן מראה 34PSI הוא לא מכבה את ההתרעה. ממלאים קר ל 36PSI או חם ל 38PSI ואחרי כמה מאות מטרים ההתרעה נעלמת. 

 

צודק, הלחץ המומלץ הוא 36PSI. אבל האלגוריתם לאיפוס לא הגיוני ולא מפורט בשום מקום.

image.thumb.png.e2369eac8c79f7398e9698c5a1be1dbf.png

עריכה אחרונה על ידי Random
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...