Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההשלכות על מערכת הבלימה של בלימה איטית לעומת בלימה מהירה ?


martines
שימו לב! השרשור הזה בן 3940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם אני לוקח רכב שנוסע במהירות X ובולם בשתי צורות שונות :

1. בלימה חזקה - זמן בלימה קצר, מרחק קצר עד לעצירה מלאה

2. בלימה חלשה - זמן בלימה ארוך, מרחק ארוך עד לעצירה מלאה.

 

בשתי הבלימות צריך להשקיע אותה כמות של אנרגיה כדי לעצור את הרכב שהוא גוף ששוקל Y ונע במהירות X. אבל בכל זאת יש הבדל בבלימה.

אני מניח שבבלימה איטית תתוסף גם בלימה שמספק החיכוך במנוע, והחיכוך של מערכת ההילוכים ושאר המערכות. אבל זה נראה לי שולי מאד.

 

מה יותר גרוע ומה שוחק יותר את מערכת הבלמים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי בלימה איטית ומדורגת מאריכה חיים לבלמים.

זה די ברור, צריך מישהו עם ידע טכני בעניין.

 

יש לך את אותה אנרגיה, אבל אתה מחלק אותה ליותר זמן ככה שמתפתח לך פחות חום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלימה האידאלית היא להוריד את הרגל מהגז מבעוד מועד ולעצור במתינות.

צריך לקחת קודם כל היבטים של הפתעת הנהג מאחור, וכן חסכון בדלק, שימוש מושכל בברקסים, שלא יאבדו מכח העצירה.

למרות האמור לעיל, במקרה חירום של עצירה לא מתוכננת יש לעצור על מנת למנוע תאונה, מבלי להיכנס לשיקולים מכניים.

 

ולשאלה התאורטית: נכון, בעקרון אותה כמות חום תתפתח, אבל בבלימה ממושכת (אם נתעלם מאפקט בלימת המנוע, התנגדות האוויר וכו') החום יתפזר במערכת, יחמם את השמן ההדראולי ויפגע בתכונותיו וביעילות המערכת. לכן חשוב בירידות לשמור על המהירות באמצעות המנוע ולא בבלימה ממושכת. בבלימה קצרה וחריפה יחסית (למשל לפני סיבוב) מתפתח יום רב בזמן קצר רב יותר, אבל הדיסק גם מתקרר מהר (בגלל ההפרש הגבוה בטמפרטורות) כך שהחום לא מספיק להתפזר במערכת.

בבלימה חריפה ממש יתכן מצב שהצמיג ישחק, ורצוי מאוד להימנע ממצב כזה! (הרפידה נועדה להישחק ובשימוש נכון השחיקה מועטה ביותר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתרת לכיוון שונה ממה שפותח השרשור התכוון.

ברור לכולנו שקודם כל הבטיחות.

 

השאלה שלו מה שוחק יותר, נניח מצב שאתה בא לרמזור על 120 קמש וממרחק של 200 מטר.

אם לבלום מהר וחזק או חלש לטווח ארוך או בפעימות (שזה מה שאני משתדל לעשות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...