Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7782 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר בסה"כ ב-10 מ"מ... אני בטוח שיש ברכב מרווח הרבה יותר גדול מזה (5 מ"מ לכל כיוון).

 

לגבי המשאבה, ניתן לבדוק את הקדח והמהלך שלה בשביל לוודא, זה ממש לא סיפור, כמו כן גם ניתן לבדוק את ההבדלים בין הבוכנות של הקליפרים השונים ולהשוות.

 

מוטי.

פורסם
להחלפה מסוג זה יתרון אחד - יש לדיסקים המוגדלים את היכולת להשיל חום שנוצר בעת הבלימה ביעילות מוגברת ובכך לשמר את אפקטיביות הבלמים בשימוש אינטנסיבי לזמן ארוך יותר.

מוטי, זה ברור, אבל היתרון שברוב המקרים מרגישים הוא שיפור במומנט הבלימה כתוצאה ממרחק גדול יותר מציר הנאבה.

בסובארו אימפרזה/גרנד לאונה ביצעו שינויים רק בקוטר הדיסק בין הבלמים (של הגרסאות הרגילות כמובן). בגרסה הבסיסית (לגאסי DL ואימפרזה LX עד 97) קוטר הדיסק הינו 250 מ"מ, כשהרפידות והדיסקים זהים בכל הדגמים !

בדגמים האחרים המאובזרים והחזקים יותר, אותה מערכת בלימה בדיוק על דיסקים של 260 מ"מ.

ההבדלים ? מוחשיים מאוד.

 

השאלה הנשאלת במקרה של אייל, האם ניתן לשפר את הקירור של הבלמים ?

אייל ציין שיש אצלו דיסק לא מאווררים. בחלק מהמכוניות נתקלתי בתיעול מחזית הרכב לאיזור הבלמים לצורך קירור, ייתכן וזה יואיל במעט במקרה של אייל.

 

נוזל בלמים אין מקום לשפר כי הוא ניזון מהמערכת ההידראולית של הרכב, וזו בעיה.

החלפה לרפידות ספורטיביות יותר - לא בטוח אם זה יעלים את ה FADE שנוצר.... כי עדיין לרפידות ספורטיביות יש חיכוך גבוה מאוד שמייצר חום בכמויות נדיבות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק -

 

התשובה שלך נמצאת בשאלה.

דברת בהתחלה על מכוניות יותר קלות שנוכל להקביל אותם ל-BX ולאחר מכן, עם עליית המשקל העצמי (ו/או היכולת לצבור מהירות בזריזות יותר גבוהה), לדיסקים מוגדלים (ברלינגו).

מדובר בפריקה של אנרגיה טרמית ולהשוואה שלך חסרה נקודה אחת משמעותית ביותר שיכולה לשנות את איכות הבלימה מקצה לקצה - הצמיגים, ויש לי את ההרגשה שככל שהתקדמו בדגמים, ובודאי שבדגמים היותר מאובזרים, כך גם איכות הצמיגים עלתה.

 

לעלייה בטמפ' אין שום משמעות במידה ואתה בוחר ברפידות שטווח הפעולה האפקטיבי שלהם מותאם לטמפ' עבודה גבוהות יותר כי מקורה של תופעת ה-Brake fade הוא ברפידות ולא בדיסקים כמעט בכל המקרים ובטח ובטח שבמקרה המדובר... להפך, רפידות אגרסיביות יותר פועלות יותר טוב כשהן חמות.

 

מוטי.

פורסם

השאלה הנשאלת במקרה של אייל, האם ניתן לשפר את הקירור של הבלמים ?

אייל ציין שיש אצלו דיסק לא מאווררים. בחלק מהמכוניות נתקלתי בתיעול מחזית הרכב לאיזור הבלמים לצורך קירור, ייתכן וזה יואיל במעט במקרה של אייל.

איציק

איציק היי

יש לי תיעול מאיזור הטמבון הקדמי

הרבה הוא לא עוזר

 

הבעיה העיקרית לדעתי היא שאין שוני במערכת הבילום בין גרסאת ה 1900 החזקה והכבדה יותר לגרסאת ה 1400

הבעיה שאני מתאר קורית לא רק במצבים א'קזוטיים במיוחד

מספיק מספר לחיצות בריאות בירידה או משהו בסיגנון כדי לגרום לירידה משמעותית בבלימה.

פורסם
איציק -

 

התשובה שלך נמצאת בשאלה.

דברת בהתחלה על מכוניות יותר קלות שנוכל להקביל אותם ל-BX ולאחר מכן, עם עליית המשקל העצמי (ו/או היכולת לצבור מהירות בזריזות יותר גבוהה), לדיסקים מוגדלים (ברלינגו).

