Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיוון TA


gango1982
 שיתוף

פוסטים מומלצים

ציטוט

רק תיקח בחשבון שTA עובד "הפוך"

כן,הבנתי איך זה עובד אבל מה עושים עם הסאב בכל הסיפור הזה?

hu-pioneer sph-evo62dab front-hertz mlk165.3 legend active front amp-arc audio xdi600.4 

 sub-arc 12d2 sub amp-mosconi gladen pro 1/10 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקורה עם הסאב בפועל זה דבר מעניין. 

 

מדובר ברמקול מאוד איטי בד"כ בייחוד אם מדובר בסאב עם XMAX גדול, ממברנה כבדה וגם תלוי בכמות האוויר שהוא מזיז ועוד מס' גורמים - אבל הנתונים כאן משחקים משחק יפה. 

 

מה שקורה בפועל הוא שהסאב יאחר במספר מילישניות שלמות אל מול סט קידמי בתוך רכב נוסעים ממוצע - איפשהו בין 3 ל 7 מילישניות בממוצע!  

והקטע המצחיק הוא שבחלק לא קטן מהרכבים הסאב אפילו יהיה קרוב יותר ממידבאס ימין כלפי הראש! הזוי ככל שזה נשמע וגם אם הוא רחוק יותר זה יהיה בהפרש מאוד נמוך - מבחינת הפרשים יצא ברוב המקרים גג מילישניה. 

 

אז מה שבאמת צריך לעשות - זה לאחר את כל הסט הקידמי ביחד כלפי הסאב, אחרי! שקבעתם לסט הקידמי לבדו את ההשהיה בזמן בכדי לתקן את הסט הקידמי כלפי הראש.

עכשיו צריך להוסיף לסט הקידמי תיקון כלפי הסאב. 

 

וזה יהיה במילישניות - אז פשוט קופצים כל פעם במילישניה לכל הסט הקידמי עד שמקבלים אפקט מאוד מעניין 

 

הסאב יפעם בחלקו הקידמי של הרכב - לווא דווקא בחזית השמשה אלא על כל מרכז הרכב (וזה כבר עניין של טעם אישי וכיוון) - והוא לא יפריע למידבאסים, ישמע היטב מעל הדש בורד ויהיה בשיא כוחו. 

 

ברכב אחד האפקט הזה הושג לי בעזרת דיליי של 3 מילישניות - באחר באזור השש. 

המבדל העיקרי הוא הזריזות של הסאב. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולסאב מזינים תיקון זמנים או משאירים אותו על אפס?

hu-pioneer sph-evo62dab front-hertz mlk165.3 legend active front amp-arc audio xdi600.4 

 sub-arc 12d2 sub amp-mosconi gladen pro 1/10 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאירים על אפס -בין אם הוא האלמנט הכי רחוק או לא - ברכב נוסעים בגודל נורמטיבי - הוא עדיין האלמנט הכי איטי ודי בטוח שיגיע בכל מקרה באיחור. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

10 סמ זה 0.3 מילישניה.

 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

כיוון טוב יהיה רק עם האוזן מהסיבה שאתה שומע ומכוון בשביל עצמך ולא בשביל שהמיקרופון ישמע.

לגבי כיוון זמנים:

אין צורך לחשב מרחק של כל אלמנט,רק אדם עם ליכוי שכלי יעשה כך,השיטה מאוד פשוטה:

אנחנו יושבים משמאל,ז"א בצד של טוויטר שמאלי,משמע שאת צד שמאל לא נוגעים,משאירים על אפס,מרחיקים רק צד ימין בין 30 ל45 ms.

מי שמעגל פורטים לא בהכרח מעגל פינות!!!! לכל נושא בקשר לפורטים יש לפנות אלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי שמיעה - אני מעדיף לכוון כל זוג בפני עצמו כשאני במיקום האזנה. 

 

מה שאני דואג לעשות זה לפתוח לרגע את החיתוך לאותו זוג רמקולים ככה שהם ינגנו כמה שיותר מתחום המידריינג' שהם כן יכולים לנגן בצורה בטוחה - כי לזה האזניים הכי רגישות. 

 

טוויטרים - מוריד אותם לאזור ה3K ולא משתגע עם הווליום. 

מידבאסים - מעלה אותם לאזור ה3K 

 

ככה יש מספיק תדרים "קריטיים" וקל ליצור לכל זוג רמקולים מרכז - ברגע שיצרת מרכז אחד ויחיד לכל זוגות הרמקולים - תכלס, כן אתה יכול להתחמק מזה בקלות בלי למדוד מרחקים בכלל. 

