Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך נוסעים באוטובוס??


omricn
שימו לב! השרשור הזה בן 1797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שטויות במיץ. לכל האנשים שהכללת ברשימה לעיל יש אפוטרופוס. -אתה כותב שטויות. לא לכול האנשים בהודעה הקודמת יש אפוטרופוס אבל זה לא נושא הדיון אלא העצמאות והיכולת של עשיית דברים לבד ללא עזרת הזולת ובלי סיבוכים מיותרים.

צריך לאפשר בחוק תשלום במזומן או פיתרון אחר לאנשים הנושאים תעודת נכה המקנה את הזכות הזו וגם עמדת רכישה בכול תחנה אוטובוס.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ההנחה לנכים נמצאת בכרטיס, מה שמייתר הצגה וסחיבה של תעודות https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%94%D7%A0%D7%97%D7%94_%D7%9C%D7%90%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D_%D7%A2%D7%9D_%D7%A0%D7%9B%D7%95%D7%AA_%D7%91%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9D,_%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA_%D7%94%D7%A7%D7%9C%D7%94_%D7%95%D7%91%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA

להעביר כרטיס ליד מכשיר אוטומטי שמצפצף אוטומטית ברגע שמתבצע חיוב זה יותר קל מסחיבת מזומן והתעסקות איתו.

אחרי סידור ראשוני של הכרטיס, הוא *מקל* על חיי הנכה.

 

חוץ מזה, מי קונה כרטיס בתחנה? משתמשים קבועים בתחבורה ציבורית משתמשים בערך צבור או בחופשי יומי/חודשי בהתאם לשגרת הנסיעות הצפויה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לכולם על הדיון הפורה.

עדיין, עם כל הכבוד להתקדמות הטכנולוגית וכו', נוצא מצב שאדם שמבקש לבצע נסיעה מזדמנת אחת ל10 שנים צריך להתחיל לפתוח שרשורים בפורומים כדי לדעת איך לנסוע באוטובוס, ואז הוא מבין שהוא צריך לקנות משהו מראש, ולהתארגן לזה, ולהטעין את זה ולשלם על זה סתם עוד כסף כי הרי אין לו שימוש בזה חוץ מאותו היום הספציפי שבו הוא צריך את זה. אז הוא נסע במונית וזהו.

 

אין לי דבר נגד הקדמה, אני כולי מרושת ב Google home, בית חכם, נורות חכמות, אני מעודכן בכל שטות טכנולוגית שקיימת ואני 100% בעד אוטומציה וקדמה ואת כל הפעולות שלי מול כל השירותים התומכים בכך אני עושה בצורה "חכמה" ולעזאזל אני עובד בזה. ואם הייתי נוסע קבוע בתח"צ אני מאמין שהייתי נהנה מאוד מהרב-קו הזה. אבל שכחו את האנשים שלא רוצים לקנות אותו, רוצים לעלות לאוטובוס פעם ב10 שנים ולהגיע וזהו.

ולענייני, בסוף הכל התבטל ונסעתי כבכל בוקר ברכב שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ בדיוק.

כשהייתי בברלין (כמובן אין מה להשוות, חופשה וכו') נסיעה ממקום למקום היתה כל כך פשוטה ומהירה שזה היה הזוי מבחינתי שאפשר בכלל להגיע לרמה כזו של הגעה ליעדים בקלות כזו. כאילו יש להם איזה צ'יט שרק הם יודעים עליו. לא ישבתי יותר מ15 דקות בכל אמצעי תח"צ שם כדי להגיע ממקום למקום, גם כשמדובר מקצה לקצה. פשוט לא צריך רכב בשום סיטואציה. אתה יכול לסמוך על ה S-bahn שיקח אותך עד לגן של הילד כדי להוריד אותו בול בזמן ואז להגיע לעבודה בול בזמן ולחזור לאסוף אותו בול בזמן ואז להגיע הביתה בול בזמן.

