Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנורת בטרייה דולקת אחרי החלפת אלטרנטור


kalmangar

פוסטים מומלצים

לפני 11 שעות, מרק10 כתב:

יש לך קישור לשיטה הזו עם הסבר ?

שלילי התייעצתי עם מנהל מוסך של איסוזו, חבר

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב חברים מעדכן נמצא הפיתרון -
המוסכניק שהתקין לי הוא חבר והוא ידוע בכישורי החבלה שלו,
בנוסף שפירקתי האוטו היה מושבת שבוע ורציתי שהוא יהיה מושבת ליד הבית אז העדפתי שחבר יפרק לי,

בקיצור הוא פגע בקונקטור מצאתי איזשהי פוזיציה שהוא נכנס עד הסוף כמו שצריך והכל עובד פיקס,
המנורה נכבתה, האלטנטור נדלק ישר שאני מתניע את האוטו,
הכל עובד כמו מקורי, ועובד ממש טוב המתח יציב 14V (למרות שבהתחלה היה 14.8V כנראה הבטרייה התעייפה מהמתח הגבוהה)
ויש גואל בציון.

קבעתי את זה עם מין סלוטייפ בד חזק ודביק במיוחד מקווה שיעבוד כמו שצריך כי אין לי פאקינג מושג מאיפה אני משיג את הקונקטור הזה אתמול ישבתי שעתיים ולא מצאתי כלום, נאדה.

תודה לכל מי שעזר ושבוע טוב אנשים.

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

b59898cb-688a-47ea-854f-f820edda6343.jpg.14ba2fbe5d8367c804444f49a8a69571.jpg

הקטונקטור עצמו מקובע וכל הוא עושה לא בעיות - אני שמח לא לגעת בו ולהתגרות במזל.
לכן יש לי רק תמונה של האלטנטור.

 

דא מגיע ל14.8 לפעמים:

IMG_6211.thumb.jpeg.8107ee0b51e75134f335efaf0239f834.jpeg

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פייר זה כמעט זה רק שאצלי זה פין אחד במרכז

ד"א שאלה מוזרה קצת אולי -
יש אפשרות לתכנת את הECU שיפעיל את האלטנטור נגיד שהמתח נופל ל13.5 ולא 12.5 כמו שקיים כרגע?
כי הוא כאילו מחכה לנפילת מתח הרצינית ורק אז מתחיל לעבוד מה שסבבה בדר"כ אבל אני עם מערכת מורכבת שצורכת חשמל וצריכה מתח יציב.
שהאלטנטור לא היה מתקשר עם המחשב הוא היה 14V יציב פועל נון סטופ אבל שהמחשב נכנס לפעולה הוא נכבה ונדלק לסרוגין.

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף תמונה יותר טובה של הקונטור אולי מישהו מכיר

 

 

IMG_6226.thumb.jpeg.7c91ff1cb416d1f3f4e56445fac2dc67.jpeg
 

מצאתי לקונקטור קוראים PL_2305 מקור(אבל כרגע לא מוצא מאיפה קונים)

https://as-pl.com/en/p/A6756S

webp.webp.22be287d5cc5e82ce4f585436a71284a.webp


webp.webp.dea5225c913290f045e59e24f6085fa5.webp
 

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמת לב שבכל השרשור דובר על פלג מגע אחד וכרגע אתה מחפש מחבר חלופי לשבור-עם שני מגעים. האם שני האלטרנטורים בעלי מחברים זהים, מעניין .

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, kalmangar כתב:

פייר זה כמעט זה רק שאצלי זה פין אחד במרכז. 

 

לא. קיימים הרבה אלטרנטורים בעלי פין בודד.

לפני 3 שעות, kalmangar כתב:

ד"א שאלה מוזרה קצת אולי -
יש אפשרות לתכנת את הECU שיפעיל את האלטנטור נגיד שהמתח נופל ל13.5 ולא 12.5 כמו שקיים כרגע?
כי הוא כאילו מחכה לנפילת מתח הרצינית ורק אז מתחיל לעבוד מה שסבבה בדר"כ אבל אני עם מערכת מורכבת שצורכת חשמל וצריכה מתח יציב.
שהאלטנטור לא היה מתקשר עם המחשב הוא היה 14V יציב פועל נון סטופ אבל שהמחשב נכנס לפעולה הוא נכבה ונדלק לסרוגין.

 

לא כול מחשב ניהול מנוע ניתן לצריבה מחדש. אני אישית לא מכיר מישהו בארץ שמסוגל לשכתב את התוכנה של ניהול מנוע ולשנות ערכים שאתה מחפש.

חלק גדול או למעשה רוב אנשי הדיאגנוסטיקה קונים את הציוד והידע לצריבת מחשבים מחברות בחו"ל שמתמחות בדיוק בדברים האלה.

 

אם אתה מנתק את הקונקטור המתח לא נשאר קבוע סביב 13.8-14.5 וולט (ברירת מחדל) ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ד ו ד כתב:

שמת לב שבכל השרשור דובר על פלג מגע אחד וכרגע אתה מחפש מחבר חלופי לשבור-עם שני מגעים. האם שני האלטרנטורים בעלי מחברים זהים, מעניין .

 

כן זה פלאג עם 2 פינים שאחד לא מאוייש - מנותק, כנראה יותר נוח לייצר ככה אין לי מושג מה הסיבה.

