Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקור מגבר AUDISON מסדרת VOCE דגם AV5.1K – ובלוג כוון מערכת


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 3244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור מדוע בחרת להוריד את נקודת החיתוך,

זה נחמד לשאוף לאלומה רחבה והצלחת להגיע לתוצאה יפה, אבל הבימינג הוא רק חלק מהתוצאה הסופית, הוא לא העיקר במערכת.

לדעתי, אתה מתפשר על איכות צליל, בתמורה לאלומה רחבה.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא בדיוק - חלק מהעניין זה גם בחירת הסלופ המתון יותר למידבאס - 6 דיבי

 

זה לא מתוך פשרה אלא לאחר חיפוש נקודות החיתוך והסלופים שנשמעו לי הכי טוב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי . תאורתית ומעשית מניסיון ברכיבים דומים אני מסכים עם איציק, זה מאוד נמוך, אני לא מכיר את המיד-בס הנ"ל לכן אני מדגיש תאורתית.

 

בהירות לפעמים מורגשת יותר כי למיד-בס אין נפח בתחום ה 1250-2000H שם נמצאות ההרמוניות וההכפלות, לכן נראה כי הבהירות גדלה.

ראה רמקולים אייכותיים לבית של CW ו JBL L100 ו pioneer hpm-100 , הם חותכים את הוופר מאוד גבוהה לכיוון ה 1600H עם רול אוף ארוך.

ולפעמים לא חותכים את רמקול הוופר כלל ומשאירים לו לדעוך לבד ברול-אוף לשמירת הצליל החם, ומכניסים את המיד מעל 2200H .

 

רכיב בקוטר 7" אינץ אמור לתת אלומה די רחבה עד 1800 .

הייתי מנסה להגיע גבוהה יותר עם המיד-בס, לפחות לכיוון 1600-1800H.

והייתי נשאר בתחילה בחיתוך 6DB כדי לתת להם רול-אוף ארוך.

 

אם אתה מעדיף לחתוך את המיד-בס יותר נמוך יותר נסה חיתוך עליון ב 1000-1200H .

ואת המיד טוויטר להכניס באזור ה 1800-2000H .

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין אותך ואהבתי את ההסבר!

 

הבהירות אצלי לא מגיעה מהתחום של המיד אלא מדובר על בהירות בקצה העליון - זה סטאפ עם הרבה מאוד נסיון אצלי - מה שהתחלף זה המגבר.

 

ניסיתי נקודות חיתוך גבוהות יותר - פחות אהבתי - את נקודת החיתוך ב1200 הרץ בין שני הרכבים אהבתי יותר מכל השאר נכון למה שניסיתי.

 

הסטאפ ממש לא קר אלא להפך יש סאונד חם, נעים מאוד - עם קצה עליון טיפה בהיר למה שאני עדיין רוצה להשיג.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מנסה להגיע גבוהה יותר עם המיד-בס, לפחות לכיוון 1600-1800H.

והייתי נשאר בתחילה בחיתוך 6DB כדי לתת להם רול-אוף ארוך.

 

אייל.

אתה מתלונן על בהירות בקצה העליון, למרות שאתה עובד עם מיד-טויטר,

ה-CDT שלך שונה מעט בתכונות שלו מטויטרים טבעיים כמו רינג או לחילופין סופר טויטר (אני מתעלם ממה שהחברה מצהירה).

מיד-טויטר כמו שלך אמור לתת רול-אוף עדין לקראת הקצה העליון, בטח שלא לגרום לצרימה.

לא ברור לי איך אתה מתאר "קצה עליון טיפה בהיר".

בתור התחלה הייתי מנסה נקודת חיתוך של לפחות 2.5K, עם סלופ 12 לוופר, ונקודת חיתוך של 3K למיד-טויטר עם סלופ זהה או גבוה יותר.

מנסיוני כדאי להתחיל מדידה במצב של Frequency Gap ברור רק כדי לבדוק את הבעיה, מכיוון ש- Overlap יכול לגרום לבעיות בעצמו.

 

חיים.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים,

 

נתחיל בלשאול - אתה יודע מה הוא היצור הכי מפחיד בטבע? - אישה במחזור! אוי אלוהים.

 

אתה מפספס קצת הייעוד של הCDT ES02 - הם לא טוויטרים רחבי פס. הם מידריינג'ים רחבי פס.

