Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה זמן כדאי להחזיק מכונית משומשת


zaf

פוסטים מומלצים

אבל ויש מבחינתי בל לא קטן וזה עניין הבטיחות,
הרכבים המודרנים בטוחים הרבה יותר מהישנים, ושהילדים נוהגים אני בכלל  מעדיף שיהיו עזרים אלטרונים וכריות אוויר (שלא נדע....).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמו שילדים נוהגים היום, רצוי רכב עם עזרים רבים ככל האפשר. כי הרבה מהם לא ממש נוהגים אלא יושבים איך שבא להם( רגל שמאל על הכסא, כי לא צריך ללחוץ על שום דוושה, או שרועים לאחור כאילו מושב הנהג הוא כורסת טלויזיה) ומסיעים את הרכב , לא נוהגים בו. 

  • מבאס 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בארץ כל נושא החלפים היה זול יותר (הוא מאוד מאוד יקר) וטיפולים לבד לא היו דבר גס (ולמעשה לא חוקי) מניח שכל המשוואה הזו הייתה שונה לחלוטין. אני רואה מה קורה בארה"ב, חלפים אפשר למצוא בכל חור ובזול וטיפולים לבד זה עניין שבשגרה לכל מי שרק קצת רוצה ולא חי במרכז עיר גדולה. גם באירופה זה לא מאוד שונה, רק כאן רכב זו פצצה מתקתקת גם לרוכשים וגם מבחינת הרשויות. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אם יש לך כזו אפשר לנסוע "עד שהגלגלים יפלו

ולא להכנס לסיחרור בלתי נגמר של הלוואות והוצאות

אם קונים רכב אמין ומטפלים בו בהתאם להוראות בזמן ועם חלקים טובים מקוריים או "או.אי.אמ" הוא יכול להחזיק גם  30 שנה

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל רכב שאני רוכש, אני לא מתכנן להחליף אלא אם קרה לו אסון

רכב ראשון - נכנסה בי מזדה והתעקמה השלדה

רכב שני - משאית נכנסה בו וגילחה את כל הצד של הרכב, מהפנס האחורי עד לקידמי

רכב שלישי - נתתי במתנה לחברה שלי

רכב רביעי - טבע בשטפון

רכב חמישי - נקנה בחופזה בגלל הולדת התאומים, אקזמפל שלא שמרו עליו מספיק טוב, אחרי לא מעט הוצאות הבנתי שמדובר בבור ללא תחתית,

נמסר בטרייד אין עבור הרכב הנוכחי (קיבלתי חצי מהמחירון שלו).

 

אם מרוצים מהרכב והוא תקין לחלוטין, לא מבין מדוע להחליף, רק כי עבר X זמן

 

נ.ב.

זה הרבה יותר בריא לסביבה מכל החשמלי וההייבריד שמחליפים כל שלוש שנים

עריכה אחרונה על ידי yairw
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, tza כתב:

משגע אותי התרבות הזאת לא לעשות אפילו איזון גלגלים כי הרכב לא שווה הרבה ואז להתלונן שהרכב גרוטאה ורועד וכו ולקחת הלוואה לקנות רכב חדש..

זה. 

זה תמיד היה קוריוז פסיכולוגי בשבילי.

אם מישהו מחפש רכב בסביב ה-30 אלף, הרי ההבדל בין רכב שמור לרכב טיפוסי יוצא ליסינג שמטופל במיטב איכות אליאקספרס, זה יסתכם בסביב ה-5-6 אלף שקל במחיר. 

אבל אנשים בוחרים ברוב המקרים ללכת על האופציה השניה, סובלים ממנה, ואז מגיעים למסקנה שצריך רכב חדש ב-150 אלף... 

 

אבל מצד שני, זה טוב, כי כמו שאמרת

לפני 8 שעות, tza כתב:

אבל תכלס בדיוק בגלל התרבות הזו אני קונה רכב במצב מעולה ב-10% מערכו כחדש. אז תמשיכו..

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, davemustaine87 כתב:

ההבדל בין רכב שמור לרכב טיפוסי יוצא ליסינג שמטופל במיטב איכות אליאקספרס, זה יסתכם בסביב ה-5-6 אלף שקל במחיר

 

לגמרי, כך חיפשתי את הרכב האחרון. החלטתי על רכב ואיזור שנתון ואז התחלתי לבדוק רכבים מהיקר לזול. קניתי אחד שהיה כמעט הכי יקר ביד2 והיה הכי שמור. הבדל של אלפים בודדים כמו שכתבת.

וגם ברכב הזה היו כמה עניינים מעצבנים שלא טופלו ובגללם הרכב החליף משהו כמו 3 ידיים בשנתיים! זה בולט בניירת של הרכב שכל יד הכניס לבדיקה של הבעיה ותקופה אח"כ מכר.. כי מי מתקן משהו ברכב בן 15..

