Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה מה השכר של נהג ג' בהשוואה לנהג מעל 15?


Liquidator
שימו לב! השרשור הזה בן 230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני יודע רוב העבודות פיזיות נהג עד 12 טון, האם גם ככה נהג מעל 12 טון?

מה השכר הכי גבוה שנהג עד 12 טון יכול להרוויח? אני שואל כי אני רוצה לדעת מאנשים כאן שעובדים/עבדו בתחום?

ומה שכר של נהג מעל 12? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פגשתי נהגים עד 12 טון

אתה מתעסק בסבלות רוב הזמן ושינוע חומרים לכל מיני נקודות ברחבי הארץ

 

ולגבי שכר עד לפני 8 שנים הנהגים קיבלו 6500 ברוטו מניח שכיום השכר עלה לאזור 10k ברוטו

והעבודןת ברובם הם פיזיות וסטרס להספיק לכל אזורי חלוקה באותו יום ויש הרבה.

 

רשיון מעל 15 טון זה כבר עולם אחר ושכר יותר גבוה, וכמעט ואין סבלות הרוב דרך מלגזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אל תתייחס לשכר חודשי אלא לשעתי כי יש נהגים שעובדים 7-4 עם קצת שעות נוספות מידי פעם ויש כאלה שעובדים 6-6 ולפעמים גם יותר.

 

כשאתה מדבר על משאיות כבדות גם פה יש הבדל בין נהג חלוקה לבין נהג שעושה קוים ארוכים או עובד מהנמלים כי אלה לפעמים גם ישנים ברכב והשכר בהתאם (שעות עבודה רבות).

 

נהג עד 12 טון משתכר בין 40 ל 50 לשעה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, Night Driver כתב:

קודם כל אל תתייחס לשכר חודשי אלא לשעתי כי יש נהגים שעובדים 7-4 עם קצת שעות נוספות מידי פעם ויש כאלה שעובדים 6-6 ולפעמים גם יותר.

 

כשאתה מדבר על משאיות כבדות גם פה יש הבדל בין נהג חלוקה לבין נהג שעושה קוים ארוכים או עובד מהנמלים כי אלה לפעמים גם ישנים ברכב והשכר בהתאם (שעות עבודה רבות).

 

נהג עד 12 טון משתכר בין 40 ל 50 לשעה.

אבל עבודה יותר קשה ופיזית זה נהג על רכב מסחרית 4 טון מאשר נהג על משאית שהיא 12 טון? נכון? כי על רכבים 4 טון שלרוב זה גם חלוקה אין מעלית כמו משאית ואין ג'ק חשמלי.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Night Driver כתב:

גם בהרבה משאיות 12 טון.

הכל תלוי באופי העבודה. מה אתה מחלק ולמי.

זה אני יודע אבל לרוב זה משטחים ומדי פעם לפרק משטח, נניח מוצרי מזון לחניות זה שונה עם רכב 4 טון יותר פיזי בהרבה ועוד לרוב זה רכב ידני עוד יותר חרא כי בפקקים זה קשה לנהוג עם ידני, ולרוב זה משטחים שמפרקים אי אפשר לקחת שלם.

 

יצא לך לעבוד בעבודה כזו? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעסיק נהג על משאית 8 טון ויש לי גם טנדר.

אני גן עכזר בחברות הובלה לדברים היותר גדולים ועבדתי עם כל סוגי ההובלות.

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Night Driver כתב:

אני מעסיק נהג על משאית 8 טון ויש לי גם טנדר.

אני גן עכזר בחברות הובלה לדברים היותר גדולים ועבדתי עם כל סוגי ההובלות.

 

אתה בעל רישיון משא כבד? או רק עד 15?

בטח ביטוח לרכב 4 טון לנהג C1 עם וותק פחות משנה שהוא לא נהג חדש, עולה זול יותר מביטוח על משאית לא? או שאת חברות הביטוח לא מעניין וותק על דרגת C1 והם מחשיבים לנהג לפי דרגת B למרות שהדרגה עד 3.5 טון? כל עוד לנהג יש C1.

 

 

לרוב זה גלובאלי לא שעתי ולא חודשי.

