Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1400 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב לכולם

 

אני מתחיל בהתנצלות מראש במידה והשרשור נחשב ארוך לקריאה. אשתדל לקצר ככל הניתן ועדיין לתת את המידע המלא. אני מטפל בערך 10 שנים ( גם ב i20 הקודמת ) באותו מוסך. המוסך עם מוניטין טוב מאוד באיזור שאני מתגורר בו, המוסך מטפל ביפניות ובאירופאיות, מההיכרות שלי עד היום עם הבעלים הוא בחור אמין ולא קשקשן.

 

יש ברשותי קורולה 2015 אוטומטית GLI. אני עם 89,000 ק"מ כרגע. לפני חודשיים התחיל לי רעש קל מאיזור המנוע ואני כהרגלי מהר מאוד לקחתי את הרכב למוסך. לא ראיתי שום נזילה, נורה, או תפקוד משונה ברכב.

המוסך אמר לי שזה נשמע שזה מגיע מהמשאבת מים. הרכב היה בדיוק בין 7 שנים שזה קרה - עם מינוס פלוס 87,800 ק"ח. הוא אמר לי שהוא יעשה החלפה של המשאבה, ביקשתי מקורי בלבד - והוא אמר לי אני שם לך

משאבה יפנית זהה, שתעשה את אותה עבודה בדיוק - בשם GMB וזה באחריותו ושאני יסמוך עליו. אחרי ההחלפה הרעש נעלם ואני יודע שהחליפו גם את כל הנוזל קירור ( המקורי ) שהיה שם.

 

הוא אמר לי שהוא לא שם לי נוזל קירור מקורי, אלא משהו שווה ערך וגם - זה באחריותו והוא לא ישים לי משהו שיעשה נזק וכו'. לדעתי מה שהוא שם לי ממה שהוא הראה לי שיש לו במחסן זה MOTUL G13 ורוד.

 

היום עשיתי טיפול לרכב - אני מבצע כל 9000-1000 ק"מ בערך טיפול שנתי, ללא חריגה, אני מבין שזה גם די פסיכולוגי ואני לא עושה את זה כי יש לי הבנה מכנית או משהו כזה.. זה בראש שלי הרצון לשמור כמה שיותר על הרכב.

היום במוסך נאמר לי שיש צורך להחליף את הפלאגים. שמו לי פלאגים של BOSCH למרות*** שביקשתי מקורי. הבחור שעבד לי על הרכב אמר לי שזה פלאגים שמתאימים ואם יש בעיה תדבר עם בעל המוסך - אתה מכיר אותו

ואנחנו מכירים אותך. לאחר מכן, בעל המוסך לקח אותי לצד ואמר לי - יניר תקשיב, הפלאגים האלה מתאימים לקורולה ואני שם אותם לשנתונים של 2013 או 2014 ומעלה ( לא סגור אם אמר 13 או 14 ) והסיבה שלא שמתי לך

DENSO זה כי הגיע לי סחורה שאנחנו חושדים שהיא מזויפת\סינית וכו' ( המקוריים ). ולכן אני לא ישים לאף לקוח דבר כזה או אקח סיכון, הבוש ששמתי לך יעשו עבודה כמו המקורי ואם יש בעיה זה באחריות שלי.

 

עכשיו בגדול.. מעולם לא הייתה לא בעיה עם הרכבים שטיפלתי אצלו וגם לא לאבא שלי. אני מעוניין לשמוע בבקשה את דעתכם לגבי העניין עם הנוזל קירור\משאבה + עניין הפלאגים.

 

1. האם פלאגים של בוש יכולים לעשות נזק כלשהו או פשוט לא לעשות עבודה טובה וללכת מהר ? אני מאוד שומר על הרכב שלי כמה שאני יכול.

 

2. האם המשאבת מים והנוזל קירור שראיתי ( MOTUL G13 ) הם באמת יהיו בסדר בקורולה ? זה משהו שאני לא מבין בו, אלא רק סומך על המוסך שלי.

 

מודה לכם מראש,

יניר

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

שלום,

יש מספר יצרני פלגים שמייצרים אותם למגוון רכבים.

לקורולה שלך יש פלגים אירידיום של Denso, NGK, Bosh ועוד יצרנים. המקוריים זה באמת Denso,  והם יחסית יקרים,  כ 500₪ לסט של 4.

