Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצמד מחליק ברלינגו 2012


רובי ס
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכם.

לפני חצי שנה החלפתי קלאצ במוסך רציני עם מיסב לחץ וכל מה שהמוסכניק חשב שצריך להחליף

לאחרונה בנסיעה במיוחד בעליות כשלוחצים גז מרגישים שהטורים עולים אבל הרכב לא מאיץ.

השאלה שלי מה מסובך היה למוסך להחליף מצמד אחד לאחד .אני מנסה להבין איפה יכולה להיות בעייה של התקנה לא נכונה? אני בתור חשמלאי שעובד במפעל .הכי קל לי בעולם זה כשאני מחליף מנוע חשמלי לדוגמא באותו מנוע חשמלי כולל מיסבים והכל. נסעתי עם הרכב 12000 לאחר ההחלפה .

האם כדאי לעבור מוסך או שיתחיל לבלבל לי המוח

מה אתם אומרים?

עריכה אחרונה על ידי רובי ס
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכולות להיות הרבה סיבות.

חצי שנה זה די הרבה זמן.

אולי החלפים ששמו לא היו באותה איכות או דומה לאלו שירדו מהרכב ? 

אולי איזשהו פאק בייצור, סתם פיספוס בהרכבה או רחמנא ליצלן בלאי מוגבר שלך או של נהג אחר ב6 חודשים שזה עבד תקין ?

 

מציע שתיגש למוסך שהרכיב לחוות דעת לפני שאתה "שורף" אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני נוהג ברכב .כמו שכתבתי נסעתי אחרי הקלאץ 12000 

הרכב משמש כרכב משפחתי כי הוא 7 מקומות.לא רכב עבודה .

כבר אחרי החלפת הקלאץ שמתי לב שבעזיבת המצמד ושילוב לראשון יש רעידות קטנות

המוסכניק אמר שכנראה שהגלגל תנופה של הגיר מעט מעוות לכן הרעידות.

היום הגעתי אליו שוב פעם

אמר להחליף שוב פעם קלאצ ולעשות חריטה לגלגל תנופה

השאלה שלי אם זה סדר הפעולות

מחליפים קלאצ ב 3800 שח

לאחר מכן מחליפים שוב פעם קלאצ וחריטה וסיפור של כמעט 6000 שח.

לא נשמע לי הגיוני

עריכה אחרונה על ידי רובי ס
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכולות להיות הרבה סיבות לבלאי מהיר של מצמד, שנעות בין התקנה לא נכונה לבין תפעול לא נכון ע"י הנהג.

אציג לך מקרה שהיה לי בצבא: למשך תקופה מסויימת היה מוצמד אלי טנדר טויוטה היילקס לצורך ביצוע משימה מסויימת שנמשכה תקופה די ארוכה. לפני שקיבלתי את הטנדר הוא נכנס למוסך וקיבל טיפול מאוד מקיף (היו לו 470,000 ק"מ כשקיבלתי אותו). שכלל גם החלפת מצמד. נסעתי עם הרכב במשך מספר שבועות ומספר לא מבוטל של קילומטרים ואז יצאתי לסופ"ש בבית. כשחזרתי ביום ראשון, המצמד היה גמור עד כדי כך שקשה היה להוציא את הרכב מהחניה (שהיתה במישור!). מסתבר שהבחור שנהג ברכב ביום שישי הצליח לגמור את המצמד (החדש!) בתוך פחות מיום אחד.

לאחר שחרורי מהצבא פיתחתי קריירה די ארוכה בתחום הרכב (שהסתיימה ביוזמתי) ובמהלך השנים "גיליתי" שבלאי מהיר של מצמדים קורה ברוב המקרים בגלל תפעול שגוי של הנהג!

ועכשיו לשאלות לנהג:

1. האם אתה מנוסה בנהיגה ברכב ידני?
2. כמה נסעת עם המצמד המקורי לפני ההחלפה?

3. כמה זמן וק"מ הרכב אצלך, לפני ואחרי החלפת המצמד?

4. האם אתה נוהג להניח את רגל שמאל על המצמד באופן קבוע?

5. האם אתה מבצע זינוקים (במישור ובעליה) בצורה חלקה ומשלב (=מוריד את הרגל) את המצמד במהירות, או גורר את השילוב לאורך מרחק רב?

 

ועכשיו לצד הטכני: האם יש לך חשבונית מהמוסך על החלפת המצמד? האם מפורטים בה החלפים שהוחלפו (סוג, תוצרת ומק"ט)? האם מפורטות בה העבודות שבוצעו? האם תוכל להעלות לכאן סריקה של החשבונית, עם טשטוש הפרטים המזהים שלך ושל המוסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בוצעה חריטה לגלגל תנופה ?

ברכב יש קלאץ' פשוט וטיפש, אין משהו להסתבך פה.

או שמישהו גמר על הקלאץ' או שלא חרטו את הגלגל תנופה.

