Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6208 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעבר הרחוק בפגו' 205 הישתמשתי בשמן הזה , לאחר 5 K השמן הוחלף והיתי בטוח שיצא מים שחורים ולא שמן.(20-50 מינראלי ) החלפתי לשמן STP ואחרי 5K יצא שמן סמיח כמו שהיה חדש רק בצבע שחור.

לא שלחתי את השמן למעבדה אבל לי הספיק מה שראיתי מה גם שלאחר החלפה לSTP המנוע עבד שקט יותר.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שמן המנוע " אמריקן איגל 5W30 " לפי המפרט הטכני , עומד בתקן מאזדה פורד

 

אבל - טוב שם טוב , משמן טוב :lol:

 

אם אתה חושש - קנה שמן 5W30" מוטוקראפט " AGIP , MOBIL והחלף בכל מוסך .

אפשר לקנות ב " אוטו-דיפו " ולהחליף במוסך שלהם .

 

 

לאחר שקראתי את השרשור הזה ולאור העובדה שהטיפול השנתי מתקרב, גם אני התחלתי לדאוג.

התקשרתי לאחד ממוסכי מאזדה ונאמר לי שהם משתמשים בשמן "מוטוקראפט".

זה נחשב שמן טוב? של איזו חברה הוא? איך אני יכול לבדוק שהם באמת שמים אותו ולא רק אומרים זאת בטלפון?

יש לי מאזדה 3, רק 1.6 ולא 2.0, איזה סוג שמן אני צריך?

פורסם

ה "מוטוקראפט". שמן טוב ומתאים - קצת יותר יקר במוסך .

גם ה דלקול במורשה עומד בתקן - אני סתם בשביל השקט והכייף מבקש את המוטוקראפט.

 

תמיד לשאול , ולבקש לראות באיזה שמנים משתמש המוסך - זכותך המלאה :idea:

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
שמן המנוע " אמריקן איגל 5W30 " לפי המפרט הטכני , עומד בתקן מאזדה פורד

 

אבל - טוב שם טוב , משמן טוב :lol:

 

אם אתה חושש - קנה שמן 5W30" מוטוקראפט " AGIP , MOBIL והחלף בכל מוסך .

אפשר לקנות ב " אוטו-דיפו " ולהחליף במוסך שלהם .

( לדעתי לא חובה/לא צריך להחליף גם את פילטר השמן )

אם תחליט להחליף גם פילטר שמן - רק מקורי או תואם איכותי כגון MANN .

 

אפשר לפני הטיפול במוסך , גם במורשי יבואן , לשאול באיזה שמן משתמשים ולבקש סוג איכותי

לא מתאים להם - עבור למוסך אחר .

 

אייל .

 

 

איך אני יודע שמה שמוכרים לי זה פילטר שמן מקורי ולא משהו תחליפי? או שסתם עובדים עליי ?

 

האם ישנו איזה סימן היכר חיצוני לפילטר למאזדה ספיריט ספורט? , האם אוטו דיפו מחזיקים במלאי חלקים מקוריים?

פורסם

על הפילטר שמן המקורי , יש סמל כיתוב של מאזדה + גם על קרטון האריזה שלו .

אפשר לקנות בחנויות חלפים + במוסכי דלק מוטורס .

 

גם לחברת MANN יש פילטר חליפי תואם טוב , ואפשר לקנות בחנויות חלפים , לפי דגם הרכב והמנוע .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אתם קצת נסחפים!

 

לשלוח מכתבים למאזדה עולמית, לשלוח דגימות.....

 

אם מישהו ניזוק מהשמן והוכח קשר הלקוח יתבע את המוסך. והמוסך יתבע את יבואן השמן על כך שהוא לא עומד בתקנים, זה לא משחקים. ברגע שהשמן מגיע למוסך מורשה, מבחינת המוסך הוא עומד בכל התקנים וצמיגות שהמוכר/יבואן מכריז עליה. שיקול הדעת הוא של המוסך בלבד ואפילו לא של היבואן, עד שאין הוראה מפורשת. מוצהר כי השמן בצמיגות 5W/30 ועומד בתקן ACEA A3 ו-API SL ומעלה אז ניתן להשתמש בו. עד כמה שהשם המסחרי הוא ידוע פחות או יותר מבחינת המוסך לא משמעותי כלל, כי ב-99.9% אף אחד גם לא ישאל.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

אני מניח שהנזק לא מידיי, אלא מצטבר. לך תוכיח אחרי XYZ אלף קילומטר שזה ניגרם מהשמן.

זה לא דימיוני, אלא הוכח בבדיקות מעבדה שהשמן לא עומד בתקן(שוב, אני יודע לגבי 15W40), אני מניח שגם 5W30 לא משהו.

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם

גם אני לא הייתי חי יום אחד אפילו עם אמריקן איגל.

לא מבין איך מוסך שמכבד את עצמו שם כזה דבר ללקוחות.

ועוד גובה 200 ש"ח !!!!