 

תיכנס ללינק ( מחנות חלפים אקראית בחול ) ותראה כמה סוגי פלגים מתאימים לקורולה 2015

https://www.autozone.com/external-engine/spark-plug/toyota/corolla/2015

לא רשמת מה הדגם של Bosh התקינו לך, גם לא קוד מנוע של הרכב שלך. לכן אי אפשר לענות לך בוודאות האם הם מתאימים.  רוב הסיכויים שכן, כי המוסך אחראי על נזקים וחשוף לתביעות עדיתיות. אין לו סיבה להרוס לך את הרכב. מה שנכון, שיש המון זיופים של Denso לטויוטה באי באיי ( חלק קשה לזהות ). אבל המוסך לא מזמין משם אלא מספק כלשהו, שלא אמור לייבא זיופים.

בקשר לנוזל קרור. יש גם כאן מגוון יצרנים שמייצרים נוזל אשר עומד בתקן לכמה סוגי ויצרני רכבים.  מוטול זאת חברה רצינית. לא צפוי נזק מנוזל קרור, למרות שהייתי מעדיף נוזל העומד בתקן של טויוטה Super LLC

משאבת מים בטויוטה אכן נוטה להתקלקל. אצלי היא החזיקה 128 אלף קילומטרים. 

בקיצור, שום דבר לא נשמע לי חריג במוסך שלך, שיש לך איתו גם ניסיון טוב שנים.

וטיפול כל 10 אלפים קילומטרים זה מעולה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

כן, אחרי 6-7 שנים. 

וזאת אגב היתה התקלה היחידה אצלי ב 6 שנים ו 222 אלף קילומטרים. אכן רכב לא אמין.

גם לא בדיוק התקלקלה - ראיתי סימנים אדומים בתא המנוע - היא התחילה לטפטף , מפלס מי קרור כמעט לא ירד.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, vladclar כתב:

שלום,

יש מספר יצרני פלגים שמייצרים אותם למגוון רכבים.

לקורולה שלך יש פלגים אירידיום של Denso, NGK, Bosh ועוד יצרנים. המקוריים זה באמת Denso,  והם יחסית יקרים,  כ 500₪ לסט של 4.

 

תיכנס ללינק ( מחנות חלפים אקראית בחול ) ותראה כמה סוגי פלגים מתאימים לקורולה 2015

https://www.autozone.com/external-engine/spark-plug/toyota/corolla/2015

לא רשמת מה הדגם של Bosh התקינו לך, גם לא קוד מנוע של הרכב שלך. לכן אי אפשר לענות לך בוודאות האם הם מתאימים.  רוב הסיכויים שכן, כי המוסך אחראי על נזקים וחשוף לתביעות עדיתיות. אין לו סיבה להרוס לך את הרכב. מה שנכון, שיש המון זיופים של Denso לטויוטה באי באיי ( חלק קשה לזהות ). אבל המוסך לא מזמין משם אלא מספק כלשהו, שלא אמור לייבא זיופים.

בקשר לנוזל קרור. יש גם כאן מגוון יצרנים שמייצרים נוזל אשר עומד בתקן לכמה סוגי ויצרני רכבים.  מוטול זאת חברה רצינית. לא צפוי נזק מנוזל קרור, למרות שהייתי מעדיף נוזל העומד בתקן של טויוטה Super LLC

משאבת מים בטויוטה אכן נוטה להתקלקל. אצלי היא החזיקה 128 אלף קילומטרים. 

בקיצור, שום דבר לא נשמע לי חריג במוסך שלך, שיש לך איתו גם ניסיון טוב שנים.

וטיפול כל 10 אלפים קילומטרים זה מעולה.

 

תודה רבה על התשובה.

אחד העובדים שלו אמר לי שאפשרי שמשאבת המים התחילה לעשות קצת רעש גם בגלל שרוב הנסיעות שלי בעיר.. הוא אמר לי שיש לי ק"מ נמוך ואם אני נוסע עירוני רוב הזמן אז דווקא הגיוני שאחרי 7 שנים בערך זה התחיל להראות סימנים שכדאי להחליף. הם אמרו לי ש GMB זהה, ותעשה בדיוק אותה עבודה כמו המקורית שהגיעה עם הרכב. מקווה מאוד.. :)

 

עריכה אחרונה על ידי cohr
×
×
  • תוכן חדש...