Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה סיוויק 2002, גיר מחליק.


yharoosh
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3834 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

אני חדש פה, וצריך את עזרתכם בדחיפות.

לפני החג קניתי הונדה סיוויק 2002, יד ראשונה 137000 KM, על הנייר הכל נפלא.

בבוקר שלאחר הרכישה [ההנעה הקרה הראשונה ששמעתי] בהנעה התלווה קול ניסור/ יללה מכיוון הגיר, שעוצמתו הלכה ופחתה ככל שהמנוע התחמם.

בימים הבאים התחלתי להרגיש החלקות קלות מאוד. פחות מחצי שניה של החלקה במעבר בין ההילוכים.

הבוקר האוטו בקושי זז, ולקח כמה שניות טובות עד שהאוטו בכלל נכנס להילוך. והיללה הייתה בעוצמה גבוהה יותר.

החלטתי להחליף שמן גיר, קניתי DW1 של הונדה, וביצעתי החלפה רגילה [מחזור אחד, 3 בקבוקים].

לאחר מכן הנעתי, עוצמת היללה הייתה נמוכה מאוד, אבל לא היה שיפור בהחלקות. לאחר נסיעה של כדקה הגיר לא מגיב -בכלל-. כאילו בניוטרל.

האם זה אומר בהכרח שהלך הגיר? יש משהו שאפשר לעשות? תוסף?

אם הלך הגיר, אשמח לסדר גודל של עלויות או מכוני גירים מומלצים מאיזור ירושלים.

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לקחת את הרכב לבדיקה לפני הקניה? האם ביצעת נסיעת מבחן על הרכב?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לקחת את הרכב לבדיקה לפני הקניה? האם ביצעת נסיעת מבחן על הרכב?.

 

לצערי הרב מיהרתי, וסמכתי על בעלת הרכב שנראתה לי מאוד אמינה. אז לא. לא הלכתי למכון בדיקה.

 

כן ביצתי נסיעת מבחן, שבמהלכה הכל היה תקין 100 אחוז. בלי החלקות, בלי רעשים.

 

כמו"כ, הייתי רוצה לחדד את השאלה. האם ייתכן שיש אוויר כלוא בממיר המומנט? מכיוון שתקלה שהיתה קודם החלפת מן הגיר היא שונה מזו שעכשיו מופיעה.

אשמח להכוונה ממי ש'מבין' בגירים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבא- לא קונים רכב בלחץ. השוק מספיק מוצף ברכבים ותמיד לוקחים לבדיקה לפני קניה, אבל זה להבא.

בעניין מכון גירים ממליץ לך שתמתין לתשובה מחברי הפורום, בכל מקרה אפשר לבדוק מול מוסך מורשה הונדה באזור שלך אם הם מכירים תופעה כזו, ויכול להיות שאולי זו בעיה בכלל בחיישן סורר או משהו בסגנון. בכל מקרה מומלץ לקבל הצעות מחיר מכמה מוסכים על מנת לקבל את ההצעה המשתלמת ביותר (בדוק גם כמה זמן אחריות נותנים לך).

 

האם התופעה שאתה מתאר מתרחשת במהלך כל היום גם כשהרכב מגיע לטמפרטורת עבודה או רק בבוקר?

האם לרכב הנ"ל יש היסטוריית טיפולים מלאה כולל קבלות?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המהירה.

 

הבעיה הנוכחית -[ אין שום תגובה מהגיר] החלה היום לאחר החלפת שמן הגיר כאשר המנוע בטמפ' עבודה. אמתין מס' שעות להתקררות , אנסה שוב ואעדכן.

 

לגבי הסטוריית טיפולים יש רק עד 2008, משם נמאס להם לשלם את המחירים המופרכים של הונדה ועברו לטפל במוסכים שונים.

עריכה אחרונה על ידי yharoosh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואין היסטוריית טיפולים מלאה באותם מוסכים? אולי יש איזה שהוא אזכור לבעיה בגיר.

אגב אני בעלים לשעבר של 2 הונדות. יש הבדלים בין המוסכים המורשים ואני טיפלתי ב"בני את דוד" באשקלון והתרשמתי לטובה, המחירים דווקא היו סבירים (תמיד הייתי מבצע סקר לפני כן בין המוסכים המורשים ומ תמקח על המחיר)

 

למשל בסיויק דור 8 טיפול הכולל שמן סינטטי מל 5w40, מסנן שמן מקורי, מסנן מזגן מקורי, החלפת נוזל בלמים והחלפת שמן גיר עלה לי כולל מע"מ ועבודה 1100 ש"ח שזה מחיר בסדר גמור לדעתי.

היתה לי הונדה כמו שלך (2004 דגם EX) וגם בה טיפלתי במורשה הונדה למעט החלפה של בולמים שהחלפתי אצל בחור שאני סומך עליו ונתן לי שנתיים אחריות על בולמים של בילשטיין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שעד היום טיפלתי לבד במכוניות שלי.

גם טיפולים שוטפים, וגם טיימינג ואש מנוע יצא לי לעשות.

ככה שאני לא כל כך פוגש מוסכים בדרך כלל.

אבל שפוץ גיר כבר נראה לי מעל לראש שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

לאחר מס שעות מנוחה, ישנה תגובה מהגיר, אבל עדיין הגיר מחליק כאילו אין מחר. נראה שברוורס המצב קצת יותר טוב.

משהו נוסף ששמתי לב אליו הא העובדה שכאשר מכניסים סוויצ' למצב ON ובורר ההילוכים נמצא בP אז נדלקת הנורה של D למשך כ2 שניות וכבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לגשת קודם כל למקום מקצועי שיאבחן את התקלה. יכול להיות שלא הלך הגיר, אל תמהר להסיק מסקנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אינני טועה יש שני חיישנים שאפשר לחשוד בהם לפני שמחליפים גיר.

האחד זה חיישן לחץ שהוא אחראי על העברת ההילוכים

השני חיישן שאחראי לוודא שאכן D נמצא בD וכן הלאה.. אז לעניות דעתי יש לבדוק את החיישנים האלו לפני מחליפים גיר.

ויש לבדוק בדיקת חנק של ממיר מומנט יכול להיות שהוא תקול ולא מעביר תנועה מגל ארכובה אל תיבת ההילוכים. אבל כמו ש itamarg אמר

צריך לעשות בדיקת איבחון מול נתוני היצרן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיוני, אני ממליץ לך בחום על ספי, חבר הפורום. בבעלותו מכון גירים בפ"ת-דבר איתו, גש אליו לבדיקה ותפעל לפי שיקול דעתך.

כעת: יונדאי i10 שנת 2015, 1.0, ידנית.

בעבר: יונדאי אקסנט שנת 2005, 1.5, אוטומט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לך לגשת קודם כל למקום מקצועי שיאבחן את התקלה. יכול להיות שלא הלך הגיר, אל תמהר להסיק מסקנות.

 

אוקיי.

מישהו אמין שאפשר להמליץ? אני מניח שבהחלפה מרוויחים יותר כסף מתיקון..

 

[ספי מפ"ת ואני מירושלים, מעדיף לא לגרור את האוטו רחוק, כך שלא אהיה לקוח שבוי ]

עריכה אחרונה על ידי yharoosh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...