Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6476 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מחפש מספר שבועות רכב מסוים. נתקלתי במודעה בה צויין שהרכב היה בבעלות חברה, וכיום היא בבעלות פרטית.

מה המשמעויות מבחינת המחיר, "היחס" שהרכב קיבל וכו'?

פורסם

אם זה היה רכב צמוד זה 9%- מהמחירון, אם זה היה אצל מספר נהגים זה 14%-

 

את הק''מ יש לחלק ב 1.5

 

לגבי המצב והיחס, קשה לדעת. גם קשה לדעת איזה יחס הוא קיבל כאשר היה יד פרטית (כמו כל רכב). אצלי בעסק יש צי קטן של מכוניות (12), וכל הרכבים שיש והיו קיבלו כל הטיפולים 10,000 ק''מ עם חלפים ונוזלים איכותיים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
אם זה היה רכב צמוד זה 9%- מהמחירון, אם זה היה אצל מספר נהגים זה 14%-
אמר מי ? המחירון המגוחך?

 

אני רוצה להבין משהו. נניח שיש בחברה מסויימת שני נהגים. אחד מבוגר ומהוגן בן 50, והשני בן של אלף נבלות, ילד חוצפן וצעיר שמתייחס למכונית כמו זבל.

 

אתה מסביר לי שהמכונית שהיתה צמודה לילדון הזה כל הזמן שווה 9% (תשעה אחוז ב-ד-י-ו-ק) פחות, אבל מכונית שקיבלה חצי מזמן פטור מהילדון אצל הנהג המבוגר שווה פחות?

 

זו רק דוגמה אחת מני רבות למופרכות המוחלטת של המחירון הלאומי, ולמידת הגיחוך שכרוכה בציטוטו.

פורסם

ארנון, אפשר להתווכח עד מחר, אבל אנשים קונים רכב על פי מחירון. כאשר אני בא למכור רכב שהיה בבעלות חברה אין עם מי להתווכח, הקונה בעצמו מצביע על מחירון בו כתוב רכב בבעלות קודמת של חברה ירידה של 9% - 14% (רכב צמוד 9%-).

 

כנ''ל לגבי הק''מ.

 

אם אתה, לדוגמה, תבוא ותנסה לשחק את המשחק הזה של "אמר מי ? המחירון המגוחך?" אתה משוחרר, על תקנה שלום ולהתראות. חפש פרטי/חדש/מהרופא.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

אנשים קונים על פי מחירון?

 

בגלל זה "יד-2" מוצף במודעות של חברות ליסינג שמוכנות למכור לך מכונית בחינם וש"תשלם מתי שתרצה", "בלי מע"מ", "מודל 2007 במחיר 2005" ועוד מני תעלולי מכירה אחרים?

 

חוץ מזה אני שואל אותך שוב (שים לב: אותך. לא את לוי יצחק)

 

כל מכונית שיצאה מחברה שווה בדיוק 9% פחות מפרטית?

לא משנה מה עברה ? כיצד תוחזקה? איך ננהגה ?

 

אני לא מבין איך מישהו מסוגל להאמין בטקסט הזה. אפילו הקונים לא מאמינים לו.

פורסם
אנשים קונים על פי מחירון?

 

מסתמכים על פי מחירון יצחק לוי, כן.

 

בגלל זה "יד-2" מוצף במודעות של חברות ליסינג שמוכנות למכור לך מכונית בחינם וש"תשלם מתי שתרצה", "בלי מע"מ", "מודל 2007 במחיר 2005" ועוד מני תעלולי מכירה אחרים?

 

אלה רק פרסומים. לא נדון על זה פה, זה לא שווה את זה.

 

חוץ מזה אני שואל אותך שוב (שים לב: אותך. לא את לוי יצחק)

 

כל מכונית שיצאה מחברה שווה בדיוק 9% פחות מפרטית?

 

יש כאלה ששוות יותר (!), אך לצערי הן חייבות להמכר מתחת למחירון לא מפני מצבן המכאני, אלא מפני שברשיון כתוב בעלות חברה. רק בגלל חמש אותיות האלה הרכב נמכר כמה אלפי שקלים פחות.

 

לא משנה מה עברה ? כיצד תוחזקה? איך ננהגה ?

כנ''ל לגבי רכב מידיים פרטיות. הכל בערפל, רכב יד שניה זה חתול בשק.

 

לגבי תחזוקה יש קבלות על טיפולים. הרבה פעמים רכבי חברה מטופלים הרבה יותר טוב מרכב פרטי.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
אלה רק פרסומים. לא נדון על זה פה, זה לא שווה את זה.
למה לא נדון על זה פה ?