אם מדובר בדגם הישן, ייתכן וכבל קלאץ' לא מותקן טוב (ב B9 כבר יש משאבות).

 

המלצה: לא לגרז את המוביל של הקלאץ' (ה"מחזיר שמן" עם התושבת שמותקנת על הגיר).
אלו הן הוראות יצרן מייסב הלחץ (SKF) במקרה שהחלק עשוי מתכת והתותב הפנימי שנע על המוביל עשוי פלסטיק (מיוחד).

במקרה והוא יגורז, אחרי שנה\שנתיים הדוושה של הקלאץ' תהיה כמו ללחוץ על בטון והכבלים (אם מדובר בדגם הישן) יקרעו תוך זמן קצר.


איציק

לפני 39 דקות, ALX כתב:

מסתבר שהבחור שנהג ברכב ביום שישי הצליח לגמור את המצמד (החדש!) בתוך פחות מיום אחד.

 

מקרים של וונדליזם אצל חיילים בסדיר הוא לא עניין נדיר, להפך.

בתור אחד שבילה את זמנו בצבא בין הסדנאות ואת כל השירות הסדיר באגף הרכב הראשי של 8200 (עוד לפני שכל הצבא היה מכוניות בליסינג, בתקופה ההיא זה רק התחיל "בקטנה" עם רכבים שכורים, יחידות בודדות) היו מקרים שהוונדליזם נעשה במכוון בשביל להשבית רכב שלא יצא למשימה, או סתם טימטום של נהגים (רובם עם מנת משכל של נעל בית) שרצו לראות כמה זמן רכב יכול לנסוע על הלוך ראשון בפול גז. חלקם נשפטו, חלקם לא.

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הדגם החדש אצלו, B9 לפי שרשורים קודמים. 

 

החליפו מוביל מייסב לחץ? המוביל משולב עם מחזיר שמן גיר. 

 

יכול להיות שלא התקינו אותו טוב, נוזל משם שמן גיר ועם הזמן התפזר לכיוון הדיסק חיכוך והגלגל תנופה, בגלל זה מחליק. 

 

 

קשה לשרוף קלאץ' בברלינגו, הוא יכול לזנק מהמקום  ב 1100 - 1200 סל"ד חופשי, גם מי שלא מיומן לומד את זה מהר, לדעתי לפחות. 

 

יש גם מנגנון הפחתת מומנט המנוע כשוושת הקלאץ' לחוצה בשביל להקל על שילוב חלק ולהוריד עומס מהקלאץ'

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון תודה על התשובה.

מאוד נעלבתי שהאשמתם אותי הנהג.

משום מה אני חובב ברלינוגיים

וזאת הברלינגו השלישית שלי.

משנת 2006 אני נוהג יחידי בברלינגו כמובן ידני.

אז לנהוג בעדינות אני יודע.

הקלאצ הראשון החזיק אצלי 200000 קמ

הקלאצ הזה החזיק 12000

לא בוצע ליטוש לגלגל תנופה.

הקלאצ שהוחלף הוא מקורי.זה מה שביקשתי ומה ששילמתי.

לא יודע אם באמת מה הורכב.

בקיצור אני רוצה להעביר את הרכב למוסך אחר.

השאלה שלי 

האם חייב ללטש את הגלגל תנופה בהחלפת קלאץ? כי זאת עבודה נוספת ויקרה .

בפירוק של הקלאץ הזה האם יש לדרך למוסכניק לדעת את הסיבה לבלאי המהיר?

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, רובי ס כתב:

מאוד נעלבתי שהאשמתם אותי הנהג.

אין מה להיעלב, אנחנו לא מכירים אותך. 

 

היו פה בעבר כמה מקרים שאנשים שלא ידעו לנהוג בגיר ידני, שרפו קלאצים והאשימו את האוטו, את המוסך, את מי שמכר להם וכו'. 

 

אם נסעת עם הקלאץ הקודם 200 אלף, ברור שאתה יודע לנהוג וזה לא בעיה של תפעול לא נכון. 

 

 

לגבי ליטוש גלגל תנופה, אצלי בברלינגו הוחלף קלאץ' ללא ליטוש והכל היה עבד בסדר. אציין שהוא הוחלף לא בגלל בלאי אלא בגלל דוושה קשה ורעידות בזינוק. 

הבלאי של הקלאץ' שייצא היה מאוד נמוך, גלגל תנופה היה תקין ולכן לא בוצע ליטוש.

 

 בכללי,החלפת קלאץ חוזרת אחרי 12.000 ק"מ בתשלום בלא של הלקוח זה לא דבר סביר לדעתי, הייתי מצפה מהמוסך להוריד את הקלאץ', להבין מה גרם לבעיה ובהתאם לממצאים אולי ולתת השתתפות מסויימת. 