 

העניין הוא שיש גם הפרשים של מרחקים בין רמקולים לראש ובין עצמם ועל זה אתה לא מפצה בשיטה של הסטה של צד שמאל בלבד... 

 

ובגלל זה כן חשוב למדוד מרחקים של כל רמקול מהראש ולהזין נקודת התחלה נכונה יותר להפרשי המרחקים בין הרמקולים עצמם כלפי הראש - ורק אז! לתקן את צד שמאל לכל זוג עד שמושג מרכז. 

 

זה הרגע שבו מקבלים את האימג' הכי נכון!

וזה הרגע שבו - כשמביטים ישירות על הרמקולים - האפקט שמתקבל הוא שהם לא באמת מנגנים - זה נראה כאילו והם כבויים בזמן שהם בפועל מנגנים.

 

כמובן חיתוכים חכמים שקובעים אם הרמקול גם מקרין צר או רחב - אוף אקסיס או און אקסיס 

כל אלו גם ישפיעו מאוד על עד כמה רמקול יסגיר מיקום שלו או יהיה שקוף לחלוטין כאשר מביטים עליו ויתן רושם שהוא בכלל לא פועל. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המושקעת,לגבי הטוויטר איך לגרום לו לנגן בעלומה רחבה,לחתוך אותו יותר נמוך?

hu-pioneer sph-evo62dab front-hertz mlk165.3 legend active front amp-arc audio xdi600.4 

 sub-arc 12d2 sub amp-mosconi gladen pro 1/10 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוויטר ינגן כמעט תמיד בעלומה צרה או צרה יחסית - הוא מנגן תחום תדר רחב מאוד או תדרים קצרים מאוד. 

 

אבל - יש טוויטרים שמפזרים טוב יותר לצדדים שלהם מאשר למרכז (רוב הדום במובן DOME טוויטר והאינברטד DOME הם כאלו) לכן תשחק עם הזווית של הטוויטר ותראה מתי הוא נשמע הכי לטעמך. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, gango1982 כתב:

תודה על התגובה המושקעת,לגבי הטוויטר איך לגרום לו לנגן בעלומה רחבה,לחתוך אותו יותר נמוך?

 

רוחב אלומה תלוי בתדר שהטויטר מנגן.

 

אפשר לקרוא על השפעתו של חיתוך נמוך לטויטר על פיזור אלומה:

https://www.paradigm.com/en/all-about-sound/the-low-down-on-dispersion

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, BEEKER כתב:

 

רוחב אלומה תלוי בתדר שהטויטר מנגן.

 

אפשר לקרוא על השפעתו של חיתוך נמוך לטויטר על פיזור אלומה:

https://www.paradigm.com/en/all-about-sound/the-low-down-on-dispersion

 

לא רק לטוויטר, זה גם משתנה לפי גודל אלמנט, טוויטר 18 ממ ינגן יותר צר מ-38 ממ בתדרים נמוכים וההפך בתדרים גבוההים…

תמיד אפשר להכנס לדקויות אבל זה מיותר.

 

בכללי צריך לשמוע לפי הזווית התקנה שלך איך נשמע הכי טוב מבחינת נקודות חיתוך וזה השילוב עלומות הכי נכון, תמיד האוזניים מנצחות.

 

יש גרפים לכל תדר כמה מתפזר לחלק מהאלמנטים על כל תדר אבל בחיאתתת מיותר…

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, kalmangar כתב:

יש גרפים לכל תדר כמה מתפזר לחלק מהאלמנטים על כל תדר אבל בחיאתתת מיותר…

הגרפים יכולים לחסוך זמן רב בכיוונים ברכב,

בנוסף לזה שהם עוזרים לדעת איפה הרמקול מגיב היטב ואיפה לא,

אז לדעתי כדאי מאוד להשקיע כמה דקות בהתבוננות בגרפים ונתונים,

לפני שרצים למברגה

לפני כשעה, kalmangar כתב:

עלומות

 

לפני שעה, lanosforce כתב:

בעלומה

 

לפני 3 שעות, gango1982 כתב:

בעלומה

 

טויטר מפזר באלומה, או אלומות

https://milog.co.il/אלומות

 

עלומה זה משהו שונה,

מצרף מתכון למתעניינים

https://www.magazine.benedict.co.il/מתכון-ביצה-עלומה/

מקור השם עלומה

  • מצחיק 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...