Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן פולו/סיאט איביזה/סקודה פאביה- מצא את ההבדלים?


Sunflower
שימו לב! השרשור הזה בן 5319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דווקא אני קיבלתי את הרושם שבגולף VI יש יותר חומרי סופט טאץ' מהדורות הקודמים - כמו החומר השחור שיש בפאביה \ רומסטר במעטפת הקונסולה. ובכל מקרה, אני מוצא שתאי הנוסעים של פולקסווגן רק משתפרים (ולא ברור לי איך הם מצליחים) עם השנים.

 

מבט קצר בפרופיל שלך מגלה שאתה לא הצעיר ביותר בדיון הזה, וגם את העובדה שאנחנו חולקים שני תחביבים משותפים נוספים. אתה נוהג לצלם ב-ILS \ תמך? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אוראל,

מה זה המסע צלב הזה? מי יצא נגדך או ניסה לעקוץ אותך?

אני חושב ששני הדברים שכתבתי (שהם אמת) - כדאי למי שמתעניין לרכוש רכב לדעת. לא שמעתי על החלפת חיפוי קורות בגולף או פולו. לא שמעתי על מזגן שהתפוצץ לו פתאום ברכב בן שנה (או בכלל), בגולף או פולו. לא שמעתי על חלקים שנושרים בזמן נסיעה בגולף או פולו. לא שמעתי על CRUISE CONTROL שגורם לבעיה ב- ESP. כל אלה כן קורים בפביה/רומסטר, כפי שאתה יודע היטב.

אין לי שום דבר נגד סקודה ככלל או פביה (ואת האוקטביה 1.8 אני מאוד מעריך), אבל הקונצרן כולו קובע, כנראה, סטנדרטים כלשהם שמפרידים בין החברות השונות והתמחורים השונים. האם זה בא לידי ביטוי באיכות החומרים וההרכבה? כנראה שכן. ואגב, הקונצרן ככללו לאו דווקא נחשב בעיני לאמין במיוחד לאורך זמן, אבל זה לא קשור (וסיאט EXEO הייתי מאוד שמח לרכוש, למשל).

לגבי המוסך: בגולף הקודמת טיפלתי ב"פליקס", ולא היו לי כלל טענות, להיפך. במעט הביקורים שהייתי במוסך המרכזי בבני-ברק, התרשמתי דווקא לטובה מאופי השירות, אך זה היה בדברים קטנים כמו בדיקת שמן, בדיקת בולמים (שבוצעה במקצועיות לעניות דעתי) וכו'. דווקא היו אדיבים, אם כי התעצבנתי שחייבו אותי במחיר מלא של איזה חלק מהפגוש - אבל זה לא קשר לאנשי השירות.

ובאמת, יש לי המון הערכה אליך, למה חשבת שאני מנסה לרמוז משהו אחר? לא כל הבעת דיעה שאינה חיובית על סקודה, היא משהו נגדך. דווקא אל דעותיהם של אנשים שמעריכים - כן מתייחסים, גם אם לא תמיד בהסכמה מלאה. גם אני, כבעלים של גולף דור קודם, ישבתי בה הרבה. שנתיים רצופות בעצם. ואני כבר יושב כמה חודשים בגולף החדשה. אז אולי הרושם שלנו שונה - וזה מותר ובסדר, אבל בכל זאת אני קצת יותר "חי" את הרכבים האלה ודעתי (שאתה לא חייב להסכים עימה) היא שעדיין החומרים והגימור בדור הנוכחי עדיפים - בשים לב שה- 140 היתה ברמת גימור נמוכה יותר מה- 160, אם זה קשור.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, וכל זה קרה ברכב אחד ספציפי שכולנו מכירים (ועכשיו אני גם מבין את הקשר שלך לנושא) - רכב לימוני. מסכים.

 

לגבי החיפויים - מה הקשר בדיוק?

שקודה בכלל לא מייצרת את החלק הנ"ל אלא יצרן חיצוני - לידיעתכם.