כי זה סותר את דבריך הנחרצים?

 

נראה שזו שיטה חוזרת בדיונים איתך.

קודם כל אתה משחרר קביעה נחרצת שממנה משתמע כאילו אתה מומחה עולמי בסוגיה.

אח"כ, כשאתה מתבקש להתמודד עם דוגמה שסותרת את הקביעה שלך, או להביא לה סימוכין, אתה מתחמק באלגנטיות.

 

מחפש מספר שבועות רכב מסוים. נתקלתי במודעה בה צויין שהרכב היה בבעלות חברה...מה המשמעויות מבחינת המחיר, "היחס" שהרכב קיבל וכו'?
במדינות מערביות מתוקנות (כלומר לא בישראל) רוכשי מכוניות משומשות משתמשים במוחם שלהם, ולא מצפים מלוי יצחק שיחשוב עבורם.

הם מבינים שהמחיר שהם ישלמו עבור מכונית משומשת מסויימת לא יכול להיות זהה למחיר של מכונית דומה שעברה חיים אחרים.

הם בודקים את מצבה, את היסטוריית הטיפולים, את היסטוריית התאונות, את מצב הצמיגים, שואלים את המכונאי שלהם וכיוב'.

 

בסוף הם מקבלים החלטה, ואם זה מתאים למוכר או למגרש המכוניות, סוגרים עסקה.

 

אצלנו בישראל אנשים אוהבים להיות חלק מעדר. אוהבים שיחליטו בשבילם.

 

אם העדר אמר שמכונית מחברה זה רע, הם לא יקנו.

אם העדר אמר שמכונית מרופא זה טוב, הם יקנו.

אם העדר אמר שטויוטה אמינה ושומרת על הערך, הם יקנו, וכן הלאה.

 

לשמחתך (במועד הרכישה) ולצערך (במועד המכירה), העדר אמר שמכונית מחברה זה רע.

כמה רע ? רע.

 

לכן מכונית שבעברה היתה בבעלות חברה שווה פחות. כמה פחות ?

תלוי בקונה ותלוי במוכר.

 

מה שבטוח הוא שההפרש לא מוגדר באחוזים, ובטח ובטח לא במספר מדוייק כזה, כמו שלוי יצחק היה רוצה שתאמין.

פורסם
למה לא נדון על זה פה ?

כי זה סותר את דבריך הנחרצים?

 

אתה רוצה לדון? בבקשה.

 

לא אוכל להתייחס לפרסומים שלך באופן ספציפי, כי לא נתת שום דוגמה ספציפית, אלא המצאת משהו בין רגע.

 

הם מבינים שהמחיר שהם ישלמו עבור מכונית משומשת מסויימת לא יכול להיות זהה למחיר של מכונית דומה שעברה חיים אחרים.

 

איזה "חיים אחרים"? מאיפה אתה ממציא את זה? כאילו אני יכול לקנות רכב יד שלישית או רביעית ולדעת מה עבר על הרכב לפני, אפילו אם הוא היה פרטי.

 

יש לך טעות בסיסית בהבנת המושג "רכב חברה". זה רכב שרשום על העסק כדי שהוצאותיו יהיו מוכרים במס ומע''מ. לבוא ולטעון שכל רכב "חברה" זה רכב "השכרה" מאוד לא מקצועי.

 

 

אצלנו בישראל אנשים אוהבים להיות חלק מעדר. אוהבים שיחליטו בשבילם.

 

כנראה אתה אוהב יותר מדי לשחק את תפקיד הנביא. תהנה.

 

 

לשמחתך (במועד הרכישה) ולצערך (במועד המכירה), העדר אמר שמכונית מחברה זה רע.

כמה רע ? רע.

 

אין שום בעיה למכור רכב שרשום "רכב חברה".

 

לכן מכונית שבעברה היתה בבעלות חברה שווה פחות. כמה פחות ?

תלוי בקונה ותלוי במוכר.

 

בפועל (בחיים אמיתיים, לא וירטואליים) כמעט הכל תלוי בסחירות וביקוש של הרכב. במקרה והרכב מבוקש ניתן למכור גם יותר ממחירון משוכלל.

 

מה שבטוח הוא שההפרש לא מוגדר באחוזים, ובטח ובטח לא במספר מדוייק כזה, כמו שלוי יצחק היה רוצה שתאמין.