גם האמת אני לא כל כך בטוח רק עכשיו השגתי את הדיאגרמה, לא מומחה בשום צורה כן?

 

לפני כשעה, מרק10 כתב:

 

אם אתה מנתק את הקונקטור המתח לא נשאר קבוע סביב 13.8-14.5 וולט (ברירת מחדל) ?

כן ברגע שהוא נדלק הוא פועל קבוע ללא הפסק והמתח מצוין, אבל שנכבה המנורה ויש תקשורת תקינה המחשב שולח לו אות לכבות אותו שהוא מגיע לרף מסוים

 

תודה על המידע מארק תיארתי לעצמי שזה לא אפשרי אבל העדפתי לשאול כדי לאושש את הנושא.

לא אגע בECUS חחחחח

 

אולי אוסיף ליתיום שהמצבר ישבוק חיים יש מצב נראה. 

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, kalmangar כתב:

פייר זה כמעט זה רק שאצלי זה פין אחד במרכז

ד"א שאלה מוזרה קצת אולי -
יש אפשרות לתכנת את הECU שיפעיל את האלטנטור נגיד שהמתח נופל ל13.5 ולא 12.5 כמו שקיים כרגע?
כי הוא כאילו מחכה לנפילת מתח הרצינית ורק אז מתחיל לעבוד מה שסבבה בדר"כ אבל אני עם מערכת מורכבת שצורכת חשמל וצריכה מתח יציב.
שהאלטנטור לא היה מתקשר עם המחשב הוא היה 14V יציב פועל נון סטופ אבל שהמחשב נכנס לפעולה הוא נכבה ונדלק לסרוגין.

 

האם נפילת המתח מתרחשת בסל"ד סרק ?

איך ירידת המתח באה לביטוי במערכת השמע ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, מרק10 כתב:

 

האם נפילת המתח מתרחשת בסל"ד סרק ?

איך ירידת המתח באה לביטוי במערכת השמע ?

הירידת מתח קוראת גם בסל״ד נמוך וגם גבוהה אין קשר המחשב פשוט מכבה את האלטרנטור.

במערכת שמע זה מתחלק ל-2 חלקים,
יש לי מגברים שהם voltage regulated ז״א שלא משנה המתח כניסה הם מנגנים רגיל באותה rms 
ושאר המגברים פחות העוצמה פוחתת בהתאם כי המתח כניסה פוחת, בעיקרון אני יכול להוסיף ייצוב חשמל גם למגברים האלה אבל אין לי כל כך מקום כבר, נראה אולי נעשה את זה וזהו.

 

99322193-099b-4dd2-a73f-004e94cf0cba.thumb.jpeg.7e6c1112c5098e14f4a3c861636d394f.jpeg

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.5.2024 בשעה 20:45, kalmangar כתב:

הירידת מתח קוראת גם בסל״ד נמוך וגם גבוהה אין קשר המחשב פשוט מכבה את האלטרנטור.

במערכת שמע זה מתחלק ל-2 חלקים,
יש לי מגברים שהם voltage regulated ז״א שלא משנה המתח כניסה הם מנגנים רגיל באותה rms 
ושאר המגברים פחות העוצמה פוחתת בהתאם כי המתח כניסה פוחת, בעיקרון אני יכול להוסיף ייצוב חשמל גם למגברים האלה אבל אין לי כל כך מקום כבר, נראה אולי נעשה את זה וזהו.

 

מבחינה מבנה מערכת הטעינה לא ייתכן שהאלטרנטור מקבל פקודה להתנתק כאשר סל"ד המנוע גבוה וקיימת צריכת זרם גבוהה. כאשר צריכת

הזרם גבוהה ועל-מנת לשמור על מתח מוצא סביב 14 וולט האלטרנטור חייב להמשיך לעבוד.

 

ייתכן שהאלטרנטור שלך לא מתאים לעומס הקיים קרי צריכת זרם מעבר ליכולת של האלטרנטור לספק לכן המתח נופל.

 

האם שדרגת גם את שטח החתך של הכבלים למערכת השמע ?

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן קוראים לזה 3 הגדולים,
ד״א רק ליישב כמה דברים אני ארגנתי את המפגשי סאונד במשך תקופה ארוכה בארץ וברכב קיימת אחת המערכות הכי יקרות בארץ לדעתי בטופ 5 הכי יקרות, אני מכיר את כולם ואת כולן, בפער הכי מורכבת בארץ אני 4 וואי(5 וואי עם הסאב).
בנוסף אני מומחה לסאונד לרכב זה בייסיק בשבילי 3 הגדולים.
בקטע של האלנטרנטורים פחות חזק אבל מתמצא מאוד מאוד בסאונד וחשמל.

לדעתי האלטרנטור חד משמעתי מספיק.
כי שהוא לא מקבל פיקוד מהמחשב והוא פועל באופן קבוע המתח מצוין בין 14-14.8.
ז״א זה רק עניין של ניהול שאין לי מושג למה הוא מחליט לכבות אותו סתם שלא לצורך.
נראה שהגעתי לקצה הפתרונות ועכשיו נותר רק לייצב מתח למגברים עם סופר-קבל, שיתן מענה לנפילות המעטות יש לומר אבל זה עדיין לא נסתר מעייני ודרישותי
 

 

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...