וגם, פאק איט - חתיכת גומייה שלא מפריעה לאף אחד ולא מיועדת לשום דבר מלבד מדידת רווחים שווים בין הכנפיים בשני הצדדים. סה טו.

 

בפולקסווגן החלקים מתקלפים או נופלים (חלונות, זוכר?)

גם בימינו.

לא חסר פאקים בפולקסווגן - פשוט בעלי הפולקסווגנים מתקשים להודות בכך.

בכל זאת, הסמל הזה שמקדימה מסמל כמה דברים...

 

לגבי הבקרת שיוט - אפשרי גם אפשרי.

העסק קצת יותר מורכב ממה שאתה חושב (וגם בעל הרכב) ולא עובד בשיטת "החלף ידית וסע לשלום" - זה מצריך התעסקות עם החשמל והמחשב מנוע.

אז כן - התקנה רשלנית של בקרת השיוט (המקורית) עשויה לגרום לבעיות חשמל נוספות (כולל מחשב ABS/ESP וכן הלאה).

 

לגבי המזגן - אין לי שמצון של מושג.

בהחלט מוזר, בהחלט חריג ובהחלט לא תקין.

השאלה היא האם בעל הרכב המדובר מספר לנו הכל או מספר את החלקים שהוא רוצה לספר ואת זה אין בעיה לברר.

 

הקונצרן קובע סטנדרטים שונים ומיתוג שונה לכל יצרן בקונצרן - הגיוני לחלוטין.

מניסיוננו, סיאט היא הנחותה ביותר - מבחינת איכות החומרים, מרקם החומרים והאמינות המזעזעת.

מצד שני, אין לי יותר מידי תשבוחות על האמינות של הפולו הקודמת/פאסאט קודמות - איכזבו אותנו קשות.

 

אני במקרה קורא "אוטומוטור אונד שפורט" ו"אוטובילד" ודעתם שונה משלך.

הם מעדיפים את תא הנוסעים והאיכות הכללית של הסופרב על פני תא הנוסעים והאיכות הכללית של הפאסאט.

הם מעדיפים את תא הנוסעים והאיכות הכללית של היטי על פני תא הנוסעים והאיכות הכללית של הטיגואן.

ולהזכירך, הם גרמנים - הם אמורים להעדיף פולקסווגן, אבל הם לא.

 

מסכים.

לא כל הבעת דיעה שלילית (על כל דבר) - אינה נגדי.

אבל יש דרך להגיד את הדברים.

 

לגבי המוסך - כמו שציינתי, אני מכיר (ולא מאתמול) את הנפשות הפועלות במוסך - במידה ויש בעיה, יש למי לפנות. תמיד.

נדיר המקרה שאתה קובע תור ונכנס אחרי הזמן הנקבע.

אני לא צריך לציין שלבעל הרכב יש ניסיון מיניאטורי עם המוסך (והיבואן/יצרן) לעומתי...

לא צריך לספר לי מי הנפשות הפועלות ואיך דברים מתנהלים.

 

ואייל, אתה לא יכול לשפוט רכב על סמך רכב או שניים שגילו תקלה/תקלות מסויימות.

הפביה שלי וותיקה יותר (הידנית הראשונה למעשה) ועוברת חיים קשים הרבה יותר קשים (ויש פה מספיק אנשים שיעידו על כך, כולל בעל הרכב - אם האגו לא יפריע לו להודות בכך).

אז כן, נשרו לי הגומיות של הקורות ולא בכיתי או התלוננתי על זה - אני בכלל לא התלוננתי על זה. הם הציעו את ההחלפה ואני הסכמתי.

 

יש פה עוד לא מעט חבר'ה (כולל כאלה שקיבלו את הרכב שלהם ביחד עם הרכב המדובר) ואינם סובלים משום תקלה (למעט עניין הגומיות - שסודר רק מהמשלוח שאחרי. ושוב, קשה להגדיר את זה כתקלה - מדובר בפיסת גומי שאין לה שום יעוד משמעותי בחי הרכב) ויכולים גם להעיד על השירות המפרגן והנעים במוסך.

