Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הילוך נמוך במהירות גבוהה בידני, אפשרי?


בנימין 2
שימו לב! השרשור הזה בן 1035 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלפתי קלאץ’ ומשאבה לפני פחות מחודש  ולאחרונה אני שם לב שאני לא יכול לשלב הילוך נמוך במהירות גבוהה. פשוט הידית קשה מאוד ולא נותנת להכניס הילוך נמוך.

למשל רציתי האצה חזקה בכביש מהיר ובאתי להוריד ל3 (ושהסלד יעלה ל6) וזה לא נתן, או הפוך רציתי האטה חזקה להוריד להילוך 2 בערך 60/70 קמש וזה לא נותן.

האם יכול להיות שיש מנגנון שלא נותן את זה.

ואם כן איך זה  שעד שהחלפתי קלאץ’ ומשאבה הייתי יכול להכניס הילוכים איך שהיה בא לי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הקלאץ' לא מכוון טוב, אולי חסר שמן גיר\שמו שמן גיר לא מתאים?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי אליו הוא אומר לי במצמד שלך אין מה לכוין זה פשוט לשיך וזהו. ובדק שמן גיר.

אבל תכלס’ אני מבין ממך שאין מנגנון כזה שלא נותן להכניס הילוך נמוך במהירות גבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא אמור לשלב להילוך נמוך ל-6 אלף טורים.

 

ברור שזה קשה. אתה מנסה לשלב את המנוע במהירות גבוהה משמעותית ממה שהגיר מסתובב בו לפני ההורדה, והסינכרון מתקשה. אתה יכול להשתמש בגז ביניים, אבל זה לגמרי מיותר. אני לא מכיר שום מנוע מודרני שזה יעיל בו, להוריד לטורים כאלו. אתה כבר הרבה מעבר לשיא המומנט. האחרונים שאני יכול לחשוב עליהן שיש בכלל טעם להוריד לסל״ד כזה אלו הדורות הראשונים של הקליאו ספורט ו-S2000, שתזמון השסתומים המשתנה שלהם נכנס לפעולה בערך בסביבות הטורים האלו. גם אז, זה למקרה מאוד קיצוני (אולי לשמירה על מהירות גבוהה בעקומה, במירוץ, בתנאים מסויימים).

 

למה אתה רוצה בכלל לעשות את זה?

אם אתה רוצה האצה חזקה, תוריד הילוך לטורים בהם מתקבל שיא המומנט. גם זה יהיה לך קשה ותצטרך לעשות זאת עם גז ביניים, אם תרצה לעשות את זה חלק ומהר (ולשמור על הגיר גם).

 

נ.ב. כל זה לא אומר שאין בעיה בגיר. אם אתה מרגיש שיש הבדל, קח את הרכב לבדיקה אצל מישהו אחר.

 

נ.ב.נ. גם להאטה חזקה זו טעות לשלב להילוך נמוך בטורים כ״כ גבוהים. לא בולמים עם הגיר, בולמים עם הבלמים. אח״כ, משלבים את ההילוך המתאים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר. אני אבדוק את זה שוב כי יכול מהיות שזה לא נותן לי גם בסלד יותר נמוך.

כי לפי מה שניסיתי היום יכול להיות שהבעיה שזה לא נותן לי להעביר 2 הילוכים פחות זה  נותן רק אחד פחות.

מה הכוונה גז ביניים, שתוך כדי העברת הילוך אני נותן גז בקטנה ?

עריכה אחרונה על ידי בנימין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, falou כתב:

אם אתה רוצה האצה חזקה, תוריד הילוך לטורים בהם מתקבל שיא המומנט

 

שיא המומנט ב BRZ למשל נמצא בסביבות 6300 סל״ד ככה ששם יש היגיון בלהוריד להילוך שישמור על הקצב הזה. מתאר לעצמי שזו תופעה שקיימת בעוד מנועים אטמוספרים שבהם שיא המומנט נמצא גבוה בסל״ד אבל אתה צודק שזה בעיקר לימי מסלול או לנהיגה נמרצת במיוחד, בשגרה זה לא הכרחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מעבר לשיא המומנט אני לא מקבל כח יותר מאשר פחות משיא המומנט?

בדקתי נתונים וראיתי ששיא ההספק אצלי מגיע ב6 + זה לא אומר שיש תוספת כח מעבר לשיא המומנטשהוא ב4 בערך ?

וחוץ מזה אם אני רוצה  לשמור על טורים בשיא המומנט אני חייב לסחוב עם ההילוך מעבר כי בההעברה של ההילוך יש איבוד כח.