רק לשם השוואה, אני גר בצור הדסה, נסיעה אל ירושלים ברכב באמצע השבוע אורכת לפחות 40 דקות לא משנה איך מסובבים את זה. תח"צ קיים בצורת אוטובוס שמגיע כמה פעמים ביום (בין 3-5 לדעתי) ומצריך החלפה באמצע אלא אם כן היעד הסופי הוא התחנה המרכזית בירושלים. הנסיעה אורכת כשעתיים. באיזה עולם זה הגיוני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליט, אתה ירושלמי או שאתה גר בצור הדסה?!? :roll::-P

 

הדוגמה של ברלין לא קשורה, צריך להשוות תפוזים לתפוזים.

יש לנו חברים שגרים באוסף של חורים במזרח גרמניה, והם נתקלים בדיוק באותה בעיה -

אין תחבורה ציבורית בתדירות נורמלית וכל דבר דורש מכונית.

מי שמתגורר בחור (הלו צור הדסה) שלא יתפלא.

 

בנוגע להחלפה באמצע - זה מה שבאמת עובד. קווי האוטובוסים שמשתרכים מקצה לקצה זה בדיוק מה שלא עובד.

ספציפית אני מתנהל ביום-יום בין רכבת קלה, רכבת רגילה ואוטובוס מזדמן. זה עובד (לא מושלם, עם חריקות, אבל עובד) כשאתה גר בעיר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האנס, תיכף יבוא שליחנו בפורום לאי הבריטי, ויספר לך שגם מי שגר בפרוורי לונדון הרחוקים יכול לסמוך על תחב"צ יעיל ומהיר מליד הבית עד לכל נקודה במרכז לונדון.

כך שגם באירופה המצב לא אחיד.

היינו השנה ברומא וסביבתה הקרובה (עד פירנצה) ללא רכב- (כי מי צריך רכב בתוך עיר אירופית, עם 2-3 נסיעות מתוכננות מחוץ לעיר?) אז זהו, שהתחב"צ שם איומה ונוראית. ברמה שאתה מתגעגע לרכבת ישראל.

עם אוטובוסים דחוסים באנשים שלא שמעו על המצאת הדאורדורנט, ושני קווי רכבת תחתית שמגיעים משום מקום לשום מקום, כשחצי מהתחנות סגורות/שובתות/בשיפוצים.

 

ונראה אותך נוהג בתוך רומא, עם כל הZTL'ים שלהם. הרומאים לא מעזים לנהוג שם.

 

וחוץ מזה- אתה מדבר על צור הדסה כאילו זה במדבר יהודה.

למעשה, צור הדסה לירושלים היא מקסימום ואנזה לברלין. ויש לשם תחב"צ מצויינת.

לא מדובר על פריפריה מרוחקת. עיר מתוקנת דואגת לחיבור טוב לפרוורים שלה, אחרת היא גוועת.

אבל זה נושא אחר לגמרי.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בצור הדסה היא פשוטה מאוד, קוראים לה ״כביש המנהרות״.

לעולם לא נבין מה עבר בראש המתכננים / מקבלי ההחלטות כשנקבע שאלה יהיו מנהרות זעירות עם נתיב לכל כיוון.

ההרחבה המתוכננת תקל מאוד, אי שם בעתיד הבינוני.

 

מה שכן, בזמנו הפרויקט נחשב לפריצת דרך בקנה מידה ארצי, זה רק מראה עד כמה התקדמנו בתשתיות מאז.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בצור הדסה היא פשוטה מאוד, קוראים לה ״כביש המנהרות״.

לעולם לא נבין מה עבר בראש המתכננים / מקבלי ההחלטות כשנקבע שאלה יהיו מנהרות זעירות עם נתיב לכל כיוון.

ההרחבה המתוכננת תקל מאוד, אי שם בעתיד הבינוני.

 

מה שכן, בזמנו הפרויקט נחשב לפריצת דרך בקנה מידה ארצי, זה רק מראה עד כמה התקדמנו בתשתיות מאז.