 

ולגבי הגולף - בדיוק.

הגולף החדשה מאובזרת יותר ואולי זה גם גורם לך לחשוב שהיא איכותית יותר או נעימה יותר לעומת הגולף היוצאת שהייתה הרבה פחות מאובזרת.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, וכל זה קרה ברכב אחד ספציפי שכולנו מכירים (ועכשיו אני גם מבין את הקשר שלך לנושא) - רכב לימוני. מסכים.

 

 

לגבי הבקרת שיוט - אפשרי גם אפשרי.

העסק קצת יותר מורכב ממה שאתה חושב (וגם בעל הרכב) ולא עובד בשיטת "החלף ידית וסע לשלום" - זה מצריך התעסקות עם החשמל והמחשב מנוע.

אז כן - התקנה רשלנית של בקרת השיוט (המקורית) עשויה לגרום לבעיות חשמל נוספות (כולל מחשב ABS/ESP וכן הלאה).

 

לגבי המזגן - אין לי שמצון של מושג.

בהחלט מוזר, בהחלט חריג ובהחלט לא תקין.

השאלה היא האם בעל הרכב המדובר מספר לנו הכל או מספר את החלקים שהוא רוצה לספר ואת זה אין בעיה לברר.

 

אני לא צריך לציין שלבעל הרכב יש ניסיון מיניאטורי עם המוסך (והיבואן/יצרן) לעומתי...

לא צריך לספר לי מי הנפשות הפועלות ואיך דברים מתנהלים.

 

 

הנה, בעלת הרכב לשרותך, איזה חלקים שלא סיפרתי אתה רוצה לשמוע?

על זה שסבתא הייתה איתי באוטו וגם היא נבלה מהפוף הגדול?

על זה שכמה קטנועים שהיו מלפני ברמזור התרחקו כמה שרק יכלו מהעשן?

איזה חלקים לספר?

 

שמע, כל תקלה שבאתי איתה למוסך טופלה, (לא תמיד בפעם הראשונה) אבל זה לא סביר שיהיו כל כך הרבה תקלות.

וזה לא סביר שכשאני אומרת למנהל המוסך שאני לא רוצה לראות את המוסך יותר עד הטיפול, אז התשובה שלו: "אז תשאירי פה את האוטו".

 

הם גם באמת מאוד נדיבים ונחמדים, אבל בסופו של דבר כשאני באה לקחת את האוטו ואני מגלה פציעות טריות של פתיחות דלת על האוטו זה לא נעים. (אני לא מתכוונת לספר את המקרה הקודם שהיה עם השטיפה ששרטה לי את האוטו)

 

במוסך נותנים שירות חביב ללקוח, אבל לאוטו מתיחסים בלי כבוד.

הפאביה נמכרה.:-(

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה לא סביר שכשאני אומרת למנהל המוסך שאני לא רוצה לראות את המוסך יותר עד הטיפול, אז התשובה שלו: "אז תשאירי פה את האוטו".

 

הם גם באמת מאוד נדיבים ונחמדים, אבל בסופו של דבר כשאני באה לקחת את האוטו ואני מגלה פציעות טריות של פתיחות דלת על האוטו זה לא נעים. (אני לא מתכוונת לספר את המקרה הקודם שהיה עם השטיפה ששרטה לי את האוטו)

 

במוסך נותנים שירות חביב ללקוח, אבל לאוטו מתיחסים בלי כבוד.

 

אוי, נו.

זה ההומור (הלא תמיד מצחיק) של אופיר.

תעשי לי טובה...

 

פציעה אחת עשו גם לי - בזמן הטיפול.

נהג מונית "חביב" וישראלי במיוחד.

ניגשתי עם זה לאופיר ולזיו וקיבלתי את הפיצוי שלי.

