Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סאאב 96 3 צילנדרים - מס' שאלות


דין007
שימו לב! השרשור הזה בן 4139 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

הייתי שמח לשמוע מניסיונכם וידיעותיכם לגבי הרכב הנ"ל (סאאב 96 פק פק) -

"מחלות" אופייניות.

האם יכול לדעתכם לשמש כרכב לנסיעות בינערוניות קצרות בסופ"ש (ת"א - הרצליה וכדומה)?

האם יש עדין מוסכים שיודעים לטפל בו?

האם יש השלכות מיוחדות לעניין התדלוק בתערבות דלק + שמן?

דברים שחשוב לבדוק לפני רכישה.

וכל מידע נוסף שיכול לעזור....

 

תודה רבה

אל תשכח מאיפה באת ולאן אתה הולך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מיוחד ודי נדיר באזורנו,מנוע שתי פעימות 3 צילינדרים,טון עבודה מיוחד. לפחות אין בעיה של דלק נטול עופרת כי אין שסתומים :-D

פח עבה מאד,חבר שלי בשלבי שיפוץ אחרונים של רכב כזה ואם יש לך שאלות ספציפייות כתוב אותן ואשאל אותו.

אריק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם עשן סמיך יחסית מהאגזוז כשהרכב קר הינו תופעה נורמלית לאור השימוש בתערובת דלק / שמן?

מלבד זאת אין לי שאלות ספציפיות אלא רק רצון לקבל רושם כללי ו"טיפים" ככל שקיימים...

 

שוב תודה

אל תשכח מאיפה באת ולאן אתה הולך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמטפל בסאאב מדגם זה זה אריה גרוסמן מרחוב לבנדה בתל אביב.אין מניעה לנסיעות הבין עירונייות שציינת.

לגבי דלק מעורב יש לערבב חצי ליטר שמן לדלק שתי פעימות עם 16 ליטר דלק.לפני רכישה כדאי לבדוק רקבונות ליד המשולשים של הדלת האחורית וליד הכסא האחורי המתקפל וגם ליד הכסאות הקדמיים לבדוק ע"י הרמת הגומי בקורה.

זאת בהנחה שהמנוע והגיר תקינים.

אריק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמטפל בסאאב מדגם זה זה אריה גרוסמן מרחוב לבנדה בתל אביב.אין מניעה לנסיעות הבין עירונייות שציינת.

לגבי דלק מעורב יש לערבב חצי ליטר שמן לדלק שתי פעימות עם 16 ליטר דלק.לפני רכישה כדאי לבדוק רקבונות ליד המשולשים של הדלת האחורית וליד הכסא האחורי המתקפל וגם ליד הכסאות הקדמיים לבדוק ע"י הרמת הגומי בקורה.

זאת בהנחה שהמנוע והגיר תקינים.

אריק

 

בהחלט יש רקבונות באזור הכסאות הקדמיים (בוצע גם ריתוך / הברגה ברצפה ברמה לא איי איי איי).

האם לפסול על בסיס ריג'קט זה או שניתן לסדר זאת בעלות סבירה?

אל תשכח מאיפה באת ולאן אתה הולך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה למעט הסוסיתות להרבה רכבי אספנות יש רקבונות במקום זה או אחר,השאלה היא באיזה היקף,תן לבעל ניסיון לבדוק זאת.

כמדומני הרכב בן כ-40 שנה.

דבר נוסף שכדאי לך לבדוק זה את הפריילוף.שעלות תיקונו יקרה.

בסאאב זה בכדי לשלב הילוך ראשון או רוורס צריך ללחוץ קלאץ',העברת שאר ההילוכים היא ללא לחיצת קלאץ'.חצי אוטומט ,לוחצים גז זה משלב את המנוע,עוזבים גז המנוע מתנתק והרכב ממשיך מכוח ההתמדה,כמו באופניים.

אם רוצים לשלב את המנוע כל הזמן ,למשל כדי לבלום בירידות אז מושכים ידית הנמצאת מול בלם היד ליד דוושת הגז על קיר האש ואז הגיר הופך לרגיל.

