Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Recommended Posts

שלום לחברי הפורום!

בואו נגש ישר לעניין - לפני כמה חודשים קניתי מערכת(מגבר קומפוננט ו6X9 וHU) אז מפאת חוסר בזמן הרכבתי אותה בחלקים - עד אתמול היה מורכב מגבר(massive bx4) ,רמקולים מוגברים במגש האחורי(6X9 מורל טמפו וגם הקומפוננט) ,(HU(pioneer DEHX 4750 והכל עבד פיקס ללא שום בעיות :).

 

הסופ"ש התפנה לי קצת זמן ולכן החלטתי להרכיב את הקומפוננט מקדימה וסוף סוף להנות מכל המערכת. כל ההתקנה הייתה ארוכה ומייגעת בגלל מבנה הרכב אבל לבסוף הצלחתי, חיברתי הכל למערכת והכל פעל! אך אליה וקוץ בה, יש לי את הבעיה המוכרת כל כך בפורום "יללת אלטרנטור". ישבתי קראתי והחכמתי מטובי המוחות פה בפורום כדי לפתור את הבעיה, אך ללא הועיל!

 

הדברים שניסיתי:

1) נק' הארקה חדשה במקום המקורית של הרכב(חדשה לגמרי גירדתי את הצבע ברגים וכל העניין) - לא עזר

2)הארקת חיבורי ה-RCA ברדיו דיסק לגוף הHU. - לא עזר

3)לחבר RCA חיצוני - לא עזר

4) להחליף בין שני הRCA ברכב, להחליף את החיבור של הרמקולים בערוצים במגבר - לא עזר

5)לחבר את הוופר ישירות למגבר בלי crossover - לא עזר!

 

באמת שכבר ניסיתי בערך כל מה שקראתי ועלה לי לראש אך שום דבר לא עזר! אני חייב לציין שוב למקרה שזה לא ברור ה"יללה" נשמעת אך ורק בחיבור הקומפוננט! לא משנה באיזה תצורה!

ה-6X9 פועלים נהדר בכל מצב גם בחיבור לFRONT או ל REAR/SUB ברדיו דיסק ובכל RCA שהם מחוברים.

 

לא ניסיתי לנתק את המגבר מהמושב האחורי כי אם ה6X9 עובדים מצויין כנראה שזה לא לולאת הארקה בינו לבין המושב.עוד פרט קטן היללה נשמעת בעיקר בלחיצה על דוושת הגז ובסרק אפילו לא שומעים אותה. אשמח לשמוע עצות או רעיונות איך אני אוכל להעלים את הרעש. תודה רבה!

עריכה אחרונה על ידי Haim Binshtein

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי ברכב מערכת של PIONEER שהיתה מהבעלים הקודם והחלפתי אותה למערכת הזאת

https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Car-Auto-Stereo-Audio-In-Dash-FM-MP3-Music-Radio-Player-AUX-IN-12V/142735115438?epid=7018907324&hash=item213bad04ae:g:77sAAOSwdJVa2T86

בשביל שיהיה לי AUX ו USB , מה שעשיתי זה חתכתי את החוטים הקודמים וחיברתי את החדשים עם מחבר שוקולד קטן, כל צבע לצבע שלו, צהוב לצהוב, כחול לכחול-לבן (כי לא היה כחול לגמרי), אדום לאדום, וכל ה4 רמקולים לצבע שלהם.

מאז המערכת עושה רעש מעצבן איך שאני מנסה להתניע את הרכב שומעים כזה כזה בום קטן מהרמקול ואז יש רעש סטטי מעצבן שמלווה את הנסיעה ומתגבר עם הלחיצה של הגז. הרעש גם במצב AUX/USB.

אולי עשיתי משהו לא נכון?

 

עוד בעיה שהרמקול שליד הנהג לא עובד וזה נראה לי מאז אבל אני לא בטוח, ניסיתי להחליף את החיבורים לרמקול השמאלי ולא עוזר כלום הרמקול ההוא לא עובד, ייתכן שזה גם לפני כן לא עבד אבל אולי זה קשור להתקנה שלי.

 

עוד דבר אחרון אולי יש למישהו כזאת מערכת ויכול להסביר לי איך לכוון את השעון?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למי שהזיז את השאלה שלי לאשכול שלי (התגובה הקודמת זה שלי).

יש לי חיבור אחד של האנטנה (שקע ותקע) ועוד חיבור של 12 חוטים שמתחברים לשקע מלבן באחורה שחיברתי עם מחבר שוקולד קטן לחוטים שחיברו את המערכת הקודמת. מתוך ה12 חוטים 8 חוטים שייכים לרמקולים (2 לכל אחד), איפה לעשות את ההארקה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היי חברים,

זקוק לעזרתכם במציאת פתרון לרעשי אלטרנטור שחודרים לסאונד ומשגעים אותי.

