Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם המנוע צורך שמן בסל"ד גבוה? לאנטיס 97


ba323f
שימו לב! השרשור הזה בן 5857 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יקיר, לקונדסון יש מספיק ידע, אנא אל תזלזל בו (מה שגם אני מכיר אותו אישית קצת יותר ממך ואני יודע מה הוא שווה). בסה"כ הוא רוצה הוכחה. אני ניסיתי למצוא את הספר רכב שלי כדי לבדוק מה הצמיגות שהיבואן בזמנו פרסם אך גם ללא הצלחה, אני אנסה בשלב מאוחר יותר. אני רק 99% בטוח שהצמיגות היא 15W30 או 15W40, אבל זה מתייחס למנועי BP ללא מרימים הידראולים ואולי גם למנועים עם מרימים הידראולים (לא חושב שבזמנו היה שינוי).

 

בכל מקרה, המוסכים המורשים קיבלו רשות מהיבואן / יצרן להשתמש ב-10W40 במנועים אלו.

 

שמוליק

 

הם לא רק קיבלו אישור .. אלה זו הנחיה של " דלק מוטורס " . למוסכי החברה, וללקוחות אשר פונים בשאלה .

 

הבעיה היא להשיג את ההנחיה בכתב - הם מסרבים , וטוענים כי זה מזכר פנימי .

אולם כאשר יוצרים עם היועץ הטכני קשר טל' 08-9139988 . דלק מוטורס .

הם מוסרים את ההנחיה בע"פ . גם לבעלי הרכב - דיברתי איתם אתמול בצהריים .

 

ומבחינתם השימוש ב שמן מנוע 10-40 ברמת SG . SH הוא הטוב ביותר והמומלץ .

 

זה אינו סותר את המלצת היצרן .. ואפשר להשתמש גם ב 10-30 .

 

אולם מניסיונם , הם טוענים לעדיפות השמן מנוע 10-40 . בשל תנאי מזג האויר בישראל .

 

אז אלה הנתונים, ואפשר לבחור לבד את ההעדפה .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הוספה להודעה הקודמת -

 

הנתונים בהודעות ,הם על מנועים עד שנת 2001 .

 

הצמיגות המותרת 5-30 , 10-30 , 5-40 , 10-40 , ואם צריך .. גם 15-40 ( במידה ויש צריכת שמן )

 

רמת האיכות - דירוג API - SG, SH .(אבל לא פחות) ואפשר גם SJ . מאחר וקשה להשיג את התקן הישן בלבד .

 

לא רצוי - אבל אפשרי , במנועים הישנים להשתמש ב דירוג SM, SL - API .

המתאימים למנועים חדשים מ 2001 ומעלה .

 

ההבדל ברמת התוספים לשמירת מכלולי המנוע ( פוספסטים - אשר הורדו בתקנים החדשים, למען שמירה על איכות הסביבה )

 

.ולכן זו ההמלצה ..

 

ומבחינתם השימוש ב שמן מנוע 10-40 ברמת SG . SH הוא הטוב ביותר והמומלץ .

 

זה אינו סותר את המלצת היצרן .. ואפשר להשתמש גם ב 10-30 .5-30 .

 

אולם מניסיונם , הם טוענים לעדיפות השמן מנוע 10-40 . בשל תנאי מזג האויר בישראל .

 

אז אלה הנתונים, ואפשר לבחור לבד את ההעדפה .

 

נ.ב - שמן מנוע 5-40 קשה להשיג, עד בלתי אפשרי .. ולדעתי גם לא צריך .

 

- ההעדפה האישית שלי, היא לשמן מנוע 10-40 חצי סינטטי עד SJ למנועים עד 2001 ולהוסיף תוסף MOS2 -

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוספה להודעה הקודמת -

 

הנתונים בהודעות ,הם על מנועים עד שנת 2001 .

 

הצמיגות המותרת 5-30 , 10-30 , 5-40 , 10-40 , ואם צריך .. גם 15-40 ( במידה ויש צריכת שמן ) - המומלצת

 

רמת האיכות - דירוג API - SG, SH .(אבל לא פחות) ואפשר גם SJ . מאחר וקשה להשיג את התקן הישן בלבד .

 

לא רצוי - אבל אפשרי , במנועים הישנים להשתמש ב דירוג SM, SL - API .

המתאימים למנועים חדשים מ 2001 ומעלה . - אפשר ורצוי להשתמש בדירוג גבוה יותר.

 

ההבדל ברמת התוספים לשמירת מכלולי המנוע ( פוספסטים - אשר הורדו בתקנים החדשים, למען שמירה על איכות הסביבה ) - התוספים הישנים והמזיקים לסביבה הוחלפו בדור חדש של תוספים השמורים על המנוע טוב יותר מהתוספים הישנים.