 

הם נועדו להצטיין בתחום תדר בין 500 הרץ לבין 4.5 קילוהרץ - היענות התדר שלהם בתחום הגבוה מזה מאוד לא לינארית וגם יש להם פיק ענק ב5 קילוהרץ שהוא זה שיוצר לי את רוב הבעיות בלרסן אותם ומשתכפל כמובן להרמוניות שזה 10 וגם 15

 

נקודת החיתוך בהם הם נשמעים הכי טוב - בעיני הינה 1200 הרץ ולכן נבחרה.

 

רק בשביל הספורט - עשיתי פריסט אחד כאשר המידבאסים מקבלים נקודת חיתוך גבוהה יותר של 1500 הרץ (מידבאסים מבלבד)

 

ועוד פריסט אחד כאשר נקודת החיתוך בינם היא 2.5K

 

בשני המקרים - אהבתי את זה פחות.

 

ההבדלים דרך אגב לא גדולים - באמת שהפער בין נקודות החיתוך לא משמעותי עד כדי כך - הגובה למשל לא נפגע כלל מה שמשתנה זה בעיקר תחושת רוחב הבמה וגודל הכלים (אוי זה נשמע רע) למשל ב2500K בין הרכיבים נורה גו'נס אמנם אכן טיפה פחות "צורמת" בשירים מסויימים אבל גם המיקום שלה רחב יותר וזה מרגיש לי לא טוב.

 

לגבי ה"צרימות" הצרימות נגרמות בעיקר בתדר 5 קילוהרץ ו10 קילוהרץ וזה בדיוק חלק ממה שאוזן אתמול והיום בבוקר.

 

-- נחזור לטיון בלוג

 

אז בסוף עברתי שוב על המדידות שלקחתי, דף ועט ורשמתי לי את טווחי התיקון לכל תדר ובכל אלמנט - מה שנשארתי איתו לאחר החלטה סופית זה -

 

טוויטר שמאל - לא מבצע תיקונים - אין צורך.

טוויטר ימין - 4K מוריד עד 1 דיבי, 5K מוריד עד 1.5 דיבי, 6.3K מוריד עד חצי דיבי וכך גם 8,9,10,12

 

מידבאס שמאל - מוסיף 3 דיבי ב80 הרץ, מוסיף עד 1.5 דיבי ב100 הרץ, 250 הרץ מוריד עד 1 דיבי, 300 הרץ מוריד עד 2 דיבי ו400 הרץ מוריד עד 3 דיבי.

 

מידבאס ימין - 63 הרץ מוריד עד 1 דיבי, 80 הרץ מוריד עד 3 דיבי, 90 מוריד עד 1 דיבי, 100 הרץ מוריד עד חצי דיבי, 125 הרץ מוריד עד 1 דיבי, 160 הרץ מוריד עד 160 דיבי.

 

 

כאשר אני בכוונה רושם מוריד עד או מוסיף עד כי התיקונים מתבצעים לפי שמיעה של רעש וורוד ומוזיקת רפרנס שאני יודע איך אני אמור לשמוע אותם בתחום התדרים שאני מתקן.

 

מה התוצאות?

 

בואו נגיד את זה ככה - הלכתי אתמול לאימון כשאני מוטש נפשית מהעבודה והבית - זה כמובן התבטא ישירות ביכולת שלי לכוון את המערכת ובחוסר סבלנות שהייתי שרוי בו :-D

 

תחום הבאס והמידבאס דווקא הסתדרו לי נהדר.

 

אבל בתחום הגבוה כיסחתי יתר על המידה וקיבלתי שיפט מורגש היטב של מרכז הבמה ימינה.

 

אמרתי לעצמי אוקיי - אני לא יכול להמשיך ככה - אלך לישון ומחר בבוקם אקום מוקדם יותר לתקן את הכוונים עם ראש נקי יותר.

 

לבינתיים זו התוצאה הסופית אשר התקבלה אתמול בערב. נמשיך בתגובה הבאה.

ScreenHunter_012.jpg

ScreenHunter_011.jpg

ScreenHunter_010.jpg

ScreenHunter_009.jpg

ScreenHunter_008.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

 

וובכן התוצאה הסופית היתה קצה עליון "כבוי" מכוסח יתר על המידה וגם סטיה מורגשת של מרכז הבמה אל מול אמצע מושב הנוסע.

 

קם בבוקר - עושה קצת חושבים ומשחזר את "איך אנחנו שומעים" מהמדריך לאודיופיל המתחיל:

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?553540-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%93%D7%99%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C-%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%A2%D7%94-%D7%95%D7%A2%D7%93-%D7%9B%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%9C&p=4604165&viewfull=1#post4604165

 

ואז אני מבין ש:

 

א. תחום הבאס הצליח לי אז אין מה לגעת בכל מה שמ160 הרץ ומטה.

