Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5999 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא הצלחתי להתניע את הרכב גם דרך כבלים, המצבר ממש חדש בן ארבעה חודשים.

חשמלאי שהגיע ניתק את הקודן והכל חזר לקדמותו. א. האם זה יכל לקרות כתוצאה מהרבה סטרטרים (מישהו קיבל את הרכב יום קודם ושכך שיש קודן ונתן הרבה סטרטרים) ב. או שאולי קרה כיון שהמצבר חלש? אני מתניע כעת את הרכב כרגיל אבל אין לי קודן...

פורסם

לדעתי הבעיה קרתה בגלל הקודן,שלאחר כמה ניסיונות רצופים להקשה ננעל ויחד איתו נעל גם את האופציה להתניע לכמה דקות.

עובדה שאחרי שהקודן נותק הצלחת להתניע ללא שום בעיה.

אם המצבר היה חלש,הייתה נדלקת לך נורית,ואם לא היתה נדלקת לך נורית-היית שומע תקתוקים.

פורסם

בוא נחשוב יחד:

אתה מניע כרגע את הרכב כרגיל, כשהקודן מנוטרל, ועם אותו מצבר.

אם התקלה היתה במצבר, הרכב לא היה מניע גם לאחר נטרול הקודן.

 

מסקנה-הקודן נפח את נשמתו האלקטרונית.

מסקנה ב'-אם אינך רוצה שהביטוח יתנער ממך אם חו"ח יגנב הרכב, גש להתקנת קודן חדש, זהה לקודם ובקש מהמתקין הצהרה לביטוח על תקינותו.

 

נתקו

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

זה לא התניע בכלל לא לכמה דקות, אחרי שניתקו את הקודן היו צריכים להטעין את המצבר מחדש.

היכן צריך לשמוע תקתוקים?

תודה מראש

פורסם

מדוע אחרי ניתוק קודן בוצעה הטענת מצבר מחדש?זה יכול גם לדפוק לך את המצבר.

את התקתוקים היית שומע מאזור המנוע,לאחר סיבוב המפתח להתנעה.

פורסם
זה בדיוק! המצבר התרוקן ורק לאחר ניתוק הקודן הוא חזר לתפעל!!

 

אתה מתבלבל.

 

המצבר בכלל לא התרוקן.אם המצבר היה מתרוקן גם אחרי ניתוק הקודן לא היית מצליח להניע!

ניתוק הקודן ביטל את הנעילה של הקודן על מערכת ההצתה והזרמת הדלק.ברגע שנטרול המצבר הופסק,הצלחת להניע.

 

הבעיה בקודן נטו,או בחיווטים שלו.שיתקינו לך אחד חדש ויעברו טוב טוב על החוטים.מספיק שחוט אחד לא יהיה מחוזק...:shock:

פורסם

אם תנדב לנו את כל המידע, יהיה קל יותר לעזור לך.

לא סתם נוסחו כללי הפורום. לפיכך, אל לך להלין על המנסים לסייע כי אם על עצמך.

לא אמרת שהמצבר נדרש לטעינה מחודשת.

 

 

אנא פרט:

בתחילת התרחשות התקלה-האם המתנע הסתובב כרגיל,לא הסתובב כלל או שנשמע רק תקתוק הסולנואיד?

האם לוח המקשים של הקודן היה מואר/הגיב ללחיצות?

לאחר ניתוק הקודן-כיצד הוטען המצבר? האם לכמה שניות ע"י מצבר עזר של החשמלאי או ע"י מטען מצברים, בטעינה עמוקה?

מה מתח הטעינה (באם נבדק) כרגע, לאחר "תיקון" התקלה? (בסרק, מנוע מונע ללא עומס,בסל"ד 2K ללא עומס ועם עומס מירבי)

היכן בוצע ניתוק הקודן? (מיקום כללי יספיק באם אינך יודע בדיוק-איזור תא המנוע,המושב האחורי או מתחת לרגלי הנהג/באזור מתג ההתנעה)

 

בברכה

נתקו

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

מתעלק על השרשור.

היתה לי את אותה הבעיה יום חמישי בלילה. הרכב לא התניע. כנראה עקב הבעיה בקודן. לאחר שחיכיתי כשעה הקודן החליט שהוא עובד, לחצתי את הקוד והכל עבד.

יום למחרת הלכתי למקום במתקין אזעקות, ניתקו לי את הקודן לגמרי. הבעיה היא שאיך שהתחלתי לנסוע כ5 קילומר מהמקום הרכב נכבה במהלך נסיעה. הרכב הובא על גרר לאותו המקום, וחיכה שם עד היום. היום הגעתי לשם, אמרו שלא מצאו בעיה, אך הרכב מניע רגיל. יש למישהו מושג מה קרה? האם הם לא ניתקו טוב את הקודן?

