Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזדה 3 - הדגם הנוכחי מול הדגם הקודם


ni4ni
שימו לב! השרשור הזה בן 4977 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולםאני נהג ליסינג טיפוסי, לא חובב רכב באופן מיוחד ולמעשה מעולם לא נהגתי על משהו שהוא מעבר למשפחתית 1.6 ליטר סטנדרטית.מה שכן, במשך 6 שנים נהגתי על מאזדה 3 מהדגם הישן (זה שהתחיל ב 2003) ולפני חודש סוף סוף החליפו לי את האוטו למזדה 3 מהדגם החדש.לפני שהזמינו לי את האוטו החדש הייתה לי בחירה בין מאזדה 3 לטויוטה קורולה ובהתבסס על ביקורות בודדות שיש ברשת ועל הנסיון הטוב שלי עם המאזדה, בחרתי במאזדה.כמשתמש מאזדה 3 וותיק די התאכזבתי מהדגם החדש אז החלטתי לכתוב את ההודעה הזאת כדי שאולי אני יעזור לאחרים לבחור.כל מה שאני כותב פה הוא דעתי האישית בלבד ומתבסס על נסיוני הארוך עם הדגם הקודם ונסיוני הקצר עם הדגם החדש.למעשה, בהרבה דברים קטנים ומעצבנים הדגם החדש מהווה הליכה אחורה, ולא קדימה, לעומת הדגם הקודם. העיצוב החיצוני כמובן יפה ועדכני יותר ומזכיר קצת את האחות הגדולה, המאזדה 6.הוא קצם פחות ספורטיבי מהדגם הקודם וקצת יותר "מכובד".ברמת האיבזור, הדגם החדש נופל בהרבה מהקודם, והנה רשימת הפרטים:1. מערכת בקרת האקלים הלכה לה לבלי שוב ונשארנו עם מזגן רגיל עם 4 דרגות עוצמה.2. תא הכפפות יותר קטן ועמוק - מה שאולי השאיר את אותו נפח אבל לא מאפשר להכניס פריטים גדולים (כמו למשל קופסת מגבונים עגולה שהייתה לי באוטו הקודם ופה לא נכנסת).3. בין הנהג לנוסע היה תא איכסון שהיה מחולק לשניים - תא עליון (למשקפיים ודברים קטנים) ותא תחתון לדברים גדולים יותר, מה שהיה מאד נוח. בדגם החדש התא העליון בוטל.4. בדגם הקודם כל החלונות היו אוטומטיים (לחיצה קטנה בלבד לפתיחה וסגירה) ואילו בחדש רק חלון הנהג אוטומטי (השאר צריכים לחיצה ארוכה ורציפה עד לפתיחה/סגירה).5. בדגם הקודם פתיחת הבגז' הייתה ע"י כפתור מבחוץ - מאד נוח בכניסה לחניונים. בדגם הזה ההילוכים צריכים להיות על PARKING כדי שהבגז' ייפתח.6. אולי בנסיון להקנות לתא הנהג הרגשה של תא טייס, הגביהו מאד את המחיצה שבין הנהג לנוסע שלצידו - מה שיוצר מחיצה בגובה של כמעט מטר. לפעמים זה קצת מגביל את הרגליים ואם במקרה מישהו נצמד אליך משמאל בחניה ואתה צריך להזדחל לתא הנהג דרך דלת הנוסע - זה הולך להיות מאד קשה.7. מימין ולמעלה מלוח השעונים ישנו צג רב תכליתי שמציג נתונים שניתן להתווכח על נחיצותם. לטעמי הוא רק מפריע ומסיח את הדעת. ישנה אפשרות לכבות אותו לגמרי, אבל גם השעון נמצא עליו כך שאם כיבית אותו - אין לך שעון באוטו.8. ההגה רך וקליל מאד, אולי יותר מדי וקשה "להרגיש" דרכו את הכביש.בקיצור, למרות שהעיצוב השתפר, מבחינת הנדסת אנוש נראה שמזדה השקיעו מעט מדי מחשבה בהרבה תחומים. יכול להיות שחברות הליסינג נהגו להביא לארץ את הדגם המאובזר יותר ועקב עליית מחיר המכונית הם החלו להביא דגם יותר בסיסי, אבל זאת רק השערה שלי.וחוץ מזה, חלק מהמגרעות קיימות גם בדגם המפואר יותר (תא כפפות, מחיצה, בגז' וכ"ו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא העיצוב בטח שלא השתפר וורוב בעלי מאזדה 3 מהדגם הראשון (כמוני) שדיברתי איתם גם לא התלהבו או ממש שנאו את העיצוב החדש. אין מה להגיד האחוריים ממש מכוערות וכן הקדימה, רק הפרופיל נראה בסדר.

אתה גם טועה במה שכתבת בנקודה מספר 5 לגבי פתיחת בגז' במצב PARKING בלבד שזה שיפור בטיחותי חשוב שיכול להציל אותך מאסון כתוצאה מטעות או טיפשות של פתיחת בגז' במצב נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהגתי מספר חודשים בדגם הקודם (בכמה מכוניות שונות), ולפני שקניתי אוטו פרטי לעצמי עשיתי נסיעת מבחן בדגם החדש. אני מסכים עם כל מה שכתבת (אם כי לחלק מהפרטים הקטנים לא יכולתי לשים לב בנסיעת מבחן קצרה).

 

הייתי מוסיף:

  • בסה"כ מדובר על שתי מכוניות דומות למדי בהרבה מהתחומים. למשל: הסאונד של הצפצפה ממש אותו דבר, ולמשל יותר חשוב: המושבים הקדמיים אינם נוחים באותה מידה (במיוחד בדגם הליסינג נטול התמיכה לגב התחתון).
  • הפלסטיקים בתא הנוסעים נראים ומרגישים זולים יותר. זה בולט במיוחד לעומת הרמה הגבוהה יחסית של הדגם הקודם בתחום זה.
  • הבטיחות שופרה, ואם אינני טועה מדובר עכשיו על 5 כוכבי בטיחות לעומת 4 בקודם, מה שבא לידי ביטוי כנראה גם במשקל (לא בדקתי - זאת פשוט ההרגשה בנהיגה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עשיתי נסיעת מבחן בדגם החדש וחווית הנהיגה דומה למדי. זאת עדיין מכונית טובה מאוד.

רק חבל שהעיצוב החיצוני השתנה לרעה. לדגם הקודם (שהיה בבעלותי 4 שנים) היה עיצוב קלאסי. העיצוב של הדגם החדש בינוני ומטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4977 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...