Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אגזוז לחץ לשתי פעימות???


dan eliash
שימו לב! השרשור הזה בן 7562 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זהו אגזוז אקוסטי, אגזוז זה גורם לתהודה מסויימת שמזרימה את גזי הפליטה החוצה טוב יותר מחד, ומאידך אותה תהודה מחזירה את גזי הבערה שלא נשרפו עדיין אל הצילינדר ולכן מגדילה את יעילות המנוע ומפחיתה את זיהום האוויר (במידה מוגבלת כמובן)

 

בברכה

נדב

 

נ.ב. מובן כי במנוע 4 פעימות עם שסתומים פטנט זה לא יעבוד

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוניות ואופנועים \ רכב ומוטוריקה

פורומים לחובבי מכוניות ומוטוריקה

FAQ חיפוש רשימת חברים קבוצות משתמשים

גלריות כללי הפורום פרופיל אין לך הודעות חדשות התנתק [ סיני ]

 

 

 

מזה אגזוז לחץ?

 

 

אינדקס הפורומים של מכוניות ואופנועים \ רכב ומוטוריקה -> אופנועים בפול גז

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא

מחבר הודעה

Yellow_Cobra

חדש בפורום (

 

 

 

הצטרף: 20 אוק' 2003

הודעות: 5

 

פורסם: שבת אפר' 24, 2004 15:56

נושא ההודעה: מזה אגזוז לחץ?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

תודה מראש ...

 

_________________

מכבי נתניה אימפריה!!!

 

חזרה למעלה

 

 

ג'רמי

משקיען (> 500 הודעות)

 

 

 

הצטרף: 02 אוג' 2002

הודעות: 978

 

פורסם: שבת אפר' 24, 2004 16:00

נושא ההודעה:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

אגזוז לחץ זה אגזוז עם צורה מיוחדת שמרכיבים על מנועי שתי פעימות - בדר"כ של אופנועים.

מבנה האגזוז יוצר לחץ במערכת הפליטה שמונע מתערובת הדלק/אויר לברוח לאגזוז לפני מהלך הדחיסה מכיוון שבמנועי שתי פעימות אין שסתומים שסוגרים את תא הבעירה.

באותו אופן, המבנה המיוחד יוצר תת לחץ שמסייע לפינוי גזי הפליטה בזמן המתאים.

 

הנה תמונה לדוגמה:

 

 

_________________

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

 

מנהל פורום המכוניות של YNET

http://www.ynet.co.il/carsforum

 

חזרה למעלה

 

 

dan eliash

חדש בפורום (

 

 

 

הצטרף: 17 אפר' 2004

הודעות: 15

 

פורסם: שני אפר' 26, 2004 18:10

נושא ההודעה: אז למה מתכוונים ....

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

אז למה מתכוונים כשאומרים ששמו אגזוז לחץ למכונית מה התפקיד שלו?

 

 

חזרה למעלה

 

 

razmel

מנהל כללי

 

 

 

הצטרף: 27 יול' 2002

הודעות: 987

 

פורסם: שני אפר' 26, 2004 18:13

נושא ההודעה:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

אין אגזוז לחץ במכונית.

 

 

 

חפש במנוע החיפוש בפורום הטכני "דוד אחורי פתוח" וכו'.

 

_________________

רז .

 

205 GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

תמונות בגלריה.

 

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/album_personal.php?user_id=7

 

חזרה למעלה

 

 

Rallyer

נהג נמרץ (> 150 הודעות)

 

 

 

הצטרף: 31 יול' 2003

הודעות: 181

מיקום: במוסך עובד על הבאגי

פורסם: שני אפר' 26, 2004 18:17

נושא ההודעה:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

ג'רמי כתב:

אגזוז לחץ זה אגזוז עם צורה מיוחדת שמרכיבים על מנועי שתי פעימות - בדר"כ של אופנועים.

מבנה האגזוז יוצר לחץ במערכת הפליטה שמונע מתערובת הדלק/אויר לברוח לאגזוז לפני מהלך הדחיסה מכיוון שבמנועי שתי פעימות אין שסתומים שסוגרים את תא הבעירה.

באותו אופן, המבנה המיוחד יוצר תת לחץ שמסייע לפינוי גזי הפליטה בזמן המתאים.

