Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7853 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב, אז עתיד טוען שאי אפשר להגיע למצב שגם הנוסע, וגם הנהג יהיו במרכז הבמה.

לעומת זאת , רן טוען שזה בהחלט אפשרי.

 

למי עוד יש מה להוסיף בנושא מירכוז הבמה עבור -נהג ונוסע כאחד-. ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פורסם
תמיר אתה עושה צחוק ?

אתה לא אמרתי לי ששי טועה ?

אתה לא אמרת שאין מצב שפאזה אקוסטית זה רק לנסוע ושפה שי טועה...?

 

 

אני מבין שכנראה לא הבנתי נכון

 

תענו לי רק על שאלהאחת פאזה אקוסטית זה אומר שהנהג ישמע טוב ומי שלידו ישמע הרבה פחות טוב ?

1. אני לא אוהב שמדברים בשמי. שאף אחד לא יחשוב לדבר בשמי, אתה עוד יכול להטעות ועוד יחשבו גם אני חושב ככה, לא מוצא חן בעניי.

 

2.אני אמרתי וכמו שהסבירו באוטו פרט כאשר הפאזות מכוונת כמו שצריך צרים לשמוע באמצע הרכב את הצליל ובגובה קצת מעל הטויטרים. אני לא יוסיף מכאן, מי שהפסיד את ההרצה זה הפסד שלו.

 

3. לא יודע מה שי אמר. לפי מה שהסברת הוא אומר דברים הפוכים מימה שהסבירו או שאתה לא העברת את המסר נכון. אז אני לא מתווכח עם אף אחד בנושא. מי שרוצה הסברים שיפנה לרונן מאטופרט.

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

פורסם

מתן, מסתבר שתמיר הבין משהו אחר לגמרי.

הוא אומר בכלל שהם כיוונו את מרכז במה, לאמצע הרכב.

משמע, הנהג אינו ממורכז.

הצד שמאל שלו, עדיין דומיננטי יותר.

והצד ימין של הנוסע, עדיין דומיננטי יותר.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

במערכות עם מידים בדלתות אין כל כך הרבה משחק עם פאזות, בדרך כלל שנהפוך פאזה של אחד הצדדים יהיה לנו פחות מידבאס ותמונה מטושטשת.

 

בהתקנה של מידים בקיקפנלים משחק עם הפאזות יכול באמת לתרום לשיפור הבמה והתמונה.

 

בהתקנות רגילות (רמקולים בדלתות) עם סאב בבאגז, שינוי פאזת הסאב יכולה לגרום לבאס להישמע מקדימה.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

אלון, לא ענית על השאלה :)

השאלה היא, האם אפשרי לגרום גם לנהג, וגם לנוסע, להיות במרכז הבמה ?

זאת אומרת, שצד שמאל לא יהיה דומיננטי עבור הנהג.

וצד ימין לא יהיה דומיננטי עבור הנוסע ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

לפי דעתי אין מצב מבחינה פ-י-ז-י-ת להגיע למצב שבו גם הנהג וגם הנוסע יהיו ב-מ-ר-כ-ז הבמה...

מה שכן במקרה כזה האפשרות הטובה ביותר היא איזון שווה בין הרמקולים, כלומר במה שמכוונת למרכז הרכב וכך הם שומעים אותו הדבר.

תפעילו דמיון ותבינו.

 

עריכה:

שי שמתי לב עכשיו שאיפסת עוד פעם את מונה ההודעות.:wink:

 

ג'ניה

:king:

פורסם
במערכות עם מידים בדלתות אין כל כך הרבה משחק עם פאזות, בדרך כלל שנהפוך פאזה של אחד הצדדים יהיה לנו פחות מידבאס ותמונה מטושטשת.

 

בהתקנה של מידים בקיקפנלים משחק עם הפאזות יכול באמת לתרום לשיפור הבמה והתמונה.

 

בהתקנות רגילות (רמקולים בדלתות) עם סאב בבאגז, שינוי פאזת הסאב יכולה לגרום לבאס להישמע מקדימה.

 

החלר הראשון של דבריך שגויים, המשפט האחרון נכון.

פורסם
אלון, לא ענית על השאלה :)

השאלה היא, האם אפשרי לגרום גם לנהג, וגם לנוסע, להיות במרכז הבמה ?

זאת אומרת, שצד שמאל לא יהיה דומיננטי עבור הנהג.

וצד ימין לא יהיה דומיננטי עבור הנוסע ?