לגבי העישון תמיד יהיה כי יש שמן בדלק,עליך להשתמש בשמן יעודי לכך, שימוש בשמן מנוע לדוגמה יגביר את העישון.

מקווה שעזרתי ואם יש לך עוד שאלות שאל כי מחר מגיע אלי המומחה.

אריק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

לפני כלמעלה מ 20 שנה היו לי סאאב 96 פקפק ואחר כך סאאב 96 V4

 

אין בכלל מה להשוות בין הפק פק ל V4.

 

הפקפק אמנם מאוד מגניב מבחינת הצליל שהמנוע משמיע ביחס ל V4, אבל...

 

א. הוא בקושי זז במישור ועל אחת כמה וכמה בעליות.

ב. גם אם יש 4 הילוכים, הרי שעדיין המהירות המקסימלית לפני שהוא צורח עד אין קץ היא 70-80 קמ'ש, במהירות זאת זה כבר הפך למשהו טורדני לנסוע איתו בנסיעה ממושכת. מעבר לכך חימום יתר או מאמץ שלא במקום יכולים בנקל לגרום לפיצוץ פיסטון.

ג. הוא מבזבז דלק בצורה לא מוסרית.

ד. כל מה שלא עשיתי לא מנע ממנו להתחמם, וכדי לקררו בנסיעה מחוץ לעיר הייתי צריך לשמור על מהירות נמוכה שלא הגיונית לכביש מהיר, או להאט שיתקרר.

 

 

עם ה V4 הרגשתי יותר כמו לנסוע עם רכב מתקדם, ונסעתי כל יום מחיפה לתל אביב ובחזרה, אבל גם כאן לא לעבור את ה 90-95 כי פשוט לא ניתן לעבור את המהירות הזו. (היה לרכב מנוע מקורי - 1500 סמ'ק כמדומני, ללא הגדלות).

 

אין לי הבנה נוכחית במכוניות סאאב, וכל מה שרשמתי מתבסס על זכרונות מלפני למעלה מ 20 שנה.

 

אילן

 

הנה האחרונה שהיתה לי :

Saab96 1969 - עותק.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

לפני כלמעלה מ 20 שנה היו לי סאאב 96 פקפק ואחר כך סאאב 96 V4

 

אין בכלל מה להשוות בין הפק פק ל V4.

 

הפקפק אמנם מאוד מגניב מבחינת הצליל שהמנוע משמיע ביחס ל V4, אבל...

 

א. הוא בקושי זז במישור ועל אחת כמה וכמה בעליות.

ב. גם אם יש 4 הילוכים, הרי שעדיין המהירות המקסימלית לפני שהוא צורח עד אין קץ היא 70-80 קמ'ש, במהירות זאת זה כבר הפך למשהו טורדני לנסוע איתו בנסיעה ממושכת. מעבר לכך חימום יתר או מאמץ שלא במקום יכולים בנקל לגרום לפיצוץ פיסטון.

ג. הוא מבזבז דלק בצורה לא מוסרית.

ד. כל מה שלא עשיתי לא מנע ממנו להתחמם, וכדי לקררו בנסיעה מחוץ לעיר הייתי צריך לשמור על מהירות נמוכה שלא הגיונית לכביש מהיר, או להאט שיתקרר.

 

 

עם ה V4 הרגשתי יותר כמו לנסוע עם רכב מתקדם, ונסעתי כל יום מחיפה לתל אביב ובחזרה, אבל גם כאן לא לעבור את ה 90-95 כי פשוט לא ניתן לעבור את המהירות הזו. (היה לרכב מנוע מקורי - 1500 סמ'ק כמדומני, ללא הגדלות).

 

אין לי הבנה נוכחית במכוניות סאאב, וכל מה שרשמתי מתבסס על זכרונות מלפני למעלה מ 20 שנה.

 

אילן

 

הנה האחרונה שהיתה לי :

 

תודה רבה לכל העונים.

