Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1589 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תלוי. האם באמת יש דו״ח שמאי, האם באמת העלויות שם סבירות ומתאימות לפגיעה.

הכל התחיל בזה שאתה לא מאמין לעלויות התיקון.

הדרך לאמת את עלויות התיקון היא לקבל דוח שמאי או לפחות הצעת מחיר מפורטת ממוסך. שמאי עולה כסף (כ-500 שח אם זכור לי נכון, אולי יותר היום).

יתכן ותגלה שהכל תקין ותתבאס שלא האמנת לו. או שתגלה שניסו להלביש עליך החלפת פגוש שאינה מחוייבת מציאות.

אין דרך לדעת דרך הפורום.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

כבר כתבתי לך - בקש הצעת מחיר של מוסך. בהצעה יצויין גם למי היא ניתנה, כך שתדע מי מחזיק ברכב. קרוב לודאי שאם מדובר ב-2000 ש"ח הדרך העדיפה תהיה לשלם ולסגור את הפרשה - אבל שים לב להערות בהודעות הקודמות שלי ושל שאר המייעצים.

 

@Be rooהחלפת פגוש עולה כנראה יותר מ-2000 ש"ח, כמובן תלוי במבצע העבודה ובמקור החלף. שמאות היא עניין של 500-700 ש"ח, כנראה שעדיף לחסוך אותם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רק שלא בטוח שצריך להחליף פגוש.

שוב, פות״ש טען שהתיקון נראה לו מופרך. כדי לקבוע זאת צריך להבין מה קבעו שצריך לתקן.

השאלה היא מה מטרת פות״ש, רק רצון לשלם כמה שפחות או לדעת על מה הוא משלם.

פורסם

המטרה שלי היא לצמצם עלויות. אני כן חושב ששמאי ניטרלי יעריך את הנזק בהרבה פחות מ2000, קשה לי להאמין ששמאי מטעמו לא "יטה" לטובתו. במיוחד שמטרת בעל הרכב היא לקבל כסף ולא לתקן את הרכב בפועל. 

משלל העצות פה אני מבין שהכי חסכוני לי זה לשלם את ה2000.

פורסם

שמאי יכול ברכב עם ערך כזה 

להוציא שמאות גבוהה בחצי מערך הרכב (האוטו שווה גרושים)

ואז הוא יכול לחייב אותך על עלות של רכב מלא.

תנסה לסגור איתו על 1500

וקיבלת שיעור לחיים

 

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם
לפני 10 דקות, TKHJH95 כתב:

 אני כן חושב ששמאי ניטרלי יעריך את הנזק בהרבה פחות מ2000, קשה לי להאמין ששמאי מטעמו לא "יטה" לטובתו. במיוחד שמטרת בעל הרכב היא לקבל כסף ולא לתקן את הרכב בפועל. 

שמאי שלך הוא לא נייטרלי, בדיוק כמו ששלו אינו כזה.

 

לפני 12 דקות, TKHJH95 כתב:

משלל העצות פה אני מבין שהכי חסכוני לי זה לשלם את ה2000.

לאור היחס בין עלות התיקון שביקשו ממך לעלות שמאי משלך, זה אכן המקרה.

אתה יכול לבקש ממנו פירוט של מה כוללת עלות התיקון בעל פה, בלי דוח מפורט.

פורסם
לפני 4 דקות, WE988244 כתב:

שמאי יכול ברכב עם ערך כזה 

להוציא שמאות גבוהה בחצי מערך הרכב (האוטו שווה גרושים)

ואז הוא יכול לחייב אותך על עלות של רכב מלא.

תנסה לסגור איתו על 1500

וקיבלת שיעור לחיים

 

רעיון טוב.

דבר אתו יפה וברר מה הנזק. יכול גם לבקש לגשת אתו למוסך. ייתכן שהוא שלח את התמונות לשמאי ללא דוח והוא סתם זרק לו סכום עגול של 2000 שח. בכל מקרה אם הוא יוציא דוח שמאי תיאלץ לשלם גם על זה ולכן כדאי לך יפה להסתדר אתו על סכום מעט נמוך יותר תמורת ויתור שלו בכתב על כל טענה עתידית

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

רק לי זה נראה כמו שיטת ''מצליח''??

בקטע של תביא לי 2000 שח אחרת יעלה לך יותר כי אביא שמאי וחלקים וכו?

מי הולך לתקן רכב כזה תיקון לא הכרחי?

לרכב כזה אין ביטוח מקיף מן הסתם. 

יש פה הצעת מחיר? וגם אם כן, שכוללת הורדת פגוש וכו וכו - רוב הסיכויים שבעל הרכב רק יתקן את הפנס ויקח את השאר לכיסו - קוראים לזה קומבינה עם המוסך. מוסך נותן הצעת מחיר של מיליון דברים עם חלקים יקרים. עושים רבע ומוציאים חשבונית עם הנחה שאותה הלקוח משלם. 