 

לגבי השטיפה - אשמתך בלבד.

כמו כל מכונת רחיצה גם המכונה הזאת שורטת ואני אמרתי לך עשרות פעמים להזהיר אותם שלא להכניס את הרכב פנימה בתום טיפול.

ואני לא צריך להזכירך לך מי זה שטרח ועמל והחזיר את הרכב למצב הטבעי שלו...

 

זיו יודע שאצלי יש חוק - לא להכניס את האוטו לשטיפה.

היה ככה גם עם הרכב הקודם (אומנם זה היה לפני הימים של זיו).

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שהתגובה לא קשורה לנושא, אבל האם שמת לב (פותח האשכול) ש80% מהתגובות פה הם אנשים בעלי אותם מכוניות מקונצרן VW?

 

אני לא בטוח שתגובותיהם תמיד אובייקטיביות.

נקודה למחשבה.

 

 

דניאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד את זה ככה,

אני ממש ממש מתגעגעת לצרפתיה שלי.

4 שנים הייתה לי 206, ז**נתי לה את הצורה.

חוץ מאשר אחרי תאונות (והיו מספיק :lol: ) היא לא ראתה מוסך. (רק החלפתי פעם אחת קלאצ' וידית איתות)

והיא לא הייתה חדשה.

בפיג'ו החיים יפים, ב40 ש"ח מגיע בחורצ'יק לשטוף לי את האוטו מתחת לבית.

אחרי כל טיפול\ בדיקה במוסך, האוטו היה נשטף ידנית.

ממש בא לי לשלוח מכתב זועם לפיג'ו בצרפת ולהתלונן על המכוניות המבאסות שהם עשו!

 

עוד מעט נראה עד כמה סקודה יהיו טובים.

לימונים יש בכל חברה נכון?

השאלה עכשיו זה איך הם יטפלו בי.

אני לא מבקשת משהו שלא מגיע לי.

הפאביה נמכרה.:-(

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוראל, יש לך סימוכין לכך שהאמינות של סיאט "מזעזעת" ?

 

באופן כללי ניתן לומר שאמינות כל החברות לפלטפורמה הזו זהה פחות או יותר ובסיאט וסקודה איכות החומרים ,הבניה, בידוד מרעשים וכו' הם פחות טובים (תתווכחו כבר ביניכם מי יותר גרוע).

רוב הבעיות שהיו לנטלי ולך גם עם הסיאט וגם עם הסקודה היו בעיות של איכות גימור, איכות חומרים והקפדה על פרטים.

 

נ.ב. קפוץ אלי בהזדמנות לראות איך נראה תא נוסעים של גולף בת 10 כמעט. אז בסדר - ידיות הדלתות התקלפו כבר מזמן (השלמתי את הקילוף עד הסוף והן נראות מצויין)

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה של קילוף הדלתות ברכבי וואג נגרמת עקב השמש הישראלית

 

היה לי את הבעיה הזאת בפולו 6N2 פירוק הידיות שיפשפוף וצביעה בצבע שחור מט החזירה עטרה ליושנה

 

והמחיר - ללא תחרות

Polo 16v 6N2 -My Previous ride

EAT SLEEP BOOST

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי את זה פה לא מעט ואמרתי גם לאוראל. האיביזה דור קודם שהיתה לי, היתה מושלמת מבחינת אמינות.

לא עשתה בעיות בכלל ושום דבר לא התפרק.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה לMK3 או 4

 

כי רוב הMK3 שראיתי נראות במצב רע מאוד בפנים

 

כבר החלקים בפיאט אונו בת 15 שנה הראו יותר עמידות , בלי לזלזל בפיאט

 

מקווה שהפלסטיקה ואיכות ההרכבה בFR תפגין יותר אמינות מאחותה בדור הקודם

Polo 16v 6N2 -My Previous ride

EAT SLEEP BOOST

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד לגולת בוסטון הרחוקה הגיעו הידי הריב הגדול בין חצר הרב שקודה והרב סיאט (ממש אשכנז מול ספרד...). אני מבין שהחרדים מאחדים כוחות נגד החילונים אבל ידוע (לי לפחות) שמלחמת החרדים בתוכם גרועה יותר ממלחמת החרדים בחילונים.