חפש וקרא בספר שנקרא (התנ"ך) SAE J300 ועוד תקנים של המכון האמריקאי API.

 

.ולכן זו ההמלצה ..

 

אייל .

 

התרומה שלך לפורום מבורכת ובמיוחד הסיכומים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ,לא רציתי להגיב עד שאני לא היתי סגור על עצמי,אז לאחר כמה בירורים זה מה שהבנתי:

יצרן מאזדה אומר להשתמש באיזורים קרים ב 5W-30 ובאיזורים חמים יותר ב10W-30 ,ככל שהצמיגות יותר נמוכה ככה ביצועי המנוע יהיו טובים יותר,היות ושני השמנים פחות מתאימים לארץ באזשהו שלב עברו ל 10W-40 מהסיבה הפשוטה שזה גורם לפחות נזילות במשך הזמן, הוא גם יותר עמיד בחום הארץ, אמרו לי גם להציץ בספר שקיבלתי עם הרכב ונחשו מה היה כתוב שם ESSO 10W-40.

ככה שאין פה טועים כולם צודקים.:-D

HU: CLARION 785 BI-AMP AMP:SUNDOWN SAX100.4C\SAE1200D COMP:HYBRID CLARUS 6C\ HYBRID L1PRO SUB: AA HAVOC 15

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מרק10 , ונכון וצודק roni_p .

 

כעת בקשר לדירוג API - זה דיון על קוצו של יוד - אבל ..

 

וכאן אני מצוטט כתבות אשר יובנו לכולם . ומוסיף הדגשים .

 

.

חברה אמריקאית לשמני מנוע לאופנועים בשם "Spectro Oils", טוענת ששמני המנוע למכוניות מאיכות API SJ מכילים כמות גדולה של מרכיבים מונעי חיכוך כדי להקטין את צריכת הדלק של הרכבים, וכן כמות קטנה של אבץ ופוספור, ובכך מקטינים את היכולת של השמנים הללו לשמש באופנועים. לטענתם, כששמנים ברמת SJ היו עדיין ברמת SG,

הם התאימו לאופנועים,(וגם למנועים הישנים) אולם המכון האמריקאי לשמנים ודלקים, ה- API, העלה את הדרגה שלוש פעמים, ( SJ, SL, SM )

ובכל פעם נוספו לשמנים עוד ועוד מרכיבים מונעי חיכוך. המרכיבים האלו אמנם מקטינים את תצרוכת הדלק,

אבל גם פוגעים משמעותית ביכולת של תוספי האבץ והפוספור בשמן, שאמורים למנוע בלאי. מרכיבים אלו נקראים גם "zddp".

 

מנועי האופנועים (כמו רוב המנועים שעובדים בסל"ד גבוה) זקוקים לרמות גבוהות של מרכיבי zddp, שמגינים במצבי חיכוך מתכת למתכת. כשלחץ השמן נמוך מדי מכדי ליצור שכבת מגן מסביב לחלקי המתכת, כמו למשל בהתנעה של המנוע, תוספי ה- zddp מגינים על שטח הפנים של המיסבים למשל. - " פולגז - טוב שמן משמן מנוע "

 

- הרכב התוספים zddp שונה מהתוסף MOS2 -

 

הרכב התוספים בשפה העיברית - ראו קישור מצורף - " מעבדות שמנים ICT "

http://ictlabs.com/Htmls/article.aspx?

C2004=12130&BSP=12118&BSS2003=12130&BSCP=12118&BSS2004=12118&BSS21=12049

 

 

והוספה - דיון באתר ג'פולוג - חבר הפורום שלנו Kd2 .אשר כתב גם מאמר מקיף, בנושא שמני המנוע .

צמיגות ותפקיד השמן במנוע , - קישור לכתבה .

 

לפי הסדר.

אסף מצויינים במפרט 2 דירוגים שאני רוצה להתייחס אליהם.

SL וCI-4 .

האחד לבנזין והשני לדיזל.

המהות מאחורי SL היא בעיקר חסכון בדלק וזיהום אויר.

( השיקול המרכזי בדרגים מSJ ומעלה, כל פעם מחמירים יותר )

חיסכון בדלק משמע שימוש בחומרים בעלי חיכוך מינימלי ( MOS2 ), ושמירה על איכות הסביבה זה בעיקר הורדה של רמת האפר

 

והפחתה בשימוש בפוספרוס שמזיק לממירים אך בשמן מנוע הוא אחד מ2 החומרים הנפוצים ביותר להגנה על חלקי המנוע ( ANTIWEAR ).

 

לכן בדרג SL יש הפחתה משמעותית בשימוש בחומר הנ"ל.