יש חברות זה נטו גלובאלי כמו שהחוק אומר גם אין שעון החתמה, אתה הולך מוקדם מקבל אותה משכורת ויש כאלה שיש שעון החתמה שזה "גלובאלי" ככה הם קוראים לזה אך בפועל משכורת חודשית, אתה מחוייב לעבוד מספר שעות תעבוד פחות המעסיק יקזז לך.

 

הבנתי הבירוקרטיה לא פשוטה של הוצאת רישיון משא כבד.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעולם הרכב השכר הוא שונה ומשתנה מגוף לגוף ומארגון לארגון, יש נהגים עם רישיון B שיכולים להרוויח פי2 מנהג פול טלייר שמוביל כימיקלים, בגלל שהוא נהג בחברה X שיכולה לשלם על השירות.

בראשון ובראשונה בעולם ההובלה, משלמים על שירות. יש כאלה שבוחרים להיות עצמאיים או שכירים, או משולב, כל אחד והרצון שלו.

השכר נגזר מהרבה פרמטרים בעיקר מהתרים ומוותק. כאשר אנחנו מדברים על שכירים, אנחנו צריכים לחלק את השכר למס' גורמים, הראשון הינו הבסיס, כל חברה לרוב תעסיק את הנהג בשכר בסיס , חלקו כפוף להסדר קיבוצי או נוהג אחר , לצורך העינין תובלה משלמים X ו"שביט" משלמים Y, אך לרוב מרבית השכר בסיס הוא די דומה בכלל החברות וזאת עקב התחרות בין חברות התבולה והתחרות בלעסיק את החברת תובלה (בסוף כמה נשאר לחברה)  חלק השני הינו הבונוסים / פרמיות, זה הלחם והחמאה של הנהג, כלל שהנסיעה יותר יוקרתית,ארוכה אז הפרמיה גבוהה יותר, נהג יכול לקבל כ עשרת אלפים שח בבסיס ולעשות עוד 11 אלף בפרמיות, אבל אז הוא גם משתעבד להיות על הכביש, נסיעה של חיפה-אילת ולינה באילת לא תיהיה שווה לנסיעה בתוך ת"א או  נסיעה של אשדוד-ים המלח וחזרה באותו היום. לרוב הרווח כ300-600 ש"ח לנסיעה מיוחדת. יש גם נסיעות חריגות כמו הובלה של ציוד חריג כמו טרובינות ועוד אבל זה נדיר.

לגבי הבדל בין C ל מעל ל15, ההבדל הוא בעיקר ותק וכשרות, כיום קשה מאוד למצוא שני סוגים, נהגי משא כבד צעירים וכאלה עם התרים להובלת חריגות (כימיקלים,פריטים ועוד) כאשר נהג בC העבודה היא יותר "קצרה" עובד סביב ה8 שעות במסלולים קצרים אבל עם הרבה עצירות ובעצירות הוא לרוב פורק סחורה באמצעות מלגזה או נוסע עם שותף שהוא מלגזן והנהג הוא נהג (יש את המגדילים ששניהם נהגים אז המשאית היא יותר זמן על הכביש עקב חריגות זמן נהיגה-מנוחה, מה שמכונה "מונית סינית" לוותיקי TAXI2) כאשר מנגד נהגי משא כבד לרוב הם בעלי מסלול מנק A לנק B, עם פחות עצירות באמצע אבל גם נסיעה איטיית יותר ויותר זמן על הכביש. עוד הבדל בין הנהגים הוא שעות העבודה, בC הנהיגה היא במהלך היום לעומת במשא כבד נהיגה בשעות הפוכות כלומר לילה או שעות בוקר מוקדמות כאשר אין הרבה תנועה על הכביש. במשא כבד יש לך יותר אחריות והלשכות במקרה של תאונה. תאונה של משאית 40 טון זה קצת שונה מסחרית של 11 טון.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

2001 Renault clio b sport (RS) 172 out:roll:

2001 Audi a3 8L 1.8 out:lol:

2001 Mercedes benz w203 240 IN8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, ac cobra כתב:

בעולם הרכב השכר הוא שונה ומשתנה מגוף לגוף ומארגון לארגון, יש נהגים עם רישיון B שיכולים להרוויח פי2 מנהג פול טלייר שמוביל כימיקלים, בגלל שהוא נהג בחברה X שיכולה לשלם על השירות.

