Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

....באמריקאיות היחסית חדשות עם המחשב והכל- עדיין יש את התחושה של הכח! למשל נהגתי ב-K100 שנת 97 עם מנוע "אלקטרוני" 435-...:roll:

 

עוד משהו בקטנה- או קי יש לך מנוע עם בקרה אלקטרונית 460 סוסים.

ה- N14 נסחט עד 525 כ"ס ואז די, מספיק, ב-2000 הוחלף בדגם אחר, ISX.

יש גם סיגנצ'ר בנפח קצת יותר מ 15 ליטר שמספק 600 כ"ס. האחריות ל -14: 250,000 מייל / 400,000 ק"מ.. אולי יש מצב שמישהו יתקן לך באחריות??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

משהו... למזהים נכונה שניצל וינאי וירטואלי. המשך מחר.

 

 

זה בטח המנוע הזה:

1714693_3.jpg

והוא שייך ל:

1714693_1.jpg

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בטח המנוע הזה:

 

והוא שייך ל:

 

כמו שכבתי קודם- ככל הנראה MAN ORF 40.440 דומה לגורר טנקים הצהל"י שמזמן לא ראינו בכביש. מעניין כמה שרדו:shock:. אולי רוני / מישהו יסביר מה זה המגדל הענק מאחורי הקבינה? בדגם הצבאי היה מגדל-רדיאטור של הריטדר שהותקן בצד ימין, לאורך המרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Tzvipper & Guy E,

 

שניכם מתחלקים בשניצל. לזיהוי מוחלט לא ציפיתי - אפילו אני הופתעתי כשראיתי. לא הייתי מודע לקיומו של המודל ועוד כאן (אוסטריה). אולי בגלל שטנקים בד"כ מובילים בלילה ויש (היו) להם כולה 12 יחידות...

 

תמונות מיד.

 

T

 

schnitzel.jpg

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב הנה החייה הנדירה במלוא הדרה. זה כמובן ÖAF שיוצר כאן ועדיין בשימוש הצבא האוסטרי להובלת הליאופרדים שלהם. הכלי שבתמונה הוא הראשוןן שהוצא משירות ונתרם למועדון נהגי התובלה של הצבא האוסטרי (http://www.hkfw.at/Default.aspx?sid=1) לשימור. המכלולים במידה רבה זהים לאלה שבÖAF הצהלי, אך כמובן שמדובר ב8X8. הרדיאטור מאחורי הקבינה הוא למנוע הכננת (אין PTO). הנגרר הוא נגרר מלא של גולדהופר. למי ששואל אין לו ריטרדר או ג'קו רק אגזוז ברייק פשוט. אוסטריה היא ארץ הררית לפחות כמו ישראל ואיכשהו הם חיים עם זה וה440 כס הדמיוניים! למבקרים: נא לקחת בחשבון, הÖAF הצהלי היה בשימוש יותר מ30 שנה כך שכ"כ גרוע אינו יכול להיות (ונא לזכור שנרכש לאחר מבחני השוואה עם מתחרים מארה"ב וגרמניה).

 

מי ששומע על מכרזי מכירה של הÖAF נא להודיע היות ויש כאן עניין להחזיר אחד מהם הביתה שזה באופן עקרוני לא צריך להיות ביג דיל אם המחיר יהיה סביר.

 

בברכה

 

T

IMGP3089.JPG

IMGP3090.JPG

IMGP3091.JPG

IMGP3092.JPG

IMGP3094.JPG

IMGP3095.JPG

IMGP3096.JPG

IMGP3097.JPG

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות נוספות. הÖAF היה בתערוכת מכוניות אספנות סו"ש שעבר שבקרתי בה. הכלי הישן הוא Gräf & Stift שהÖAF החליף ב1982.

IMGP3099.JPG

IMGP3100.JPG

IMGP3103.JPG

IMGP3104.JPG

IMGP3105.JPG

IMGP3106.JPG

IMGP3108.JPG

IMGP3110.JPG

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב הנה החייה הנדירה במלוא הדרה. זה כמובן ÖAF שיוצר כאן ועדיין בשימוש הצבא האוסטרי להובלת הליאופרדים שלהם.

בברכה

 

T

 

הי רוני, תודה על השניצל, זה כשר :shock::lol:.