ב. עד תדר 2 קילוהרץ לערך עיקר המשקל על מרכז הבמה אחראיים כווני הTC אז התיקונים באזור ה200 עד 400 הרץ הם לא אלו אשר גורמים לזה.

ג. אני צריך להתמקד בעיקר בתחום התדרים 4-6 קילו הרץ ו8 עד 20 קילוהרץ כאשר אני יודע שהתיקונים בין 4-5 קילו היו מינוריים - רוב הסיכויים שפשוט הגזמתי ולא איזנתי נכון את כל הקצה העליון מ10 ועד 20 קילוהרץ.

 

הכל נשמע עמום מידי, אנמי מידי והאיזון בין שמאל לימין הופר בצורה בוטה.

 

מביט בצילום מסך של ההגדרות לפני ומחזיר חזרה - הופס! מרכז הבמה חזר פיקס למיקום הנכון שלו בחלל הרכב - עכשיו מתחיל בעדינות בעדינות (כל התהליך הזה קורה תוך 20 דקות) להוריד את צד שמאל בין התדרים 10,12,16,20 עד שאני רואה שהמרכוז נפגע ומבין ששם נקודת האיזון.

 

מאותו רגע אני מנמיך בעדינות גם את צד ימין וגם את צד שמאל בין אותם התדרים עד שאני מקבל את רמת הבהירות הכללית שרציתי להגיע אליה מבלי לפגוע בפוקוס.

 

התוצאה - אוהב! לייק!

 

משכפל את התוצאה לשני הפריסטים האחרים עם נקודות החיתוך השונות ואותם היחסים נשמרים פחות או יותר.

 

עכשיו אעלה תמונות של הטוויטרים לאחר התיקונים הסופיים.

 

מה שנשאר זה בעצם לקחת עכשיו מדידה נוספת לכל רמקול ולמערכת בכולל ולראות מה התוצאה לאחר כל הטיון בלוג הזה.

 

אני בטוח שזה לא יהיה "שוויון" מוחלט בין ימין לשמאל כי זה מתבסס על כוון סופי על פי שמיעה ולא על נסיון אלקטרוני ליצור שני העתקים זהים בין ימין לשמאל וזו גם לא המטרה מלחתכילה - המטרה היא להשתמש במדידות על בסיס מכשור בשביל לתת לכוון על פי שמיעה נקודת מוצא נכונה יותר.

 

ועכשיו אני רק מקווה שנשארו בי מספיק שפיות וכוחות נפשיים ליום עבודה נוסף לאחר שהאשה הורידה לי מהם 90 אחוז ליל אמש.

 

בליאד!

ScreenHunter_014.jpg

ScreenHunter_013.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוות דעת - שלב ביניים לאחר גמר ביצוע הכיוונים

 

בסופו של דבר ההבדלים בתוצאה בין המגבר החדש לקודמו הם קטנים, מאוד קטנים.

זה נשמע כמעט כמעט כמעט אותו הדבר אבל עם פערים שאני לפחות, יודע לעמוד עליהם מהיכרות ארוכת טווח עם המגבר הקודם - למעלה משש שנים.

 

ההבדלים העיקריים הם -

 

ניקיון אות וניקיון רעשים.

חיתוך תדר מדוייק יותר ורגיש יותר.

רוחב במה, עומק במה - קצת יותר מודגשים בפער זניח.

מיקומי כלים, גודל כלים, הפרדה בין כלים - טובה יותר בפער זניח.

 

קשה לי לאמר לכם אם זה בגלל שנכנסתי לעקומת בית שונה מקודמתה, קשה לי לאמר לכם אם זה בהכרח בגלל הבדלי קלאס וגיין אבל מה שבטוח זה שישנם הבדלים שהיו מורגשים לאורך כל הדרך מאז התקנתי את המגבר הזה ללא תלות בגיין או עקומת בית והם נובעים כנראה ישירות מהבדלים באות הכניסה, צריכת הזרם של המגבר וכן אולי אף הקלאס.

 

אם אתם שואלים אותי האם זה היה שווה - התשובה נשארת כפי שהיתה - זו שאלה של רצון, יכולת - אם הייתי נשאר בלי יכולת לאכול או לתדלק את הרכב, ברור שלא, זה לא היה שווה את זה. אבל הרווח בסאונד, קטן או גדול ככל שיהיה (נתון לפירוש אישי של כל אחד מאתנו) לא היה מתקיים לולא הייתי מבצע את הפעולה.