 

 

 

אכן אין מכוניות בעלות אגזוז לחץ, אבל יש טרקטורונים ואופנועי 4 פעימות שמורכב עליהן אגזוז לחץ

 

_________________

הבאגי שלי

 

גלריית מפגשים ואירועים מוטוריים - תמונות מצויינות באיכות משובחת

 

חזרה למעלה

 

 

TShavit

נהג חדש (> 40 הודעות)

 

 

 

הצטרף: 04 אוג' 2002

הודעות: 98

 

פורסם: שני אפר' 26, 2004 18:35

נושא ההודעה:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Rallyer כתב:

ג'רמי כתב:

אגזוז לחץ זה אגזוז עם צורה מיוחדת שמרכיבים על מנועי שתי פעימות - בדר"כ של אופנועים.

מבנה האגזוז יוצר לחץ במערכת הפליטה שמונע מתערובת הדלק/אויר לברוח לאגזוז לפני מהלך הדחיסה מכיוון שבמנועי שתי פעימות אין שסתומים שסוגרים את תא הבעירה.

באותו אופן, המבנה המיוחד יוצר תת לחץ שמסייע לפינוי גזי הפליטה בזמן המתאים.

 

 

 

אכן אין מכוניות בעלות אגזוז לחץ, אבל יש טרקטורונים ואופנועי 4 פעימות שמורכב עליהן אגזוז לחץ

 

 

לא. אין.

יש מי שקוראים לזה שם "אגזוז לחץ" בטעות - אותה טעות שנפוצה גם במכוניות.

 

טל

 

_________________

ENIGO: אני, בשר שלא על האש מוכן לקבל רק בצורה אחת

טל: ???? ROTFL

 

חזרה למעלה

 

 

סיני

נהג חדש (> 40 הודעות)

 

 

 

הצטרף: 20 מרץ 2004

הודעות: 86

מיקום: מרכז

פורסם: שני אפר' 26, 2004 18:48

נושא ההודעה: אגזוז לחץ?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

אגזוז לחץ למנוע 2 פעימות- מכיוון שבמנוע 2 פעימות אין שסתומי פליטה, בתהליך עבודה של הבוכנה שהוא בעצם גם תהליך יניקה נשאבים לחלל הצילינדר גם תערובת מבית הארכובה וגם גזים שרופים מהאגזוז ,הגזים הללו גורמים להקטנת חלל השריפה עם אותה כמות תערובת דלק וכך נוצר לחץ גבוה יותר, באזוז 2 פעימות רגיל יש תאי כליאה, תאי כליאה אילו יש להם 2 תפקידים, תפקיד ראשוןהוא לכלוא את הגזים הנפלטים על מנת שלא יברחו החוצה מהר , וכך יתאפשר למנוע לשאוב חלק מהם חזרה(לכן אם תורידו את האגזוז המנוע לא יתפקד כמו שצריך בסל''ד הנמוך)ככל שסל''ד המנוע עולה כך הוא פולט ודוחס את הגזים החוצה מהר יותר וחזק יותר ''ומשתמש'' בהם פחות, באגזוז משופר אין תאי כליאה , צורתו היא ונטורית לרוב על מנת ליצור מעבר גזים בחופשיות, והוונטוריות גורמת ללחץ גבוה יותר(מעבר אויר ממקום רחב למקום צר גורם ללחץ גבוה יותר) אבל אז יאבד המנוע כוח בסל''ד הנמוך ולכן לכפר על איבוד הכוח ישנו המשתיק שממתן את יציאת הגזים, כמה שדוד האגזוז קרוב יותר למנוע(דהיינו הצינור יציאה קצר) המנוע יגיב יותר טוב בסל''ד הנמוך, וכמה שהדוד מרוחק יותר מהמנוע ( דהיינו שופר ארוך יותר) ביצועי המנוע גבוהים יותר בסל''ד הגבוה.

לידיעתכם, מהנדסי אגזוזי 2 פעימות בעולם מרוויחים משכורת יותר גבוהה ממהנדסים בנאס''א, אבל בל נשכח שמנוע 2 פעימות הוא המזהם הגדול ביותר על האדמות, לכן עוברים היום יותר ויותר למנועי 4 פעימות.

במנוע 4 פעימות אין אגזוז לחץ, יש צינור יציאה שנקרא בעגה מקצועית אדרס ופרי פלוו, האדרס הוא הצינור שיוצא מהמנוע זהו צינור בדרך כלל עם קוטר גדול יותר ועם פחות עיקולים וסיבובים על מנת למנוע התנגשות גזים והתנגדות לגזים, אלא לגרום להם לזרימה חופשית וקלה ופחות לגרום למנוע להתאמץ לפלוט אותם גם הדוד הוא עם קוטר גדול יותר ובלי ''תאי התנגשות '' שגורמים לפי תקן הזיהום והדציבל לרעש גבוה ולזיהום, לכן דודים אלו גם פתוחים עם צינור ישר וגדול או צינור כפול אבל מרעישים יותר אני חוזר שוב במנוע 4 פעימות אין אגזוז לחץ אלא אגזוז זרימה חופשית לגרום למנוע לעבוד בצורה חופשית יותר וללא מאמץ בפליטתם, אגזוז לחץ מוסיף במנוע 2 פעימות עד 25 אחוז בביצועים, ואזוז זרימה חופשית במנוע 4 פעימות מוסיף עד כ18 אחוז מביצועי המנוע.