קניתי עם גילוי נאות, (חלקי, אבל גם את השאר תפסתי בבדיקה ) שוקלל במחיר. וכעת הישור קו די הסתיים לשביעות רצוני.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, tza כתב:

משגע אותי התרבות הזאת לא לעשות אפילו איזון גלגלים כי הרכב לא שווה הרבה ואז להתלונן שהרכב גרוטאה ורועד וכו ולקחת הלוואה לקנות רכב חדש..

אבל תכלס בדיוק בגלל התרבות הזו אני קונה רכב במצב מעולה ב-10% מערכו כחדש. אז תמשיכו..

 

חד משמעית.

 

"כמה הרכב שווה" זה שיקול כמעט חסר משמעות. השיקול שבאמת משנה הוא העלות הכוללת אותה תצטרך להשקיע בשביל להגיע למצב דומה (אחרי תיקון של תקלה).

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רכשתי מאזדה 3 2011 בשנת 2013,נרכשה עם 45k ק"מ,עד היום היא אצלי עם קרוב ל190k ק"מ,11 שנה עם הרכב,האמת חוץ מהקטע ש"בא" לי רכב אחר אין לי באמת סיבה להחליף,

מאמין שמתישהו בשנה\שנה וחצי הקרובים אני יחליף,אבל בהחלט שמבסוט מהרכב ועושה את העבודה.

מטפל קבוע בצורה מסודרת,לא הגעתי למצב שהרכב על גרר.

 

מאזדה.jpeg

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה כלכלית נראה לי שבהחלט נכון להחזיק רכב "עד שימות". כל אחד יכול להגדיר אחרת את שעת המוות...
אבל החלפת רכב לא נובעת רק משיקולים כלכליים. בפעם הקודמת שהחלפתי רכב הנימוק העיקרי היה שאני רוצה רכב עם מערכות בטיחות מתקדמות ובפעם הבאה 
זה היה בגלל רציתי רכב גדול יותר (וגם חדש יותר...)

  • אהבתי 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו בני אדם , יש שמתים "מיתת נשיקה" בלי אלצהיימר לא עלינו , עובדים זרים וכו' ויש שסובלים רבות עד התחנה הסופית

כך גם כלי רכב  - יש שמתים באופן חד ויש שדועכים לאורך תקופה ומושכים את הבעלים שוב ושוב למוסך עד שנמאס

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרבות אחזקת השבר בארצנו, והשימוש במוסכי מידרכה, חלפים /תחליפים זולים והזנחה מקצרים את חיי הרכבים באופן בולט.

למעט הרובר 216 שלי שבאמת הייתה דוגמא לתכנון גרוע , כל המכוניות שלי זכו לחיים ארוכים, מבחינת קילומטרז׳ . 

הרכב שהחזקתי בו הכי הרבה היה האופל אסקונה 1984 של אבי ז״ל שנקנתה חדשה ועברה אלי בירושה בינואר 1988. נמכרה אחרי 13 שנים לחבר שהחזיק בה עד שנדרש לשני טסטים . 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.5.2024 בשעה 02:24, tza כתב:

משיקולי ואילוצי (חוסר) תקציב אני קונה רכבים אמינים בני 15 מתוחזקים בקפדנות ומתחזק אותם בקפדנות לא פחות. הסביבה והמשפחה מסתכלים עלי ממש מוזר איך אני משקיע אחזקה ברמה גבוהה בגרוטאה שלא שווה כלום ואיך אני מעיז לרדת עם הגרוטאה לאילת וכו..

אבל עד היום הרכבים החזירו לי בגדול באחזקה כמעט אפסית, אמינות מצויינת, וגם נוחות כי הרכב במצב לא פחות טוב מרכב צעיר ממנו בעשור.

מטייל מהחרמון ועד אילת כולל טיולי נהיגה של 450-600 ק"מ ביום, וואלה ממש נהנה מהרכב.

משגע אותי התרבות הזאת לא לעשות אפילו איזון גלגלים כי הרכב לא שווה הרבה ואז להתלונן שהרכב גרוטאה ורועד וכו ולקחת הלוואה לקנות רכב חדש..

 

+1

זו התרבות אצל הרבה שמחזיקים רכבי שטח ישנים (כמוני). אני משקיע בתחזוקה שנתית בשקט רבע - שליש מ"שווי" הרכב וזה נראה מוזר. זה לא. מי שרוצה להיתקע בשטח בלי אלטרנטור או עם בולם שבור או תיבת הגה בלי שמן לבריאות. הענין שרכב ישן בתחזוקה גבוהה נותן יכולות של רכב שעולה פי 10 ממנו (חוץ מבטיחות). אבל זה אף פעם לא נגמר וצריך סבלנות לזה לא רק כסף. 

לעומת זאת יש הרבה שמחזיקים תחזוקת שבר כי כל דבר ברכב שטח עולה יותר ולא נראה להם הגיוני לשים חיישנים ופילטרים מקוריים ושמן מעולה ברכב שלא שווה הרבה. מה זה משנה כמה שווה הרכב? אתה נוסע בו.

  • אהבתי 2

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל פעם שמישהו אומר לי שהרכב שוב נתקע - אני עונה לו, לא הרכב נתקע באמצע הדרך - אתה נתקעת .

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...