 

בעיני מדובר במגבר נהדר עם יתרונות טכנולוגיים מובהקים וגם יתרונות טכנולוגיים "אולד סקול" מובהקים - הוא משלב את הטוב מכל העולמות בתוכו ומכל אחד מהעולמות האלה אודיסון לקחו שם בדיוק את מה שצריך ומיקמו במקום הנכון ובכמות הנכונה.

 

לא סתם זה מוצר זוכה פרס.

 

ממליץ בחום למי שיכול להרשות לעצמו ורוצה.

 

תג המחיר לצרכן בארץ למגבר הזה עומד על כ7K שקלים ביחד עם יחידת הביט אין - תבדקו כמה יעלה לייבא אחד כזה מחו"ל ותיקחו בחשבון אחריות ושירות למוצר ברמה שכזו - יש יבואן יוצא מן הכלל בארץ למותג זה.

 

 

לרכב הבא

 

לרכב הבא שכנראה יוחלף במהלך חמשת החודשים הקרובים - אני אשאר עם הטאבלט והDAC, אחליף את הביט 1 לדגם החדש יותר ואשאר עם הווצ'ה הזה אבל הסאב וופר והסט הקדמי יתחלפו.

 

לאחר סשן הכוונים הזה אני כבר יודע מה מגבלת האלמנטים שלי ואני רואה לנכון כי המעבר חזרה לסט שלושה חלקים הוא בלתי נמנע.

 

רכשתי לאחרונה זוג טוויטרים L1 מקוריים 8 אוהם ממלאי קטן שאליקו גילה בהפתעה כי נשאר אצלו ואני מתכנן לבנות קרוס פסיבי ואתם תראו עוד הרבה הפתעות עד אשר אגיע להתקנה הבאה - באמת, עוד הרבה מאוד הפתעות טכנולוגיות.

 

אבל אני לא בטוח אם זה הכוון שאני רוצה לקחת ברמקולים ושוקל לחזור שוב למוראל אילייט 603 - לא יעזור בית דין, זה הסט האהוב עליי בכל הזמנים ואני רוצה הביתה. לגבי הסאב וופר - ה8W7 מדהים אבל חזר בי הרצון לקבל יותר כוח מיותר קוטר ויותר נצילות - לא בטוח שאשאר איתו לרכב הבא.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קולט ומבין עכשיו שבעצם לא ממש תיארתי איך זה נשמע

 

וובכן - חוות דעת על בסיס שמיעה.

 

יש איזון טוב, נהדר אפילו אעז ואומר (לטעמי האישי כמובן) בין נפח\עומק באס לבין דינאמיות וחיות במידריינג' לבין בהירות או עמימות בתחום הגבוה.

 

הצוויון הכולל של המערכת הוא חם ונעים, מלטף - יחד עם זאת לא מרוח או מלוכלך - המערכת נקיה מאוד, צלולה אבל לא במובן של בהירות יתרה אלא פשוט נקי וברור.

 

ה8W7 יודע לתת פאנצ' מדוייק להדהים ובו זמנית יש לו נפח של ילד שמן - כשלא דוחפים אותו יותר מידי חזק לעיוותים - הוא שקוף לחלוטין, טונאלי במידה מדהימה ומדוייק ברמה בלתי נתפסת - אבל זה בא כמובן על חשבון כוח - כאן קצת חסר לי ממנו כוח.

 

הL6SE הם בעלי נפח באס עמווווק ונעים במיוחד ותוך כדי הם מסוגלים לעלות גבוה בתחום התדר עם שמירת לינאריות טובה.

הCDT ES02 מספקים מידריינג' נהדר ותחום גבוה עדין אך בגלל שהם משמשים גם כטוויטרים ישנו אבדן כוח נוסף במערכת.

 

שירים למשל של נורה גו'נס - בחלקם היא נשמעת טיפה צווחנית בווליום מאוד גבוה (שגם ככה לא נעים להאזין בו) וזה קורה בעיקר בגלל חוסר היענות כוח בקצה העליון של הES02.

 

בסופו של דבר התמונה הכוללת היא נעימה לאוזן - לא צורמת - גיטרות וכלי מיתר אחרים בולטים ומקבלים עומק מודגש.