 

טוב, אז תמציא מחירים משלך ותודיע לנו בבקשה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

בשורה התחתונה, במצב השוק הנוכחי שווי הרכב נקבע פחות או יותר לפי המחירון של אדון לוי יצחק. זה לא משנה אם זה לצרכי ביטוח או לצרכי מכירה עתידית, כרגע הוא מכתיב את מצב השוק ולא נראה שהמצב הולך להשתנות בזמן הקרוב.

ואני לא מדבר על כמה רכבים ספציפיים שהנוסחאות האוטומטיות של לוי יצחק מפספסות.

 

אני האחרון שחושב שצריך לשלם על רכב את מחיר המחירון הנקוב וזהו. צריך להתחשב במצבו הנוכחי של הרכב (תאונות, מצב מכני, תוספות) כשמחיר המחירון הוא בגדר בסיס להתמקחות. ובמקרה של רכב חברה, כן, הבסיס נמוך יותר בגלל חוסר הוודאות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

היה לאמא שלי רכב מהעבודה, נהג יחיד לא אומר כלום.

 

אמא שלי הייתה "נהגת יחידה".

 

 

אבל לאמא שלי היה בן סורר :evil:

 

נזקים שנגרמו (להזכירכם נהגת יחידה).

 

*משאבת הגה כח,תושבות מנוע (45 אלף ק"מ! רכב חדש!) , צמיגים, חופשים במערכת המתלים, תופי-בלם, כבל בלם יד קרוע,שמן גיר שרוף, קלאץ' (תוך 45 אלף ק"מ).

 

אבל מה?

 

החברה תיקנה הכל בחלקים מקוריים, ואיכותיים .

 

והרכב נמכר במחירון,כי בא בן אדם בדק את הרכב - הרכב יצא בבדיקה במצב מושלם.

 

מחיר במחירון היה 41,700 - הרכב נמכר בכמה? 40,800.

 

ודרך אגב,אני תכננתי לקנות את הרכב ברגע שראיתיש החברה שמה חלפים וחלקים מקוריים עם ניילון יפה עם הסמל HYUNDAI מקדימה.

 

זה לא מדד לכלום רכב חברה,פשוט המצב כיום הוא מצב שהמחירון הוא זה שקובע.

 

כי אתה תקנה יונדאי במחירון,למרות שהיא רכב חברה והבן אדם שבא אחרייך יקנה ממך בהנחה של חברה+הנחה של היד +ק"מ גבוהה,+ כל שטות שהוא ימצא.

פורסם
אתה רוצה לדון? בבקשה.
לפני תחילת הדיון, אסביר לך שוב את טענתי, זו שאינך מבין:

אני בכלל לא נכנס לשאלה אם קל או קשה למכור רכב חברה.

אני מסתייג מעצם הטענה (שלוי יצחק כנראה מעלה, ושאתה מצטט כמו תורת אלוהים) לפיה רכב חברה -כל רכב חברה מכל דגם וכל מצב- שווה 9% בדיוק פחות מרכב פרטי, ו- 14% בדיוק אם נהג עליו יותר מנהג אחד.

 

אני טוען שזו טענה מטופשת ומופרכת במידה כל-כך גדולה עד שאפילו העדר הישראלי לא אוכל אותה.

נסה אתה למכור מכונית שהיתה בעברה רכב חברה תוך הורדת 9% בדיוק מהמחירון.

אם אינך איש מכירות דגול, אתה תמתין זמן רב לקונה.

לא אוכל להתייחס לפרסומים שלך באופן ספציפי, כי לא נתת שום דוגמה ספציפית, אלא המצאת משהו בין רגע.
למשל זה, מבצע של אוויס.

למה האנשים באוויס נדיבים כל-כך ? הרי יש מחירון. הם מכירים אותו. הקונים מכירים אותו. כולם מסכימים על המחיר הנכון. אז מדוע יש צורך בתשלומים נדיבים ללא ריבית ששקולים להנחה בת אלפי ש"ח?

מדוע יש צורך בהלוואות פריים מינוס - שוב, שקולות להנחה בת אלפי ש"ח?

מדוע יש צורך בהנחה על מה שכתוב במחירון? או כאן, למשל ? הרי המחיר שרשום שם הוא זה שכולם מסכימים עליו. גם הקונים.

איזה "חיים אחרים"? מאיפה אתה ממציא את זה? כאילו אני יכול לקנות רכב יד שלישית או רביעית ולדעת מה עבר על הרכב לפני, אפילו אם הוא היה פרטי.

לא הבנת.

שתי מכוניות משומשות לא יכולות לעלות אותו הדבר כיוון שמצבן שונה, תמיד.