שאלה - אם מפעילים שמאי פרטי, הוא בודק שהרכב אכן תוקן, שלמוסך שולם כסף ויש חשבונית מס והאם שולחים לו תמונות של הרכב המתוקן?

 

פורסם

אם פות"ש גרם נזק לאחר עליו לפצותו במידת הנזק. מה הנפגע יעשה בכסף אינו מעניינו של פות"ש. הרי בעל הרכב יכול גם לדחות את התיקון - כל עוד הרכב כשיר לתנועה בכבישים.

 

את שכתבתי למדתי על בשר הרכב שלי - לפני מספר שנים שפשפתי את הגרוטאה של שכן, הוא הציג לי הצעת מחיר לתיקון הרכב, שילמתי לו את 1000 השקלים והחתמתי אותו על מכתב בו הוא מאשר קבלת הכסף ומתחייב לא לתבוע אות עוד בגין נזק זה. את השריטות על הגרוטאה שלו ראיתי עוד שנתיים, עד שעבר דירה. את המכתב ואת צילום הצ'ק (מאתר הבנק) אשמור לפחות 7 שנים מסיום האירוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 23 דקות, KipodYam כתב:

רק לי זה נראה כמו שיטת ''מצליח''??

בקטע של תביא לי 2000 שח אחרת יעלה לך יותר כי אביא שמאי וחלקים וכו?

מי הולך לתקן רכב כזה תיקון לא הכרחי?

לרכב כזה אין ביטוח מקיף מן הסתם. 

יש פה הצעת מחיר? וגם אם כן, שכוללת הורדת פגוש וכו וכו - רוב הסיכויים שבעל הרכב רק יתקן את הפנס ויקח את השאר לכיסו - קוראים לזה קומבינה עם המוסך. מוסך נותן הצעת מחיר של מיליון דברים עם חלקים יקרים. עושים רבע ומוציאים חשבונית עם הנחה שאותה הלקוח משלם. 

שאלה - אם מפעילים שמאי פרטי, הוא בודק שהרכב אכן תוקן, שלמוסך שולם כסף ויש חשבונית מס והאם שולחים לו תמונות של הרכב המתוקן?

 

הבעיה שכל פגיעה בפוג במוסך מורשה לא תתחיל פחות מ5 אלפש"ח
מה שזה אומר שהרכב יוגדר אובדן להלכה,

נכון יש כאן שיטת מצליח,

אך מדובר בלקוח שבוי,

להלחם מולו יעלה יותר יקר,

לכן צריך לכופף את הראש לסגר מולו קודם,

לנסות לסגור על סכום קצת יותר נמוך,

ואם אתה מניאק אז אחרי שהחתמת אותו שאין לו יותר תביעות,

תגש אליו עם כל התיעודים שהוא טען לך שהוא השכרה וכו'

ותודיע לו שאתה פונה למס הכנסה באם הוא לא מחזיר לך עוד אלף ש"ח,

מגיע לו שיעשו לו את זה כי אני לא מאמין שהוא יתקן ב2000 ש"ח,

לדעתי הוא יקח את הכסף לכיס וימשיך בחיים,

אבל קודם כל תגמור איתו.

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם

יש כאן מצליח מסריח.

אם יש לך דרך מגעילה לאלץ אותו להתקפל זה המקום. "עם מסריח תתמסרח"

 

חברת השכרה כזו זה כנראה השכרה פיראטית (נפוצה מאוד בציבור החרדי) אם יש לך תיעוד לכזה דבר תאיים בלי להתבייש בפניה לרשויות.

 

להבא לא להודות סתם בסיטואציות כאלו. להוציא כסף בבית משפט בלי הודאה או צילום מלא זה חתיכת סרט שבשביל 2000 שקל אף אחד לא יעשה אותה. וגם אם כן בתי משפט לא קונסים על זה בד"כ לפי הסיפורים כאן בפורום. אם לא הודית תן לו להתייבש.

 

הבהרה- אני האחרון שיזיק לרכוש ולא ישלם. שפגעתי ברכב פגיעה מינורית חיפשתי שעה את הבעלים וסגרנו יחד תיקון במוסך לשביעות רצונו. אבל זה היה רכב חדש והבעלים סה"כ דרש תיקון כפי שמגיע לו. ולא סתם היה חזיר.

 

שדורשים משהו סתם כי אני יכול. זה הזמן להתנער ולתת לבריון התורן את הברירה לקבל פיצוי הוגן או לרדוף אחרי הרוח.

פורסם

רכבי ניזוק פעם בתאונה קלה. לא תיקנתי, דרשתי וקיבלתי את סכום הנזק לפי הצעת המחיר של המוסך, בלי לנפח.

לא הרגשתי רמאי. למה לתקן אם מתכוונים למכור את הרכב בקרוב, למשל?