עם קיקפנלים שמתוכננים כמו שצריך ואולי שימוש בטיים דילאי, אפשר להגיע לתוצאות דומות משני המושבים.. ולתמונה קרוב למושלמת.

היו כבר מתחרים בחו"ל שעשו את זה.

 

הקיקפנל מאפשר למזער את המרחק של הרמקולים מהאוזניים של הנוסעים, והטיית זווית הרמקול מאפשרת להפחית את פליטת האנרגיה מהמקור האקוסטי - הרמקול, את הרמקול שקרוב לנהג מכוונים יותר off-axis, ואת הרמקול שרחוק מהנהג יותר on-axis.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

בוא תביא לנו ביסוס למה דבריו שגויים, או היגיון לפחות.

(זה קל לבוא ולהגיד, נכון, לא נכון, נכון, לא נכון, אולי, לא יודע)

 

הסבר יש ?

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

ARM, אתה מערבב כאן מושגים.

 

יש לנו תמונה, ויש לנו במה.

תמונה, מתייחסת למיקום כלי הנגינה והקולות בתוך הבמה.

במה, היא בדיוק כמשמעות המילה, זו מין במה דמיונית או בלתי ניראת שבה ההופעה מתרחשת.

אספקטים של במה הם רוחב, עומק וגובה.

הבמה יחסית למיקום השמיעה, כלומר, כל עוד אתה יושב במושב הנהג אתה תתמיד תיהיה בצד שמאל של הבמה, אלא אם כן אתה תשלוף את שתי הכיסאות, תתקין מושב באמצע הרכב ותשב מול הדשבורד.

 

רכב שבו התמונה כמו שצריך, ממקם את כל כלי הנגינה והקולות באופן שווה לכל אורך הבמה כפי שהמקור הוקלט.

 

לדוגמה, בבמה אופינית, התופים יהיו ממוקמים במרכז, הזמר מול התופים, גיטרה מצד אחד וגיטרת באס מצד שני.

לפי הדוגמה הזאת הקולות יגיעו ממרכז הבמה, שזה אמור להיות בערך במרכז הדש.

הגיטרה תיהיה ממוקמת או מצד שמאל או מימין לזמר.

הרבה אנשים מתבלבלים עם תמונה ובמה, זה אפשרי להגיע להתקנה עם במה לא מושלמת ואידיאלית, אך שהתמונה תיהיה טובה מאוד לפי ההגדרה.

 

המפתח לתמונה טובה הוא מרחק כמה שיותר דומה בין רמקול שמאלי לרמקול ימני מהאוזניים של השומע.

טיים דילאי מעקב לנו סיגנל ולכן ישפר את התמונה מצד אחד... או במקרים מסוימים משני הצדדים.

לפי ההסבר שלי אתה אמור להבין שהוא לא יכול לשפר לך את הבמה.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם
מתן, מסתבר שתמיר הבין משהו אחר לגמרי.

הוא אומר בכלל שהם כיוונו את מרכז במה, לאמצע הרכב.

משמע, הנהג אינו ממורכז.

הצד שמאל שלו, עדיין דומיננטי יותר.

והצד ימין של הנוסע, עדיין דומיננטי יותר.

שי למה יש לי הרגשה שאתה לא הבנת אותי?

אני בעצמי אמרתי לך שהם כיוונו את מרכז הבמה לאמצע הרכב...( תזכר לפי ההסבר שלי אמרתי שהמרכז של המוזיקה זה כאילו מעל הרדיו דיסק )

פורסם

עם טיים דילאי לא ניתן להגיע לתמונה טובה לשני הצדדים אלא אם כן כמובן הטיים דילאי לא מתמקד בדילאי של צד אחד לעומת השני אלא רק טיים דילאי בין הדרייברים השונים.

 

בוודאי שניתן לכוון את הפאזות כך שהתמונה תהיה נכונה לשני הצדדים ושהזמר יהיה במרכז.

 

הבעיה כאן היא פשוט חוסר הבנה באיך תמונה צריכה להיות ברכב. האמצע הוא לא מול הנהג, האמצע הוא במרכז הדש בורד.

פורסם

Mark Eldridge...

 

signal delay for only one channel will help one seat and degrade the other. In a very few cases, a slight delay on one may actually help both seats. What I've found is that it will help for example in the lower mid range for one seat, and in another range for the other. It can improve both, but for different reasons.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.


×
×
  • תוכן חדש...