 

תחום הווקל הן גברי ונשי מרגישים מאוד חזקים - בולטים קדימה אבל לא מרגישים OVER POWERED

 

כלי נשיפה בתחום המיד מרגישים מאוד דומים לכך ובתחום הOVERBLOWN מקבלים תחושה טבעית - כאן ישנו שיפור מורגש למשל במעבר בין המגברים - הקצה העליון יציב, לא מאבד את סיום הצליל, נשיפות וכלי נשיפה, סיומת של כלי מיתר למשל תנסו להאזין לקטע נגינה של אריק מונגריאן בכדי לקבל את השיקוף הנכון לכך.

 

במוזיקה אלקטרונית הבאס אמנם לא חזק במיוחד - אבל בעל אופי ממכר.

 

במוזיקת ג'ז או מוזיקה עם כלים קלאסיים כלי נקישה נשמעים פשוט חיים, אמיתיים לגמרי.

 

פסנתר וקלידים עלולים לצלצל קצת יתר על המידה בווליום מאוד גבוה אך זה גם נתון להקלטה, להחזרים ולהיענות כוח - קשה מאוד לתקן כאן מבלי לפגוע בדינאמיות - זה הרע במיעוטו.

 

באמת תענוג.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשלב הזה אני בד"כ יושב ורושם לעצמי ראשי פרקים , ומרחיב בהערות מדוע עשיתי כך, חתכתי כאן ונתונים בסיסיים.

זה מיועד לכל פרוייקט אחר גם, כך אני מבין מה עשיתי ולמה, זה עוזר בעתיד להגיע לתנאי הבסיס שאתה אוהב .

רצוי לפרט את ההערות שאתה כותב לעצמך.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, זה חלק מהסיבות שאני שומר מדידות, צילומי מסך ופתקים.

 

בעקרון אני אעלה עוד יותר את נקודת החיתוך למידבאסים, אני מדבר על ההייפאס שלהם, פשוט נמוך מידי. נקפוץ משישם והנחתות לשבעים ואם יהיה צורך יותר גבוה אז גם 90 בסלופ 6 ישמע היטב.

 

בסהכ אני ממש מבסוט כבר מהתוצאה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

שוקל לחזור שוב למוראל אילייט 603 - לא יעזור בית דין, זה הסט האהוב עליי בכל הזמנים ואני רוצה הביתה.

בהחלט רעיון טוב, האילייט הוא סט עם צוויון צליל מיוחד.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הCDM880 מאוד הרשים אותי ומכל המידריינג'ים שהיו לי הCDM היה הנעים לאוזן מכולם.

 

הL3SE היה מעולה - אבל, איך להגדיר את זה בכלל - הוא היה רכיב קליני מידי עבורי - טכני בטירוף, נקי, הרגיש נאמן למקור - אבל לא דיבר אל הלב שלי כמו שהCDM דיבר.

 

הCDT ES02 זה המידריינג' הראשון מזה הרבה שנים שהצליח לעשות את זה ותוך כדי גם לתת לי חלופה לטוויטר, גם הL3SE עשה את זה רק עם קצת פחות "חום" שהיה חסר לי ממנו.

 

אתמול בערב הייתי במצב "פוחלץ" מתקדם במיוחד - חזרתי הביתה, חיבוק לילדה והלכתי לישון!

 

בדרך אתמול הביתה יצא לי לשמוע כמה טרקים נוספים שפשוט הוציאו ממני תגובת וואו - :shock:

 

טרק ישן של הרכב שנקרא BLACK MACHINE - FUNKY PEOPLE - רוחב במה היסטרי ונפח באס חסר פשרות. - הרגשתי שחלק מהמצילתיים שם מנגנים לי בכלל מחוץ לגבולות הרכב - זה קרה לי רק בהתקנת קיק פאנלים ועכשיו זה קורה בהתקנה בקורות.

 

טרק אחר של מוזיקת ג'ז משהו בשם FEELING OF JAZZ - סטייג'ינג פשוט מ-ט-ו-ר-ף!

 

אחר כך יצא לי לשמוע עוד כמה טרקים שכמות הבאס שם ואופי הבאס בהם פשוט ממכרת - תאזינו לטרקים מפסקולי הסרטים JUMPER וגם הסרט הראשון של הרובוטריקים וטרילוגיית המטריקס.

 

הבאס לא מאוד חזק בעוצמה הכוללת שלו אבל ביחס לשאר תחום התדר וכשבוחנים את העומק, נפח וההתנהגות של תחום הבאס ברכב - זה פשוט ממכר! אי אפשר להסביר את זה בלי לשמוע לצערי.

