Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כשאני רואה את צמד המילים ״שכר מינימום״ הדבר הראשון שעולה לי לראש זה ״ אם הייתי יכול הייתי משלם לך פחות אבל החוק לא מרשה לי״ . חרפה שיש עוד שכר שכזה.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

ואם תיאורטית יעלו את שכר המינימום ל-15000 שקל לחודש אז תגיד שזה חרפה שיש מי שמשלם מינימום?

או שאולי עדיף מצב שאין חוק שכר מינימום והשכר ייקבע לפי כוחות השוק?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אתה באמת חושב שמי שעובד 186 שעות בחודש זכאי לשכר מדהים של 4300 ברוטו? ברור שזה לא יקרה השכר המנופח שרשמת. אנחנו מדינה של מעסיקים שמחפשים רק למקסם רווחים. ממשלה עלובה שלא מזיז לה מהאזרחים שלה.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם (נערך)

תזרום איתי, תיאורטית, עבור 186 שעות היה שכר מינימום של 15K, מה קורה אז? מי שמשלם מינימום זה עדיין בושה או לא?

ומה קורה אם נניח השכר מינימום 15K אבל פתאום לחם אחיד עולה 15 שקלים וחלב 15 שקלים וכל המחירים של המוצרים מכפילים את עצמם פי 3?

 

וכמובן הצד השני של המטבע, אולי בכלל עדיף שלא יהיה שכר מינימום קבוע בחוק?

 

בקיצור אתה עדיין רואה את הדברים מתוך משקפיים ורודות של "פשוט נותנים שכר של 9000 שקל ואין לזה תופעות לוואי".

אני רחוק מלהיות כלכלן, ולא מבין מי יודע מה בתחום, אבל הגיון ו-Common Sense יש לי.

ומה ייתן לאנשים שעובדים 186 שעות כל חודש, אם בתלוש יהיה כתוב להם 15K אבל יוקר המחייה יעלה בדיוק באותה רמה? כוח הקנייה שלהם יישאר בדיוק כמו שהוא היום.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אז מה עדיף ? גם ככה יוקר המחיה הורג את כולם. ולא דיברתי על שכר של 9K

5500 זה בהחלט שיפור למשל.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

העלאה של 1200 שקל לחודש תועיל רק אם לא תהיה עלייה ביוקר המחייה, או שהעלייה ביוקר המחייה תהיה מתונה יותר.

אתה באמת חושב שהמאפיות, תנובה ושטראוס ואסם עם הלובי החזק שלהם בכנסת לא יגרמו לעדכון של המחירים המפוקחים בגלל עליית עלות המשכורות?

וזה עוד אנחנו מדברים על המחירים של המוצרים המפוקחים, מה עם המוצרים שלא מפוקחים?

 

לפי נסיונות העבר העלאת משכורות כאלה מהוות הזדמנות פז לחברות הגדולות להעלות מחירים בשיעור יותר גבוה מעליית המשכורות.

 

אתה מבין ש-4300 או 5500 זה מספר קסם כלשהו שלא אומר שום דבר נכון?

אם המשכורות יישארו אותו דבר ויוקר המחייה יירד זה לא יהיה פחות טוב.

אלא שהורדת מדדי המחירים זה כמובן יותר קשה, אבל מונע אפשרות להעלאת מחירים "מאורגנת" בצורת קרטלים.

וכמובן שזה מונע מצב בעתיד שבו תרוויח כל חודש מיליארד שקלים אבל לחם יעלה לך 15 מיליון, זה הכל שרירותי כשאתה לא שם את זה במונחים של כוח קנייה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

בינתיים רק יוקר המחיה מתעצם. משכורות נשארת אותו דבר.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

פורסם

ועדיין זה עדיף על מצב שבו המשכורת עולה אבל יוקר המחייה עולה פי 2 או 3.

מה גם שזה יהיה תחילתו של מעגל אינסופי שבו המשכורות יגדלו כדי לענות על יוקר המחייה, שמושפע מהמשכורות ויעלה (ועל הדרך אינטרסנטים כאלה ואחרים יגזרו עוד קופון) וימשיך לעלות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

חברים יקרים,

נראה לי שעדיף להשאיר את זה בתור שרשור של מחפשי עבודה ומעסיקים, ולא ויכוחים על שכר מינימום ויוקר המחייה.

אפשר לפתוח על זה פוסט חדש או להתנחל אצל לוקו בגיבוב :-D

חלחליק לשעבר (או חיליק, תלוי את מי שואלים).

פורסם

מחפש עבודה פעמיים בחודש באדור המרכז או הדרום. יצירת קשר בה''פ.

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם
העלאה של 1200 שקל לחודש תועיל רק אם לא תהיה עלייה ביוקר המחייה, או שהעלייה ביוקר המחייה תהיה מתונה יותר.

אתה באמת חושב שהמאפיות, תנובה ושטראוס ואסם עם הלובי החזק שלהם בכנסת לא יגרמו לעדכון של המחירים המפוקחים בגלל עליית עלות המשכורות?

וזה עוד אנחנו מדברים על המחירים של המוצרים המפוקחים, מה עם המוצרים שלא מפוקחים?

 

לפי נסיונות העבר העלאת משכורות כאלה מהוות הזדמנות פז לחברות הגדולות להעלות מחירים בשיעור יותר גבוה מעליית המשכורות.

אתה בעצם אומר: המדינה גם ככה מכניסה צינור לאזרחים,

אז אני אכניס לכם גם, בקטנה.

----

פורסם

לא, אני אומר שהדרך להוריד את יוקר המחייה זה לא בהעלאה פופוליסטית של שכר המינימום בצורה שרירותית.

 

אתה מוזמן לבדוק כמה זה הטיב עם העובדים כשעמיר פרץ העלה את שכר המינימום ל-4000 שקל.

בעצם עזוב לבדוק, אתה מרגיש את זה טוב טוב עד היום.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

דרוש/ה איש מחירי העברה. אפשרי גם משפטן/כלכלן/דומה בלי הבנה בנושא אך עם רקע כלכלי + אנגלית ברמה גבוהה (אמיתית: כתיבה, קריאה, דיבור ברמה גבוהה, לא חרטא). שליטה באסקל. אזור המרכז. פרטים בה"פ.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

×
×
  • תוכן חדש...