 

אתה אולי לא יכול לדעת מה עבר בדיוק על כל אחת מהן, אבל אם אינך גר בישראל אתה מבין שלא ניתן לקבוע שהן שוות ב-ד-י-ו-ק 9% פחות ממכונית פרטית - שגם את שוויה קובע המחירון ב-ד-י-ו-ק.

לבוא ולטעון שכל רכב "חברה" זה רכב "השכרה" מאוד לא מקצועי.
אני לא טענתי דבר כזה.

 

דרך אגב, מה זה "רכב השכרה"? אתה טוען שכל רכבי ההשכרה זהים במצבם ובחוויות שהם עברו?

 

כל פונטו 55 מהשכרה עברה את אותן חוויות שעברה וולוו S60 מהשכרה ?

 

כי לפי לוי יצחק, ירידת הערך באחוזים של שתיהן זהה.

כנראה אתה אוהב יותר מדי לשחק את תפקיד הנביא. תהנה.
ההיפך, גוטה.

אני שונא לשחק את תפקיד הנביא, שונא אחרים שמנסים לשחק אותו (ע"ע לוי יצחק), ולא מתפעל מאנשים שנוהים אחרי נביאי שקר.

אין שום בעיה למכור רכב שרשום "רכב חברה".
במחיר המתאים אפשר למכור הכל.

המחיר המתאים נקבע בין הקונה למוכר בכפוף למצב הרכב הספציפי שדנים עליו.

המחיר הזה אינו 9% פחות ממחיר מחירון, תמיד ובכל מצב, בניגוד לטענתך המקורית, שהתחילה את כל ההתפלספות הזו.

בפועל (בחיים אמיתיים, לא וירטואליים) כמעט הכל תלוי בסחירות וביקוש של הרכב. במקרה והרכב מבוקש ניתן למכור גם יותר ממחירון משוכלל.

וואלה. זה בדיוק מה שאני אומר.

אבל מי שהיה קורא את ההודעות הקודמות שלך היה מבין בדיוק את ההיפך: שלא ניתן למכור ביותר ממחיר מחירון. וגם לא בפחות.

רק בדיוק. בדיוק 9% פחות ממחירון רכב פרטי.

פורסם
אבל מי שהיה קורא את ההודעות הקודמות שלך היה מבין בדיוק את ההיפך: שלא ניתן למכור ביותר ממחיר מחירון. וגם לא בפחות.

רק בדיוק. בדיוק 9% פחות ממחירון רכב פרטי.

 

בתגובה הראשונה שלי אני סך הכל הבאתי נתונים מדויקים מהמחירון על פיו נקנות ומוערכות מכוניות כיום בישראל. אני לא יודע מאיפה המצאת שאני אמרתי כי זה המחיר הסופי ולא ניתן לשינוי. כמובן שכל קנייה תלויה בשני הצדדים והמחיר תמיד ניתן למיקוח. אבל נקודת היציאה היא כפי שציינתי וכפי שמציין יצחק לוי. לא אמרתי כי זה חובה, בפועל אפשר לקנות בפחות וגם ביותר, תלוי בסחירות של הרכב, וזאת כבר ציינתי. דייהו נמכרת פחות טוב ממאזדה, כל אחד מבין את זה. דרישות השוק מכתיבות מחירים.

 

אני מוכר בסביבות 2-3 מכוניות חברה וקונה 3-4 מכוניות בשנה. הנה לך דוגמה טובה למכירה שעשיתי לפני כשלוש שבועות. רכב שהיה אצלנו בחברה כ-10 שנים:

 

סיטרואן ברלינגו

שנת 1998

צבע ירוק דהוי

280,000 ק''מ

מחיר מחירון (ללא הורדה על "חברה"): 15,000 ש''ח

מחיר מציאותי למכירה: 8,000-9,000 ש''ח (בהתחשב בק''מ ו"חברה")

הרכב נמכר ב: 13,600 ש''ח תוך יומיים. וזה בדיוק 9%- אפילו שהמחיר הריאלי הרבה פחות. פשוט מצב מכאני של הרכב שווה את המחיר שהקונה שילם. ומי שמכיר שוק המשומשות דיזל ובפרט ברלינגו יודע שזה מחיר מטורף. אבל סביר בהחלט כי הקונה מרוצה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

לא חשבתי שיתפתח כאן כזה דיון :-)

 

אני מנסה לגבש דיעה, בעזרתכם, ולכן מביא כאן עוד פרטים - לא מדובר בברלינגו, גטס או מאזדה 3 אלא ב - E46 קופה. כנראה היתה בשימוש מנכ"ל החברה או מישהו בעמדה בכירה. מדגם הרכב אני מסיק, אולי טועה, שמדובר בחובב נהיגה לא מבוגר וכיוון שמדובר ברכב יוקרתי "היחס" לרכב היה שונה. בכל מקרה כרגע הרכב בבעלות פרטית.