בראשון ובראשונה בעולם ההובלה, משלמים על שירות. יש כאלה שבוחרים להיות עצמאיים או שכירים, או משולב, כל אחד והרצון שלו.

השכר נגזר מהרבה פרמטרים בעיקר מהתרים ומוותק. כאשר אנחנו מדברים על שכירים, אנחנו צריכים לחלק את השכר למס' גורמים, הראשון הינו הבסיס, כל חברה לרוב תעסיק את הנהג בשכר בסיס , חלקו כפוף להסדר קיבוצי או נוהג אחר , לצורך העינין תובלה משלמים X ו"שביט" משלמים Y, אך לרוב מרבית השכר בסיס הוא די דומה בכלל החברות וזאת עקב התחרות בין חברות התבולה והתחרות בלעסיק את החברת תובלה (בסוף כמה נשאר לחברה)  חלק השני הינו הבונוסים / פרמיות, זה הלחם והחמאה של הנהג, כלל שהנסיעה יותר יוקרתית,ארוכה אז הפרמיה גבוהה יותר, נהג יכול לקבל כ עשרת אלפים שח בבסיס ולעשות עוד 11 אלף בפרמיות, אבל אז הוא גם משתעבד להיות על הכביש, נסיעה של חיפה-אילת ולינה באילת לא תיהיה שווה לנסיעה בתוך ת"א או  נסיעה של אשדוד-ים המלח וחזרה באותו היום. לרוב הרווח כ300-600 ש"ח לנסיעה מיוחדת. יש גם נסיעות חריגות כמו הובלה של ציוד חריג כמו טרובינות ועוד אבל זה נדיר.

לגבי הבדל בין C ל מעל ל15, ההבדל הוא בעיקר ותק וכשרות, כיום קשה מאוד למצוא שני סוגים, נהגי משא כבד צעירים וכאלה עם התרים להובלת חריגות (כימיקלים,פריטים ועוד) כאשר נהג בC העבודה היא יותר "קצרה" עובד סביב ה8 שעות במסלולים קצרים אבל עם הרבה עצירות ובעצירות הוא לרוב פורק סחורה באמצעות מלגזה או נוסע עם שותף שהוא מלגזן והנהג הוא נהג (יש את המגדילים ששניהם נהגים אז המשאית היא יותר זמן על הכביש עקב חריגות זמן נהיגה-מנוחה, מה שמכונה "מונית סינית" לוותיקי TAXI2) כאשר מנגד נהגי משא כבד לרוב הם בעלי מסלול מנק A לנק B, עם פחות עצירות באמצע אבל גם נסיעה איטיית יותר ויותר זמן על הכביש. עוד הבדל בין הנהגים הוא שעות העבודה, בC הנהיגה היא במהלך היום לעומת במשא כבד נהיגה בשעות הפוכות כלומר לילה או שעות בוקר מוקדמות כאשר אין הרבה תנועה על הכביש. במשא כבד יש לך יותר אחריות והלשכות במקרה של תאונה. תאונה של משאית 40 טון זה קצת שונה מסחרית של 11 טון.

 

אני הבנתי השכר הוא גלובאלי לרוב לא חודשי אמרו לי סביבות 10 נטו.

 

עדיין מדינות אחרות אין את הבירוקרטיה המסורבלת הזו של מרב"ד להוצאת רישיון C מעל 12 טון, וגם לא צריך שנה וותק על דרגת C1 אפשרי ישר להוציא משא כבד, כאן רוצים וותק שנה אם אין שנה וותק אי אפשר להגיש בקשה להוצאת רישיון C, מדינות אחרות לא ככה.

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל החוק אוסר על שכר גלובאלי. החריג זה משרת אמון של מנהלים בעלי זכויות החלטה בנושאי כספים. החוק מחייב ניהול מעקב על שעות עבודה ותשלום לפי שעות בפועל. מותר לי לא להוריד לך אם יצאת מוקדם אבל אסור לי לא לשלם לך אם עבדת שעה נוספת.
אני יכול לסכם איתך שעות נוספות גלובאליות אבל הן צריכות להיות קרובות לביצוע בפועל ואם חרגת מהן אני חייב לשלם לך על החריגה. זה רק בא להעבירת את ההתחשבנות עליהן מהתחשבנות יומית להתחשבנות חודשית.