שמן הזה עולה סביב 60 ש"ח באוטו דיפו.

 

מוטורקראפט שמן טוב.

בד"ג בא בג'ריקאנים אדומים.

הבעיה שלו שהוא חצי סינטתי ומוכרים אותו במוסכים במחיר לא זול (סביב 200 ש"ח אני חושב).

 

הכי טוב לרכוש שמן שאתה רוצה בחנות אמינה ולתת למוסכניק להחליף.

רוב המוסכים לא יתנגדו.

 

פילטר שמן - אין שום סיבה לחסוך.

מקוריים של מזדה (יש גם לבנים של פורד) עולים 60-70 ש"ח בלבד.

 

 

בקיצור - למוסך ההוא לא הייתי חוזר.

אם זה רמת המקצועיות והגינות שלהם..........

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

חברים אתם קצת ניסחפים, ברשותכם אני אעשה לכם סיכום קצר על שמנים בכלל ועל אמריקן איגל בפרט.

 

עקב העדר פיקוח ותקנים לשמני מנוע בארץ, כל יבואן יכול מחר להחליט שהוא מביא/מייצר שמן נחשים סחוט טרי ולכתוב אל האריזה "שמן למנועי בנזין הכי טוב בעולם בתקן XY" ולמכור לכול המרבה במחיר, לרוב לכל ממעיט במחיר- מדובר בשמנים זולים שנועדו לרוב לציי רכב, שם הרי הכסף הגדול.

השמן הנודע של אמריקן איגל המשווק ע"י חברת פרומט סחר, לאחר שהובהר שהוא, למרות הדגל האמריקאי על האריזה, מוצר מאוד מקומי, נלקח למעבדה, יחד עם כמה מוצרים של החברה, ע"י עיתון כלכלי במטרה לבחון את איכות השמנים במעבדה.

 

התוצאות לא היו מרשימות, השמן לא עמד התקנים שהיו על האריזה, חבילת התוספים לא הגיעו למידת הכמות הנדרשת לתקן שהעידו על שמן נחות יותר מהמוצהר.

 

לאחר מכן פרומט איימו על העיתון בתביעה משפטית בטוענה כי השמן לא נבדק בצורה נכונה או ראויה וכי השמנים שלהם כן עומדים בהבטחות התקן של האריזה ואכן בבדיקה נוספת של המוצרים (אריזות חדשות) ע"י העיתון, נמצא שאכן השמנים עומדים בתקן אשר נכתב על האריזה ובפורסמה התנצלות מהוססת.

 

מה זה אומר לנו הצרכנים הסיפור הזה? שיש להטיל ספק במוצרים אך חשוב לזכור כי, הרי באותה מידה מוצרים אחרים יכולים לא לעמוד בתקן ולגרום לנזקים במנוע לאחר השימוש בהם, ויש להטיל ספק בכל מוצר שהוא אינו מוצר פרימיום מובהק ועלי לציין שגם במוצרים פרימיום נתגלו זיופים פה ושם.

 

אז איך מצמצים נזקים? הכוח הוא אצלינו, חשוב לגביר מודעות והבנה בנושא שמני מנוע וכל עוד נדרוש בתוקף מוצרים איכותיים וטובים כך גם גם חברות שמוכרות מוצרים זולים ידאגו שהשמנים שהם מוכרים אולי לא יהיו מותג פרימיום, אך לפחות יעמדו בתקנים והבטחות על המוצר לא יהיו עורבא פרח.

בידקו מראש איזה שמן מתכוונים לשם במנוע רכבכם במוסך, בקשו לראות אריזה אם אפשר, יש מוסכים שמשתמשים בצובר, לרוב כתוב על הצובר איזה שמן יש בפנים.

רוצים מוצר פרימיום יקר? הביאו איתכם או בררו עם המוסך האם הוא משתמש בשמן פרימיום ואיזה, היו יותר ויותר מוסכים מציעים שני סוגי שמנים, פשוט ויקר. את הדיעה שלי מה להשתמש במנוע אתם בטח יודעים.

פורסם

לגבי חברות טובות יותר וטובות פחות הבנתי..

מישהו יכול בבקשה לרשום באיזה שמן משתמשים במנוע 1.6

של מאזדה 3 ? הכוונה לנתונים הטכניים של השמן - סינטטי, חצי סינטטי, צמיגות וכו'

לא למותג.

תודה :-)

פורסם
החלפתי לשמן STP ואחרי 5K יצא שמן סמיח כמו שהיה חדש רק בצבע שחור.

לא שלחתי את השמן למעבדה אבל לי הספיק מה שראיתי מה גם שלאחר החלפה לSTP המנוע עבד שקט יותר.

 

אגב, גם STP זו המצאה ישראלית. החברה העולמית לא מתעסקת בכלל בייצור שמנים אלא בתוספים בלבד. בישראל ניצלו את המוניטין של החברה ואת הבורות הישראלית ומשווקים לישראלים כביכול שמן של חברה עולמית מכובדת. סביר שהשמן הזה מיוצר בישראל או מיובא ממפעל עלום שם בחו"ל.