 

בדיוק מה שכתבתי לא מזמן בשרשור מסויים פה. 5 נתיבים עוברים דרך מחסום שבדרך קבע רק מסלול אחד בו פתוח וכטובה לאנושות מידי פעם פותחים עוד מסלול (לא מתלונן כלפי משטרה\צבא, הם נפגעים באותה המידה כמו ציבור הנוסעים) ובסוף כל הדרעק הזה מצטמצם לתוך נתיב אחד. שלא לדבר על הפקקים בדרך חזור משם.. יותר נכון הזיה בקנה מידה ארצי.

אני לא בקיא בתכנון ההרחבה העתידי אבל אם לא יהיו שם לפחות 3 נתיבים לכל כיוון מדובר במחדל. רק השנה צור הדסה תפחה בקנה מידה של אוטוטו-עיר.

אני נוסע הלוך חזור רק ב386 ולמרות האיסור בזמן האחרון הרבה משאיות נוסעות שם ומשטרה אין.

בקיצור איך אומרים, בין הפטיש לסדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בירושלים חובה רב קו. אשתי למדה את זה בדרך הקשה, כאשר הגיעה לעיר ורצתה לנסוע באוטובוס. זה היה לפני שהנהגים שוחררו מהטיפול בכרטיסים, באיזו שהיא צורה הנהג חייב איזו נוסעת אחרת פעמיים והחזיר לה מזומן.

 

גם אני משתמש מעט מאד בתחב"צ. אבל בכל זאת הרב קו הביא כמה דברים טובים:

 

1. עליה מכל דלתות האוטובוס.

 

2. הנחה בשיעור 20% בטעינה (אם אתה טוען ב-50 ש"ח החשבון שלך מזוכה ב-62.5 ש"ח).

 

3. הנחה של 50% לגברים מעל גיל 65 ולנשים מעל גיל 60 (ראיתי באיזה מקום איום על ההנחה הזו).

 

4. הרבה מאד אופציות של חופשי יומי\שבועי\חודשי\שנתי ועוד כל מיני תקופות. לדוגמא - אין יותר כרטיס הלוך ושוב ברכבת בין חיפה לת"א. כרטיס בכיוון אחד עולה 27.50 ש"ח, אבל חופשי יומי עולה 40 ש"ח ומאפשר לך שימוש מלא בתחב"צ בכל איזור חיפה, גוש דן והקוים שביניהם. המחיר הרגיל 40 ש"ח, אשתי (עם הנחת אזרחית ותיקה) משלמת 20 ש"ח עבור כל הטוב הזה.

 

בקיצור - הקדש 30 דקות מחייך וגש לתחנת רב קו על מנת להנפיק כרטיס. גם אם תשתמש בו פעם בשנה זה כדאי. עשיתי זאת לפני מספר חודשים ואני לא מצטער על כך. ובאותה הזדמנות קנה קורא כרטיסים ב-5 ש"ח כדי לאפשר טעינה של הכרטיס באמצעות ravkav online. בניגוד ל-NFC בטלפונים, שבעייתי מאד, הדבר הזה פועל היטב.

 

התלונה היחידה שלי היא שהמערכת לא חוברה לרשת של חברות האשראי. גם הם מצויידים באותם שבבי NFC, ובמקומות רבים בעולם אפשר לשלם בכרטיס אשראי על ידי "נפנוף" שלו מול קורא הכרטיסים. אמנם זה ללא הנחות (נוער, סטודנטים וכו') אבל יש מקומות בהם אפילו מקבלים את הגג של שימוש יומי כאשר המערכת מזהה שימוש חוזר באותו כרטיס. למשל בלונדון. והמערכת של התחב"צ בלונדון פותחה כמובן בישראל.

 

1. נכון מאוד מאוד!

עולים מכל דלת, ומשחררים את הנהג מהתעסקות מיותרת שגוזלת המון זמן, ומסוכנת מאוד!