מדובר בפריקה של אנרגיה טרמית ולהשוואה שלך חסרה נקודה אחת משמעותית ביותר שיכולה לשנות את איכות הבלימה מקצה לקצה - הצמיגים, ויש לי את ההרגשה שככל שהתקדמו בדגמים, ובודאי שבדגמים היותר מאובזרים, כך גם איכות הצמיגים עלתה.

 

לעלייה בטמפ' אין שום משמעות במידה ואתה בוחר ברפידות שטווח הפעולה האפקטיבי שלהם מותאם לטמפ' עבודה גבוהות יותר כי מקורה של תופעת ה-Brake fade הוא ברפידות ולא בדיסקים כמעט בכל המקרים ובטח ובטח שבמקרה המדובר... להפך, רפידות אגרסיביות יותר פועלות יותר טוב כשהן חמות.

 

מוטי.

אני לא חושב שאפשר לשייך את יכולת הבלימה של הרכב *רק* לצמיגים. מבחינת משמעות הבלימה אין הבדל מטורף בין צמיג של 165/80 R13 ל 175/70 R14 ואין ספק שמיקום הרפידות על הדיסק גם כן קשור לכל העניין.

אם הרפידות בדיסקים של ה 250 מ"מ וה 260 מ"מ היו ממוקמות בדיוק באותו מרחק ממרכז ציר הנאבה, אין לי ספק שיכולת הבלימה היתה זהה בשתיהן למעט יכולת קירור עדיפה באחוזים נמוכים מאוד ב 260 מ"מ. כאן למעשה נכנסת המשמעות של דיסק גדול יותר (פרט לנושא הקירור) בדיוק כמו יתרון של ידית מומנט ארוכה על פני ידית מומנט קצרה. אנלוגיה נוספת קיימת גם בתחום האופניים; אם הברקסים היו נמצאים קרוב הרבה יותר למרכז הגלגל, היה צורך בהרבה יותר כח ושטח חיכוך מאשר המיקום צמוד לצמיג ורחוק מאוד ממרכז ציר הגלגל.

 

בנוגע לדוגמא הקודמת שלי, האימפרזות בארץ נמכרו רק עם מנוע 1600 (כל המודלים) ו 1800 (במודלים 93-95). בכל שאר הדגמים תמיד הדגם המאובזר יותר קיבל דיסקים גדולים יותר (וצמיגים במידה אחת מעל) ללא קשר לנפח המנוע או המשקל. עליית המשקל הינה זניחה ואין שום הבדל מבחינת ביצועים (ציינת יכולת לצבור מהירות בזריזות יותר גבוהה).

באותו העניין, הלגאסי 2.0 שלי מצויידת באותם הבלמים של אימפרזה 1.6 או לגאסי 1.8 - דיסקים של 260 מ"מ (על רפידות תחליפיות האוטו עוצר מעולה, על המקוריות - חרא) למרות שבאימפרזה GL יש צמיג 175/70 R14, בלגאסי 1.8 יש 175/70 R14 או 185/70 R14 ואצלי יש 195/60 R15.

 

זו דוגמא קלאסית לזה שהברקסים שיש ברכב לא תמיד תלויים בנפח המנוע, במשקל או במידת הצמיג. תמיד יש הבדלים קטנים לפה ולשם במשקל או בנפח המנוע, אבל זה לא תמיד מחייב שינוי בברקסים (אפרופו ברקסים, פג'ו סיטרואן משתמשים בברקסים של 306 1.6 בכל סידרת הסיטרואן ZX וולקן 1.9/2.0 ידניות ואוטומטיות - למרות שהן פי כמה יותר זריזות מ 306 1.6 ...).

כמובן שהדוגמאות הללו לא באות להצדיק ב 100% את הנעשה על ידי היצרנים, אבל זו עובדה קיימת.

 

משום מה, יש לי הרגשה שגם פה נאלץ להסכים שאנחנו לא מסכימים :mm_tongue: :mm_wink:

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אינצ' רוחב.

 

אם אתה כבר עושה את זה לפחות עשה את זה כמו שצריך ועשה לעצמך טובה ותביא צמיגים טובים ולא איזה פירלי P6000 או משהו... משהו טוב ודביק שלפחות מכל השינוי הזה יצא משהו טוב.

 

מוטי.

מה רע בפירלי P6000?!

היו לנו על הליאון פירלי P6000 שבאו מהחברה.

מזלך שלפני חודשיים בערך החלפנו לצמיג של דנלופ :wink: .

עכשיו ברצינות מה רע בפירלי P6000?

יונתן

×
×
  • תוכן חדש...