אז לכל המתוכחים מבית פולקסווגן/סיאט/סקודה הרשו לי לבשר לכם שפשוט אין הבדל בין המכוניות מבית פולו ויהיו אלה איביזה, קורדובה, אאודי הקטנה, סקודה, שקודה וכו'.

מנסיון רב ברכבי הקונצרן אני להעיד שזה אותו רכב ואם היו תקלות זה רק מרכבי לימון, דבר שקורה, שומו שמיים, אפילו במכוניות שק..פולק...איבי..קורקורדו..

לבת שלי בירושלים ישנם שני רכבים זהים. קורדובה 2007 שהיתה שלי ועשתה כ 80K ופאביה סטיישן (דור קודם) 2007 שעשתה כ 70K.

למרות שהקורדובה עברה טיפולים למופת והסקודה פשוט עברה התעללות תחזוקתית +שינוע תינוקות, טיטולים, במבה, כלב ומה לא, שתיהן משיבות אהבה באותה צורה בדיוק.אין תקלות (למעט בעית חלון חשמלי בסקודה) הגימור המוקפד בסקודה עמיד מול מתקפות הבמבה, הריפוד והחיפויים של שני הרכבים עומדים יפה מאד מול השמש הישראלית והנסיעות הלא קלות בהרי ירושלים ביום חמסין כבד לא עושות עליהן שום רושם. כל המערכות מתפקדות כמו מהיום הראשון.

בקיצור, עם כל הפנאטיות של חסידי סקודה וחסידי סיאט, תעזבו. אילו ידעתם כמה סיאטים מיוצרים בגרמניה וכמה פולקסווגנים מיוצרים על אותו פס ייצור בספרד, הייתם מבינים שזה לא משנה.

ומילה אישית, אחרי שלוש קורדובות ברצף נפרדתי אישית מהמותג כי לצערי לסגמנט הזה אין בנתיים אוטו עם בגאז' (למעט הפאביה איר, שלא מוצאת חן בעיניי חיצונית). אם היו ממשיכים לשווק את הקורדובה, אזי המיצ'ובישי לנסר החדשה היתה מוצאת קונה אחר...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח אם תסביר לי למה דווקא כל 6K?

 

המוסכניק שלי עושה מעקב במחשב אחרי רכבים שעוברים אצלו טיפולים (לקוחות קבועים) אז הוא ממליץ כל חצי שנה לבוא לבדיקה (אפילו מרים טלפון.. הוא יודע שאף אחד לא דואג לרכב שלו יותר מדי, אז זה נשאר בגדר המלצה ללקוח ואפשר להתעלם ממנה) לראות מה המצב ועל הדרך להחליף פילטרים (שמן,אויר,החלפת שמנים אם צריך..) ולראות אם יש בעיות.

והנסועה שלי בחודש לא עוברת את ה 1000 ק"מ אז יצא 6K פעם אחרונה.

ואישית אני מעדיף כל חצי שנה בדיקה והחלפה של הפילטרים לראש שקט..

 

סביר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה לMK3 או 4

 

כי רוב הMK3 שראיתי נראות במצב רע מאוד בפנים

 

כבר החלקים בפיאט אונו בת 15 שנה הראו יותר עמידות , בלי לזלזל בפיאט

 

מקווה שהפלסטיקה ואיכות ההרכבה בFR תפגין יותר אמינות מאחותה בדור הקודם

 

היא היתה מודל 2003. הדבר היחידי שנפל שם זה הפלסטיק שמכוון את זווית המשענת וגם זה קרה אחרי 5 שנים.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...