Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מים ירוקים במקום אדומים בפיאט דובלו 2008, מה לעשות?


yehudabitton
שימו לב! השרשור הזה בן 3166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

רכשתי לפני כמה ימים פיאט דובלו שנת 2008 וכשבדקתי את המים ראיתי שהם ירוקים.

הרמתי טלפון למוסך המרכזי של פיאט ושם אמרו לי שהרכב בשנתון הזה דורש נוזל קירור מסוג פרפלו אדום בלבד.

עכשיו השאלה שנשאלת היא מה כדאי לעשות?להמשיך לנסוע על ירוקים או לנקז בהקדם האפשרי את הנוזל קירור מהמערכת ולהחליפו בנוזל האדום?

אם רצוי להחליף מישהו יודע להגיד כיצד לעשות זאת?

עוד שאלה קטנה, איזה סוג שמן מומלץ לרכב מהשנתון הנל?מדובר על דגם 1.9 טורבו דיזל 105 כס.

תודה רבה מראש לכל העוזרים!

יהודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מומלץ מאוד לקפוץ לסודאי בזמן הקרוב ולקנות 2 בקבוקי פראפלו אדום. מוהלים אותם 1:1 עם מים.

 

לא מכיר את הדובלו אבל בפיאט בד"כ צריך לנתק צינור רדיאטור תחתון כדי לרוקן את המים, ואז לפתוח 2 ברגי ניקוז אוויר, אחד בד"כ על הרדיאטור ואחד על צינור שהולך לרדיאטור חימום ליד קיר האש.

 

לגבי שמן, אתה צריך 5W40 בתקן Fiat 9.55535-N2 כזה למשל:

 

http://www.justmotor.co.il/products/666796

 

קיבולת שמן במנוע 4.3 ליטר.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף תודה רבה על התשובה המפורטת, לגבי ההחלפה של הנוזל קירור, אחרי שניקזתי את כל הנוזל מהמערכת וחיברתי את הנקודה שממנה ניקזתי חזרה, מה סדר הפעולות הנכון:

קודם לפתוח את הברגי ניקוז אוויר ואז להתחיל למלאות מחדש את הנוזל האדום או שקודם למלאות את הנוזל עד הסוף ורק אז לפתוח את הברגי ניקוז?

אשמח להבהרה בנושא, תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון שפיאט ידועה ברגישותה לנוזל קירור לא מקורי,

הייתי רוכש מים מזוקקים ועושה ניקוי איתם בטרם שמלא פראפלו.

 

אחרי ניקוז, חבר בורג פקק ריקון, חבר צנרת ומלא את הנוזל חזרה.

 

שים לב - לפני ניקוז הנוזל, העבר את בורר הטמפרטורה בתוך הרכב לחום מקסימלי - כך תאפשר ריקון נוזל שאגור בתוך המצנם חימום.

רוכב אופניים בהתהוות, רוכב אופנועים בדימוס ונהג פחנוע בהווה,
BIKEDEALZ.net - מגזין אופניים בגובה העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל לפרט יותר על איך בדיוק לעשות את הניקוי באמצעות המים המזוקקים?פשוט למלא את המיכל ולתת למנוע לעבוד או שישנה שיטה אחרת?

לגבי עניין בורר הטמפרטורה שציינת, אתה מתכוון לבורר טמפרטורה של המזגן?אותו לשים על חום? איך בדיוק זה משפיע אם אפשר לשאול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפנדה שלי יש נוזל קירור ירוק של פרסטון כבר שנים על גבי שנים. אין שום בעיה... אני לא שם פארפלו כי הוא דורש מהילה ויש ויכוחים כאורך הגלות על במה למהול אותו? אסור למהול במים מזוקקים, מצד שני, מי ברז עירוניים גם לא מומלצים...

 

תנסה לבדוק אם ניתן להשיג פארפלו מהול מהיצרן, לא ניראה לי שקיים בארץ.

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ניקוז האוויר:

 

שלוף את הצינור התחתון, ותוך כדי שהמים מתרוקנים כבר תתחיל לפרק את ברגי ניקוז האוויר.

 

כשהכל התרוקן, תחזיר את הצינור, תשאיר את פקקי הניקוז פתוחים תוך כדי שאתה ממלא פראפלו מהול.