המצבר תקין כמובן, ויש סטרטר.

פורסם
אם תנדב לנו את כל המידע, יהיה קל יותר לעזור לך.

לא סתם נוסחו כללי הפורום. לפיכך, אל לך להלין על המנסים לסייע כי אם על עצמך.

לא אמרת שהמצבר נדרש לטעינה מחודשת.

 

 

אנא פרט:

בתחילת התרחשות התקלה-האם המתנע הסתובב כרגיל,לא הסתובב כלל או שנשמע רק תקתוק הסולנואיד?

האם לוח המקשים של הקודן היה מואר/הגיב ללחיצות?

לאחר ניתוק הקודן-כיצד הוטען המצבר? האם לכמה שניות ע"י מצבר עזר של החשמלאי או ע"י מטען מצברים, בטעינה עמוקה?

מה מתח הטעינה (באם נבדק) כרגע, לאחר "תיקון" התקלה? (בסרק, מנוע מונע ללא עומס,בסל"ד 2K ללא עומס ועם עומס מירבי)

היכן בוצע ניתוק הקודן? (מיקום כללי יספיק באם אינך יודע בדיוק-איזור תא המנוע,המושב האחורי או מתחת לרגלי הנהג/באזור מתג ההתנעה)

 

בברכה

נתקו

 

1. נשמע רק תקתוק הסולנואיד

2. לוח המקשים היה מואר והגיב ללחיצות

3.המצבר הוטען ע"י מטען מצברים למשך שעה

4. לא נבדק מתח הטעינה

5. הניתוק בוצע עד כמה שידוע לי באיזור תא המנוע

פורסם

לאור מה שפרטת, בהחלט יש מצב שהקודן נותק לשווא,והתקלה היתה במצבר.

אילו היה ניתוק סטרטר-הסולנואיד לא היה מתקתק. (הרי מנתקים אותו ולא את המתח הגבוה לסטרטר).

לוח מקשים מואר וקודן מגיב יפה-בהחלט מחזק את הטענה שהקודן תקין (כן, הוא עלול לא לשלוח פקודה לעלוקה למרות שיראה חיצונית כמגיב, זוהי תקלה נדירה יחסית ובהמשך לתאורך היא ניראית עוד פחות סבירה)

חשמלאי ניתק הקודן מתא המונע-כלומר ניסה לנטרל ניתוק סטרטר (לא משאבת דלק ולא מתח ראשי-IGN,שנמצאים בתא הנוסעים)

כמו כן, כנראה לא ניסה לטפל בקודן עצמו שבד"כ קבור מעל לרגלי הנהג.

 

אם תלך למתקין אמין וסבלני הוא יחבר מחדש את הקודן ויבדוק אותו. רוב הסיכויים שהוא ימצא תקין.

 

נתקו

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לאור מה שפרטת, בהחלט יש מצב שהקודן נותק לשווא,והתקלה היתה במצבר.

אילו היה ניתוק סטרטר-הסולנואיד לא היה מתקתק. (הרי מנתקים אותו ולא את המתח הגבוה לסטרטר).

לוח מקשים מואר וקודן מגיב יפה-בהחלט מחזק את הטענה שהקודן תקין (כן, הוא עלול לא לשלוח פקודה לעלוקה למרות שיראה חיצונית כמגיב, זוהי תקלה נדירה יחסית ובהמשך לתאורך היא ניראית עוד פחות סבירה)

חשמלאי ניתק הקודן מתא המונע-כלומר ניסה לנטרל ניתוק סטרטר (לא משאבת דלק ולא מתח ראשי-IGN,שנמצאים בתא הנוסעים)

כמו כן, כנראה לא ניסה לטפל בקודן עצמו שבד"כ קבור מעל לרגלי הנהג.

 

אם תלך למתקין אמין וסבלני הוא יחבר מחדש את הקודן ויבדוק אותו. רוב הסיכויים שהוא ימצא תקין.

 

נתקו

 

נתקו,אני מסב את תשומת לבך לעניין שהמצבר חדש בן 4 חודשים.

לוח מקשים מואר וקודן מגיב יפה פתאום לאחר ניתוק,ובמיוחד שלאחר שהחשמלאי ניתק את הקודן מתא המנוע,אומר לפי דעתי שיש מגע רופף באחד הכבלים או המגעים של הקודן עם מתח המצבר!

,תקן אותי אם אני טועה-אך אם היה ניתוק סטרטר,ייתכן מאוד שהקודן כן היה ממשיך לעבוד!עצם זה שהחשמלאי לא טיפל בקודן עצמו שנמצא קבור איפשהו,מחזקת לפי דעתי את האפשרות שהבעיה היא בחוטים או בקודן עצמו.אולי בוצעה התקנה לא ראויה של המצבר?

פורסם

קודן מגיב לפני הניתוק שביצע החשמלאי ולא אחרי.

