Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4779 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם כאשר אני נמצא כנוסע ברכב שבו נהג הרכב מבצע עבירה,

כמו לדוגמה נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה ללא רישיון, נהג חדש שמסיע יותר מ2 נוסעים

האחריות למעשים והעונשים (קנס, שלילה וכו') יכולים להיות תקפים גם לגבי?

פורסם
אם אתה לא חגור כנוסע, תקבל קנס. הנהג יקבל קנס ונקודות.

 

תודה, אבל עדיין לא הבנתי בדיוק מה התהליך.

השוטר ישאל אם ברשותי (הנוסע) רשיון נהיגה? רשאי לתת קנס גם אין ברשותי כזה? מאיזה גיל אני אקבל קנס? האם זה ודאי או שהשוטר לא מחוייב לתת גם לנוסע קנס?

פורסם

בכל עבירה שמבצע הנהג אפשר להאשים גם את הנוסע

אם זה על בסיס מחדל כמו שהיה בפס"ד ויצמן או פס"ד ימיני ששם הואשמו הנוסעים בהפקרה לאחר תאונת דרכים - העונש הוא חצי מעונש הנהג.

יכולים להאשים את הנוסע בשידול ואז עונשו זהה לזה של העבירה שבה יואשם הנהג , לדוגמא שוטר עוצר נהג והנוסע אומר לו "סע , סע בוא נברח לו"

 

הדוגמא שבטח כאן כולם זוכרים זו עבירת מהירות של נתניה חיפה ב 10 דקות

סרטון הפייסבוק של הלייצנים מעכו שצילמו עצמם נוסעים במהירות ברכב במוו , הנוסעים הואשמו והורשעו בשלום זוכו במחוזי בשאלה ראייתית .

פורסם

נ.ב.

בנסיבות מסויימות אפשר לראות בנוסע כ"ממונה על רכב" הדוגמא הכי אינטואיטיבית הוא מלווה לנהוג חדש. גם במקרים נוספים אפשר לראות בנוסע כממונה על רכב למשל בעל הרכב ואז רף האחראיות שלו עולה.

פורסם

מלווה לנהג חדש שנמצא ברכב אינו יכול להיות שיכור לצורך העניין ואפשר לאכוף כלפיו שכרות.

לגבי חגורת נוסע קיים סמל סעיף מיוחד לחגורות נוסע,250 +2נק,בדכ כשאוכפים כנגד הנוסע הנהג לא יקבל דוח,במידה וקיים לנהג רישיון הנקודות יזקפו לחובתו במידה ולא יזקפו אם וכאשר יוציא רישיון.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם

למנהל המלמד פיסוק :

http://hebrew-academy.huji.ac.il/hahlatot/Punctuation/Pages/P05.aspx

במיוחד קרא את הכתוב כאן :

"ראוי שלא להרבות בפסיקים יתר על המידה, בייחוד במקום שמבנה המשפט ניכר ממילות המבנה, ובפרט בין יחידות קצרות."

 

 

ובכל מקרה לא צריך פסיק לפני מילת איחוי:

http://hebrew-academy.huji.ac.il/hahlatot/Punctuation/Pages/P06.aspx

פורסם
בכל עבירה שמבצע הנהג אפשר להאשים גם את הנוסע

אם זה על בסיס מחדל כמו שהיה בפס"ד ויצמן או פס"ד ימיני ששם הואשמו הנוסעים בהפקרה לאחר תאונת דרכים - העונש הוא חצי מעונש הנהג.

יכולים להאשים את הנוסע בשידול ואז עונשו זהה לזה של העבירה שבה יואשם הנהג , לדוגמא שוטר עוצר נהג והנוסע אומר לו "סע , סע בוא נברח לו"

 

הדוגמא שבטח כאן כולם זוכרים זו עבירת מהירות של נתניה חיפה ב 10 דקות

סרטון הפייסבוק של הלייצנים מעכו שצילמו עצמם נוסעים במהירות ברכב במוו , הנוסעים הואשמו והורשעו בשלום זוכו במחוזי בשאלה ראייתית .

1. ההפקרה שציינת היא עבירה של הנוסע. ולכן ניתן להאשים את הנוסע.

2. כמו שכתבת הנוסעים במקרה ה-BMW זוכו במחוזי.

השאלה לא היתה ראייתית.

השאלה היתה משפטית נטו והשופט קבע שבמעשים שלהם לא היה סיוע לעבירה.

3. חגורות כפי שנכתב פה - נוסע לא חגור יכול בהחלט לקבל דו"ח. מאיזה גיל? וואלה לא יודע. אם יש לו רשיון אז בוודאות כן.

נוסע כמובן לא יכול לקבל דו"ח אם הוא חגור והנהג לא חגור.

4. נוסע יכול להיות מואשם בעבירות עבור הפעולות שלו. למשל אם פתח דלת וגרם לתאונה.

 

מה שעוד יותר מעניין זה, שאחרי שאוכפים על המלווה שכרות, אוכפים על הנהג נסיעה ללא מלווה.

את מכיר מקרה כזה בו הוגש כתב אישום כלפי המלווה וגם הנהג?

ומה יקרה אם הנוסע שיושב במושב הקדמי יטען שאינו מלווה אלא נוסע מן המניין?

במקרה הזה למיטב הבנתי אי אפשר בכלל לחייב אותו בבדיקת שכרות (לנוסע מותר להיות שיכור) והנהג כמובן יואשם בנהיגה ללא מלווה.

 

 

 

שורה תחתונה - נוסע שלא מבצע שום פעולה אקטיבית לא יואשם בשום דבר.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
1. ההפקרה שציינת היא עבירה של הנוסע. ולכן ניתן להאשים את הנוסע.

2. כמו שכתבת הנוסעים במקרה ה-BMW זוכו במחוזי.

השאלה לא היתה ראייתית.

השאלה היתה משפטית נטו והשופט קבע שבמעשים שלהם לא היה סיוע לעבירה.

3. חגורות כפי שנכתב פה - נוסע לא חגור יכול בהחלט לקבל דו"ח. מאיזה גיל? וואלה לא יודע. אם יש לו רשיון אז בוודאות כן.

נוסע כמובן לא יכול לקבל דו"ח אם הוא חגור והנהג לא חגור.

4. נוסע יכול להיות מואשם בעבירות עבור הפעולות שלו. למשל אם פתח דלת וגרם לתאונה.

 

 

את מכיר מקרה כזה בו הוגש כתב אישום כלפי המלווה וגם הנהג?

ומה יקרה אם הנוסע שיושב במושב הקדמי יטען שאינו מלווה אלא נוסע מן המניין?

במקרה הזה למיטב הבנתי אי אפשר בכלל לחייב אותו בבדיקת שכרות (לנוסע מותר להיות שיכור) והנהג כמובן יואשם בנהיגה ללא מלווה.

 

 

 

שורה תחתונה - נוסע שלא מבצע שום פעולה אקטיבית לא יואשם בשום דבר.

 

אני מכיר מקרה.איני יכול להביא סימוכין כרגע.

אם הנוסע לצד הנהג לא יסכים שהוא מלווה ברכב יאכף כנגד הנהג נהיגה ללא מלווה.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם

זיכוי של הנוסעים ב BMW במחוזי היה חריג מאוד כיוון שהסתמך על שאלה ראייתית גרידא, והחריגה היא בכך שהמחוזי התערב בממצאים ראייתיים של השלום.

×
×
  • תוכן חדש...