פות”ש גרם נזק, וצריך לשלם אותו.

המשמעות בין תיקון ללא תיקון הוא רק המע”מ

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

השאלה כמה עולה התיקון,

הרי אם הוא יפעיל את הביטוח הם יורידו את הרכב מהכביש,

והרי הבנאדם רוצה את הרכב,

אז למה להתנהג כמו חזיר?

אם יסכים לסגור על תשלום נמוך סבבה,

אם לא, קודם לשלם שיחתום לך שאין תביעות,

ואז להתחיל להכנס בו בכל החזיתות, בלי לוותר, שילמד להיות בנאדם,

אבל קודם כל לפני שאתה מתחיל לריב תסגור איתו,

אחרת הוא יתבע לך את הביטוח וזה לא משתלם,

אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם
לפני 13 שעות, WE988244 כתב:

הבעיה שכל פגיעה בפוג במוסך מורשה לא תתחיל פחות מ5 אלפש"ח
מה שזה אומר שהרכב יוגדר אובדן להלכה,

נכון יש כאן שיטת מצליח,

אך מדובר בלקוח שבוי,

להלחם מולו יעלה יותר יקר,

לכן צריך לכופף את הראש לסגר מולו קודם,

לנסות לסגור על סכום קצת יותר נמוך,

ואם אתה מניאק אז אחרי שהחתמת אותו שאין לו יותר תביעות,

תגש אליו עם כל התיעודים שהוא טען לך שהוא השכרה וכו'

ותודיע לו שאתה פונה למס הכנסה באם הוא לא מחזיר לך עוד אלף ש"ח,

מגיע לו שיעשו לו את זה כי אני לא מאמין שהוא יתקן ב2000 ש"ח,

לדעתי הוא יקח את הכסף לכיס וימשיך בחיים,

אבל קודם כל תגמור איתו.

אובדן להלכה בעייתי לרכב שלא מבוטח מקיף. מצד שני חברת ביטוח שיתבע אותה גם לא תשלם לו מעל חצי שווי הרכב. לא בטוח שהרכב קיים עדיין בלוח לוי יצחק בכלל...

לפני 13 שעות, sperial כתב:

אם פות"ש גרם נזק לאחר עליו לפצותו במידת הנזק. מה הנפגע יעשה בכסף אינו מעניינו של פות"ש. הרי בעל הרכב יכול גם לדחות את התיקון - כל עוד הרכב כשיר לתנועה בכבישים.

 

את שכתבתי למדתי על בשר הרכב שלי - לפני מספר שנים שפשפתי את הגרוטאה של שכן, הוא הציג לי הצעת מחיר לתיקון הרכב, שילמתי לו את 1000 השקלים והחתמתי אותו על מכתב בו הוא מאשר קבלת הכסף ומתחייב לא לתבוע אות עוד בגין נזק זה. את השריטות על הגרוטאה שלו ראיתי עוד שנתיים, עד שעבר דירה. את המכתב ואת צילום הצ'ק (מאתר הבנק) אשמור לפחות 7 שנים מסיום האירוע.

זה הדבר הנכון. אבל הדבר היותר נכון לעשות זה לאשר לו לתקן ואז לשלם לו בכפוף להתייחבות שאין לו עוד תביעות ובכפוף לחשבונית מס עבור התיקון.

 

בעקרון התשלום אמור להיות כדי להחזיר לקדמותו. אתה לא משלם פה ירידת ערך, אתה משלם לו כדי שיתקן את הפגוש. אם לא מבוצע תיקון הרי לא אמור להיות תשלום. אם לא מבוצע תיקון הרי התשלום היחידי שצריך לשלם זה ירידת ערך, שזה כנראה 50גג 200 שח במקרה של הרכב בשרשור הזה.

לפני כשעה, WE988244 כתב:

השאלה כמה עולה התיקון,

הרי אם הוא יפעיל את הביטוח הם יורידו את הרכב מהכביש,

והרי הבנאדם רוצה את הרכב,

אז למה להתנהג כמו חזיר?

אם יסכים לסגור על תשלום נמוך סבבה,

אם לא, קודם לשלם שיחתום לך שאין תביעות,

ואז להתחיל להכנס בו בכל החזיתות, בלי לוותר, שילמד להיות בנאדם,

אבל קודם כל לפני שאתה מתחיל לריב תסגור איתו,

אחרת הוא יתבע לך את הביטוח וזה לא משתלם,

לבחור  או לחברת השכרה אין ביטוח מקיף ככל הנראה. 

פורסם

@KipodYamחולק עליך בעניין אחד - אם הנפגע לא מתקן את הרכב הרי שבמכירתו יצטרך להפחית במחיר בשווי התיקון. לכן אתה צריך לשלם גם אם אינו מתקן - אתה משיב את מצבו הכלכלי לקדמותו.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...