מצבר חדש יכול להתרוקן גם בשעה וחצי בהינתן לו התנאים לכך.

סולנואיד מתקתק מצביע על כך שמגיע מתח לסטרטר,רק לא מספיק כדי לסובב את המתנע. נתקלתי בהרבה התקנות חאפריות. מעולם לא ראיתי שביצעו ניתוק אחרי סולנואיד.

 

בד"כ בתקלות קודן לוח המקשים לא מואר, או שאינו מגיב ללחיצות הקוד בצפצוף המאשר נטרול/טעות בקוד, או שאינו מגיב כלל ללחיצות.

 

בקודנים האלחוטיים לפעמים העלוקה לא מתחברת (או שמא מתנתקת?) ואין על כך חיווי בלוח המקשים שם הכל נראה תקין.

אבל: א. ניתוק סטרטר מבוצע בד"כ ע"י הניתוקים החוטיים ("שומרים" את האלחוטי לניתוקים הרחוקים מהמח, כמו נניח, מש' דלק)

ב. זוהי תקלה לא נפוצה.

 

אם הקודן לא היה מקבל מתח מהמצבר הוא לא היה מגיב כלל (אור בלוח מקשים וכו'). בעיה במגעים עלולה להיות רק במקום בו בוצע הניתוק פיזית.

בתא המנוע חיפש החשמלאי את הסטרטר (כדי לבצע מעקף מIGN לסולנואיד) הוא לא חיפש שם את הקודן או את החיבורים שלו למצבר (אני מקווה בשביל השואל שהקודן לא מחובר בשני חוטים ישירות למצבר :))

 

עריכה: אני בכווה מנסה לא להכנס לאיך מנטרלים קודן מעל דפי הפורום כדי לא לתת רעיונות לכל מיני בנדיטים. רק נגיד שאף חשמלאי לא יתעסק עם הקודן עצמו כשהרכב תקוע.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
קודן מגיב לפני הניתוק שביצע החשמלאי ולא אחרי.

מצבר חדש יכול להתרוקן גם בשעה וחצי בהינתן לו התנאים לכך.

סולנואיד מתקתק מצביע על כך שמגיע מתח לסטרטר,רק לא מספיק כדי לסובב את המתנע. נתקלתי בהרבה התקנות חאפריות. מעולם לא ראיתי שביצעו ניתוק אחרי סולנואיד.

 

בד"כ בתקלות קודן לוח המקשים לא מואר, או שאינו מגיב ללחיצות הקוד בצפצוף המאשר נטרול/טעות בקוד, או שאינו מגיב כלל ללחיצות.

 

בקודנים האלחוטיים לפעמים העלוקה לא מתחברת (או שמא מתנתקת?) ואין על כך חיווי בלוח המקשים שם הכל נראה תקין.

אבל: א. ניתוק סטרטר מבוצע בד"כ ע"י הניתוקים החוטיים ("שומרים" את האלחוטי לניתוקים הרחוקים מהמח, כמו נניח, מש' דלק)

ב. זוהי תקלה לא נפוצה.

 

נתקו,רק בגלל מה שאמרת שמגיע מתח לסטרטר אך לא מספיק,גורם לי לחשוד שאולי יש מגע רופף בחוטים בגלל התקנה לקויה של המצבר או הקודן..מספיק שכבל יהיה סדוק,וכבר לא מגיע לך כל הזרם (והמתח) ויש מגע רופף.

פורסם
מתעלק על השרשור.

היתה לי את אותה הבעיה יום חמישי בלילה. הרכב לא התניע. כנראה עקב הבעיה בקודן. לאחר שחיכיתי כשעה הקודן החליט שהוא עובד, לחצתי את הקוד והכל עבד.

יום למחרת הלכתי למקום במתקין אזעקות, ניתקו לי את הקודן לגמרי. הבעיה היא שאיך שהתחלתי לנסוע כ5 קילומר מהמקום הרכב נכבה במהלך נסיעה. הרכב הובא על גרר לאותו המקום, וחיכה שם עד היום. היום הגעתי לשם, אמרו שלא מצאו בעיה, אך הרכב מניע רגיל. יש למישהו מושג מה קרה? האם הם לא ניתקו טוב את הקודן?

המצבר תקין כמובן, ויש סטרטר.

 

חבל שגררת את הרכב לשם. מדבריך משתמע שהקודן המקורי בוצע כך שהוא מנתק את מש' הדלק. כנראה שכשביטלו את העלוקה/ניתוק חוטי, לא חיברו טוב את החוטים מחדש, מש' הדלק נותקה תוך כדי נסיעה והרכב כבה.

אם הרכב עכשיו במצב נסיעה, גש למוסך המכונאות הקבוע של שם יחברו הכל חזרה היטב בהלחמות+שרינקים/נעלי כבל חדשות.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...