Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש יללת אלטרנטור


שימו לב! השרשור הזה בן 1880 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוב הסיכויים שזה כבל מינוס, או שתנסה לבדוק שהמיקום שלו טוב כלומר פח נקי מצבע ומלכלוך, או שבנוסף תוודא שלא קורה מצב שכבל מינוס או פלוס מוצמדים לכבלים של הרמקולים.

 

השבוע סידרתי את אותה בעיה בדיוק בדרכים שהצגתי לך - עכשיו נקי מרעשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 163
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הסיפור הוא כזה:

 

הייתה לי יונדאי I30 שמכרתי לאבא שלי וממנה לקחתי את המסך + סאב + מגבר + קומפוננט קדמי.

קניתי בשישי הונדה סיוויק 2004 והלכתי למתקין הקבוע שם החלטנו להוסיף מונובלוק + 6.5 למגש האחורי

וללכת הפעם על חיווט 4 גייג' FS2 איכותי ולא מה שהיה ביונדאי.

 

המערכת :

 

קומפוננט קדמי מורל טמפו

6.5 על המגש האחורי הרץ' אנרג'י

מסך פיוניר 2450

מגבר מונובלוק JBL GTO

מגבר 4 ערוצים רוקפורד R300.4

סאב דיימונד 400 rms

עבדו על הרכב במשך 7 שעות ביום שישי ! 7 שעות שגם בסופם יצאתי מבואס מה שבחיים לא קרה לא לי

ולא לאף אחד מהחברים שלי אצל המתקין הנ"ל [דיי ידוע נעזוב שמות].

 

כרגע הרמקולים מכוונים על 1.5 גיין ועדיין שומעים שריקה של המנוע כאשר המערכת דלוקה על ווליום 15 ומעלה שהשיר לא מתנגן !

כאשר השיר מתנגן אני לא שומע משהו שמציק ,הייתי אצלו היום שוב עצבני וחסר סבלנות הוא עבר על כל חוט וחוט ברכב ניסה לשים משתיקים ניסה להחליף מגברים וכלום לא עזר וככל שהגיין עולה השריקה נהיית בלתי נסבלת.

 

בסופו של דבר הוא המציא לי איזה חארטה שיש למסכי פיוניר מחלה שאם מעבירים אותם ומשחקים איתם הם נוטים להפריע ולהשמיע את רעש המנוע מה שבכלל אבל בכלל לא הגיוני לדעתי ואני לא מבין הכי גדול בתחום ,המסך עדיין באחריות כמו כל שאר המערכת והוא רוצה לשלוח לתיקון.

 

אשמח לשמוע ממכם ומהניסיון שלכם מה יכולה להיות הבעיה ? האם יש משהו במה שהוא אומר ? תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

שלום, אני מקווה שזה הפורום המתאים :)

 

יש לי דיבורית BT זולה מאיביי שמתחברת למצת (הונדה סיוויק 2002) ול-AUX (פלאג מוזהב) ומעבירה גם מוזיקה. טכנית, הכל עובד יופי!

 

הבעיה היחידה היא רעש כמעין שריקה, לא משהו נקי, אלא "לכלוך" צורמני ברקע (עם או בלי המוזיקה) שמתגבר ככל שאני לוחץ על דוושת הגז.

 

זה נשמע כאילו זה קשור למתח לא נקי שמושפע מהאלטרנטור שמושפע אולי מדוושת הגז? השערה פרועה ואין לי באמת מושג ירוק, אבל אני מקווה שאולי עם כל הנסיון שיש כאן יוכלו בבקשה להכווין אותי לבעיה ;-)

 

תודה רבה וחג שמח.

 

עריכה: עברתי על הרבה הודעות דומות ואני רוצה להדגיש כמה דברים - זה קורה לי רק עם דיבוריות זולות שמתחברות למצת (לצערי הקודמת האיכותית לא תואמת יותר) - אני מבין שזה אולי קושר להארקה לא טובה, אבל אין לי מושג מאיפה להתחיל לבדוק ו/או לשפצ"ר את זה.