 

אבל זה רק הוא ירצה לבוא לקראתך, אם לא ירצה הוא לא חייב כי האחריות נגמרה. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא רוצה לתת הנחה .גם אני מאוכזב ממנו כי מייד אחרי ההחלפה עוד ביציאה מהמוסך הרגשתי רעידות שלא היו לפני בזמן שיחרור הקלאץ 

והתשובה שלו הייתה שזה כנראה מהגלגל תנופה .

לא משנה עכשיו

אני מעוניין לקחת למוסך אחר ולהתחיל הכל מהתחלה.

השאלה שלי 

קלאץ עם כל המיסבים עולה 3600.

כמה יעלה לי גם התוספת של הליטוש או החלפה של הגלגל תנופה ?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי 200 אלף קמ, אם אתה מצמיד את הפלטת לחץ לגלגל תנופה ואין מספיק מרווח בין הגלגל תנופה לפלטת לחץ, הוא יחליק תוך זמן קצר.

 

זה למה חורטים את הגלגל בחלק הפנימי היכן שהוא פוגש את הפלטת חיכוך, והחרט דואג להסיר 2-3 פינים בהיקף ולחרוט גם את ההיקף ולמדוד שיש מרווח כמו שקבע היצרן בין השוליים לחלק הפנימי.

 

חוזר שנית, אם המייסב לחץ בחלק הפנימי מכיל תותב מחומר שנראה פלסטיק אפרפר, לא לגרז בשום אופן ולהציב את הדרישה למכונאי (חותם לך שעוד תודה לי על זה, לא עכשיו, עוד כמה שנים... שהוא ישאר רך ונוח כמו שהיה חדש).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, רובי ס כתב:

קלאץ עם כל המיסבים עולה 3600

מה שמחליפים זה:

סט מצמד. מחיר סט מקורי אצל היבואן נכון להיון 1402 ש"ח, זה מחיר כולל מ"מ ללקוח. סט מצמד כולל את המסיב לחץ.

מוביל מיסב לחץ (אם הוא שחוק ולא הוחלף מקודם), נקרא גם תותב מוביל, מק"ט 210535. מחיר אצל היבואן 171 ש"ח.

שמן גיר, אם לא רוצים למחזר את השמן הישן, שמן גיר בערך 180 שקל ל 2 ליטר. 

היצרן גם אומר להחליף מחזירים שמן של הציריות ביציאה מהגיר, לא תמיד מחליפים אותם, נגיד 300 שקל למחזירם מקוריים או 150 ללא מקוריים. 

 

זה כ 2000 ש"ח חלפים כשהכל מקורי, נגיד שמחייבים עוד 5 או 6 שעת עבודה וזה יוצא 3600 אבל תוודא שמחליפים את כל מה שרשמת. אם זה רק המצמד, 3600 זה יקר. 

 

גלגל תנופה  חדש מופיע במחירון 6436 ש"ח, אני חושב שבדגם הזה אין גלגל תנופה Dual mass  אלא רגיל וזה מחיר לא הגיוני לגלגל תנופה  רגיל. כך שיתכן וזה טעות ובפעול המחיר אחר. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב

המוסכניק שיכנע אותי להשאיר אצלו א  הרכב ושהוא יחליף שוב פעם את הקלאץ עם ליטוש של גלגל התנופה.

אני מתחיל להשלים עם זה שכנראה הרכב לא יחזור להיות כמו שהיה.

לטענתו ראה שמן שרוף על הגלגל תנופה.

לבוקי מכל הגומיות שכתבת לי שצריך להחליף איזו גומייה גרמה לשמן להיכנס לגלגל תנופה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזיר שמן אחורי של המנוע *או* מחזיר שמן של הגיר.

 

הרכב יחזור להיות כמו חדש אם יעשו עבודה כמו שצריך - וזה לא מסובך !

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בשעה טובה הרכב יצא מהמוסך.

במשך 3 ימים ביקרתי אותו במהלך העבודה על הקלץ.ניסיתי להבין מדוע הקלאץ שהוחלף לפני חצי שנה שבק חיים 

מה שראיתי שהיה על הגלגל תנופה סימני שמן שרוף.כמובן גם על הקלאץ עצמו.

המכונאי שלח את הגלגל תנופה לליטוש או חריטה 

אני כבר לא יודע.

החליף מחזיר שמן. וכמובן ביקשתי שיחליף לשמן גיר מקורי.

נהגתי ברכב 

הקלאץ מאוד נמוך ורך מאוד.

אין רעידות בזמן שיחרור הקלאץ מה שהיה פעם שעברה .

וגם אני מצליח לשלב להילוך ראשון כמובן במהירות נמוכה .מה שלא היה אפשר לפני אלא אם כן הרכב עוצר לחלוטין.

דבר נוסף שאני לא יודע אם זה קשור אבל הרכב זריז ומרגיש שסוחב טוב יותר.

השאלה שלי :האם אפשר לעשות ביקורת אחרי סיבוב לראות שהכל תקין לפני שיהיה מאוחר ובלתי הפיך?

תודה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...