אישית אני בעל רשיון C1 אבל מעולם לא עבדתי כנהג. אני מעסיק נהגים אצלי במפעל (אני לא חברת הובלות).
לגבי ביטוח, ביטוח של משאית הרבה יותר יקר ונהג חדש נספר לפי ותק ב C1. אישית עברתי לליסינג גם על המשאית.
 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Liquidator כתב:

אני הבנתי השכר הוא גלובאלי לרוב לא חודשי.

 

עדיין מדינות אחרות אין את הבירוקרטיה המסורבלת הזו של מרב"ד להוצאת רישיון C מעל 12 טון, וגם לא צריך שנה וותק על דרגת C1 אפשרי ישר להוציא משא כבד, כאן רוצים וותק שנה אם אין שנה וותק אי אפשר להגיש בקשה להוצאת רישיון C, מדינות אחרות לא ככה.

כפי שציינתי השכר משתנה לחברה לחברה ושיטת התשלום שונה, יש הכל מהכל, כאשר תגיע לעבוד בחברה תבקש סימולציה ואז תדעה, יש חברות עלומות שם שפועלות בצורות יותר קיצוניות של תשלום חצי חצי, חצי בתלוש וחצי בשחור, אבל הנהג גם זוכה לחצי מהתנאים הסציאלים שלו וכאשר מגיע לביטוח לאומי לדרוש אבטלה הוא מקבל שכר זעום ומתלונן שהיה מקבל 14 אלף שקל בחודש אבל בתלוש היה מופיע רק 9 , זה לצורך דוגמא.

 

לגבי ההתרים ולדרישות, זאת המדיניות לטוב ולרע, שורה תחתונה קיים צורך עז לנהגי משא כבד ובשאר התחומים, מי שבוחר להיות נהג משאית/משא זה מקצוע כמעט לכל החיים ואפשר לעסוק בזה גם אחרי הפנסיה, מנגד זה מקצוע כפיים דוגמא נגר/פחח/ רתח ועוד, אבל ברגע שנכנסים לזה מוצאים את הנק' החיוביות של זה יודעים לחיות טוב.

דרך אגב שים לב שיש "שטנץ' של נהגי משא כבד, יש תכונות שעוברות בין הנהגים.

2001 Renault clio b sport (RS) 172 out:roll:

2001 Audi a3 8L 1.8 out:lol:

2001 Mercedes benz w203 240 IN8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Night Driver כתב:

קודם כל החוק אוסר על שכר גלובאלי. החריג זה משרת אמון של מנהלים בעלי זכויות החלטה בנושאי כספים. החוק מחייב ניהול מעקב על שעות עבודה ותשלום לפי שעות בפועל. מותר לי לא להוריד לך אם יצאת מוקדם אבל אסור לי לא לשלם לך אם עבדת שעה נוספת.
אני יכול לסכם איתך שעות נוספות גלובאליות אבל הן צריכות להיות קרובות לביצוע בפועל ואם חרגת מהן אני חייב לשלם לך על החריגה. זה רק בא להעבירת את ההתחשבנות עליהן מהתחשבנות יומית להתחשבנות חודשית.

אישית אני בעל רשיון C1 אבל מעולם לא עבדתי כנהג. אני מעסיק נהגים אצלי במפעל (אני לא חברת הובלות).
לגבי ביטוח, ביטוח של משאית הרבה יותר יקר ונהג חדש נספר לפי ותק ב C1. אישית עברתי לליסינג גם על המשאית.
 

זאת אומרת שאם נניח אני נוהג על רכב 4 טון מעסיק מחוייב לשלם עליי ביטוח נהג "חדש" לפי דרגת C1 ולא לפי הוותק של דרגת B שבה אני וותיק? כי חלק אומרים זה 4 טון כביכול מבחינתם ביטוח זה כמו רכב פרטי אז ביטוח לא יקר.

?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...