אם המצב הינו כמו שאילן תיאר - נראה לי שהרכב לא מתאים לי כרגע...

האם מישהו יכול לאשר / לשלול את הדברים?

 

תודה

אל תשכח מאיפה באת ולאן אתה הולך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תחליט לקנות לך רכב שכזה (לדעתי יש אחד בקריות בכיוון ה 3000-3500 ש'ח) - אולי אוכל למצוא לך מעט חלפים שנותרו לי במחסן - 2 ג'אנטים עם צמיגים ואפילו סמל.

 

בכל מקרה לדעתי לא רכב לנסיעה שוטפת, אלא רכב להתעסקות ושיפוץ שמויועד לשמש בעיקר למפגשי אספנים וכד'.

 

ליום יום או לנסיעות מחוץ לעיר עדיפה ללא ספק הV4 או לחילופין וולוו 121 , 144, חיפושית או כל דבר אחר .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שנאמר כאן נכון - היה לי רכב כזה אחרי שהשתחררתי מהצבא - לפני כ 20 שנה.

 

חוץ ממה שנאמר - עלות חלפים יקרה, ויש מעט מומחים בארץ - ולרוב אינם זולים.

 

הנהיגה לא נוחה במיוחד בגלל מיקום בעייתי של הדוושות , והמנוע חלש (אלא אם כן משופץ ברמה של חדש )

 

ופשוט לא סוחב. זכור לי מקרה שלא הצלחתי לצאת איתו מחניון תת-קרקעי ללא סיוע של דחיפה מחברים.

 

בעלת אחיזת כביש מזעזעת. רדיוס סיבוב גדול במיוחד.

 

עם זאת, יש לה פח טוב וצורה מעניינת עם הרבה נוסטלגיה. הגיר ליד גלגל ההגה מוסיף לחינניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו אל תקנה. אבל -

 

צריך לזכור שזאת מכונית. היא תוכננה במקור כדי לנסוע וכך גם עשתה בזמנה בצורה מספיק טובה כדי לגרום ליצרן להמשיך ולהתקיים ולייצר את הדגם הבא אחריו.

 

הנה אחת שראיתי בלה מנס קלאסיק על המסלול. אמנום דגם מוקדם יותר אבל המנוע בבסיסו דומה. היא עשתה את כל השלוש שעות שלה בשלושה מקצים בצורה מצוינת, ללא צוותים של מכונאים שיפרקו וירכיבו אותה מחדש לפני כל מקצה כמו שקרה למכוניות אחרות של יצרנים "אמינים" ו"יוקרתיים" בהרבה.

 

וכמובן שבהחלט ייתכן שהמנוע מחזיק רק X קמ במצב של שיפור ככ מאסיבי ובכל זאת היא לא התפרקה לחתיכות על המסלול כמו שקרה ללא מעט מכוניות יקרות בהרבה שמטופלות ע"י הסדנאות המובילות באירופה וחזרו מהארוע הזה יחד עם תואר DNF (DID NOT FINISH(.

 

האוטו הזה עורר ענין רב מאוד בקהל, כפי שניתן לראות מהתמונות בקושי אפשר לראות אותו מרוב אנשים שהיו סביבו כל הזמן. על המסלול הוא היה בעל צליל ככ ייחודי כמו צרעה ממש, ואפשר היה לדעת שהוא מגיע שתי דקות לפני שרואים אותו. הוא גם נסע מהר בהרבה ממה שהייתי מצפה והיציעים הריעו לו במיוחד בישורת של ה-START/STOP.

 

אם זה מה שאתה אוהב, מצא לך מישהו בעל ידע ספציפי לדגם זה (SPECIALIST) שידע להגיד אם מצאת מכונית טובה או לא, ושידע לומר כמה יעלה לתקן את מה שלא תקין, ולשחזר את מה שדורש שחזור.

 

גדי

DSCF6036.jpg

DSCF6035.jpg

DSCF6034.jpg

DSCF6033.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4139 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...