Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה זמן לתת סטארטר?


Eily
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3860 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ברכב תקין. השאלה מיועדת לנהג(ת) חדש(ה).

 

התשובה הברורה לי היא הזמן המינימלי הנחוץ להתנעה. הזמן הזה כמובן משתנה מדגם לדגם ואפילו באותו דגם בהתאם למצב המצבר המתנע והמנוע (הצתה).

אני חושב שעדיף כמה שפחות זמן, גם אם בפעם הראשונה הרכב לא יתניע. בכל מקרה אמורים ללמוד את העניין עם הזמן.

אשמח לשמוע דעות, נימוקים וגם מה קורה בדיוק למתנע שמפעילים אותו שלוש שניות למשל (ושומעים אותו ממשיך לעבוד אחרי שהמנוע כבר פועל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי כמה זמן מקבלים "טאצ' " לזה, לא משנה על איזה רכב אתה עולה.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לחדד את השאלה: מה קורה אם ממשיכים עם הסטארטר גם אחרי שהמנוע הניע?

אין שחיקת גלגלי שיניים?

 

וגם אני חושב שמעל 10 שניות הסטארטר עלול להיתחמם, ולכן במספר נסיונות התנעה צריך לחכות כמה שניות בינהם.

 

וגם עלתה לי עוד שאלה על הדרך: האם באופן עקרוני, מנוע יכול לסובב את גל הארכובה בכוון ההפוך? (בהנחה שמתאימים את סדר השסתומים, הזרקה וההצתה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד שנתתי פעם אחת לאחי, להניע את הרכב עד שאני יבוא מהבית, ואני בא, אני רואה אותו מחזיק את המפתח, ולוחץ סטרטר, שמעתי רעשים ממש חזקים, אני מאמין הוא החזיק 3 דקות אחרי שהרכב היה מונע, הייתי בטוח נהיה נזק, בסוף לא קרה כלום גם אחרי שנה, ואז הרכב נמכר גולף שנת 99.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בהחלט ניתן להניע מנוע הפוך, מנועי 2 פעימות מניעים הפוך גם ללא שינוי, מנוע 4 פעימות לא ינינ ללא שינוי במערכת השסתומים ההזרקה וההצתה.

 

כאשר המנוע מניע הבנדיקס נזרק לאחור ואמור להתנתק מגלגל התנופה, זו הסיבה לרעש שנשמע כשהבנדיקס מנסה שוב ושוב להשתלב.

 

אם גלגל השיניים נשאר מחובר לזר המניע בגלגל התנופה לאחר שהמנוע מונע, ההלחמות בעוגן נפתחות והסטרטר נהרס(נדיר מאוד)

 

לאחר כמה ניסיונות הנעה ללא הצלחה יש להמתין כ-15 דקות לאפשר לסטרטר להתקרר, כמה שניות לא יאפשרו לו להתקרר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט ניתן להניע מנוע הפוך, מנועי 2 פעימות מניעים הפוך גם ללא שינוי, מנוע 4 פעימות לא ינינ ללא שינוי במערכת השסתומים ההזרקה וההצתה.

 

היה אפילו איזשהו רכב בשנות ה 50-60, לא זוכר את הדגם (מסרשמיט או רליאנט 3 גלגלים אולי) עם הפנטנט הזה:

 

לא השקיעו בהילוך רוורס בגיר.

 

כשהיה צריך לנסוע רוורס, היו מכבים מנוע ומניעים הפוך. ואז 4 הילוכים קידמיים היו הופכים ל 4 הילוכי רוורס.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטרטר המקובל לא יוכל לסובב מנוע לכיוון ההפוך כי הבנדיקס לא ישתלב בגלגל התנופה. הנזק שנגרם לסטרטר אם הוא עובד יחד עם המנוע

נובע מזה שהסטרטר מסובב את המנוע כדי להניע , עד 200 סיבובים לדקה. מנוע מונע מסתובב אפילו בסרק קרוב ל1000 סיבובים לדקה - פי 5

ממהירותו בזמן ההנעה, מה שאומר שהסטרטר באותו הזמן מסתובב במהירות מטורפת של מעל 10000 סיבובים לדקה!!!

תחשוב באיזה מהירות יסתובב הסטרטר כשתיתן גז.

עובדה זו גורמת לכוחות צנטריפוגליים להרוס את העוגן, ולכן השתמש בסטרטר זמן מינימלי הדרוש להתנעה.

שנה טובה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטרטר המקובל לא יוכל לסובב מנוע לכיוון ההפוך כי הבנדיקס לא ישתלב בגלגל התנופה. הנזק שנגרם לסטרטר אם הוא עובד יחד עם המנוע

נובע מזה שהסטרטר מסובב את המנוע כדי להניע , עד 200 סיבובים לדקה. מנוע מונע מסתובב אפילו בסרק קרוב ל1000 סיבובים לדקה - פי 5

ממהירותו בזמן ההנעה, מה שאומר שהסטרטר באותו הזמן מסתובב במהירות מטורפת של מעל 10000 סיבובים לדקה!!!

תחשוב באיזה מהירות יסתובב הסטרטר כשתיתן גז.

עובדה זו גורמת לכוחות צנטריפוגליים להרוס את העוגן, ולכן השתמש בסטרטר זמן מינימלי הדרוש להתנעה.

שנה טובה

 

 

 

למה דנידין התכוון בתשובתו אם כך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

שאלה טובה. אני לא דובר אבל אני מקווה שהתכוון שלא יגרם נזק בניסיון התנעה ממושך כאשר המנוע לא נכנס לפעולה.

 

מה שאורן רשם, הזכיר לי מנוע של סירה, דו"פ, שמופעל על ידי מצערת קבועה. אני זוכר שנסיעה לאחור מתקבלת על ידי שינוי פשוט במצערת (לכוון ההפוך לרוב), מה שלא מסתדר לי כל כך בגלל שלא מדוממים מנוע ומתניעים מחדש, אז מה בעצם קורה במנוע הזה?

התחושה שלי היא שלא משולב במנוע החיצוני קטן המימדים, גם גיר לשינוי כיוון.

 

ועלתה עוד שאלה: רוורס במכונית חשמלית, מתקבל משינוי פשוט בכוון הזרם? יש הגבלת מהירות?

אותה שאלה לגבי גיר רציף (יש הגבלת יחס/מהירות?)

ואי אפשר שלא להזכיר את היונימוג בהקשר הזה, עם תיבה לשינוי כיוון ביחס כמעט כפול מהקדמי הסטנדרטי, ועד שמונה יחסים בנסיעה לאחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי גיר רציף אני יכול לאמור לך שבמכוניות ישנות עם גיר כזה לא הייתה הגבלת מהירות. מכוניות DAF ווולוו שהתבססו על דאף עם גיר רציף הגיעו למהירות מירבית גם ברוורס. היו אפילו מרוצים של דגמים כאלו, כל המירוץ בוצע ברוורס.

 

אני כמעט בטוח שגם באונו וג'אסטי משנות ה 80 לא הייתה הגבלת מהירות ברוורס.

 

 

עריכה: האוטו עם מנוע שידע להניע לשני כיוונים היה מסרשמיט. כן, חברת המטוסים הגרמנית. אחרי מלחמת העולם השניה עסקים בתחום מטוסי קרב היו לא משהו והם יצרו אוטו שנראה בדיוק כמו תא טייס של מטוס. מנוע 2 פעימות 200 סמ"ק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מנוע סירה יש גיר (וקלאץ').הגיר קטן מימדים משום שיש לו תפקיד אחד והוא שינוי כיוון סיבוב מדחף.

עריכה אחרונה על ידי hook
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...