מדובר בשברולט סוניק - מגבר JBL GTO-504EZ די בסיסי שמספיק לי, המגבר בן סביבות ה5 שנים ונודד איתי כיום ברכב הרביעי (את ההתקנות והפרוקים תמיד אני ביצעתי)

המגבר מחובר לזוג קונפוננטים הקדמיים סטוק של הרכב + סאב וופר לייטינג אודיו L0-410 בסיסי.

 

כשהתקנתי את המגבר ברכב הנ"ל זה בעצם היה הפעם הראשונה שאני מחבר אותו למערכת מקורית ללא RCA ונעזרתי במנחת, מהרגע הראשון הבחנתי שכאשר הרכב מונע ישנם רעשי אלטרנטור מורגשים בסאונד וגם מרגישים תיקים קטנים מהסאבוופר שלא הצלחתי למצוא להם פתרון עד היום.

 

הרעשים הללו מגיעים מהRCA וכאשר מנתקים אותם מהמגבר או מחברים RCA קצר ישירות לפלאפון נראה שאין רעשים - ניסיתי להחליף מנחת לאחד איכותי יותר גם זה לא עזר, מה שפתר לי את הבעיה זה לחבר את המגבר עם כניסות הHI-LEVEL המקוריות שלו (שהיו מעצבנות מאוד) ששם היה לי שקט מוחלט.

 

לאחרונה החלפתי את המערכת המקורית במערכת אנדרואיד, כאשר חיברתי את המערכת עם הRCA שוב בדיוק אותו רעש ובאותה עוצמה חזרו ומלווים אותי כבר חודש ואני לא מוצא לזה פתרון.

 

מה ניסיתי:

החלפתי כבלי RCA לסט איכותי יותר עם סיכוך טוב יותר - לא עזר אפילו טיפה.

ניסיתי להריץ את כבלי הRCA במקום אחר פעמיים (פעם אחת לקורה בצד השני, פעם שניה באמצע הרכב מתחת לשטיח המקורי) - לא עזר כלל.

ניסיתי לבדוק בכל זאת למרות שלדעתי זה לא קשור את המינוס של המגבר, ניסיתי להעביר אותו למקום אחר וגם כאן אין שינוי.

כמוצא אחרון ניסיתי לחבר מסנן רעשים לRCA רגע לפני הכניסה למגבר (אחד סיני ב40 שקלי מאלי אקספרס) - הוא אומנם משתיק כמעט לגמרי את רעשי האלטרנטור, אך מוסיף רעש סטטי אחר שנשמע אפילו כשהרכב לא מונע וגורם לעיוות בצלילים הגבוהים ומשבש את התדרים הנמוכים לסאבוופר כך שמייד נאלצתי לוותר עליו.

 

מה עוד יכול להיות מקור לרעשים האלו? איזה בדיקות עוד ניתן לעשות? אולי פילטר רעשים איכותי יותר כן יתן מענה?

 

תודה חברים.


Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם בשינוי חזרה ל-RCA במגבר, הזזת את הסוויץ' הרלוונטי בו (Level) למוד הנכון (Low)?

האם ביצעת שוב התאמת גיין באופן נכון?

 

האם ניסית לחבר את מעטפת ה-RCA לשלדת הרכב?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שהחזרתי את הLEVEL אל LOW, אחרת עוצמת השמע נמוכה מאוד גם בגיין הגבוה ביותר.

כמובן שגם את הגיין כיוונתי מחדש בהתאם, אך גם אם אני מכוון את הגיין נמוך מאוד עדיין שומעים את הרעשים כך שהבעיה לא מהכיוון הזה.

 

לגבי חיבור המעטפת, אתה מתכוון לקחת חוט נוסף, "להדביק" אותו למעטפת של הRCA ולחבר לגוף הרכב כמו הGROUND של המגבר? לא ניסיתי משהו כזה למרות שנתקלתי בוידאו שמדגים משהו בסגנון - נראה לי אבל שזה סוג של פלסטר על הפצע ולא פתרון של ממש לא כך?


Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רעשי אלטרנטור נובעים מהפרש פוטנציאל (חשמלי) שקיים בין החלקים השונים במערכת.

זה יכול להיגרם בגלל נקודת "הארקה" לקויה, או מסלול חשמלי שונה בין החלקים שהינו בעל התנגדות שונה וכד'.

 

לא הייתי מגדיר את הפתרון המוצע כפלסטר בהגדרתו, אם יעבוד (כלומר, אין בעיה מהותית יותר, פנימית בתוך אחד המכשירים).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי אני אתן לזה נסיון, פשוט נראה לי די מעצבן להעביר עוד 4 חוטים מכל אחד מהRCA.

בכל מקרה, משנה אם אני עושה את זה בצד של המגבר או בצד של הHU? אם בצד המגבר אפשרי מניח שאין מניעה לחבר אותם ישירות לGROUND שנכנס למגבר?


Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ראה גם כאן למשל: https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?211036

לא יודע להגיד לגבי איזה צד עדיף ואם משנה. יכול לנסות משהו זמני לראות אם בכלל עוזר.

 

אגב, יכול להיות שההפרש הוא פשוט באדמה של המערכת, וחיבור שלה ישירות לשלדה בחיבור טוב יעזור.

גם חיבור לקוי בין אלטרנטור למצבר, או מצבר עייף יכולים לתרום לתופעה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם הרצה פרוביזורית של כבל הRCA "באוויר" מה נקרא - פותר את בעיית הרעשים?


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

הHU מחובר לחיווט האורגינלי והייתי מעדיף כלל לא להתעסק בהעברה של GROUND חדש לשם, אני אנסה לשפר את הGROUND של המגבר שוב ונראה אם יש שינוי.

לגבי המצבר - הוא התחיל להראות סימני עייפות ולפני כשבוע במסגרת טיפול ביקשתי גם לבדוק טעינה ותקינות - האלטרנטור תקין והמצבר מראה טיפה סימני עייפות ואחליפו בקרוב אבל גם לפני כשנה בערך עם הHU המקורי ומצבר שהיה תקין לחלוטין זה היה קורה אז אני די שולל את זה במקרה הנוכחי.

 

בכל מקרה אני אעשה נסיון בסופ"ש להתעסק עם המעטפת של הRCA כמו בשרשור ששלחת ולשפר את הGROUND למגבר ונראה אם זה עוזר - אשוב לעדכן.

 

האם הרצה פרוביזורית של כבל הRCA "באוויר" מה נקרא - פותר את בעיית הרעשים?

 

 

לא יצא לי לנסות, קשה לי להאמין שהכבל סופח משהו האמת כי אין שום דבר שעובר לידו כמעט כל הדרך, אם הפתרון שTom_22 ציין לא יסייע אני אנסה לבדוק גם את זה בסופ"ש.

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן.

טרם נגעתי בGROUNDים, לא היה לי זמן. אבל, שמתי לב בסופ"ש שהמצבר מתחיל להראות סימני עייפות קלים - כיוון שאין לי סבלנות להתקע בלי מצבר ובדיוק היה מבצע באוטו דיפו על VARTA, החלפתי את המצבר אתמול.

אין לי שמץ של מושג איך, אבל יללת האלטרנטור פחתה על גבול הנעלמה מייד לאחר מכן ונשמעת כרגע רק בסלדים הגבוהים יותר, בכלל לא ברור לי איזה קשר יש בין הדברים, המצבר הקודם היה מחובר ומהודק כראוי בדיוק כמו החדש. למישהו יש מושג מה לעזזאל הקשר?!

אם זה משנה, המצבר הקודם היה וולטה.


Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תעבה את חיווט ההארכה של המצבר ותשקול לעשות את שיפור שלושת הגדולים.

 

מה גם שיללת אלטרנטור יכולה להגרם מחוטי מצטים (פלאגים) שחוקים - תשקול להחליף גם אותם.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מעדכן.

טרם נגעתי בGROUNDים, לא היה לי זמן. אבל, שמתי לב בסופ"ש שהמצבר מתחיל להראות סימני עייפות קלים - כיוון שאין לי סבלנות להתקע בלי מצבר ובדיוק היה מבצע באוטו דיפו על VARTA, החלפתי את המצבר אתמול.

אין לי שמץ של מושג איך, אבל יללת האלטרנטור פחתה על גבול הנעלמה מייד לאחר מכן ונשמעת כרגע רק בסלדים הגבוהים יותר, בכלל לא ברור לי איזה קשר יש בין הדברים, המצבר הקודם היה מחובר ומהודק כראוי בדיוק כמו החדש. למישהו יש מושג מה לעזזאל הקשר?!

אם זה משנה, המצבר הקודם היה וולטה.

בהחלט החלפת מצבר עשוייה להפחית את רמת הרעשים. בדיקת מתח הטעינה של האלטרנטור אינה מספיקה בכדי לקבוע חד משמעית שמקור הרעש החריג אינו כתוצאה מאלטרנטור תקול לכן יש לבדוק את מתח האדווה של האלטרנטור בעזרת בודק מצברים אלקטרוני או סקופ (משקף תנודות) אשר בעזרתו ניתן בקלות לגלות דיודה פרוצה או מקוצרת.

 

באלטרנטורים רבים מותקן גם קבל של 5 מיקרופארד (בערך) בחלק החיצוני או הפנימי של האלטרנטור בין הפלוס למינוס שתפקידו למנוע כניסת רעשים לקווי המתח וחשוב מאוד לבדוק שהקבל תקין במידה וקיים אחד כזה.

 

במידה ולא קיים אצלך קבל אתה יכול לנסות לחבר קבל של 5 מיקרופאראד קרוב לאלטרנטור ולחברו ישירות לפלוס ולגוף האלטרנטור.

TM-5-4320-302-14_363_1.jpg


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...