עריכה אחרונה על ידי maxkohl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. בנתיים מצאתי משהו כזה:

http://www.amazon.com/PAC-SNI-1-3-5-3-5-mm-Isolator/dp/B001EAQTRI

 

אבל זה נראה לי כמו מקום מאוחר מידי בשרשרת לפתור את זה, לא? אני לא רוצה לחבר קלט עם רעש לקופסה הזו ושהיא איכשהו תבודד אותו, אלא חשבתי שיש פתרון עוד מהשלב של המצת - לבדוק נניח את ההארקה שלו עצמו איכשהו, אולי היא תקולה...איך ניגשים לזה בכלל? גם אם עדיף לתת את זה לבעל מקצוע - איזה? בכ"ז גם מסקרן אותי לדעת את כיוון הבעיה, שלא יחליפו לי סתם אבזרים יקרים ברכב, או שיעשו מעקפים מיותרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה בגדול , בתוך הכבל של המצת צריכה להיות גם הארקה , יש בעיה איזה שהיא בעיה , לחשוף את הכבל למצוא אותה ולעשות חדשה או לגשר אותה לארקה ברכב , אני פשוט לא בטוח שזה שווה את זה ובכלל בר ביצוע...

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, זה דווקא נראה לי הכיוון הנכון באמת...בכל השרשורים האחרים שמצאתי דיברו על הארקה מה-RCA ל-HU ולמרות שגם אולי אצלי זה יעזור, אני לא באמת התעסקתי אף פעם עם ה-HU ואין לי מושג איך לפרק אותו - יותר מזה, אני יודע שעם דיבורית איכותית שמחוברת למצת זה לא קורה, מה שגורם לי לחשוב שהבעיה האמיתית היא באמת בהארקה מהמצת ואולי אפשר (יותר קל?) לפתור אותה משם...נניח שאני חושף חוט דק שייגע בצד אחד בהארקה של המצת (זה כל ההיקף החיצוני בעצם, נכון?) אז לאן אני יכול לחבר אותו משם? אני מבין שהמטרה איכשהו להגיע לשלדת הרכב, השאלה מה בתוך חלל הרכב ליד חיבור המצת, מגיע לבסוף לשלדה ויכול לשמש יעד טוב להארקה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה קורא לו הארקה זה מינוס. אם לא היה מינוס בשקע המצת, לא היה לך חשמל לדיבורית.

כנראה שאיכות המטען/שנאי נמוכה ומשהו במעגל שלו מייצר את הפרש הפוטנציאלים (להלן ground loop) בין המינוס שלו למינוס של ה-AUX ברדיו דיסק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההבהרה, אכן בלבלתי בין הארקה של סיגנל אודיו לבין החשמל מהמצת...כאמור אני לא ממש מבין ;-) מה בכ"ז אפשר לעשות אם השנאי באיכות נמוכה? לצערי פשוט לא מצאתי שום דבר אחר שענה לצרכים שלי...

אחד הדברים שקראתי כפתרון סימפטומטי היה לשים טבעת מגנטית על הקצה של אחד הכבלים (נניח ליד כניסת ה-AUX) - זה נשמע הגיוני?

 

יותר מזה - אם אני רק "עוקף" את הבעיה, יכול להיות שבטווח הארוך אני אגרום נזק לאחת המערכות ברכב או לטלפון עצמו עם מטען כזה, או שחוץ מקצת רעש אין מה לדאוג? תודה!

 

עריכה - מצאתי גם את זה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?533120-%D7%A8%D7%A2%D7%A9%D7%99-quot-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-quot-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%A2&highlight=%D7%9E%D7%A6%D7%AA+%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A7%D7%94

עם המלצה ל-ground loop isolator, אבל קראתי שזה מאבד חלק מתדרי המוזיקה...יש פתרון שלא פוגע באיכות הקול?

עריכה אחרונה על ידי maxkohl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שטום טרח וציין כמה פעמים, אין הארקה במערכת החשמל של המכונית, המכונית מבודדת מהאדמה ע"י הצמיגים ולכן כל מערכת החשמל שם "צפה" ולא מיוחסת לאדמה.

 

מה שאתם קוראים לו הארקה זהו, כמו שטום ציין, המינוס, ואם זה חסר, לא יהיה חשמל והדיבורית/רדיו/מה שזה לא יהיה לא יעבוד.

 

בגישורים שאתם עושים בין 2 נקודות או יותר של המינוס, אתם יוצרים דרך low impedance ע"מ להשוות פוטנציאלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1880 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...