 

 

אז מה עשיתי היום בבוקר? עדיף שלא תשאלו! אה אוקיי

 

הגעתי לחניון של העבודה, שלפתי את הלפטופ רגע אחד לפני שאני מתחיל להתארגן לעבודה - והעתקתי את הפריסט הנוכחי לכל שלושת הפריסטים הנוספים כאשר ההבדל היחיד בינם הוא הHPF של המידבאסים

 

בA - 60 הרץ

בB 70 הרץ

בC 80 הרץ

בD 90 הרץ

 

באמת ב60 הרץ הבאס מהמידבאסים קצת מוגזם וגם עדיין ב70 הרץ מרגיש עודף, מיותר - ב90 הרץ זה כבר מרגיש טיפה אנמי - ב80 הרץ זה בול! נקודת החיתוך הכי נכונה מבחינתי למידבאסים.

 

 

מה אני הולך לעשות היום בערב? נתחיל בחדר כושר, שטיפה קצרה לרכב עם NOR ושתי מגבות מיקרופיבר (כן, נדבקתי גם במחלת השפשפת על הדרך - ראו ערך פורום משפשפים - דיטיילינג) ואחרי זה אני הולך עוד לנסות להבין איפה הצרימה בפסנתר ובטרק כמו למשל COME AWAY WITH ME של נורה ג'ונס שהוא הרפרנס האולטימטיבי שלי - ההימור שלי, איפשהו באזור ה8 קילוהרץ

 

אבל אני אהיה מאוד עדין עם התיקון שם כי זה יכול בקלות "לרצוח" את הדינמיות של תחום המיד ריינג'

 

אחרי זה ניקח כמה מדידות אחרונות ונעלה לכאן את סיום הטיון בלוג.

 

 

עריכה - דרך אגב

 

אייל, ליין מן

 

חלק מזה שאני פותח כאן שרשורים שכאלו הם תיעוד נוסף שמזכירים לי מה עשיתי ומה למדתי ולאן הגעתי - יש כאן הרי תיעוד מלא לכל הנעשה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר ,

 

א - גם אני הייתי עולה ל 80H , לדעתי כל סאב-וופר גולש מעלה ומכסה תחום זה טוב יותר ממיד.

כך גם על המיד יש פחות לחץ של בס נמוך על הממברנה, ועל בית המיד, תהודות דלת וכו', והוא יותר מכוון לתחום הבס העליון.

המיד גם נענה יותר בד"כ מ 80H ( סף רגישות אידאלי )

 

ב - אני לא מכיר את הרכיבים, אבל לניסיון הייתי כן מנסה את חיתוך המיד גם ב 90H .

כאשר במקביל מנסה להעלות קצת את תדר החיתוך העליון של הסאב, או נשאר איתו בתדר החיתוך שיש עכשיו עם חיתוך פחות תלול, יותר עדין.

אולי הם יכסו יפה אחד את השני.

( לא חייב אם הגעתה לצליל שאתה אוהב - אבל סתם מסקרן ואולי התוצאה טובה )

 

ג - נסה להכניס זוג טוויטרים עם פטנציומטר L-PAD בניחות של 2-4 אום, אפילו מיקום פרבזורי , בתחילה למשחק וניסיונות

עם הדבקה של דבק דו צדדי.

לדעתי ההוספה הנ"ל תוסיף כלל צבע / עושר למערכת.

בחיתוך תדרים:

מ 7000H בלא ישיר (off axis) .

או מ 8000H ישיר (on axis ) עם היפוך קוטביות,

את הדיליי ( תזמון ) בצע בסוף רק על הימין שמאל שלהם, אם חוברו בישיר (ON)

אם חיברתה ב לא ישיר (OF) וזו העדיפות שלי, אפשר לעזוב את התיזמון ולשחק בכיוון הפיזי שלהם, השתברות ימין שמאל בעדינות.

 

אם בהיר מידי, נסה להוסיף ספוג קטן על הטוויטרים באמצע , זה לא בדיוק ספוג, כמו בתמונה.

בגודל 1-1.5 ס"מ , ודק כ 1/2 ס"מ, עם ספוג דומה אפשר ל רסן גם קצת המיד אם בהיר מידי , אבל רק בסוף, כאשר הגעתה

לכיוונים ולצליל המתאים לך .

 

attachment.php?attachmentid=422876&d=1430990220&thumb=1&stc=1

 

 

אייל.

KLH MODEL THIRTY TWO Single Tweeter.jpg

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3244 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...