וחוץ מזה לפעמים בעקיפה אין זמן להעביר הילוך ועדיף לסחוב עם ההילוך גך אם באמת היה לי יותר כח אם הייתי מעביר להילוך גבוה יותר כי בעקיפה לפעמיך כל שניאה חשובה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק עכשיו ניסיתי את מה שהוא כתב לי לשלב בגז ביניים ואז אני מצליח לשלב הילוצ נמוך במהירות גבוהה (ואגב זה ממש קשה להתרגל לזה אחרי שאני רגיל צמה שהמורה לימד לעזוב גז עד אחרי שילוב ההילוך)

ואני פשוט לא מבין מי זה שיושב לי שם בפנים בתוך הידית ואמר לי לא נותן לשלב תעשה משהו, ואם אני עושה גז סרק הוא אומר סבבה אני אתן לך.

הרי זה סך הכל מנוף שאני מזיז בידיים. והרי אני עם רגל על הקלאץ’ עד הריצפה אז בעצם זה מנותק לגמרי, אז למה זה לא כמו שאני מחליף כשמנוע מכובה.

 

ואני גם לא מבין מה זה קשור לזה שהמצמד הקודם היה די שחוק. זה לא הגלגלי שיניים זה כולו מצמד שמפריד.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Doron_Z כתב:

 

שיא המומנט ב BRZ למשל נמצא בסביבות 6300 סל״ד ככה ששם יש היגיון בלהוריד להילוך שישמור על הקצב הזה. מתאר לעצמי שזו תופעה שקיימת בעוד מנועים אטמוספרים שבהם שיא המומנט נמצא גבוה בסל״ד אבל אתה צודק שזה בעיקר לימי מסלול או לנהיגה נמרצת במיוחד, בשגרה זה לא הכרחי.

 

הוא למעשה כמעט זהה מ-4500 סל״ד ועד 6300, ככה שגם ב-BRZ אין סיבה להוריד ל-6300, בטח כאשר ב-6800 עקומת הכ״ס צונחת.

לפני שעתיים, בנימין 2 כתב:

אני לא מבין מעבר לשיא המומנט אני לא מקבל כח יותר מאשר פחות משיא המומנט?

בדקתי נתונים וראיתי ששיא ההספק אצלי מגיע ב6 + זה לא אומר שיש תוספת כח מעבר לשיא המומנטשהוא ב4 בערך ?

וחוץ מזה אם אני רוצה  לשמור על טורים בשיא המומנט אני חייב לסחוב עם ההילוך מעבר כי בההעברה של ההילוך יש איבוד כח.

וחוץ מזה לפעמים בעקיפה אין זמן להעביר הילוך ועדיף לסחוב עם ההילוך גך אם באמת היה לי יותר כח אם הייתי מעביר להילוך גבוה יותר כי בעקיפה לפעמיך כל שניאה חשובה 

 

בכל מקרה, אין סיבה לעבור את שיא ההספק, אלא אם במעבר להילוך הבא אתה צונח למומנט נמוך מדי. אתה יכול למצוא גרף לכל מנוע ולדעת בדיוק מה רצועת הכוח שלך.

נכון גם שלפעמים עדיף למשוך הילוך, גם בטווח לא יעיל, כדי לחסוך החלפת הילוך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, falou כתב:

הוא למעשה כמעט זהה מ-4500 סל״ד ועד 6300, ככה שגם ב-BRZ אין סיבה להוריד ל-6300, בטח כאשר ב-6800 עקומת הכ״ס צונחת.

 

ב 7000 שיא ההספק של הרכב ככה שעקומת הכוח לא צונחת ב 6800. ב 4500 סל"ד אתה בטווח של הבור מומנט עדיין ככה שזה לא הכי מדוייק שהמומנט דומה למה שהולך החל מ 6000. בנהיגה נמרצת בברז כדי לשמור על קצב גבוה כדאי מאוד לבלות בטווחים הגבוהים האלה ולדלג מעל הבור מה שאומר שיש הורדות להילוכים נמוכים יותר במטרה להיות בטווח ה 5,500-6,000 סל"ד ומעלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לבדוק את הגרף בעצמך - פה

 

מתי ואיך להעביר גם תלוי ביחסי ההעברה בהילוכים, אבל להעביר ל-6500 זה להעביר לטורים גבוהים מדי, שיחייבו העברה מיידית נוספת, ויצא שכרך בהפסדך, אפילו אם עקומת ההספק צונחת ב-6900 ולא ב-6800. כמה זמן האצה זה נותן לך בדיוק...?

ויותר מזה, לך תדייק בהורדה בדיוק לסל״ד הזה.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך ברור שלהוריד ל 6500 זה חסר טעם ומאוחר מדי ברצועת הכוח, יותר כדאי ל 5000 באידיאל אבל זה עדיין בטורים יחסית גבוהים. הרבה רואים זאת כמובן כחיסרון של הברז שרצועת הכוח שלו כל כך צרה וזה משהו שתוקן בדור הבא שם שיא המומנט מגיע הרבה יותר מוקדם ושיא ההספק כרגיל למעלה בסל״ד מה שיוצר רצועת כוח טובה וארוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1035 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...