הזיהוי די פשוט, אגב, גם ל ORF הצהל"י היה אגזוז ברקס פשוט שבעיקר עשה קצת רעש, הריטרדר שקיבלנו כנראה סוג של קומבינה. כשהרכב היה עמוס בירידות השמן התחמם לטמפרטורה שגם המגדל הענק עם הרדיאטור והמאוורר העצום לא הצליחו להרשים. בקיצור היה צריך לרדת בהילוך נמוך במיוחד, לפעמים הילוך ראשון מתוך שמונה. חבלי הקליטה של המאן לא היו קלים, כמו תמיד - ניסוי צריך להיערך בתנאים אמיתיים לאורך זמן לפני שקונים כמות גדולה. ולא להסתפק בכמה חוות דעת וניסוי נקודתי. עוד פועל יוצא- ככל הנראה האמריקאים לא אהבו את ההחלטה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר הרבה זמן אני שומע שמשרד התחבורה הולך להשבית את כל נושא הטיוליות אבל ממה שאני רואה בשטח שיוצאים דגמים חדשים.אז איפה כל הנושא הזה עומד?ישביתו את הטיוליות או לא?

001.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הטיוליות אני לא יתפלא אם משרד התחבורה יבצע את זממו בשם הבטיחות .

דוקא בעידן הקיצוצים רכב זה הוא הדבר האידיאלי להסעת חיילים . לא מדובר ביציאה וחזרה מחופשות אלא בהסעות של חיילים קרביים בין הבסיסים או בין שטחי האש . זהו כלי זול לעין ערוך מאוטובוס, די נוח , מה עוד שמדובר בלוחמים שלא כל כך משנה להם במה הם נוסעים , מה שמעניין אותם זה רק להניח את גופם העייף ולחטוף חרופ .

שלא לדבר בפגיעה אנושה בחברות הסעה שהתארגנו בהתאם ולמעשה רוב פרנסתם ממשרד הבטחון .

אך , אין כמו ריאו קמינס 5 טון . למראה התמונות של ליאור חזרתי 25 שנה אחורה לימי המילואים העליזים . הישיבה הגבוהה , ההגה הנהדר והעיקר רעש בלם המנוע בירידות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הטיוליות אני לא יתפלא אם משרד התחבורה יבצע את זממו בשם הבטיחות .

דוקא בעידן הקיצוצים רכב זה הוא הדבר האידיאלי להסעת חיילים . לא מדובר ביציאה וחזרה מחופשות אלא בהסעות של חיילים קרביים בין הבסיסים או בין שטחי האש . זהו כלי זול לעין ערוך מאוטובוס, די נוח , מה עוד שמדובר בלוחמים שלא כל כך משנה להם במה הם נוסעים , מה שמעניין אותם זה רק להניח את גופם העייף ולחטוף חרופ .

שלא לדבר בפגיעה אנושה בחברות הסעה שהתארגנו בהתאם ולמעשה רוב פרנסתם ממשרד הבטחון .

אך , אין כמו ריאו קמינס 5 טון . למראה התמונות של ליאור חזרתי 25 שנה אחורה לימי המילואים העליזים . הישיבה הגבוהה , ההגה הנהדר והעיקר רעש בלם המנוע בירידות .

 

יעקב

 

לגבי הטיוליות עוד דבר להוסיף:מדובר בהסעות לפעמים בדרכים לא.....אי אי אי מצב שבו אוטובוס יכול להישאר בשטח עם כריות אויר מפוצצות וגחון גמור בגלל המבנה הנמוך שלו.בתור אחד ש"טעם" את טעמן המר של הטיוליות אני יצאתי מנסיעה כזאת עם גב שבור

וחרופ היה דבר לא ניתן להשגה במשך כל הנסיעה.

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יעקב

 

לגבי הטיוליות עוד דבר להוסיף:מדובר בהסעות לפעמים בדרכים לא..

 

טיולית או טילטולית - תקלה בהבנת המשימה.

לא נבנתה להוביל חיילים/בני אדם/אסירי עולם, די נגמרו ימי הדילז'נסים הממונעים. לא יעזור איזה צבע המושבים והמזגן. נכון- טיולית תעבור במקום שאוטובוס ישתפד על סלע, אבל מכאן ועד נסיעות מנהלתיות ארוכות בכביש, המרחק הוא עצום. רק הורדה מהכביש ועכשיו. למעשה ההורדה זה לא חדש, לפני שנים התהפכה טיולית בירידות של מעלה אפרים לכיוון צומת הבקעה וכמה צנחנים נהרגו, ביום ראשון שלאחר מכן פשטו צוותים של משרד התחבורה על מגרש ההסעות כמו מבצע נורמנדי רק ביד אליהו, הם הורידו מהכביש את כל הטיוליות שבאו להסיע חיילים לבסיסים. משום מה ביום ראשון שלאחריו הכל נשכח.. ועד היום המוטציות האלו נוסעות.

נזכיר שרכב חייב להיבנות למשימה אותה יבצע. רוצים להוביל 40 חיילים בכביש? רק אוטבוס. רוצים כניסה לשטח או דרך עפר? חפשו פיתרון מתאים. אין "גם וגם". צה"ל ניסה ונכשל לתת רכב 4X4 למפקדים שיסעו איתו הביתה.

my 2 cents

גיא א.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...