 

מצד שני יש את CI-4 שבנוי למנועי דיזל ( או לכל מנוע ללא ממיר ) והשיקולים מאחוריו הם דומים( עם דגש כבד על שמירה על חיי המנוע ) רק שההגבלה של השימוש בפוספרוס לא נמוכה כמו בדרג SL.

אלה בדר"כ שווה לכמות ששמני SG,SH מכילים.

 

לכן זה אפשרי להגיע למצב שבו יהיה גם CI-4 וגם SL אבל אז מקבלים שמן פחות איכותי.

 

אגב עד לא מזמן BMW איימה לבטל את האחריות לכל מי שיתמש בשמני SL במנועי האפנועים שלה, מכאן ניתן להבין שזה לא צחוק.

אגב עד היום לBMW יש ליין מיוחד של שמנים ( מיוצרים ע"י ספקטרו ) ורשימת שמנים מיוחדת לאופנועים, יש שם גם שמני SL אבל רק את אלו האיכותיים באמת. - סוף ציטוט Kd2 .

 

 

נכון להיום המנועים משנת 2001 ( +- ) עומדים בתקנים החדשים SL, SM - API .

עקב סגסוגות מתכת העומדות כנראה טוב יותר במחסור בפוספסטים . ואני מאמין כי חברות השמנים, מצאו הרכב תוספים חדש

המתאים למנועים אלו .

 

אבל מאחר ובנושא המנועים עד שנת 2001 אנו דנים - אני הייתי מחמיר, ומנסה למצוא את הרכב התוספים, אשר הותאם להם

מלכתחילה - ולדעתי בתוך מעטפת הביצועים של הנהג הסביר, אפשר להשתמש גם ברמות ה SL, SM .

ולמנועים או נהגים,הגוררים את המנוע לקצה תחום הביצועים, הייתי נשאר בדירוג הנמוך יותר SG,SH, ו SJ .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמרים מצויינים - לגזור לשמור! (הקישור יעודן בקרוב "בהכרזות" לשימושם בכל עת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליין מן ודניאל,

 

המכון האמריקאי לשמנים (דלקים) API מפרסם כול מספר שנים מסמך המפרט בצורה ברורה ומתומצתת את דרגות האיכות של השמנים והתכונות שלהם ואין צורך להמציא את הגלגל מחדש.

כמעט כול ייצרני הרכבים (או כולם) מתייחסים לתקנים של API בספר הרכב ולכן אני מציע שתוסיף את הקובץ המצורף בזמן שיפוץ האשכול.

 

תרגום זריז מהתקן

שמן בדרגת איכות SM (הדרגה הנוכחית) מתאים לכול מנועי הבנזין החדשים והישנים הינו בעל תכונות עמידות לשחיקה וחימצון ועמיד בטמפ' נמוכות לאורך זמן רב. השמן בדרגת איכות זו מתאים לדרישות התקן היפני לשמנים 'חוסכי אנרגיה'.

 

 

API-Engine Oil Guide 2006.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם למשהו יש את הוראות היצרן המדוייקות בנושא שמנים ממולצים הוא מוזמן לעלות אותה לפה וכך נסגור את הסוגיה אחת לתמיד.

 

בבקשה:

 

ע"פ המלצת היצרן יש להשתמש בשמנים בצמיגות 5/30 או 10/30.

 

למעשה לא רק היצרן ממליץ על כך אלא כל חברת שמנים שמכבדת את עצמה.

 

מתוך ספר הרכב המקורי שנמצא בידי ברגעים אלו ממש.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שיש לי:

צמיגות שמן דרושה 0W50 או 20W-60

 

אז עכשיו הכל בסדר וסגור!

מה גם שכל חברת שמנים שמכבדת את עצמה מייצרת מגוון רחב של שמנים בצמיגויות שונות.

 

שנקבל צלום דף מתוך ספר אחזקה מקורי לרכב שמשווק באירופה או בארץ נדבר (לא ספר נהג), מכל השאר אני לא מתרשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שיש לי:

 

 

אז עכשיו הכל בסדר וסגור!

מה גם שכל חברת שמנים שמכבדת את עצמה מייצרת מגוון רחב של שמנים בצמיגויות שונות.

 

שנקבל צלום דף מתוך ספר אחזקה מקורי לרכב שמשווק באירופה או בארץ נדבר (לא ספר נהג), מכל השאר אני לא מתרשם.

 

עברו מספר ימים ואף אחד לא צילם את המלצות הייצרן בנושא השמנים לכן במקרה כזה אני נוהג להסתמך על תקן API ועל המידע הנמצא באתר של חברת השמנים LM.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון ! הכוונה לספר הרכב שמקבלים יחד עם רכישת הרכב.

אולי באותה הזדמנות צלם בבקשה את נתוני המנוע וקפסאת הפיוזים.

הרבה אנשים מחפשים מידע זה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5857 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...