Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עצירות מוזרות בקיה פורטה 2012


dani148
מעבר לפיתרון נפתר ע"י OrenW,
שימו לב! השרשור הזה בן 230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי קיה פורטה 2012, נקנתה לפני קצת פחות משנה, 

הבעיה שכבר מהימים הראשונים שלי אתה, אחרי שאני מגיע לאזור ה40 קמ''ש , ומתחיל להאט, או עם הברקס או אפילו לבד בלי לחיצה על הגז או הברקס,

כשהרכב מגיע לאיזור ה20 קמ''ש, אולי אפילו קצת לפני, הרכב מקבל מין בלימה עצמאית, כאיל מישהוא בלם ושחרר,

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר או שמע על התופעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ק"מ הרכב עשה?

יתכן וזה קורה כשהגיר מעביר מהילוך 2 להילוך 1 בהאטה לקראת עצירה. מתי והאם הוחלף שמן גיר? נבדקו תושבות מנוע וגיר?

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TZR84 כתב:

כמה ק"מ הרכב עשה?

יתכן וזה קורה כשהגיר מעביר מהילוך 2 להילוך 1 בהאטה לקראת עצירה. מתי והאם הוחלף שמן גיר? נבדקו תושבות מנוע וגיר?

הרכב עשה 175000, אני לא החלפתי שמן גיר, בגלל שהבעלים הקודם שהרכב היה אצלו, לטענתו לא עשה  (הוא בכלל לא יודע מה זה) ,

והבנתי שאם הרכב הגיע לקילומטראז' כזה ולא החליפו בתדירות את השמן או בכלל לא החליפו את השמן בגיר, עדיף לא להחליף כבר, אלא לקוות לטוב כל עוד הוא עובד,

תושבות גיר לא בדקתי, וזה הגיר עם ה6 הילוכים.

עריכה אחרונה על ידי dani148
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מעיד על בעיה בגיר.  להחליף שמן בגיר בקילומטראז כזה לא מומלץ ואף יגרום לנזק בלתי הפיך (אא"כ תלך למכון גירים שיבדוק את הנושא) .

תתחיל בלאפס את המחשב של הגיר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, נתנאל מ כתב:

זה מעיד על בעיה בגיר.  להחליף שמן בגיר בקילומטראז כזה לא מומלץ ואף יגרום לנזק בלתי הפיך (אא"כ תלך למכון גירים שיבדוק את הנושא) .

תתחיל בלאפס את המחשב של הגיר.

איך אני יכול לאפס מחשב גיר יש לי code scanner פשוט, והוא לא נותן משהוא בעייתי,

ולמה איפוס יעזור במקרה הזה הרי נראה לי הילוך ראשון עובר ב40 לא ב20.

עריכה אחרונה על ידי dani148
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

בגיר 6 הילוכים יש בעיה מוכרת מין נקישה\מכה במעבר בין הילוך שני\שלישי לראשון. מסתדר בעידכון\איפוס גיר או שפשוט מתרגלים. ראה לדוגמה:

וכאן:

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, OrenW כתב:

בגיר 6 הילוכים יש בעיה מוכרת מין נקישה\מכה במעבר בין הילוך שני\שלישי לראשון. מסתדר בעידכון\איפוס גיר או שפשוט מתרגלים. ראה לדוגמה:

וכאן:

 

וואו תודה שהבאתי לי את הציטוטים האלו, ואני מבין שזה בעייה מוכרת בפורטה,

השאלה אם זה יכול לגרום לנזק? והאם איפוס גיר זה משהוא שאני יכול לעשות DIY .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי דני, 

אחד השרשורים שצורפו פה הוא שלי מאז החלפתי לאישתי עוד כמה פורטה, כל פורטה שקניתי דבר ראשון נסעתי איתה למורשה קיה בעלות של 200-250 שח איפסו את הגיר ועדכנו גירסה, הגיר מחליף הילוכים כמו מרגרינה אחרי, שווה כל שקל. 

שים לב שלא כל מוסך מורשה קיה יבין על מה אתה מתלונן, שלח מאיפה אתה ואנסה לכוון אותך מניסיוני. 

 

  • רעיון טוב! 1

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, daniel204 כתב:

היי דני, 

אחד השרשורים שצורפו פה הוא שלי מאז החלפתי לאישתי עוד כמה פורטה, כל פורטה שקניתי דבר ראשון נסעתי איתה למורשה קיה בעלות של 200-250 שח איפסו את הגיר ועדכנו גירסה, הגיר מחליף הילוכים כמו מרגרינה אחרי, שווה כל שקל. 

שים לב שלא כל מוסך מורשה קיה יבין על מה אתה מתלונן, שלח מאיפה אתה ואנסה לכוון אותך מניסיוני. 

 

תודה אני מהמרכז, אבל אני יוכל להגיע לדרום,

זה עזר לך רק לכמה מאות קילומטרים או שזה העלים את הבעיה לגמרי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחליף לאשתי רכב כל שנה וחצי-שנתיים כך שאצלי הבעיה לא חזרה, הרכב אמור לצאת מאיפוס כנראה לאחר כ-80 אלף קמ וכמובן כתלות בסגנון נהיגה. 

 

המוסך שאני נוסע אליו במיוחד לנושא הזה הוא קיה שטרית באשקלון, ממליץ לאחד כבר עם הטיפול הקרוב, פעמיים לא חוייבתי בכלל שהיה כחלק מטיפול.

 

  • רעיון טוב! 1

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.9.2023 בשעה 19:35, dani148 כתב:

השאלה אם זה יכול לגרום לנזק?

אני לא יודע לענות באופן כללי, אבל כדוגמא פרטית לי יש קיה פורטה עם 225,000 ק"מ שמעולם לא עברה את הלימוד\איפוס גיר ובנתיים לא מראה כל סימן לנזק. מה שכן אני מרענן נוזל גיר כל 90,000 ק"מ. 

 

חייב להגיד שבהתחלה באמת הרגשתי את המעבר הלא חלק הזה והיום אני לא מרגיש. אולי התרגלתי או שזה עבר, אנסה לשים לב בפעם הבאה שאנהג ברכב.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...