זמן הנסיעה מתקצר בעשרות אחוזים.

 

לא מבין את אלה שכותבים שחייבים לאפשר תשלום במזומן.

אוטיסטים? לדעתי מסתדרים עם קורא כרטיסים טוב בהרבה מאשר עם ה"נהג" (כל עוד מדובר בבן אנוש)

בעצם מבין שאתם נוסעים מזדמנים שמשתמשים בתחב"צ פעם בעשר שנים, אז לא כל כך אכפת לכם מזמן הנסיעה באופן יומיומי.

 

2. נכון, מעניין מתי יעלו שוב את תעריף הנסיעה...

 

3. לא נכון. היה גם קודם. היום מתחייב רב-קו לא אנונימי לצורך כך.

 

4. נכון רק לגבי כרטיס מעבר ל-90 דקות שהונהג עם הרפורמה. היתר היה גם קודם למיטב ידיעתי.

 

היתרון הגדול של רב-קו לא אנונימי שהוא חינם, ואפשר לאבד אותו מבלי לאבד את החוזים היקרים.

כל צורת תשלום אחרת פשוט לא מתאימה לתחבורה ציבורית!

 

אני מקבל את הביקורת שצריכים להיות מקומות נוספים להנפקת רב קו. למשל לא מבין למה מהמכשיר שמצולם בקישור נעדרת אופציית רכישת רב-קו אנונימי (בקישור עוד דיון מורחב בעניין).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא הרב-קו האנונימי מעצבן להפליא.

למזלי אני משתמש תדיר באוטובוסים בינעירוניים,

אז ליקטתי בסבלנות איזה 7-8 כרטיסים כאלה (בכל נסיעה מותר רק לקנות אחד...)

 

מעניין מתי אם בכלל יבוטל המזומן באוטובוסים בינעירוניים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Eily -

 

לגבי סעיף 2 - עלית מחירים, כאשר תתרחש, תהיה עם או בלי הנחה. אז עדיפה הנחה של 20% גם על המחיר החדש.

 

לגבי סעיף 3 - הנחה הנובעת מהשתייכות לאוכלוסיה מסויימת מחייבת הזדהות כשייך לאותה אוכלוסיה. הרב קו האישי מאשר הזדהות כזו. כרטיס שאינו אישי אינו מאפשר זאת. השיטה הזו קיימת בכל העולם. אבל מכון שהיו הנחות גם קודם, אני זוכר את כרטיס התלמיד שהיה לי בכתה ה' (ומעלה) - קרטון עם שמי שהוצמדה אליו תמונת פספורט שלי, נתונה בנרתיק פלסטיק שקוף. עם הכרטיס שילמתי תמורת הנסיעה 40 במקום 50 אגורות. אבל, כמובן, הזדהיתי בפני הנהג. כדי להזדהות בפני מכונה צריך כרטיס שהמכונה יודעת לקרוא, כלומר רב קו.

 

לגבי סעיף 4 - אני מכיר כרטיסי מעבר של 90 דקות הרבה לפני הרפורמה. ואני מדבר על חיפה, ישראל. בעולם הכרתי את שיטת האזורים כבר לפני קרוב ל-40 שנה בהולנד, ואני מניח שהיא לא היתה ממציאת השיטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי סעיף 3

אפשר להמיר\להנפיק בתשלום רב קו חצי אנונימי, עם הנחות אבל (לכאורה) ללא מעקב וללא החזר במקרה אובדן.

עריכה אחרונה על ידי shake
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם להוסיף - בניו יורק - בהצלחה לקחת אוטובוס מהעיר עם מזומן.

רוב הסיכויים שהנהג פשוט יוריד אותך מהאוטובוס. וגם בכיוון השני שבעיקרון מותר - אתה תהיה בהחלט האדם המוזר שמשתמש במזומן.

(That said - עבור NJTransit כולם משתמשים באפליקציה עם ברקוד עקרונית - שאף אחד לא סורק)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...