 

הבורג הראשון שעל הרדיאטור יתחיל להשפריץ ראשון. תסגור על הזרם את הבורג ותמשיך למלא עד שגם מהבורג העליון שקרוב לקיר האש ישפריץ נוזל.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג אסף תודה רבה על ההסבר, לגבי המהילה של הפראפלו, מה באמת השורה התחתונה עדיף מזוקקים או מי ברז?או שיש אפשרות עדיפה על שניהם וזמינה עם קצת מאמץ?(פעם קראתי שמים מתמי 4 או משהו כזה הכי טובים למהילה אבל תקנו אותי אם אני טועה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפנדה שלי יש נוזל קירור ירוק של פרסטון כבר שנים על גבי שנים. אין שום בעיה... אני לא שם פארפלו כי הוא דורש מהילה ויש ויכוחים כאורך הגלות על במה למהול אותו? אסור למהול במים מזוקקים, מצד שני, מי ברז עירוניים גם לא מומלצים...

 

תנסה לבדוק אם ניתן להשיג פארפלו מהול מהיצרן, לא ניראה לי שקיים בארץ.

אם זכרוני אינו מטעני, פעם אחרונה ראיתי מהול READY FOR USE, אצל סודאי.

עריכה:

אסף הזכיר לי, זה היה כחול מהול.

עריכה אחרונה על ידי רועי עוזרי

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי בטוח שזה היה פראפלו אדום ולא כחול? את הכחול המהול אין בעיה להשיג, האדום מאוד נדיר.

 

PARAFLU-UP-READY--133X145.jpg

 

יהודה, אני אישית משתמש במים מסוננים מבר מים כשמדובר במהילת נוזל קירור מרוכז.

 

מחזק את התגובה של בוקי מתחתיי, ראיתי ברז חימום רק בפיאסטה ישנה ובקורולה של אושריקו.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי עניין בורר הטמפרטורה שציינת, אתה מתכוון לבורר טמפרטורה של המזגן?אותו לשים על חום? איך בדיוק זה משפיע אם אפשר לשאול?

 

במכוניות ישנות (עד לתקופה של פיאט אונו בערך) היה במערכת "ברז חימום".

 

כלומר ברז שנשלט על ידי ידית חום/קור בתא הנהג, פותח וסוגר מעבר מים חמים למערכת חימום פנים.

 

במכוניות אלו היה צריך להעביר את הבורר לחום בעת ריקון/מילוי מערכת קירור כדי לאפשר מעבר נוזל קירור דרך ברז חימום.

 

במכוניות חדשות יותר ברז חימום בוטל והנ"ל לא רלוונטי יותר.

 

אני בספק שיש בדובלו ברז חימום, אבל עד שמישהו יתן תשובה וודאית - ליתר בטחון תעביר את הבורר למצב חום. מקסימום לא יעשה שום דבר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי תודה על ההסבר המפורט חידשת לי לא ידעתי שככה היו מחממים פעם את המכונית :) לייתר ביטחון אני ישים את הבורר על חום.

אסף כשאתה אומר מים מבר מים הכוונה היא לסוג של תמי 4 כזה שמחובר ישירות למי ברז ועושה להם תהליך סינון, אני צודק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק רק שמסתבר שתמי 4 לא מסנן אבנית,

 

http://www.tami4.co.il/water/avnit

 

אז אני משתמש באיזה בר שקר כלשהו שבטח מסנן הכל מהמים ולא משאיר טיפת בריאות...

 

אם יש לך פילטר בריטה בהישג יד אני מניח שזה יכול להיות מצוין.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי תודה על ההסבר המפורט חידשת לי לא ידעתי שככה היו מחממים פעם את המכונית :)

 

גם היום זה בדיוק ככה, ההבדל היחיד הוא שאין ברז.

 

יש זרימה קבועה של הנזל במערכת חימום, שליטה על טמפ' מתבצעת על ידי מדף אוויר - מזרים יותר או פחות אוויר חם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחח אוקי על הכיפאק עזרתם לי מאוד, אני יזמין מה שצריך ויעשה את ההחלפה אגב אם כבר אנחנו כאן, אני מתכנן גם להחליף את המסנן שמן ולהחליף שמן, מישהו מכיר את הרכב ויודע רק לכוון אותי לאן לגשת?כלומר היכן ממוקמים החלקים?את ההחלפה עצמה עשיתי כבר בכמה מכוניות ככה שלא תיהיה לי בעיה עם זה אני מאמין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...