פורסם
לגבי חברות טובות יותר וטובות פחות הבנתי..

מישהו יכול בבקשה לרשום באיזה שמן משתמשים במנוע 1.6

של מאזדה 3 ? הכוונה לנתונים הטכניים של השמן - סינטטי, חצי סינטטי, צמיגות וכו'

לא למותג.

תודה :-)

 

הכל כתוב לך בספר הרכב.

דלק מוטורז לא מציינת האם לשים סינטתי או חצי סינטתי.

הם אומרים לך משהו בסגנון:

 

API SL

ACEA A3/A5

5W30

 

שמנים רבים מאוד מתאימים להגדרות אלו.

 

ד"א - בארה"ב מזדה אומרת לשים שמן 5W20.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
הכל כתוב לך בספר הרכב.

דלק מוטורז לא מציינת האם לשים סינטתי או חצי סינטתי.

הם אומרים לך משהו בסגנון:

 

API SL

ACEA A3/A5

5W30

 

שמנים רבים מאוד מתאימים להגדרות אלו.

 

ד"א - בארה"ב מזדה אומרת לשים שמן 5W20.

 

 

דווקא בספר רכב שברשותי יש כמה אופציות, עפ"י האקלים במדינה בה הרכב יעבור שימוש.

לפי האקלים שלנו, הבנתי מהספר שמומלץ 10W-30 (תקנו אותי אם אני טועה).

עכשיו אני שואל בהיבט הפרקטי, נגיד אני רוצה לקנות שמן איכותי לדוגמא של Esso או Mobil

אני ניגש לאוטודיפו, מה אני מבקש מהם? במה כן משתמשים בפועל אצלינו במאזדה 3 1.6 ?

האם המיכל הסטנדרטי של 4 ליטר מספיק? אולי זאת שאלה מטומטמת אבל אין לי ניסיון אם הטיפול

באוטו הזה. באונו שהייתה לי, הייתי קונה Esso 10W-40 חצי סינטתי ומ-4 ליטר היה נשאר לי קצת

וזה היה מנוע 1.1

אז מי שיודע מניסיון מה הולך במאזדה בד"כ בארץ, אשמח לשמוע ממנו.

פורסם
דווקא בספר רכב שברשותי יש כמה אופציות, עפ"י האקלים במדינה בה הרכב יעבור שימוש.

לפי האקלים שלנו, הבנתי מהספר שמומלץ 10W-30 (תקנו אותי אם אני טועה).

עכשיו אני שואל בהיבט הפרקטי, נגיד אני רוצה לקנות שמן איכותי לדוגמא של Esso או Mobil

אני ניגש לאוטודיפו, מה אני מבקש מהם? במה כן משתמשים בפועל אצלינו במאזדה 3 1.6 ?

האם המיכל הסטנדרטי של 4 ליטר מספיק? אולי זאת שאלה מטומטמת אבל אין לי ניסיון אם הטיפול

באוטו הזה. באונו שהייתה לי, הייתי קונה Esso 10W-40 חצי סינטתי ומ-4 ליטר היה נשאר לי קצת

וזה היה מנוע 1.1

אז מי שיודע מניסיון מה הולך במאזדה בד"כ בארץ, אשמח לשמוע ממנו.

 

בספר רשום 5-30 בתקן שרשמו לך . במוסך מורשה משתמשים ב 5-30 בתקן שנירשם, חצי סינטטי של מוטוקרפט מיכל אדום. שים לב על אותו מיכל רשום מאחור בעיגול קטן ברקע לבן 5-20 , ומיקדימה בגדול 5-30 (לך תדע :shock: ). מיכל של מוטוקרפט בחנות חלקים בת"א מחירו 140 ש"ח . אצלי ברכב החלפתי שמן לאגיפ סינטטי מלא 5-30 בתקן הרשום ב 140 ש"ח .

כל שמן של חברה מוכרת 5-30 חצי סינטטי בתקן שנירשם יכול להתאים .

במנוע של המאזדה ניכנס 3,900 ק"ג , גלון יספיק .

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם
אגב, גם STP זו המצאה ישראלית. החברה העולמית לא מתעסקת בכלל בייצור שמנים אלא בתוספים בלבד. בישראל ניצלו את המוניטין של החברה ואת הבורות הישראלית ומשווקים לישראלים כביכול שמן של חברה עולמית מכובדת. סביר שהשמן הזה מיוצר בישראל או מיובא ממפעל עלום שם בחו"ל.

 

השמן היה מיובא בכמוית גדולות ועל כן מחירו היה זול יחסית, אבל יקר יותר מהאיגל איכס .

הספיק לי שהשמן STP החליש רעשים מהמנוע ובהחלפתו לא היה ניראה כמו בדיקת שתן של האיגל איכס .

ואתה צודק , התוספים של STP כן מיוצרים בארץ .

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .


×
×
  • תוכן חדש...