מקווה שהייתי לעזר בתימצות הזה

 

 

חזרה למעלה

 

 

Rallyer

נהג נמרץ (> 150 הודעות)

 

 

 

הצטרף: 31 יול' 2003

הודעות: 181

מיקום: במוסך עובד על הבאגי

פורסם: שני אפר' 26, 2004 19:27

נושא ההודעה:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

TShavit כתב:

Rallyer כתב:

ג'רמי כתב:

אגזוז לחץ זה אגזוז עם צורה מיוחדת שמרכיבים על מנועי שתי פעימות - בדר"כ של אופנועים.

מבנה האגזוז יוצר לחץ במערכת הפליטה שמונע מתערובת הדלק/אויר לברוח לאגזוז לפני מהלך הדחיסה מכיוון שבמנועי שתי פעימות אין שסתומים שסוגרים את תא הבעירה.

באותו אופן, המבנה המיוחד יוצר תת לחץ שמסייע לפינוי גזי הפליטה בזמן המתאים.

 

 

 

אכן אין מכוניות בעלות אגזוז לחץ, אבל יש טרקטורונים ואופנועי 4 פעימות שמורכב עליהן אגזוז לחץ

 

 

לא. אין.

יש מי שקוראים לזה שם "אגזוז לחץ" בטעות - אותה טעות שנפוצה גם במכוניות.

 

טל

 

 

 

אחרי שקראתי את התגובות פה, אכן ברור שאגזוז לחץ לא קיים במנועי 4 פעימות.

 

כרגע נפטר וויכוח רב שנים ביני לבין חברי. הצודק בו הוא אני.

 

_________________

הבאגי שלי

 

גלריית מפגשים ואירועים מוטוריים - תמונות מצויינות באיכות משובחת

 

חזרה למעלה

 

 

Nissan Skyline GTR

נהג חדש (> 40 הודעות)

 

 

 

הצטרף: 27 מרץ 2004

הודעות: 54

מיקום: חיפה

פורסם: שני אפר' 26, 2004 19:40

נושא ההודעה: Re: אגזוז לחץ?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

סיני כתב:

אגזוז לחץ למנוע 2 פעימות- מכיוון שבמנוע 2 פעימות אין שסתומי פליטה, בתהליך עבודה של הבוכנה שהוא בעצם גם תהליך יניקה נשאבים לחלל הצילינדר גם תערובת מבית הארכובה וגם גזים שרופים מהאגזוז ,הגזים הללו גורמים להקטנת חלל השריפה עם אותה כמות תערובת דלק וכך נוצר לחץ גבוה יותר, באזוז 2 פעימות רגיל יש תאי כליאה, תאי כליאה אילו יש להם 2 תפקידים, תפקיד ראשוןהוא לכלוא את הגזים הנפלטים על מנת שלא יברחו החוצה מהר , וכך יתאפשר למנוע לשאוב חלק מהם חזרה(לכן אם תורידו את האגזוז המנוע לא יתפקד כמו שצריך בסל''ד הנמוך)ככל שסל''ד המנוע עולה כך הוא פולט ודוחס את הגזים החוצה מהר יותר וחזק יותר ''ומשתמש'' בהם פחות, באגזוז משופר אין תאי כליאה , צורתו היא ונטורית לרוב על מנת ליצור מעבר גזים בחופשיות, והוונטוריות גורמת ללחץ גבוה יותר(מעבר אויר ממקום רחב למקום צר גורם ללחץ גבוה יותר) אבל אז יאבד המנוע כוח בסל''ד הנמוך ולכן לכפר על איבוד הכוח ישנו המשתיק שממתן את יציאת הגזים, כמה שדוד האגזוז קרוב יותר למנוע(דהיינו הצינור יציאה קצר) המנוע יגיב יותר טוב בסל''ד הנמוך, וכמה שהדוד מרוחק יותר מהמנוע ( דהיינו שופר ארוך יותר) ביצועי המנוע גבוהים יותר בסל''ד הגבוה.