 

שוב, על מנת לקבוע מה המחיר שאהיה מוכן לשלם אני חושב שאקח אותה לבדיקה במכון ייעודי + מוסך מורשה של קמור על מנת לאמוד את גובה הנזקים (X) והמחיר שאציע יהיה:

 

* 91% - (עלות יישור קו)/2



 

מה אתם הייתם מציעים?

פורסם

ארנון, אני מפספס כאן משהו? הרי כמו כל רכב, המחיר הסופי נקבע באופן אחד - מצב הרכב עצמו. יש גורמים התחלתיים כמו בעלים קודמים, מספר ידיים וכן הלאה. כשמישהו שואל על המשמעות של היות הרכב בבעלות חברה, זה כמו האימרה "כמה עולים זוג נעליים ליתום". אין לזה באמת תשובה בעלת משמעות ללא היכרות עם הרכב המדובר.

הדבר היחידי שאפשר לומר ללא היכרות עם הרכב הספציפי, זה ציטוט המחירון.

 

נרצה או לא, המחירון עדיין נידון כבסיס ברוב עסקאות מכירת הרכבים, כך שאני לא מבין על מה הדיון. לי זה נשמע יותר כמו מיליטריזם נגד המחירון יותר מאשר דיון ענייני.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
הרי כמו כל רכב, המחיר הסופי נקבע באופן אחד - מצב הרכב עצמו. יש גורמים התחלתיים כמו בעלים קודמים, מספר ידיים וכן הלאה.
יש ביננו הסכמה מלאה.
כשמישהו שואל על המשמעות של היות הרכב בבעלות חברה, זה כמו האימרה "כמה עולים זוג נעליים ליתום". אין לזה באמת תשובה בעלת משמעות ללא היכרות עם הרכב המדובר.
נכון מאוד. אין לזה באמת תשובה בעלת משמעות ללא היכרות עם הרכב המדובר.
הדבר היחידי שאפשר לומר ללא היכרות עם הרכב הספציפי, זה ציטוט המחירון..
רגע רועי.

אם "אין לשאלה משמעות ללא היכרות עם הרכב המדובר" כדבריך, אז מה הטעם בציטוט המחירון?

הרי אמרת בעצמך שבסופו של דבר, המוכר והקונה ידברו "תכלס" על הרכב הספציפי, ואז מצבו הוא זה שיקבע את המחיר.

 

 

שים לב לשאלה המקורית:

מחפש מספר שבועות רכב מסוים. נתקלתי במודעה בה צויין שהרכב היה בבעלות חברה ... מה המשמעויות מבחינת המחיר... ?

אפשר היה להשיב לו בדיוק את מה שאתה רשמת: שללא היכרות עם הרכב המדובר, אין לזה באמת תשובה.

לחילופין אפשר היה לצטט את דברי הנביא לוי יצחק, אבל לסייג אותם בכך שעסקאות מתקיימות במגוון של סכומים, לעתים רחוקים מאוד מזה שנקבע במחירון.

 

ידידנו שאיתו אני מתפלפל נקט בגישה שלישית, האהובה עליו.

אם זה היה רכב צמוד זה 9%- מהמחירון, אם זה היה אצל מספר נהגים זה 14%- את הק''מ יש לחלק ב 1.5
זהו זה. Case closed.

ככל שזה תלוי באדונים Burzum ולוי יצחק, הקונה בכלל לא צריך לראות את הרכב המדובר.

הכל ידוע. יש מחיר מחירון, מורידים ממנו 9% ובא לציון הגואל.

לי זה נשמע יותר כמו מיליטריזם נגד המחירון יותר מאשר דיון ענייני.
אם כבר, זה תסכול אמיתי על העדריות של הישראלים.

אנחנו כל כך מודאגים ש"נצא פראיירים" ונקנה ביוקר (או נמכור בזול), שאנחנו מקימים לנו עגל זהב בצורת המחירון הלאומי, ומאפשרים לחברות הליסינג, ליבואנים, לחברות הביטוח ולבעלי עניין אחרים "לדפוק" אותנו יום יום ובשלל תנוחות בסיועו, ועוד אומרים תודה. העיקר שנרגיש שלא יצאנו פראיירים.

×
×
  • תוכן חדש...