לידיעתכם, מהנדסי אגזוזי 2 פעימות בעולם מרוויחים משכורת יותר גבוהה ממהנדסים בנאס''א, אבל בל נשכח שמנוע 2 פעימות הוא המזהם הגדול ביותר על האדמות, לכן עוברים היום יותר ויותר למנועי 4 פעימות.

במנוע 4 פעימות אין אגזוז לחץ, יש צינור יציאה שנקרא בעגה מקצועית אדרס ופרי פלוו, האדרס הוא הצינור שיוצא מהמנוע זהו צינור בדרך כלל עם קוטר גדול יותר ועם פחות עיקולים וסיבובים על מנת למנוע התנגשות גזים והתנגדות לגזים, אלא לגרום להם לזרימה חופשית וקלה ופחות לגרום למנוע להתאמץ לפלוט אותם גם הדוד הוא עם קוטר גדול יותר ובלי ''תאי התנגשות '' שגורמים לפי תקן הזיהום והדציבל לרעש גבוה ולזיהום, לכן דודים אלו גם פתוחים עם צינור ישר וגדול או צינור כפול אבל מרעישים יותר אני חוזר שוב במנוע 4 פעימות אין אגזוז לחץ אלא אגזוז זרימה חופשית לגרום למנוע לעבוד בצורה חופשית יותר וללא מאמץ בפליטתם, אגזוז לחץ מוסיף במנוע 2 פעימות עד 25 אחוז בביצועים, ואזוז זרימה חופשית במנוע 4 פעימות מוסיף עד כ18 אחוז מביצועי המנוע.

מקווה שהייתי לעזר בתימצות הזה

 

 

איזה פירוט אחי כל הכבוד

כל הכבוד גם לכולם

למדתי קצת

 

 

חזרה למעלה

 

 

.111sm

חדש בפורום (

 

 

 

הצטרף: 03 ינו' 2004

הודעות: 18

 

פורסם: שני אפר' 26, 2004 21:12

נושא ההודעה: לאגזוז לחץ באותו קוראים לו FREE FLOW יעני מפלט חופשי

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

אני מקווה שאייתתי טוב

 

 

חזרה למעלה

 

 

.111sm

חדש בפורום (

 

 

 

הצטרף: 03 ינו' 2004

הודעות: 18

 

פורסם: שני אפר' 26, 2004 21:13

נושא ההודעה: והוא לא ממש בלחץ

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

חזרה למעלה

 

 

gkeeper

נהג חדש (> 40 הודעות)

 

 

 

הצטרף: 07 ינו' 2004

הודעות: 65

 

פורסם: שני אפר' 26, 2004 21:21

נושא ההודעה: Re: לאגזוז לחץ באותו קוראים לו FREE FLOW יעני מפלט חופשי

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

.111sm כתב:

אני מקווה שאייתתי טוב

 

אייתת מצויין

אבל "אותו"?!?!?!?!?!???!?!?!

 

התכוונת לאוטו?

 

 

חזרה למעלה

 

 

הצג הודעות מלפני: כל ההודעותיום אחד7 ימיםשבועייםחודש אחד3 חודשים6 חודשיםשנה אחת הכי ישנות קודםהכי חדשות קודם

 

אינדקס הפורומים של מכוניות ואופנועים \ רכב ומוטוריקה -> אופנועים בפול גז כל הזמנים הם GMT + 3 שעות

 

עמוד 1 מתוך 1

עקוב אחר נושא זה לתגובות

 

קפוץ אל: בחר פורום פורומי רכב----------------רכב כלליטכני, אחזקה וטיפוליםייעוץ ברכישת רכבאופנועים בפול גזרכבי אספנותאודיו לרכבדגמים מיניאטורים ומכוניות שלטקניה ומכירהקניה ומכירה - אודיואוף-טופיק שונות----------------הודעות חשובותדיונים בנושא הודעות חשובותתמיכה טכנית לפורום

 

אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה

אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה

אתה יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה

אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה

אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה

אתה יכול להעלות קבצים בפורום זה

אתה יכול להוריד קבצים מפורום זה

 

 

 

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 

מפעילי האתר אינם אחראים לתוכן ההודעות המפורסמות בו

כמה פעמים ספרת עד 10 וכלום לא קרה?

סיני בעל מוסך ''מוטו-ספידי'' מנתח בכיר לקטנועים, ובכלל אלוף העולם בהכל,והכי חשוב? נורא צנוע.

שיפורים לקטנועים, קיטים,קרבורטורים, אגזוזי לחץ,וריאטורים,הצתות משופרות,רולים וקפיצי מצמד,שסתומי עלים,ועוד.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7562 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...